DIR DSMB
Fra : Søren

Dato : 01-05-07 12:42

Det er gået op for mig at DIR foreskriver at man kobler sin tørdragt slange
på DSMBen når den skal sendes afsted - er det rigtigt?

/Søren

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-05-07 13:01

Søren skrev i Message-ID:
<46372783$0$94108$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Det er gået op for mig at DIR foreskriver at man kobler sin tørdragt slange
> på DSMBen når den skal sendes afsted - er det rigtigt?

Nej!

Det er rigtigt at Halcyon sælger sådan en, men f.eks. Irvine har altid
anbefalet en almindelig åben SMB.

Jeg har selv en med inflator, men vil ikke anbefale dem.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : anders

Dato : 01-05-07 13:40

On 1 Maj, 13:41, Søren <r...@ikke.dig> wrote:
> Det er gået op for mig at DIR foreskriver at man kobler sin tørdragt slange
> på DSMBen når den skal sendes afsted - er det rigtigt?
>
> /Søren

Du kan også fint blæse den type smb op med munden.

mvh
Anders

Fra : KC

Dato : 01-05-07 20:01

Hej Søren!

DIR "foreskriver" ikke noget. Der findes ikke en DIR-komplet-manual.
Jeg bruger hellukket som jeg blæser op med munden.

KC

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 01-05-07 20:49

hej Søren,

"Søren" <rager@ikke.dig> skrev i en meddelelse
> Det er gået op for mig at DIR foreskriver at man kobler sin tørdragt
> slange på DSMBen når den skal sendes afsted - er det rigtigt?

som KC siger foreskrive DIR ikke noget om det, DIR foreskriver nogle
bedstemdte metoder til at sende den ene eller den anden typpe op, og så er
det op til en selv om man bruger lukket eller åben, men efter min mening og
min instruktørs mening så er der flest fordele ved den lukket typpe.
om man så fylder den med slange eller mund afhænger af størelsen på bøjen,
min lille fylder jeg med munden, min store bruger jeg slangen til. og bruger
man DIR proceduren så er der ingen problemer i det.

(DIR handler meget mere om procedure end selve udstyret)

mvh Morten