Billig forsikring på hobbybil?
Fra : miklpa@gmail.com

Dato : 16-05-07 20:19

Hej gruppe

Jeg overvejer at købe min første bil. Det vil sandsynligvis blive en
Citroën GS eller GSA 1,3 fra slutningen af 70'erne.

Jeg bor og arbejder i København, så jeg vil udelukkende bruge den til
weekendture og ferier. Jeg vil heller ikke bruge den om vinteren (rust
er et stort problem med den slags biler).

Jeg har fået et tilbud fra Lærerstandens Brandforsikring på 6708kr.
årligt for ansvar. Det er sikkert ganske billigt for en bilforsikring,
men når jeg bruger bilen som hobbybil/veteranbil synes jeg det er
mange penge.

De siger, at jeg skal have en "daglig bil" for at kunne få en
veteranforsikring, men min daglige bil er jo en cykel... En
tilsvarende veteranforsikring hos dem koster 1.816kr. inkl. kasko.

Derfor er mit spørgsmål: Kender I til et selskab, der tilbyder
billigere forsikring til hobby-/veteranbiler, også selvom man ikke har
en anden bil til daglig brug?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mogens

Dato : 16-05-07 21:22

<miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender I til et selskab, der tilbyder billigere forsikring...?

Så lige denne artikel:
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testbudget/article299248.ece

Fra : Peter Anskjær

Dato : 17-05-07 09:23

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> <miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så lige denne artikel:
> http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testbudget/article299248.ece

jeg ville vente lidt med at tegne forsikring hos ETU:
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Aabenraa/2007/04/23/070735.htm
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Aabenraa/2007/04/24/063122.htm

I hvert tilfælde indtil man har hørt andres erfaringer.

http://www.etuforsikring.dk/

Det er heller ikke voldsomt imponerende at de endnu ikke har fået
færdiggjort deres side, slet ikke at der står at den forventes færdig 1.
maj!

Mvh
Peter

Fra : JBH

Dato : 17-05-07 09:32

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> <miklpa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så lige denne artikel:
> http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testbudget/article299248.ece

Tjaa, det var vel forventeligt at Nykredit/Østifterne ikke ville være i
toppen, men at de ligefrem er det dårligste selskab havde jeg ikke
forventet.

mvh
JBH
(Ex. Nykredit forsikringskunde)

Fra : miklpa@gmail.com

Dato : 01-06-07 18:41

Mange tak for jeres svar.

Jeg har forhørt mig hos en del selskaber efterhånden, og mange af dem
har ekstremt billige veteranforsikringer. De kræver dog alle, at man
har en daglig bil ved siden af.

En almindelig bilforsikring har jeg ikke kunnet finde til mindre end
ca. 6000 årligt for ansvar alene. Sådan er det tilsyneladende når man
er mand og førstegangs-bilejer.

Venlig hilsen Mikkel