|
| B&O også til Mercedes Fra : Tom |
Dato : 18-05-07 09:30 |
|
http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
Så ser det ud som om mercedes også er blevet ny kunde hos B&O
Det kan jo kun være MB, når Opel, Ford og VW er for billige og Porshce
hellere vil have motorlyd end stereolyd.......og BMW ejere næppe ville
påskønne kvaliteten...hmm
--
Tom
| |
Bruno (18-05-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 18-05-07 09:49 |
|
Tom wrote:
> http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
>
> Så ser det ud som om mercedes også er blevet ny kunde hos B&O
>
> Det kan jo kun være MB, når Opel, Ford og VW er for billige og Porshce
> hellere vil have motorlyd end stereolyd.......og BMW ejere næppe ville
> påskønne kvaliteten...hmm
>
Tjoh, jeg er da ikke sikker på at VW's topmodeller er for billige og ej
heller at Porsche kunder kun vil havde mortorlyd. Førstnævnte har fx.
Phaeton og den gennemsnitlige Porsche kunde er vistnok 53 år gamel og
køber sikkert mere bilen for dens signal end for at køre ræs plus
Porsche er på vej med en 4 sæders GT.
Mit gæt er Porsche, men Mercedes er da en mulighed. En anden mulighed er
forøvrigt bare at der er tale om overfortolkning og nyheden blot er at
B&O kommer i flere Audi modeller.
Mvh
Bruno
| |
Frank (18-05-2007)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 18-05-07 21:13 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:464d687e$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tom wrote:
>> http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
>>
>> Så ser det ud som om mercedes også er blevet ny kunde hos B&O
>>
>> Det kan jo kun være MB, når Opel, Ford og VW er for billige og Porshce
>> hellere vil have motorlyd end stereolyd.......og BMW ejere næppe ville
>> påskønne kvaliteten...hmm
>>
>
> Tjoh, jeg er da ikke sikker på at VW's topmodeller er for billige og ej
> heller at Porsche kunder kun vil havde mortorlyd. Førstnævnte har fx.
> Phaeton og den gennemsnitlige Porsche kunde er vistnok 53 år gamel og
> køber sikkert mere bilen for dens signal end for at køre ræs plus Porsche
> er på vej med en 4 sæders GT.
>
> Mit gæt er Porsche, men Mercedes er da en mulighed. En anden mulighed er
> forøvrigt bare at der er tale om overfortolkning og nyheden blot er at B&O
> kommer i flere Audi modeller.
>
> Mvh
> Bruno
Det er Aston Martin..!!!
Mvh
Frank
| |
KASO (19-05-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 19-05-07 10:14 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:464d63f9$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
>
> .......og BMW ejere næppe ville påskønne kvaliteten...hmm
He-he - BMW er allerede kunde hos B&O - de får fremstillet alu-dele hos
B&O - angiveligt fordi de kan producere en lækrere finish end alle andre.
Lyden er til gengæld en anden sag
| |
Kent Oldhøj (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-07 11:16 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in news:464d63f9$0$15887
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
> Så ser det ud som om mercedes også er blevet ny kunde hos B&O
Audi har en slags eneretsaftale med B&O om installering af B&O produkter i
biler.
Som CarFi markedet udvikler sig i øjeblikket ville det være smart af Audi
at holde fast i den aftale, ihvertfald når det handler om komkurrerende
bilmærker.
Så rygtet om at det skulle være Aston Martin lyder mere sandsynligt.
| |
Henrik (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 19-05-07 17:27 |
|
"Kent Oldhøj" skrev i en meddelelse
>
> Audi har en slags eneretsaftale med B&O om installering af B&O produkter i
> biler.
Hvorfra ved du det og hvad omhandler den?
Jeg kan godt se idéen fra Audis side, men det ville da være noget af et skud
i B&O's egen fod, hvis deres car-fi afdeling kun kan sælge til én kunde (når
de nu har meddelt at de vil satse mere på det marked).
| |
Tom (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 19-05-07 17:46 |
|
"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
news:464f255c$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kent Oldhøj" skrev i en meddelelse
>>
>> Audi har en slags eneretsaftale med B&O om installering af B&O produkter
>> i
>> biler.
>
> Hvorfra ved du det og hvad omhandler den?
> Jeg kan godt se idéen fra Audis side, men det ville da være noget af et
> skud i B&O's egen fod, hvis deres car-fi afdeling kun kan sælge til én
> kunde (når de nu har meddelt at de vil satse mere på det marked).
enig, det kunne vores firma i hvert fald ikke finde på at lave SÅ åndsvag en
beslutning at man kun skal have én kunde til et produkt.
--
Tom
| |
Kent Oldhøj (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-07 18:43 |
|
"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in
news:464f255c$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>> Audi har en slags eneretsaftale med B&O om installering af B&O
>> produkter i biler.
> Hvorfra ved du det og hvad omhandler den?
Jeg har læst det et eller andet sted. Jeg skal nok prøve at finde kilden.
Aftalen er tidsbegrænset, og virker naturligvis begge veje. Audi har option
på at forlænge aftalen.
> Jeg kan godt se idéen fra Audis side, men det ville da være noget af
> et skud i B&O's egen fod, hvis deres car-fi afdeling kun kan sælge til
> én kunde (når de nu har meddelt at de vil satse mere på det marked).
Aftalen er indgået på et tidspunkt hvor der var en del usikkerhed om
hvorvidt der overhovedet var et marked for HiFi til den pris.
Iøvrigt er den slags aftaler slet ikke unikke. Mark Levinson havde en
tilsvarende aftale med Lexus, og Michelin lavede noget lignende med BMW da
de udviklede deres TRX dæk i 80'erne.
| |
Henrik B. (21-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-05-07 09:23 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9935C8A52C779kentoldhoj@oldhoj.dk...
> Jeg har læst det et eller andet sted. Jeg skal nok prøve at finde kilden.
>
> Aftalen er tidsbegrænset, og virker naturligvis begge veje. Audi har
> option
> på at forlænge aftalen.
Ikke desto mindre leverer IcePower (Bang & Olufsen datterselskab) allerede
forstærkere til Volvo XC90, S80 m.fl.
Det Audi-aftalen går på, er for hele set-up'et med anlæg, forstærkere, DSP
og højttalere...
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Kent Oldhøj (21-05-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 21-05-07 17:39 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in
news:465156e8$0$14020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>> Aftalen er tidsbegrænset, og virker naturligvis begge veje. Audi har
>> option på at forlænge aftalen.
> Ikke desto mindre leverer IcePower (Bang & Olufsen datterselskab)
> allerede forstærkere til Volvo XC90, S80 m.fl.
Uanset Icepower er et datterselskab af B&O, så ER det ikke B&O.
Prøv du at overbevise en Bentley ejer om at han kører rundt i en VW.
> Det Audi-aftalen går på, er for hele set-up'et med anlæg, forstærkere,
> DSP og højttalere...
Jamen rart du har forstået tråeden rigtigt
Helt præcist handler det som nævnt andetsteds i tråden, om B&O's Advanced
Sound System (ASP).
| |
Kent Oldhøj (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-07 20:13 |
|
"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in
news:464f255c$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Hvorfra ved du det og hvad omhandler den?
Jeg har ikke fundet min kilde, men dog et troværdigt link der omtaler
aftalen, desværre på tysk:
http://www.auto-motor-und-sport.de/tests/technik/hxcms_article_503334_
14140.hbs
Citat:
"Bis 2008 wird diese Verbindung sogar exklusiv bleiben, und Audi liebäugelt
jetzt schon mit einer Verlängerung der Exklusiv-Option."
Oversættelse:
"Indtil 2008 forbliver samarbejdet endda eksklusivt, og Audi overvejer
allerede nu at forlænge denne del af aftalen."
| |
Frank (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Frank |
Dato : 19-05-07 22:08 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns99357CD476892kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in news:464d63f9$0$15887
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> http://www.business.dk/article/20070515/borsnyt/70515034/
>> Så ser det ud som om mercedes også er blevet ny kunde hos B&O
>
> Audi har en slags eneretsaftale med B&O om installering af B&O produkter i
> biler.
>
> Som CarFi markedet udvikler sig i øjeblikket ville det være smart af Audi
> at holde fast i den aftale, ihvertfald når det handler om komkurrerende
> bilmærker.
>
> Så rygtet om at det skulle være Aston Martin lyder mere sandsynligt.
Nu ved jeg tilfældigvis at der har været en Aston Martin DB9 på "besøg" hos
B&O. Bliver offentliggjort til December.
Mvh
Frank
| |
Kent Oldhøj (19-05-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-05-07 23:35 |
|
"Frank" <anders.and@pc.dk> wrote in
news:464f6724$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>> Så rygtet om at det skulle være Aston Martin lyder mere sandsynligt.
> Nu ved jeg tilfældigvis at der har været en Aston Martin DB9 på
> "besøg" hos B&O. Bliver offentliggjort til December.
Jeps. http://www.euroinvestor.dk/pdf/cse/51705-0.pdf
Ligesom B&Os image passer fremragende til Audi (køligt, alu), så passer det
efter min mening også glimrende til det moderne Aston Martin look.
Annonceringen i december passer også glimragende med at Audis eksklusiv
option udløber netop med udgangen af 2007.
Hvis det fortsætter på denne måde, så kan vi jo snart kalde Aston Martin
for en dansk bil Henrik Fisker står for designet, B&O sandsynligvis for
lyden og GF Automotive laver allerede magnesiumprofilerne i dørene til DB9.
| |
|
|