|
| Skader en sænkning de originale støddæmper~ Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 16-05-07 19:46 |
|
Jeg overvejer at sænke BMW med et 40/20 mm sænkningssæt. Jeg er dog lidt i
tvivl om om jeg skal genbruge de originale dæmpere. Nogle personer siger at
dæmperne ikke kan holde til at få ændret sit arbejdsområde, og derfor går i
stykker efter kort tid, andre, inkl værkføren hos BMW siger at de sagtens
kan holde til det.
Hvad siger i kloge hoveder.
Det skal lige siges at jeg går mest efter udseende, og derfor ikke har behov
for at får sportsdæmpere osv med i handlen.
Mvh
Jacob
| |
Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 16-05-07 19:51 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> skrev i meddelelsen
news:464b5187$0$13993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at sænke BMW med et 40/20 mm sænkningssæt. Jeg er dog lidt i
> tvivl om om jeg skal genbruge de originale dæmpere. Nogle personer siger
> at dæmperne ikke kan holde til at få ændret sit arbejdsområde, og derfor
> går i stykker efter kort tid, andre, inkl værkføren hos BMW siger at de
> sagtens kan holde til det.
Det er korrekt, at dæmperne kommer udenfor deres arbejdsområde.
Om det skader er et definitionsspørgsmål - de holder ihvertfald ikke den tid
de normalt ville gøre :)
> Det skal lige siges at jeg går mest efter udseende, og derfor ikke har
> behov for at får sportsdæmpere osv med i handlen.
Jeg havde samme mål med min bil.
Den kører stadig fint med fjedre alene.
| |
Tom (16-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 16-05-07 21:15 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> wrote in message
news:464b5187$0$13993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at sænke BMW med et 40/20 mm sænkningssæt. Jeg er dog lidt i
> tvivl om om jeg skal genbruge de originale dæmpere. Nogle personer siger
> at dæmperne ikke kan holde til at få ændret sit arbejdsområde, og derfor
> går i stykker efter kort tid, andre, inkl værkføren hos BMW siger at de
> sagtens kan holde til det.
>
> Hvad siger i kloge hoveder.
>
> Det skal lige siges at jeg går mest efter udseende, og derfor ikke har
> behov for at får sportsdæmpere osv med i handlen.
Du behøver ikke skifte dæmpere. På tyske biler er det ikke noget problem at
en dæmper får et andet område....hvorfor skulle det dog også være det.
Mine dæmpere har kørt med både alm og sænkningsfjedre....de bagerste har nu
gået omkring 320.000 Km og de forreste ca. halvdelen. Det har ingen
betydning at fortsætte med de samme dæmpere....det er bare spild af penge at
skifte dem hvis de ikke fejler noget.
Det var kun på gamle biler at støddæmpere kunne slides op på 20.000 Km eller
sådan.
--
Tom
| |
alexbo (16-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 16-05-07 20:55 |
|
"Jacob Rungwald" skrev
> Jeg overvejer at sænke BMW med et 40/20 mm sænkningssæt. Jeg er dog lidt i
> tvivl om om jeg skal genbruge de originale dæmpere. Nogle personer siger
> at dæmperne ikke kan holde til at få ændret sit arbejdsområde, og derfor
> går i stykker efter kort tid, andre, inkl værkføren hos BMW siger at de
> sagtens kan holde til det.
Hvis de skal tage skade af at ændre område, skal de være så slidt at der er
kant inden i, så når området ændrer sig skal de over kanten hele tiden.
Jeg mener det er noget teoretisk sludder.
Der kommer ikke en skarp kant, de bevæger sig jo ikke i et præcist område,
som et stempel f.eks. der kører i nøjagtig samme område hele tiden.
Derfor kan det godt være at en støddæmper opgiver et halvt år efter man har
skiftet fjedre, så får fjedrene skylden.
mvh
Alex Christensen
| |
Jacob Rungwald (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 17-05-07 09:00 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk> wrote in message
news:464b5187$0$13993$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at sænke BMW med et 40/20 mm sænkningssæt. Jeg er dog lidt i
> tvivl om om jeg skal genbruge de originale dæmpere. Nogle personer siger
> at
Done and done, der bliver kun skiftet fjedre ved førstkommende weekend hvor
jeg har fri :) Er der forresten nogle der har en ide til hvordan man får en
bremseskive af der sidder MEGET godt fast :) Den er skruet fast med en lille
bolt, som man kan tage ud, og så skal man kunne tage skiven af, den er bare
rustet så godt fast at det er nærmest umuligt, kan samme trick som at løsne
et fastgroet hjul gøre det, altså fjerne den lille bolt(der kun er der for
at skiven ikke normalt falder af når der ikke er hjul på) og så løsne
hjulboltene 1 omgang, og så ellers lige ladre den rulle, og så bremse
"hårdt" ?
Mvh
Jacob
| |
Martin Johansen [600~ (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 17-05-07 09:53 |
|
> jeg har fri :) Er der forresten nogle der har en ide til hvordan man får
> en bremseskive af der sidder MEGET godt fast :) Den er skruet fast med en
> lille bolt, som man kan tage ud, og så skal man kunne tage skiven af, den
> er bare
Gummihammer og så tager du bare fat.
| |
alexbo (17-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 17-05-07 10:10 |
|
"Jacob Rungwald" skrev
> Done and done, der bliver kun skiftet fjedre ved førstkommende weekend
> hvor jeg har fri :) Er der forresten nogle der har en ide til hvordan man
> får en bremseskive af der sidder MEGET godt fast :)
Det afhænger noget af om den skal på igen, men en mukkert og lige slag på
bagsiden mens man drejer rundt på skiven.
Jeg har nu været ude for skiver jeg måtte skære af med en vinkelsliber.
mvh
Alex Christensen
| |
Jacob Rungwald (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 17-05-07 15:02 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
news:464c2069$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Det afhænger noget af om den skal på igen, men en mukkert og lige slag på
> bagsiden mens man drejer rundt på skiven.
> Jeg har nu været ude for skiver jeg måtte skære af med en vinkelsliber.
Den skal gerne på igen :) Så jeg prøver med en gummihammer.
Mvh
Jacob
| |
Tom (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 17-05-07 15:15 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_remove.dk> wrote in message
news:464c6045$0$13988$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> news:464c2069$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Det afhænger noget af om den skal på igen, men en mukkert og lige slag på
>> bagsiden mens man drejer rundt på skiven.
>> Jeg har nu været ude for skiver jeg måtte skære af med en vinkelsliber.
>
> Den skal gerne på igen :) Så jeg prøver med en gummihammer.
Jeg måtte også bruge en 1 Kg mukkert for at få min skiver af mondeo'en for
en mdr. siden. Det var ikke engang gjort med et enkelt slag, der skulle vel
en 10-15 rimelig hårde slag til. Så gik skiverne også af i 2 stykker i begge
sider.
Hold fast hos t-hansens kvaliskiver kan ruste fast
--
Tom
| |
Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 17-05-07 16:17 |
|
> Hold fast hos t-hansens kvaliskiver kan ruste fast
Måske en eller anden form for fedt på monteringsfladen på skiverne, kunne
løse problemet?
Troels
| |
Tom (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 17-05-07 17:15 |
|
"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message
news:464c71e6$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hold fast hos t-hansens kvaliskiver kan ruste fast
>
> Måske en eller anden form for fedt på monteringsfladen på skiverne, kunne
> løse problemet?
Jeg tror det brænder væk alligevel. Jeg har flere gange set at skiverne har
lyst røde om natten under nedbremsninger og så ved jeg temperaturen er over
8-900°....det tror jeg ikke noget fedt holder til
--
Tom
| |
Ukendt (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-05-07 17:23 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:464c7f7d$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Troels Plougmann-Olsen"
> <hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in
> message news:464c71e6$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Hold fast hos t-hansens kvaliskiver kan ruste fast
>>
>> Måske en eller anden form for fedt på monteringsfladen på skiverne, kunne
>> løse problemet?
>
> Jeg tror det brænder væk alligevel. Jeg har flere gange set at skiverne
> har lyst røde om natten under nedbremsninger og så ved jeg temperaturen er
> over 8-900°....det tror jeg ikke noget fedt holder til
>
> --
> Tom
Så tror jeg det er klogt at lade være at montere t-hansen skiver igen.
Mon ikke der skal nogle Brembo på, hvis der skal bremses så lystigt?
/HB
| |
Troels Plougmann-Ols~ (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 17-05-07 17:26 |
|
> Så tror jeg det er klogt at lade være at montere t-hansen skiver igen.
> Mon ikke der skal nogle Brembo på, hvis der skal bremses så lystigt?
Det tænkte jeg også da han nævnte det røde lys...!
Måske han skulle få sine kalibre til at glide igen.
Troels
| |
Martin Johansen [600~ (17-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 17-05-07 17:43 |
|
> Jeg tror det brænder væk alligevel. Jeg har flere gange set at skiverne
> har lyst røde om natten under nedbremsninger og så ved jeg temperaturen er
> over 8-900°....det tror jeg ikke noget fedt holder til
Kobberfedt er mig bekendt godkendt til over 1200grader.. hvis ikke jeg
husker helt forkert.
| |
Martin Vollert (18-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 18-05-07 19:38 |
|
Tom skrev:
>
> Hold fast hos t-hansens kvaliskiver kan ruste fast
>
> --
> Tom
>
>
>
Det kan Fords egne dobblet så dyre skam også skulle jeg hilse og sige.
hilsen Martin.
| |
|
|