Ang spøgelsesbilister
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-05-07 18:14

Afsporet af den tragiske ulykke i nat mellem Vejle og Fredericia, havde TV2
lige et rimligt langt indlæg i nyhederne om spøgelsesbilister.

Var det ikke en mulighed at montere de dersens "kør den rigtige vej" pigge i
vejbanen på tilkørslesramperne til motorveje, evt den udvidede udgave hvor
et udrygningskøretøj vha fjernbetjening kan trække piggene ned så de kan
komme igennem uden at punktere ?

Hvis piggene var der, ville en bil punktere på alle 4 hjul hvis den kører
ned af en frakørselsrampe, så komme den da for dælen ikke 18 km før den
bliver stoppet.

Mvh
Jacob

Fra : Leonard

Dato : 20-05-07 18:21

On Sun, 20 May 2007 19:13:32 +0200, Jacob Rungwald wrote:

> [...]
> et udrygningskøretøj vha fjernbetjening kan trække piggene ned så de kan

Jo, det er da en mulighed, men det koster jo penge.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-05-07 18:28

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Jo, det er da en mulighed, men det koster jo penge.

De findes i udlandet. Det burde ikke være nødvendig med en fjernbetjening af
piggene, da udrykningskøretøjerne jo ved piggene er der, og derfor kan køre
uden om dem.
Jeg mener personligt at det vil være en rigtig god idé, da 4 ødelagte dæk er
billigt sluppet i forhold til hvad der sker hvis spøgelset først når ned på
motorvejen.

MVH
Anders

Fra : Dak

Dato : 20-05-07 18:26

> Hvis piggene var der, ville en bil punktere på alle 4 hjul hvis den kører
> ned af en frakørselsrampe, så komme den da for dælen ikke 18 km før den
> bliver stoppet

ja men hvad med alle dem som ikke kan finde koblingpunktet(læs: hunkønnene)
når de holder i kø op ad rampen?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Sælges for hbo 9.999.95kr"

Fra : Leonard

Dato : 20-05-07 18:28

On Sun, 20 May 2007 19:26:09 +0200, Dak wrote:

> ja men hvad med alle dem som ikke kan finde koblingpunktet(læs: hunkønnene)
> når de holder i kø op ad rampen?

De skal såmænd nok lære at lade være med at trille baglæns lige der
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-05-07 18:30

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message

> ja men hvad med alle dem som ikke kan finde koblingpunktet(læs:
> hunkønnene) når de holder i kø op ad rampen?

Man kunne evt. bare markere dem med afstribning, så ved folk at de ikke skal
holde der hvor piggene er.
Så vidt jeg husker, er de normalt fjederbelastet, så de trykkes ned i
vejbanen når man passerer den rigtige vej.

MVH
Anders

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-05-07 00:05

On Sun, 20 May 2007 19:29:57 +0200 "Anders Thorup"
<andersinscotland@yahoo.co.uk> sent the following smoke signals:
..
>Så vidt jeg husker, er de normalt fjederbelastet, så de trykkes ned i
>vejbanen når man passerer den rigtige vej.

Så piggene kender altså forskel på om en bil triller forlæns eller
baglæns ned af rampen?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Anders Thorup

Dato : 21-05-07 06:35

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> [...]
> .
>
> Så piggene kender altså forskel på om en bil triller forlæns eller

Nu læs lige hvad jeg skriver, og lad være med at klippe halvdelen væk!

Selvfølgelig kender piggene ikke forskel, derfor skrev jeg (som du jo så
fint klippede ud), at man kunne lave en afstribning så folk ikke må holde
der hvor piggene er.

MVH
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 13:46

Anders Thorup wrote:
> Selvfølgelig kender piggene ikke forskel, derfor skrev jeg (som du jo
> så fint klippede ud), at man kunne lave en afstribning så folk ikke
> må holde der hvor piggene er.

Nemlig. Et stort gult markeret område hvor man ikke må standse, et par meter
før og efter hvor piggene er. Ligesom man heller ikke standser ovenpå
togskinner osv. (disse er dog ikke markeret).

/Martin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-05-07 18:35

Hej

Dak skrev:
> ja men hvad med alle dem som ikke kan finde koblingpunktet(læs: hunkønnene)
> når de holder i kø op ad rampen?

Man kunne sagtens lave en anordning som målte hastighed mv, så småbak
ikke vil beskadige dæk. Allerede i dag har man enkelte steder blinkende
tavler som ter sig helt vildt, hvis du kører mod motorvejen i den
forkerte retning. Eventuelt kunne denne anordning hæve
punkteringsenheden fremfor, at den var oppe hele tiden. Ambulancer og
andre køretøjer som gerne måtte have adgang kunne så have en "brobizz"
som var adgangsgivende.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 08:45

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> ja men hvad med alle dem som ikke kan finde koblingpunktet(læs:
> hunkønnene) når de holder i kø op ad rampen?

Det er humpler, så man triller ikke tilbage over dem...sådan lige...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : -=JF=- priv

Dato : 20-05-07 18:28

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis piggene var der, ville en bil punktere på alle 4 hjul hvis den kører
> ned af en frakørselsrampe, så komme den da for dælen ikke 18 km før den
> bliver stoppet.

Og en bil der tilfældigvis fedter i koblingen og triller 20 cm. bagud vil
punktere på 2 hjul... Det kan godt blive til en 10-kilometers eftermiddagskø
på de københavnske udfaldsveje.

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-05-07 18:33

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Og en bil der tilfældigvis fedter i koblingen og triller 20 cm. bagud vil
> punktere på 2 hjul... Det kan godt blive til en 10-kilometers
> eftermiddagskø på de københavnske udfaldsveje.

Ja, surt show, men det er da bedre en alternativet!!!

MVH
Anders

ps. benytter selv de københavnske motorveje dagligt!

Fra : Per Riber

Dato : 20-05-07 18:47

Anders Thorup skrev:

> Ja, surt show, men det er da bedre en alternativet!!!

Nummer ét ville nu være en løsning, som virker uden at ødelægge bilerne
- f.eks. flere skilte på vej ned ad frakørslerne.

mvh Per

Fra : -=JF=- priv

Dato : 20-05-07 18:49

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev i meddelelsen

> Ja, surt show, men det er da bedre en alternativet!!!

Absolut ikke!

Jeg benytter, som du også gør, de københavnske motorveje dagligt - og det er
mere reglen end undtagelsen at biler på de stejlere afkørsler kører lidt
tilbage umiddelbart inden igangsætning.

Det vil blive ske flere gange om dagen - hver dag... Det er en no can do!

I stedet ville jeg foretrække at der kommer alarmblink og horn når en bilist
kører ind på en frakørsel.

Fra : Leonard

Dato : 21-05-07 08:57

On Sun, 20 May 2007 19:48:37 +0200, -=JF=- priv wrote:

> Absolut ikke!

Du vil altså have 4 dræbte end holde lidt i kø fordi en bilist ikke kan
finde koblingspunktet?

> Jeg benytter, som du også gør, de københavnske motorveje dagligt - og det er
> mere reglen end undtagelsen at biler på de stejlere afkørsler kører lidt
> tilbage umiddelbart inden igangsætning.

Piggene kan jo placeres så langt nede at vejen er næsten vandret hvor de
er.

> I stedet ville jeg foretrække at der kommer alarmblink og horn når en bilist
> kører ind på en frakørsel.

Teknik er dejligt, men det har det med at holde op med at virke. Og når
man kan køre forbi de 4 store skilte, der allerede er på nedkørslerne i
dag, så hjælper det sandsynligvis ikke med lidt mere blink.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 08:40

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Og en bil der tilfældigvis fedter i koblingen og triller 20 cm. bagud vil
> punktere på 2 hjul... Det kan godt blive til en 10-kilometers
> eftermiddagskø på de københavnske udfaldsveje.

Piggene skal blot placeres EFTER hajtænderne, så man er i fart, når man
passerer dem...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 08:44

> [...]

> punktere på 2 hjul... Det kan godt blive til en 10-kilometers
> eftermiddagskø på de københavnske udfaldsveje.

Hvis du ser, hvordan piggene virker, så triller man ikke tilbage over dem...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 20-05-07 18:57

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i vejbanen på tilkørslesramperne til motorveje, evt den udvidede udgave
> hvor et udrygningskøretøj vha fjernbetjening kan trække piggene ned så de

I Østrig har de sådan nogle kæmpe gule selvlysende skilte, som man ikke kan
undgå at se, der er placeret som de på TV2 viste "Alt indkørsel forbudt"
skilte. Mener det har været på tale her i DK også - men intet er vist sket i
den sag.

Frygteligt uheld - hvad man må håbe det er - og ikke en der ville det!!
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-05-07 19:10

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan undgå at se, der er placeret som de på TV2 viste "Alt indkørsel
> forbudt" skilte. Mener det har været på tale her i DK også - men intet er

Eller noget blink-halløj aktiveret af radar, lige som de "De køre nu.. XX
kmt."-tavler som bankes op her&der.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-05-07 20:25

T. Hartung wrote:

> Frygteligt uheld - hvad man må håbe det er - og ikke en der ville
> det!!

Han var blevet opdaget af en bilist der kørte parallelt med ham i den
rigtige kørebane. Han må da have forsøgt at gøre ham opmærksom på
situationen ..

Men nå ... det var jo søndag morgen og lørdag aften har der måske været
fest...

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus G.

Dato : 21-05-07 04:15

> I Østrig har de sådan nogle kæmpe gule selvlysende skilte, som man ikke
> kan undgå at se.
Hvis man kan køre 18km i den forkerte retning på en motorvej, så tror jeg
desværre ikke sådanne skilte hjælper meget i lige netop den her situation,
og mange andre episoder med spøgelsesbilister. Det er ofte man høre de køre
adskellige km i modsatte retning.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 08:40

> [...]
> desværre ikke sådanne skilte hjælper meget i lige netop den her situation,
> og mange andre episoder med spøgelsesbilister. Det er ofte man høre de

Nej, man kan undre sig: Selvmorder?

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-05-07 08:51

Henrik B. wrote:
..

> Nej, man kan undre sig: Selvmorder?

Ja, eller de andre oplagte:

Demens, blodprop i hjernen, hjerneblødning, stofpåvirkning, alkohol, eller
bare ungdommeligt vovemod. Det sidste ligger tæt på det du selv nævnte.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-07 12:38

Uffe Ravn wrote:
> Henrik B. wrote:

> Demens, blodprop i hjernen, hjerneblødning, stofpåvirkning, alkohol,
> eller bare ungdommeligt vovemod. Det sidste ligger tæt på det du selv
> nævnte.

Ungdommeligt vovemod?

Han var 40 :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-05-07 12:33

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Ungdommeligt vovemod?
>
> Han var 40 :)

*føler mig stadig ung et par måneder endnu*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Tom

Dato : 21-05-07 15:53

> *føler mig stadig ung et par måneder endnu*

40, fed og færdig

---
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-05-07 15:45

Tom wrote:

> 40, fed og færdig

Jeg kender ikke hans ernæringstilstand, men etanol testen var positiv.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : T. Hartung

Dato : 21-05-07 16:21

> [...]
> desværre ikke sådanne skilte hjælper meget i lige netop den her situation,
> og mange andre episoder med spøgelsesbilister. Det er ofte man høre de

.... må bare håbe du ikke har ret - og at de er inden for pædagogisk
rækkevidde.

her er skiltet jeg henviste til

http://de.wikipedia.org/wiki/Falschfahrer

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 18:21

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> her er skiltet jeg henviste til
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Falschfahrer

Minder om dem man benytter i DK...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : TheTransporter

Dato : 23-05-07 13:30

On Mon, 21 May 2007 19:21:12 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Minder om dem man benytter i DK...

Skulle det også gerne ;). Ellers så bliver det da lidt svært for
diverse feriegæster at "tolke" skiltene og navigerer rundt hvis at der
ikke er en hvis relativ ensartethed over skiltene ved vejene.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Kong Gulerod

Dato : 20-05-07 18:56

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> wrote in message
> [...]
|
| Var det ikke en mulighed at montere de dersens "kør den rigtige vej" pigge
| vejbanen på tilkørslesramperne til motorveje.

Har været standard i USA i mange år...

Fra : Tom

Dato : 20-05-07 19:29

> [...]
> i vejbanen på tilkørslesramperne til motorveje, evt den udvidede udgave
> hvor et udrygningskøretøj vha fjernbetjening kan trække piggene ned så de

Det hele er nok et spørgsmål om prioriteringer af de få midler som staten
får ind. Kynisk set, så er det kun et pengespørgsmål hvor mange liv man vil
redde. Teknisk kan man jo lave masser at metoder til at folk hverken kan
køre forkert, for hurtigt m.m.

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-05-07 20:31

> [...]
>
> Hvis piggene var der, ville en bil punktere på alle 4 hjul hvis den kører
> ned af en frakørselsrampe, så komme den da for dælen ikke 18 km før den

Har du et link til de pigge, har sgu aldrig set dem før.

Mvh Niels

Fra : Anders Thorup

Dato : 20-05-07 21:37

> Har du et link til de pigge, har sgu aldrig set dem før.
>
> Mvh Niels

Her er der et:

http://www.roadtraffic-technology.com/contractors/access_control/guardian/

MVH
Anders

Fra : Snuden

Dato : 20-05-07 23:39

Gutter, glem alt om pigge, lystavler og andet pjat. Dèt der for alvor virker
(også præventivt) er, at opstille disse
http://www.youtube.com/watch?v=cgpQBZF2sZQ

på opkørselsramperne, systemet finder selv de biler der kører den forkerte
vej og vupti: Den idiot mindre bag et rat

Snuden

Fra : TheTransporter

Dato : 21-05-07 05:45

> [...]

>Afsporet af den tragiske ulykke i nat mellem Vejle og Fredericia, havde TV2
>lige et rimligt langt indlæg i nyhederne om spøgelsesbilister.

Fulgte med på trafikradioen lige fra det tidspunkt hvor at de advarede
mod ham/hende og til at de ca 30 min senere meldte om et massivt
trafikuheld.

---

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-07 08:39

On 20 Maj, 21:25, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Han var blevet opdaget af en bilist der kørte parallelt med ham i den
> rigtige kørebane. Han må da have forsøgt at gøre ham opmærksom på
> situationen ..

Det må virkelig have været en forfærdelig tur for ham. Fuldstændig
magtesløs, han har bare kunne se på mens spøgelset smadrer ind i en
anden bil.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-07 09:48

On 20 Maj, 19:21, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Jo, det er da en mulighed, men det koster jo penge.´

Det gør 4 dræbte også, og hvis de var blevet invalide ville de koste
1000x mere (no offence)

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Leonard

Dato : 21-05-07 10:03

On 21 May 2007 01:48:28 -0700, Christian B. Andresen wrote:

> Det gør 4 dræbte også, og hvis de var blevet invalide ville de koste
> 1000x mere (no offence)

Jep, men det er andre kasser, der betaler de udgifter, der er følger af
ulykker. Hvis alle udgifterne blev trukket fra samme kasse, så ville det
nok se noget anderledes ud.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-07 09:51

On 20 Maj, 19:48, "-=JF=- priv" <inva...@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> tilbage umiddelbart inden igangsætning.
>
> Det vil blive ske flere gange om dagen - hver dag... Det er en no can do!

De kan finde ud af de i USA og England, så kan vi vel også i DK.

Fra : TheTransporter

Dato : 23-05-07 13:28

On 21 May 2007 01:50:53 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>De kan finde ud af de i USA og England, så kan vi vel også i DK.

Der er så mange ting de kan finde ud af i england som "vi" ikke kan
menstre i DK. Jeg kunne da ihvertfald godt nævne et par ting eller 3
;).

Og så lige en sidebemærkning, de københavnske cyklister er halvvejs
selvmorderiske og sjællændere vil åbenbart ikke give plads til en
jydetaxa ;)

---

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-07 12:26

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> udgave hvor et udrygningskøretøj vha fjernbetjening kan trække piggene
> ned så de kan komme igennem uden at punktere ?

Idéen er god, men når en politiker reagere på den måde overfor een
voldsom hændelse, kalder man det stemmefiskeri. Jeg er helt enig i at
der kunne gøres meget for at forhindre den type ulykker, men det skal jo
holdes op imod hvor mange ulykker af den type der rent faktisk sker.
Trafiksikkerhedspengene skal ført derhen hvor de redder flest fra
lemlæstelse - men fordelt på trafikantgrupper - sikkerheden skal
optimalt hæves lige meget for alle grupper.

F.eks. har vi set mange dødsulykker cyklist/lastbil - der har man så
valgt at lægge ansvaret på cyklisten i den aktuelle kampagne med
højresvingende lastbiler. Ikke en fremgangsmåde der kan stå alene IMHO -
men måske kan det redde nogle liv i starten. Faren er så at chauffører
kan komme til at tro at de ikke har vigepligt for cyklister, da "de
altid holder tilbage". Det kunne medføre flere dødsfald på længere sigt.

Nå, det var et sidespring, men det illustrerer at
trafiksikkerhedsforanstaltninger skal besluttes af folk med overblik
over det store billede - forøvrigt ligesom hastighedsgrænserne, hvor
mange mener sig i stand til at bedømme om de er sat for lavt - selv
første gang de kører strækningen.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-07 13:28

> [...]
> tro at de ikke har vigepligt for cyklister, da "de altid holder tilbage".
> Det kunne medføre flere dødsfald på længere sigt.

Sådan opfatter jeg slet ikke kampagnen. Jeg opfatter det sådan, at man
forsøger at råbe en samling cyklister op, som kører bevidstløst rundt (især
kvinder) - nogle med en attitude om, at de har "ret til" at køre frem.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-07 14:17

On 21 Maj, 13:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> kan komme til at tro at de ikke har vigepligt for cyklister, da "de
> altid holder tilbage". Det kunne medføre flere dødsfald på længere sigt.

Jeg opfatter den nu mere som en kampagne for at gøre cyklisterne
opmærksom på en farlig situation som de relativt nemt kan undgå selv.
Der er vist også bred enighed om at langt de fleste højresvingsulykker
med lastbil/cykel kunne være undgået hvis cyklisten havde fokuseret på
om lastbilchaufføren havde set ham/hende eller ej.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-07 14:24

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> med lastbil/cykel kunne være undgået hvis cyklisten havde fokuseret på
> om lastbilchaufføren havde set ham/hende eller ej.

Men "de" ser ikke allesammen kampagnen, og så har vi balladen når en
cyklist der følger vigepligstreglerne bliver nakket af en
lastbilchauffør tror at han gør det. Derfor bør kampagnen ikke alene
være cyklistrettet.

--
vh
Torben

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-05-07 15:15

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]
> cyklist der følger vigepligstreglerne bliver nakket af en
> lastbilchauffør tror at han gør det. Derfor bør kampagnen ikke alene

Apropos: Ca. 8.57 i morges havde en kørelærer fået den ide at sende
sin elev i en af de store lastbiler i et højresving ned ad Vester
Søgade i Kbh. For de der ikke er kendt på djævleøen: Det er et af de
tættest trafikerede cyklistkryds i byen, og studenter o.l. møder gerne
kl. 9. Han havde vel en 10--15 cyklister på indersiden, inkl.
undertegnede (sædvanlige problem: Lastbilen kan ikke komme rundt hvis
den kører til kantstenen. Cyklisterne kan ikke køre venstre om, og
venter de bag lastbilen så kommer de ikke over i den omgang. Medmindre
alle gør det og det gjorde de ikke.) Lettere neglebidende, men
eleven klarede det nu fint og må nok siges at have fået syn for sagn.

Fra : TheTransporter

Dato : 23-05-07 13:44

On Mon, 21 May 2007 16:15:03 +0200, Peter Dalgaard

> [...]
>alle gør det og det gjorde de ikke.) Lettere neglebidende, men
>eleven klarede det nu fint og må nok siges at have fået syn for sagn.

Prøvede selv den omgang da jeg var i kbh igår morges i min taxa for
første gang. Magen til kaos og panik skal man længe lede efter :P.
Cyklisterne var totalt kolde selvom at jeg kørte helt til kantstenen
hvor at jeg måtte, de skulle fandme bare udenom istedet for bare lige
at lade mig smutte rundt så at de kunne komme videre :S. man skulle
tro at samtlige cyklister var en del af lemmings generationen ;)

---