Trykluft bremseudlufter søges (HASTER)
Fra : Morten Trab

Dato : 17-05-07 14:14

Hej,

Er der ikke en her i østjylland der ligger inde med sådan en??

Jeg har en koblings cylinder der driller mig (har skiftet hoved
cylinderen idag og kan ikke få systemet luftet ud)...

Jeg skulle gerne have den luftet ud idag, da jeg ikke har mulighed for
det imorgen samt jeg gerne skulle til træf i weekenden...

Desværre kan jeg ikke selv komme og hente den, da koblingen lige pt.
er som at træde i en gang smør samt konen er taget på arbejde i den
anden bil...

Kontakt mig på telefon 60199904...

På forhånd tak, Morten

Fra : alexbo

Dato : 17-05-07 14:42

"Morten Trab" skrev

> Jeg skulle gerne have den luftet ud idag, da jeg ikke har mulighed for
> det imorgen samt jeg gerne skulle til træf i weekenden...

En renset oliekande med bremsevæske og en slange, så tryk væsken baglæns fra
slavecylinderen.

Problemet er at luften ikke vil nedad, den skal trykkes ud af
hovedcylindren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Trab

Dato : 17-05-07 14:59

On Thu, 17 May 2007 15:41:47 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>En renset oliekande med bremsevæske og en slange, så tryk væsken baglæns fra
>slavecylinderen.

Jeg har desværre ikke en sådan :(

>Problemet er at luften ikke vil nedad, den skal trykkes ud af
>hovedcylindren.

Hovedcylinderen er fyldt igen (har haft forbindelsen til bag adskilt
for at tjekke, desuden sidder den lige under beholderen med
bremsevæske)

Det er en VW Transporter T3 (den med motor i bag) det drejer sig om,
og kan simpelthen ikke få gang i flowet på den...

Har nu kæmpet med at få den udluftet siden jeg satte den nye cylinder
på ved 10-tiden i morges...
Har forsøgt en pokkers masse forskellige ting jeg er blevet foreslået,
men lige lidt har det hjulpet :(

Mvh. Morten

Fra : alexbo

Dato : 17-05-07 15:11

"Morten Trab" skrev

> Har forsøgt en pokkers masse forskellige ting jeg er blevet foreslået,
> men lige lidt har det hjulpet :(

Helt ærligt hvad synes du jeg skal foreslå, du skriver først nu hvilken bil,
og intet om hvad du har prøvet.

Men prøv at bloker koblingsarmen så trykket ikke bare sjasker frem og
tilbage.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Kristensen

Dato : 17-05-07 16:13

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er en VW Transporter T3 (den med motor i bag) det drejer sig om,
> og kan simpelthen ikke få gang i flowet på den...

Der er ikke andet at gøre end at trykke det igennem fra slavecylinderen, du
skal være yderst heldig for at få ordentlig tryk på, selv med en tryk
udlufter, og det gælder mange biler med hydraulisk kobling, jeg har trods
alt lavet biler i 20 år, og prøvet lidt af hvert, og jeg har stadig en
oliekande med en stump slange stående, men bor i det vestjyske.

Fra : Morten Trab

Dato : 17-05-07 16:20

On Thu, 17 May 2007 17:12:41 +0200, "Allan Kristensen"
<allank@esenet.dk> wrote:

> [...]
>alt lavet biler i 20 år, og prøvet lidt af hvert, og jeg har stadig en
>oliekande med en stump slange stående, men bor i det vestjyske.

Har lige været ude og rode mere med det, for det SKAL fandme virke...

Det er somom der er et eller andet der blokerer den
udluftningsskrue...

Jeg har haft kobberrøret skruet af slavecylinderen samt
udluftningsskruen helt ude og blæse det igennem med trykluft, der
kommer INTET luft ud der hvor kobberrøret burde sidde...

Bør der ikke være fri forbindelse mellem de 2 steder??

Mvh. Morten

Fra : Allan Kristensen

Dato : 17-05-07 18:33

> [...]
> kommer INTET luft ud der hvor kobberrøret burde sidde...
>
> Bør der ikke være fri forbindelse mellem de 2 steder??

Jo det gjorde der, der kan jo også være en fejl i en ny cylinder, du må ha
den af igen og se om hullerne er boret helt igennem.

Fra : Morten Trab

Dato : 17-05-07 18:41

On Thu, 17 May 2007 19:33:25 +0200, "Allan Kristensen"
<allank@esenet.dk> wrote:

>Jo det gjorde der, der kan jo også være en fejl i en ny cylinder, du må ha
>den af igen og se om hullerne er boret helt igennem.

Slaven er ikke skiftet (og det er jo den der skal luftes ud på), det
er hovedcylinderen der er skiftet...

Mvh. Morten

Fra : Tom

Dato : 17-05-07 15:24

"Morten Trab" <morten@trab.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der ikke en her i østjylland der ligger inde med sådan en??

Jeg har en, men bor så i sdr. jylland

--
Tom

Fra : Morten Trab

Dato : 17-05-07 15:40

On Thu, 17 May 2007 16:24:02 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Jeg har en, men bor så i sdr. jylland

Hvis du er frisk på en tur til Skanderborg har jeg da et par kolde øl
i køleskabet...

Mvh. Morten