UV Jagt - vægte
Fra : Jan Birk

Dato : 06-05-07 20:15

Hvis jeg ikke husker helt galt, bliver fiskene 'vægtet' efter art når
der f.eks. er konkurrence i DSF?

Altså, en skruppe på 1kg tæller x point mens en torsk på 1 kg tæller x +
(vægten) osv.????

Er der nogen der kan linke/oplyse om reglerne ?

/Jan

Fra : Allan Hansen

Dato : 06-05-07 20:32

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> [...]
> (vægten) osv.????
> Er der nogen der kan linke/oplyse om reglerne ?

Jagtudvalget under DSF har deres side på
http://www.sportsdykker.dk/sites?/udvalg/UV-Jagtudvalget/&pid=404
Hvor der bl.a er skrevet om reglerne til året fisk.
Personlig vægter jeg pighvar, havkat og rødtunge højt, men jeg vil nok blive
diskvalifiseret på den manglende etik

Allan Hansen

Fra : Jan Birk

Dato : 06-05-07 20:57

> Personlig vægter jeg pighvar, havkat og rødtunge højt, men jeg vil nok blive
> diskvalifiseret på den manglende etik

Tak for linket. Hvem ville ikke foretrække en pigvar ))

I det aktuelle tilfælde havde makkeren spiddet et par flade flere end
jeg, men jeg havde nappet en torsk med i købet. Skænderiet om hvem
der har fanget flest er jo rimelig håndterbart. Men hvem har den
'bedste' fangst i 'reglernes øjne - det er spørgsmålet )

Desværre har jeg ædt beviset i mellemtiden Men naturligvis vandt jeg.

/Jan