Grande Punto og DB9
Fra : Tom

Dato : 20-05-07 17:55

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 18:23

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> øhh har fiat ansat designeren fra Aston Martin?
>
> http://www.fiat.dk/FIAT_DENMARK/uploads/PB_MODEL/0/20051222/kv_pic_5porte_IT.jpg
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Aston-Martin-DB9.jpg/250px-Aston-Martin-DB9.jpg
>
> Fiat fronten er klare linier fra en DB9, synes jeg
>
> --
> Tom

Ja- eller DB9 har klare linier fra Fiaten
Det er nok ikke sådan det hænger sammen. Jeg har faktisk tænkt på det siden
den nye Punto kom på gaden, så du er ikke den eneste der synes det.

/HB

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-05-07 18:37

Hej

HB skrev:
> Ja- eller DB9 har klare linier fra Fiaten
> Det er nok ikke sådan det hænger sammen. Jeg har faktisk tænkt på det
> siden den nye Punto kom på gaden, så du er ikke den eneste der synes det.

Mon ikke det nærmere er et spørgsmål om at Fiat skal ligne Maserati
lidt. Har man ikke råd, så kan man jo altid købe en Maserati-wanna-be

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 19:04

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i meddelelsen
> Hej

> Mon ikke det nærmere er et spørgsmål om at Fiat skal ligne Maserati lidt.
> Har man ikke råd, så kan man jo altid købe en Maserati-wanna-be

Tjoh - der er også en vis lighed der, og så er de jo begge italienere og
ejet af samme producent

http://www.topauto.free.fr/constructeurs/maserati/Maserati%20GranSport.jpg

/HB

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-07 22:16

"HB" <hbsnabela.dk> wrote in message

> Tjoh - der er også en vis lighed der, og så er de jo begge italienere og
> ejet af samme producent
>
> http://www.topauto.free.fr/constructeurs/maserati/Maserati%20GranSport.jpg

Faktum er vel bare at Aston Martin satte standarden med DB9 ?

/Rasmus

Fra : Lars Holst

Dato : 20-05-07 22:46

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> said in

> "HB" <hbsnabela.dk> wrote in message

> Faktum er vel bare at Aston Martin satte standarden med DB9 ?
>

> /Rasmus

Hvilken model er tror du er ældst af de to Fiat mistænkes for at stjæle
forlygterne fra:
Aston Martin DB9 (2004) eller Maserati Coupé/spyder?
Mon ikke de stammer fra Maserati?

Aston Martin er smukkere synes jeg.

Hvis Fiat lignede en Aston Martin ville overskudet på Fiats redningsbil
(een af tre redningsbiler ...... Grande Punto ......Panda ......Croma
........som alle sikrer Fiat stort overskud) være endnu større.

--
Lars Holst

Fra : Rasmus

Dato : 20-05-07 22:16

"HB" <hbsnabela.dk> wrote in message

> Tjoh - der er også en vis lighed der, og så er de jo begge italienere og
> [...]

....og det manglende billede

http://astonmartin.resmoto.com/opisy/db9/big_astondb9_07.jpg

Fra : Bruno

Dato : 20-05-07 22:37

Nej, Fisker har startet sit eget: http://www.fiskercb.com/

> [...]
>
> Fiat fronten er klare linier fra en DB9, synes jeg

Det er Giorgetto Giugiaro der har stået for stregerne til Punto Grande
og mon ikke han mere har kigget på tidligere tiders biler fra Fiat
familien, end forsøgt at få Punto'en til at se ud som en engelsk sportsvogn.

Jeg glæder forøvrigt til at se den her:

http://www.italiaspeed.com/2005/motor_show/frankfurt/review/fiat/grande_punto_s2000/1309.html

Mvh
Bruno

Fra : Tom

Dato : 21-05-07 15:12

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Jeg glæder forøvrigt til at se den her:
>
> http://www.italiaspeed.com/2005/motor_show/frankfurt/review/fiat/grande_punto_s2000/1309.html

Ja det er godt nok nogle flotte runde kurver )

--
Tom