Diesel Århus-Aalborg
Fra : Jesper

Dato : 19-05-07 16:54

Hej

Har ligget i fast rutefart mellem Århus og Herning i godt et år. Det gode
trick der, var at tanke i Silkeborg mandag morgen - typisk tæt på 1,5 kr/l
at spare
Er nu skiftet til Århus-Aalborg, og er allerede efter et par uger grundigt
træt af at betale fuld pris.
Nogle gode tips til hvor og hvornår man tanker på den rute ?

På forhånd tak

Jesper

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : tp

Dato : 19-05-07 20:04

"Jesper " <spam@me.com> skrev i meddelelsen news.tskzsie3cdhq1q@stuepc...
> [...]
> træt af at betale fuld pris.
> Nogle gode tips til hvor og hvornår man tanker på den rute ?

DK Tanken i ødum - hadsten afkørsel og mod grenå 500m. Samme pris som shell
silkeborg hver mandag morgen

Fra : JS

Dato : 19-05-07 22:52

tp wrote:
> "Jesper " <spam@me.com> skrev i meddelelsen
> news.tskzsie3cdhq1q@stuepc...

> DK Tanken i ødum - hadsten afkørsel og mod grenå 500m. Samme pris
> som shell silkeborg hver mandag morgen

Det er ofte billigere ved Hydro Texaco ved Sdr. Borup-afkørslen (afkørslen
før Ødum).

Fra : JS

Dato : 21-05-07 18:14

JS wrote:

> Det er ofte billigere ved Hydro Texaco ved Sdr. Borup-afkørslen
> (afkørslen før Ødum).

Ganske rigtigt - priser her til morgen (mandag):
Ødum: 7,28
Sdr. borup: 7,24

Og så ligger Hydro-tanken tættere på motorvejen. De er øvrigt generelt ret
billige hele ugen.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 20-05-07 19:50

On 19 Maj, 23:51, "JS" <js_...@hotmail.com> wrote:

> Det er ofte billigere ved Hydro Texaco ved Sdr. Borup-afkørslen (afkørslen
> før Ødum).

Uno-X (tror jeg nok det er) ved Purhus nord for Randers er den sidste
mulighed - har tit tanket der med stor besparelse.

/Jakob

Fra : Jesper

Dato : 12-06-07 19:06

> Uno-X (tror jeg nok det er) ved Purhus nord for Randers er den sidste
> mulighed - har tit tanket der med stor besparelse.

Tak for det tip. Har brugt den en del gange de forløbne uger. Den ligger
hele ugen altid mindst en krone under liste prisen. Med 250-300 l/måned
bliver det også til penge :)

Mvh
Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-07 17:43

Jesper skriver:

> Tak for det tip. Har brugt den en del gange de forløbne uger. Den ligger
> hele ugen altid mindst en krone under liste prisen. Med 250-300 l/måned
> bliver det også til penge :)

5-6000 km/md ?

60-72.000 km/år ?

Det var ikke så lidt.

Ja, jeg går jo ud fra at du kører i en økonomisk bil.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper

Dato : 14-06-07 11:06

> 5-6000 km/md ?
>
> 60-72.000 km/år ?
>
> Det var ikke så lidt.
>
> Ja, jeg går jo ud fra at du kører i en økonomisk bil.....

Omkring 4000 km/måned - Skoda Octavia 1.9 tdi , 15-17 km/l med mit
aktuelle køremønster, tidl. da jeg også havde en del landevejskørsel lå
den oppe omkring godt 20 km/l, og hvis jeg ville køre lidt pænere kunne
den sikkert komme derop omkring igen ........

En fabia 1.4 tdi eller punto 1.3 diesel ville sikkert være mere
økonomiske, men bilen skal også kunne fungere som familievogn. Regner også
med at octaviaen vil holde bedre til at blive kørt op til omkring 300.000
til 400.000 km.

Mvh
Jesper