Hvor mange vrag er der i de skandinaviske ~
Fra : HKN

Dato : 03-05-07 13:42

Nogen der kender svaret på subj. her i gruppen?

Det behøver ikke være det helt præcise antal

-HKN

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-05-07 17:14

.....der er 4789, - nej spøg til side, der er rigeligt, kom bare i gang.

Det er jo knap så interessant hvor mange, men mere hvilke som er en stor
oplevelse at besøge, men jo mere tid man bruger på havet, des større
oplevelser render man ind i - også når man mindst venter det.

Vi har i "Havbasse-regi" indtil videre allerede fundet og dykket 5 nye i
2007.

mvh. Allan Jensen
www.vrag.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-05-07 18:13

On Thu, 3 May 2007 18:13:51 +0200
"Allan Jensen" <alj@vrag.dk> wrote:

> Vi har i "Havbasse-regi" indtil videre allerede fundet og dykket 5
> nye i 2007.

Kunne du uddybe? Koordinater samt lidt info om selve vraget/dykket?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Allan Jensen

Dato : 03-05-07 18:50

....det var nu for at give et billede, af mængden af vrag, nu da der blev
spurgt til dette.

Vi kan finde nye hvert eneste år og med nye vrag, mener jeg selvfølgelig nye
for mig/os, der har da sandsynligvis været dykkere tidligere, på en del af
vragene.

Men ofte finder vi vrag, hvor alt er som da skibet sank og er vi heldige,
ligger en masse ting fremme.

Ønsker vi at bjærge ting fra vraget, søger vi hos pågældende ejer, eller
myndighed som forvalter loven, i området hvor vraget er beliggende.

Jeg kan ikke selv få øje på det, men kan du måske nævne mig en god grund,
til at oplyse positioner eller yderligere info til vildt fremmede mennesker?

Det er sådan, at når alle medlemmer har haft lejlighed til at dykke på de
vrag vi finder, så lader vi positionerne sive, til dem vi kender. Men af og
til får vi positionerne af fiskere, som ikke ønsker positionerne
offentliggjort og det respekterer vi naturligvis.

Læs evt. på www.havbasserne.dk , her er en del turberetninger og får du lyst
til at deltage, kontakter du blot kassereren og melder dig ind.

mvh. Allan Jensen

Fra : HKN

Dato : 03-05-07 19:12

Det er sgu helt utroligt hvad indlæg i denne gruppe kan blive
til.......!

Mit spørgsmål var rent faktuelt - ca. hvor mange vrag findes der i de
skandinaviske farvande - der lå ikke andet i selve formuleringen.

Jeg ER godt i gang - og har faktisk været det i flere år

Men er det 500, er det 1000, eller er det endnu flere?

-HKN

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-05-07 19:16

> [...]

>Jeg ER godt i gang - og har faktisk været det i flere år

>Men er det 500, er det 1000, eller er det endnu flere?

15.000+
Hvis vi siger 5000 pr land, så føler ingen vel sig underforsynet??

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 03-05-07 19:27

Hejsa

> Mit spørgsmål var rent faktuelt - ca. hvor mange vrag findes der i de
> skandinaviske farvande - der lå ikke andet i selve formuleringen.

Det findes flere tusinde bare i DK - mener jeg har set tal på omkring
5000. Det er jo nok ikke alle lige dykbare...

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-05-07 19:36

On 3 Maj, 18:13, "Allan Jensen" <a...@vrag.dk> wrote:
> Vi har i "Havbasse-regi" indtil videre allerede fundet og dykket 5 nye i
> 2007.

Nice, hvor godt bevarede er de og hvor store er de generelt dem i
finder?

mvh
Jonas

Fra : Jesper Munk

Dato : 03-05-07 21:38

Hej. Jeg har læst at der er forlist ca. 1200 skibe omkring bornholm incl dem
der er gået på kysten.
hvor mange der så er noget tilbage af, vides ikke.
mvh Jesper