Fedt huledyknings billede
Fra : Johnny Christensen

Dato : 05-05-07 10:24

Fra : jjøb

Dato : 05-05-07 17:25

Rigtig godt billede.

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:463c4d29$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> http://s139864522.onlinehome.fr/ressel_med.jpg

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-05-07 13:31

Johnny Christensen skrev i Message-ID:
<463c4d29$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>:

> http://s139864522.onlinehome.fr/ressel_med.jpg

Ligner "440 corner".

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>
Y! "fjelsten" DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-05-07 15:18

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:1138069448$20070506143056@fjelsten.invalid...
> Ligner "440 corner".

Ja, der er en som sagde 440 shaft. Men kært barn har vel mange navne.
Er det 440 meters penetration der har givet navnet? Eller er det i fod?
Kan du huske hvad top og bunddybde er, det kan give lidt perspektiv om hvor
god sigten er.

Lidt løselige oplysninger er at kameraet (Canon D350) blev placeret på
stativ og sat på interval skydning. Dykkeren har så svømmet rundt og
eksponeret dele af hulen med 2x400watt.
Ud af de 200 billeder som der blev skudt, blev 20 samlet med deres
forskellige veleksponerede dele i photoshop.
Interessant teknik, selvom at jeg ikke kan lade være med at syntes at
photoshopping er lidt snyd.
Wes Skiles har lavet store oversigtsbilleder a'la den type, i ét hug - på
film. Men han havde vist også en stor supportgruppe og brugte 20 slaveblitze
pr lokation.

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-05-07 15:40

Johnny Christensen wrote:
> [...]
> film. Men han havde vist også en stor supportgruppe og brugte 20 slaveblitze

Hvorfor synes du det er snyd at bruge photoshop på den måde ?

Det er jo samme hule, der er brugt hele tiden, så der er jo reelt ikke
ændret noget i forhold til virkeligheden.

At der kun er 1-2 dykkere minimerer også chancen for at en eller anden
kommer til at røre bunden så sigtbarheden ryger.

Jeg synes bestemt ikke det er snyd, tværtimod er det udnyttelse af
resourcene, uden at lave billedmanipulation.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-05-07 19:58

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Jeg synes bestemt ikke det er snyd, tværtimod er det udnyttelse af
>resourcene, uden at lave billedmanipulation.

Tror det er fordi at jeg kommer fra en film baggrund. I det var dine
muligheder (normalt) begrænsede for at lave den slags tricks.
Misforstå mig endelig ikke, jeg syntes at billedet er fedt og fotografen har
gjort det _rigtigt_ godt med at sætte optagelserne op.

Men min indre purist brokker sig lidt, når man laver komposit billeder i
photoshop. Lidt for at kunne differenciere mellem konstrueret hype og
virkeligheden.
Det er jo en flydene grænse, så man vil jo hver især have en opfattelse om
hvad er "rigtigt"

Fra : Søren Reinke

Dato : 06-05-07 20:29

Johnny Christensen wrote:

> Tror det er fordi at jeg kommer fra en film baggrund. I det var dine
> muligheder (normalt) begrænsede for at lave den slags tricks.

Ahh fair nok :)

> Misforstå mig endelig ikke, jeg syntes at billedet er fedt og fotografen har
> gjort det _rigtigt_ godt med at sætte optagelserne op.

Helt enig.

> Men min indre purist brokker sig lidt, når man laver komposit billeder i
> photoshop. Lidt for at kunne differenciere mellem konstrueret hype og
> virkeligheden.

Ja det er selvfølgelig en personlig preference.

Så længe han ikke putter hvaler, hajer og alt muligt andet på er det
fint med mig.

> Det er jo en flydene grænse, så man vil jo hver især have en opfattelse om
> hvad er "rigtigt"

Så sandt, så sandt.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-05-07 12:59

>Så længe han ikke putter hvaler, hajer og alt muligt andet på er det fint
>med mig.

Ja, potentialet er der jo. Er man dygtig nok med photoshop kan alt lade sig
gøre.
http://www.filecabi.net/video/phatshop.html

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-05-07 09:49

Johnny Christensen wrote:
> "Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, potentialet er der jo. Er man dygtig nok med photoshop kan alt lade sig
> gøre.
> http://www.filecabi.net/video/phatshop.html

Det du linker til der er billedmanipulation, i modsætning til
huledykningsbilledet.

Der blev der i mine øjne ikke lavet om påvirkeligheden, der blev
virkeligheden bare sat sammen. Lidt ligesom når man laver panoramer i
Autopano Pro.

Fra : ahp

Dato : 12-05-07 10:46

On Fri, 11 May 2007 13:58:56 +0200, "Johnny Christensen"
<johnny_chri@hotmail.com> wrote:

>Ja, potentialet er der jo. Er man dygtig nok med photoshop kan alt lade sig
>gøre.
>http://www.filecabi.net/video/phatshop.html

Jeg syntes faktisk at du udstiller din kæreste lidt med det indlæg.

Mvh
Anders H. Poulsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 12-05-07 11:00

"ahp" <ahpdyk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes faktisk at du udstiller din kæreste lidt med det indlæg.
>
> Mvh
> Anders H. Poulsen

Buuuuuhhhh.... er ikke photoshop wizzard!!!

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-05-07 21:32

<463de3a1$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>:
> Ja, der er en som sagde 440 shaft. Men kært barn har vel mange navne.
> Er det 440 meters penetration der har givet navnet?

Nemlig.

> Kan du huske hvad top og bunddybde er, det kan give lidt perspektiv om
> hvor god sigten er.

Top omkring 32 og bund omkring 50-55, så vidt jeg husker (har ikke været
der i over et år).

> Interessant teknik, selvom at jeg ikke kan lade være med at syntes at
> photoshopping er lidt snyd.

Det synes jeg ikke.

> Wes Skiles har lavet store oversigtsbilleder a'la den type, i ét hug -
> på film. Men han havde vist også en stor supportgruppe og brugte 20
> slaveblitze pr lokation.

Ja. Det video, der bliver lavet i EKPP er ofte med 2*24W HID på kameraet
og så 2 dykkere med hver deres 50W HID.

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-05-07 06:48

> Ud af de 200 billeder som der blev skudt, blev 20 samlet med deres
> forskellige veleksponerede dele i photoshop.
> Interessant teknik, selvom at jeg ikke kan lade være med at syntes at
> photoshopping er lidt snyd.

Jeg kan ikke rigtigt se man kan tage sådan et billede på andre måder. Selv
før man gik digital blev den slags billeder lavet på ca. samme måde.

Skal man sætte lys så man kan tage billedet på en gang skal der være plads
til at gemme lyskilderne så de ikke blænder.

Interessant og effektiv teknik og rigtigt flot resultat.

--
Henrik Manley
http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 07-05-07 20:48

On 6 Maj, 22:31, Peter Fjelsten <fjels...@despammed.com> wrote:

> Top omkring 32 og bund omkring 50-55, så vidt jeg husker (har ikke været
> der i over et år).

Er det ikke i toppen af skakten at vi plejer at smide 21m flaskerne?..
eller betragter man det som 2 forskellige skakter? Fedt billede sjovt
dyk :)

mvh
Jonas

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 07-05-07 21:45

Jonas Lüttichau skrev i Message-ID:
<1178567293.162531.306920@e51g2000hsg.googlegroups.com>:

> Er det ikke i toppen af skakten at vi plejer at smide 21m flaskerne?

Jo, men så går man ned til et slags plateau hvor man lige kan holde sig
på 29 m på loftet (uden He i gassen ) og derfra falder det og drejer
svagt til venstre og så kommer man til, hvad man ser på billedet.

> eller betragter man det som 2 forskellige skakter?

Det er en todelt skakt (så'n cirka), altså den er ingenlunde lodret hele
vejen som eks. Doux de Coly som går fra 5 til 36 m (ca). Der er et
vandret rum i mellem.

> Fedt billede sjovt dyk

Enig.