Peugeot 307 Horn virker ikke
Fra : Don't@mail

Dato : 19-05-07 20:13

Mit horn opfører sig særdeles mærkeligt i min peugeot 307sx. Det har igennem
noget tid kun virket i perioder

Hornet har f.eks. ikke ville virke, indtil jeg jeg trykker en ekstra gang på
fjernbetjeningen for at låse bilen en ekstra gang selvom bilen var låst, med
det resulatat at bilen gav lyd fra sig for at minde om at den altså var
låst. Derefter kunne hornet inde i bilen igen virke, få gange.

Der er ikke andet galt end det kun er hornet der ikke virker. En bekendt har
sagt at man bare skifter for en ende af indtil man finder fejlen. Og iflg
Peugeot i den by som jeg bor kunne det både være ratkonsolet eller
computeren der skulle skiftes. Et nyt ratkonsol koster ca. 2500,00 og en ny
computer ca. 5000 + moms. Så er det lige jeg tænker, at med arbejdsløn ville
det koste ca. 10000.00 for at få lavet hornet på bilen.

Men har nogle her i gruppen været ude for samme problem. Og hvad har i
gjordt for at få problemet løst

Fra : alexbo

Dato : 19-05-07 20:39

"Don't@mail" skrev

> [...]
> låst, med det resulatat at bilen gav lyd fra sig for at minde om at den
> altså var låst. Derefter kunne hornet inde i bilen igen virke, få gange.

Du bruger datid betyder det at sådan er det ikke mere?
Og hvad er få gange, nogle kontroltryk lige efter hinanden eller et par
køreture?

Til at starte med er det et spørgmål om hornet bare virker tilfældigt, altså
en mulig fejl i selve hornet eller forbindelsen.
Eller om du ved en bestemt procedure, åbne, lukke o.s.v. med sikkerhed får
hornet i gang.

Prøv at finde de omstændigheder hvor hornet henholdsvis virker og ikke
virker.

Du kan evt. prøve dk.teknik.bil

mvh
Alex Christensen

Fra : Don't@mail

Dato : 20-05-07 06:49

> Du bruger datid betyder det at sådan er det ikke mere?
> Og hvad er få gange, nogle kontroltryk lige efter hinanden eller et par
> køreture?
Bruger datid, hornet virker ikke mere på kontakten inden i bilen

> [...]
> altså en mulig fejl i selve hornet eller forbindelsen.
> Eller om du ved en bestemt procedure, åbne, lukke o.s.v. med sikkerhed får

Jeg er sikker på, at det ikke er hornet der fejler noget. Fordi det kommer
jo med en lyd fra sig når jeg
prøver at låse bilen en ekstra gang

> Prøv at finde de omstændigheder hvor hornet henholdsvis virker og ikke
> virker.
Nu virker det kun når jeg låser bilen en ekstra gang.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 21:44

er det ikke bare super lækkert med moderne elektronik... nårrhh dit båt horn
virker ikke siger du.. jasåå, man det er da en styreboks til 5K !! ROFL...

på polo'en er det enten hornet ledningen eller kontanten :p

Mvh
Morten

Fra : JBH

Dato : 19-05-07 22:03

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ROFL...
>
> på polo'en er det enten hornet ledningen eller kontanten :p

Kontanten ?

Eller batteriet (men så virker radioen og lyset heller ikke )

mvh
JBH
(Som heller ikke har et "computerstyret" horn)

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-05-07 09:14

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> wrote in message
> [...]
> ROFL...
>
> på polo'en er det enten hornet ledningen eller kontanten :p

Det kan dælme da kun være Peugeot der er så fjollede, på min 320d fra 2003
der er det også et relæ uden om alt muligt computer halløj der trækker de 2
horn :) Hvor mange biler bruger virkelig computeren til hornet ? Hvis
endelig computeren skal kunne afgive hornlyde ved lås op/i, kan den da bare
kobles på samme ledning som hornkontakten i rattet, og trække relæet til
stel.

Hvorfor gør ting mere kompliseret end nødvendige :)

Men det med hornet er en std fejl ved pug, en af mine kollegaer har
nøjagtigt samme problem, også uden en løsning, den har så også andre sjove
ting det kan leges med når vi kører sammen til arbejde, alle knapper man
trykker på, udløser aut. en tidsforsinkelse på ca 2 sekunder før knappen
rent faktisk udfører noget :) Det være sig katastrofeblink, låsning af døre,
ja selv lyset i loftet er forsinket i forhold til knap tryk.

For dælen nogle sløve computere de må ha puttet i de 307'ere :)

Mvh
Jacob

Fra : Don't@mail

Dato : 20-05-07 13:01

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til stel.
>
> Hvorfor gør ting mere kompliseret end nødvendige :)

Jeg havde også troet at man bare kunne trække en ledning fra ratkonsolet, og
så køre uden om computeren men nej
Jeg fik af vide af en bekendt , at hvis man gjorde det. Ville der ske noget
andet i bilen. f.eks radioen slutter eller værst airbacken bliver udløst når
man trykker på hornet.Så det afholder jeg mig fra.
Men franskmændende har åbenbart lidt problemer med elektroniken i deres
biler. Det kan godt være de skulle ansætte nogle mere kompente til deres
elektornic

> [...]
> rent faktisk udfører noget :) Det være sig katastrofeblink, låsning af
> døre, ja selv lyset i loftet er forsinket i forhold til knap tryk.

Det problem har jeg da heldigvis ikke. Men det kan da godt være, at hornet
ville begynde at hyle om nogle dage... Hvem ved. Hvis i oplever en person i
en 307 der dytter helt umotiveret, er det nok ikke fordi i gør noget galt

Fra : Hans

Dato : 20-05-07 15:11

On 2007-05-20 10:13:37 +0200, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> said:

> For dælen nogle sløve computere de må ha puttet i de 307'ere :)

Det er vidst en lettere modificeret Gameboy - underclocket pga. brandfare ;)

Alex prøv at spørg inde på det franske hi-speed.dk

Mvh
Hans