Hvad er en streamer?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-07 13:29

http://campaigns.emailserver2.com/MBDT/WebformListener.aspx?xe=GLIt4IN2C0ZMfxFCTcZG9dkJpzcOSWcTJ2LfKtG5eHk=&event=Viewed&vid=88580

Hvad er en streamer? Golf´eriet skal til syn og har "et par" bogstaver og en
silouet af en bil på bagruden - maks. 30 cm pr. stk og nede i hjørnerne,
hvor de ikke generer udsynet bagud.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 18-05-07 13:42

On Fri, 18 May 2007 14:29:27 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvad er en streamer?

Det lyder sgu underligt, når man gerne må have helt sort solfilm på
ruderne, men ikke en streamer.
Nå, der er heldigvis et år til Lupo'en skal til syn igen, for den bliver
jo så nok kasseret med den abgrude, den har nu og har haft de sidste 4
år og 2 syn.
http://lupo.leonard.dk/

--
Leonard
http://flyvning.leonard.dk/

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 18-05-07 13:43

> [...]
> bogstaver og en silouet af en bil på bagruden - maks. 30 cm pr. stk
> og nede i hjørnerne, hvor de ikke generer udsynet bagud.

Jeg ved det ikke, men argumenterne for ikke at flytte til Sverige er
efterhånden ved at slippe op ... NEJ hvor er det bare åndsvagt! Var de
løbet tør for idéer til ting de kunne forbyde?

--
mvh.
Kim Frederiksen (uden streamer)

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 14:07

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> efterhånden ved at slippe op ... NEJ hvor er det bare åndsvagt! Var de
> løbet tør for idéer til ting de kunne forbyde?

Hvad sker der for dem nu?
Må man heller ikke reklamere for sit firma mere ved hjælp af sådan en
streamer? Det er altså nogle meget små sko vader rundt i derinde på borgen!

/HB

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-05-07 09:45

HB wrote:

> Hvad sker der for dem nu?
> Må man heller ikke reklamere for sit firma mere ved hjælp af sådan en
> streamer? Det er altså nogle meget små sko vader rundt i derinde på
> borgen!

Det er heldigvis lovligt at plastre bilen totalt ind i streamere, blot du
undgår ruder, spejle, lygter, reflekser og nummerplader.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-07 11:53

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Det er heldigvis lovligt at plastre bilen totalt ind i streamere, blot du
> undgår ruder, spejle, lygter, reflekser og nummerplader.

hvad hvis det fx er på en Nissan Primastar. hvor der står reklametekst på
bagruden? Ikke decideret streamer, men tekst.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-05-07 14:19

> [...]
> en silouet af en bil på bagruden - maks. 30 cm pr. stk og nede i
> hjørnerne, hvor de ikke generer udsynet bagud.

Der står følgende på www.fstyr.dk

Der må ikke i førerens synsfelt bagud og skråt bagud være anbragt genstande,

der reducerer udsynet unødigt. Unødige genstande kan f.eks. være
reklamestreamere

eller uigennemsigtig film, men ikke nakkestøtte, solgardin, solfilm og

spoiler.

Mvh Niels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-07 15:14

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reklamestreamere
>
> eller uigennemsigtig film, men ikke nakkestøtte, solgardin, solfilm og

Hmmmm, så en bil i dag, hele bagruden var plastret til med firmanavn,
adresse, telefonnummer, mobilnummer samt email.
Den har da ikke en kinamands chance for at komme gennem syn.
Det var btw. en BMW 5xx sedan.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-05-07 15:32

Uffe Bærentsen wrote:

> Hmmmm, så en bil i dag, hele bagruden var plastret til med firmanavn,
> adresse, telefonnummer, mobilnummer samt email.
> Den har da ikke en kinamands chance for at komme gennem syn.
> Det var btw. en BMW 5xx sedan.

Er det ikke også ligegyldigt? Man må jo godt pakke sin bil helt op til
loftet således at man ikke kan se ud af bakspejlet, dog skal man så have
et højre sidespejl, men det har de fleste tilnærmelsesvis moderne biler
jo også.

Tror næsten også at der findes varevogne hvor bagdøren er solid plade,
men er dog lidt usikker på om der lige er et lille vindue til netop
spejlet (anvendelsen er så stadig minimal.

Vi kan vist ikke pege fingre af Sverige og kalde dem regel-land og lign.
for vi har mindst ligeså mange fscked up regler som overthere.

Thomas

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-05-07 16:11

> [...]
> reklamestreamere
>
> eller uigennemsigtig film, men ikke nakkestøtte, solgardin, solfilm og

Jep, og det er et omsyn, hvis du kigger i kap14. mht. synsafgørelser.
Fis i en hornlygte IMHO

Kent Nielsen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-05-07 14:43

> [...]
> en silouet af en bil på bagruden - maks. 30 cm pr. stk og nede i
> hjørnerne, hvor de ikke generer udsynet bagud.

Der står godt nok fra 1. april. Nu er det vel ikke en aprilsnar

Bjarne

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-05-07 18:00

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der står godt nok fra 1. april. Nu er det vel ikke en aprilsnar

Nej, 1. april er den dato den nuværende vejledning om syn af køretøjer, fra
Færdselsstyrelsen gælder fra.

Kent aNielsen

Fra : Leonard

Dato : 18-05-07 18:41

On Fri, 18 May 2007 18:59:33 +0200, Kent Nielsen wrote:

> Nej, 1. april er den dato den nuværende vejledning om syn af køretøjer, fra
> Færdselsstyrelsen gælder fra.

Og det hænger sammen med, at det er d. 1. april Detailforskrifter for
køretøjers indretning og udstyr udkommer, hvert år.

Hvad denne regel skal gøre godt for har jeg svært ved at forstå. Der må
gerne være helt sort solfilm i bagruden, så skal der være et spejl i
højre side. Der må ikke være en streamer, hvorfor ikke bare stille krav
om, at hvis mere end x % af rudearealet er dækket, så skal der være
sidespejl i højre side?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-05-07 19:11

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Og det hænger sammen med, at det er d. 1. april Detailforskrifter for
> køretøjers indretning og udstyr udkommer, hvert år.

Njae ikke helt, der kommer 2 vejledninger om året, reglen kan godt være væk
i den næste udgave til efteråret.
I den forige var der kommet en regel om at fejl på elstik (trailer) gav
omsyn, den er nu lavet om igen.

Kent Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-05-07 16:36

On 18 Maj, 14:29, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> [...]
> silouet af en bil på bagruden - maks. 30 cm pr. stk og nede i hjørnerne,

Rigtigt godt spørgsmål, som jeg naturligvis ikke kender svaret på. Jeg
spekulere dog på om det så heller ikke er tilladt at have det mærke i
bagruden (som man jo skal have), hvis man har en varevogn til
privatkørsel. I så fald er det en uventet måde at lukke "hullet" på.

Med venlig hilsen Kim