/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Falder hammeren?
Fra : Tom


Dato : 17-05-07 18:19

Hej
En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
tilladt. Men går de virkelig så tæt på?

Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om at
det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )

--
Tom



 
 
SoL (17-05-2007)
Kommentar
Fra : SoL


Dato : 17-05-07 18:26


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:464c8e82$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til
> 129 i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var
> fratrukket. Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km
> mere end tilladt. Men går de virkelig så tæt på?
>
> Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
> køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om
> at det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )
>

Så har han jo også fået en nedadgående regulering på ca. 4-5 km - så han
holder de 60% i fin stil.
Hvis ikke det skulle udløse straf, hvor skulle grænsen så være?
Politisk er den 60% og han bonnes for 62% og har fomentlig kørt ca. 70% for
stærkt.

Knud



Leonard (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-05-07 18:27

On Thu, 17 May 2007 19:18:58 +0200, Tom wrote:

> En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
> i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
> Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
> tilladt. Men går de virkelig så tæt på?

Hvis det er en manuel måling med efterfølgende standsning og snak med en
betjent, så er det vist nok meget normalt, at de trækker fra indtil de
når den nederste grænse i et interval.
Hvis grænsen for en "ommer" er 129 og den næste straf gives ved 139, så
kan en måling på 137 ligeså godt rundes ned til 129, da der så ikke er
noget at diskutere om. Han er målt til at have kørt mindst 129 og ved
med sig selv, at nålen har vist over 140, så han ved han ikke har noget
at brokke sig over.

Men ja, hvis målingen fratrukket usikkerheden har vist 129, så går de så
tæt på. Der er jo ingen grund til at give ham yderligere rabat. Omvendt
så runder de heller ikke op, hvis målingen nu havde vist 128.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 17-05-07 18:28


"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:464c8e82$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til
> 129 i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var
> fratrukket. Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km
> mere end tilladt. Men går de virkelig så tæt på?

Ja, de går så tæt på.

86 km/t i en 50-zone engang (udkanten af Svenstrup, så ikke hyle op før i
kender stykket og den tåbelige begrænsning - det var på vej UD af byen)

Det kostede lige et kørselsforbud indtil jeg havde været oppe til nye
prøver, og 2 års betinget.

1 km/t er mere end rigeligt til at vælte det hele. Betjenten kunne sagtens
have skrevet det 1 km ned for at give en advarsel, men nej.

> Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
> køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om
> at det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )

Ja, det er så typisk. Der går mere og mere pengemaskine i det, for, knægten
lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye prøver.

Troels


Henning Præstegaard (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 17-05-07 20:25

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Ja, det er så typisk. Der går mere og mere pengemaskine i det, for,
> knægten lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye
> prøver.
Han lærer da slet ikke at overholde reglerne, hvis han kun får en
advarsel ved at køre 140 - diverse rabetter hvor man må køre 80.
Det med 140 er hentet fra Leonards indlæg.

Som Anden siger: Så kan de lære det!

mvh
Henning



Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 17-05-07 20:30

> Han lærer da slet ikke at overholde reglerne, hvis han kun får en
> advarsel ved at køre 140 - diverse rabetter hvor man må køre 80.

Nej, men så smæk ham 10.000 i bøde, betalt inden 14 dage, ellers 7 dages
fængsel + plettet straffeattest.

Så skal du se løjer.

Troels


Uffe Bærentsen (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 17-05-07 20:42


"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:464cad32$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Han lærer da slet ikke at overholde reglerne, hvis han kun får en
>> advarsel ved at køre 140 - diverse rabetter hvor man må køre 80.
>
> Nej, men så smæk ham 10.000 i bøde, betalt inden 14 dage, ellers 7 dages
> fængsel + plettet straffeattest.
>
> Så skal du se løjer.

Hvilke løjer?
Hvis det er 'præmien' for at køre med den hastighed
og det bliver almindelig kendt, så er der jo ikke noget at diskutere.

1) Han _har_ køtr for stærkt.
2) Han er klar over at han har kørt for stærkt.
3) Han kendte, eller burde have kendt til at det kunne give konsekvenser.



Hvad døde fandens oldemor af?
Undskyldninger!




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 17-05-07 21:19

> Hvilke løjer?
> Hvis det er 'præmien' for at køre med den hastighed
> og det bliver almindelig kendt, så er der jo ikke noget at diskutere.
>
> 1) Han _har_ køtr for stærkt.
> 2) Han er klar over at han har kørt for stærkt.
> 3) Han kendte, eller burde have kendt til at det kunne give konsekvenser.

Det er vi helt enige om. Men hvis straffen blev hårdere end "bare" at
generhverve og få en mindre bøde (2500 er til at betale sig fra, og politiet
har ikke travlt med at kradte penge ind), tror jeg unge mennesker ville
tænke sig bedre om.

> Hvad døde fandens oldemor af?
> Undskyldninger!

Jeg har aldrig snakket om undskyldninger?

Troels


Uffe Ravn (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 17-05-07 20:26

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> for,
> knægten lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye
> prøver.

I så fald, er han det man kalder erfaringsresistent.

Mvh. Uffe Ravn




Uffe Bærentsen (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 17-05-07 20:43


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:464cae95$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Troels Plougmann-Olsen wrote:
>
>> for,
>> knægten lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye
>> prøver.
>
> I så fald, er han det man kalder erfaringsresistent.

Erfaringsretarderet



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 17-05-07 21:20

> I så fald, er han det man kalder erfaringsresistent.

Hvori består den egentlige konsekvens?

Mange unge lærer desværre først det farlige i fart, når det ER gået galt.

Troels


Per Henneberg Kriste~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 17-05-07 23:08

Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> I så fald, er han det man kalder erfaringsresistent.
>
> Hvori består den egentlige konsekvens?
>
> Mange unge lærer desværre først det farlige i fart, når det ER gået
> galt.

Det er ikke kun de unge - det er også kvinderne :)

Jeg så et indslag i tv den anden dag, en kvinde var blevet stoppet af
helikopterkontrol, det var 4. klip, så det første kørekort var væk :)

Der var rigtig mange der hoppede på den for Gud ved hvilken gang.

--
Per, Esbjerg



Troels Plougmann-Ols~ (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 18-05-07 01:13

> Der var rigtig mange der hoppede på den for Gud ved hvilken gang.

Hoppede i helikopter-fælden, eller?

Jeg kørte forresten forbi et gult kryds i dag, der var placeret ude i
rabatten.. Hmm

Troels


Kong Gulerod (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 18-05-07 09:22



|
| Ja, det er så typisk. Der går mere og mere pengemaskine i det, for,
knægten
| lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye prøver.
|

næh, men så kam man jo håbe at han slår sig selv ihjel snart!...



Thomas Rasmussen (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 18-05-07 09:44

Troels Plougmann-Olsen wrote:

>> Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
>> køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som
>> om at det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )
>
> Ja, det er så typisk. Der går mere og mere pengemaskine i det, for,
> knægten lærer sgu ikke at køre langsommere af at skulle op til nye prøver.

Nej ikke af at skulle til nye prøver, men han skal stadig af med trælse
penge (bøde + 3k til ny prøve) plus at det 'nye' kørekort er mere på
låns, så kan det være han tænker sig lidt ekstra om inden bilen får
gas... hvis ikke, så må vi håbe at han på et tidspunkt får permanent
kørselsforbud.

Thomas

Ukendt (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-07 18:34

On Thu, 17 May 2007 19:18:58 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Hej
>En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
>i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
>Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
>tilladt. Men går de virkelig så tæt på?
>
Hmm.......hvis det var laaangt ude på landet uden gårde osv. er den
måske forsvarlig, men regningen er den samme om det var ved siden af
en skole eller på Skovvejen med to spor der ligner motorvej. Det er
nok der, jeg har det største hick-up med klip/betinget frakendelse...

>Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
>køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om at
>det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )

Der er jo en "industri" vedr. generhvervelse.....indtil EB skrev om
det var der sågar køreskoler med week-end ophold og garanteret
generhvervelse........og fri bar, fordi man så aldrig et rat før
kørekortet var på plads igen.....(overdrevet men den sagkyndige var
meget tam
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

alexbo (17-05-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-05-07 18:36


"Tom" skrev

> Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
> køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om
> at det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )

Det vil ofte kunne betale sig at tage en ny katagori kørekort,
hvis han f. eks. består motorcykelprøven inden frakendelsen bortfalder
kravet om kontrollerende prøve.

Det har to fordele dels har han kørekort til mere, dels kan han tåle at
dumpe.

Hvis han går til kontrollerende prøve og dumper, mister han kortet med det
samme.

Hvis han går til motorcykelprøve inden dommen og dumper, kan han prøve igen.

Men man skal gøre noget med det samme, lader man tiden gå for at se hvor
galt det går, er det for sent.

mvh
Alex Christensen



Hr. Jensen (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 17-05-07 20:04

On Thu, 17 May 2007 19:18:58 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
the following smoke signals:

>Hej
>En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
>i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
>Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
>tilladt.

*whooompf.mp3*
Den fes sgu over hovedet på mig.

80+1=129 ?

Oooki...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Ukendt (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-07 20:11

On Thu, 17 May 2007 21:03:59 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Thu, 17 May 2007 19:18:58 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
>the following smoke signals:
>
>>Hej
>>En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
>>i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
>>Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
>>tilladt.
>
>*whooompf.mp3*
>Den fes sgu over hovedet på mig.
>
>80+1=129 ?
>
>Oooki...

Der menes nok (80 km/t +60%) er mindre end 129 km/t, hvorfor knægten
må generhverve ratholderbeviset.......hvilket efter loven er hvad der
foreskrives.
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Uffe Bærentsen (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 17-05-07 20:15


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:oi9p43hfks8u3mfknfspnp83d4pp0lie10@4ax.com...
> On Thu, 17 May 2007 19:18:58 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
> the following smoke signals:
>
>>Hej
>>En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til
>>129
>>i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
>>Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
>>tilladt.
>
> *whooompf.mp3*
> Den fes sgu over hovedet på mig.
>
> 80+1=129 ?

80 + 60% = 128
128 + 1 = 129
=> farvel kørekort

> Oooki...

Jep!



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



ShutEye (17-05-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 17-05-07 20:39

> *whooompf.mp3*
> Den fes sgu over hovedet på mig.
>
> 80+1=129 ?

LOL!

> Oooki...

Tjaaa så langt over grænsen så er det sgu i orden med mig at han skal betale
igen :)



Kong Gulerod (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 18-05-07 15:22


"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:f2ib14$lba$1@news.datemas.de...
|> *whooompf.mp3*
| > Den fes sgu over hovedet på mig.
| >
| > 80+1=129 ?
|
| LOL!
|
| > Oooki...
|
| Tjaaa så langt over grænsen så er det sgu i orden med mig at han skal
betale
| igen :)
|

ja hans speedometer har jo vist= 129+3(rabatten)+10%= 145 km/t....



Thomas Rasmussen (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 18-05-07 15:37

Kong Gulerod wrote:

>
> ja hans speedometer har jo vist= 129+3(rabatten)+10%= 145 km/t....

Det har du da overhovedet ingen mulighed for at vide (medmindre du sad i
bilen)... et speedometer kan *sagtens* vise den reelle hastighed, loven
tillader dog at den viser op mod 10% for meget.

Thomas

Christian B. Andrese~ (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-05-07 09:09

On 17 Maj, 19:18, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> Hej
> En kollegas søn ringede i går og jamrede over at han var blevet målt til 129
> i en 80 zone. De 129 skulle angiveligt være efter rabatten var fratrukket.
> Ordenshåndhæveren sagde "ommer" til knægten da det var 1 Km mere end
> tilladt. Men går de virkelig så tæt på?

Et eller andet sted skal grænsen jo ligge.
Er man mand nok til at køre så meget for stærkt må man jo bare tage
skraldet som en mand.

> Han var allerede ved at undersøge hvad de her "pakker" kostede hos
> køreskolerne og de findes angiveligt til 2.500,- så det ser da ud som om at
> det hele er sat i system med de her kontrollerende prøver )

Utvivlsomt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


Christian B. Andrese~ (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-05-07 09:12

On 17 Maj, 21:30, "Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote:
> > Han lærer da slet ikke at overholde reglerne, hvis han kun får en
> > advarsel ved at køre 140 - diverse rabetter hvor man må køre 80.
>
> Nej, men så smæk ham 10.000 i bøde, betalt inden 14 dage, ellers 7 dages
> fængsel + plettet straffeattest.
>
> Så skal du se løjer.

Det har jo netop vist sig at store bøder (som jer som skriger
"pengemaskine" hver gang I ser en kassevogn med hvide plader jo ville
mene var endnu mere pengemaskiner) ikke hjælper. Det er den reele
risiko for at miste korte som batter.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste