/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad ville I købe hvis I havde omkring 225~
Fra : Bjarne


Dato : 16-05-07 14:03

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og en
forholdsvis kraftigt motor.
Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den slags
penge?

Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da jeg ikke kører så meget.

Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
forsikringen ikke)... Altså ikke convertible, M3, osv... Rene standardvogne,
f.eks. volve V40 T4 osv...

Alm eller stationcar er underordnet.

vh
Bjarne
325i E36



 
 
Kim Frederiksen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 16-05-07 14:08

Bjarne wrote:
> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og
> en forholdsvis kraftigt motor.
> Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den
> slags penge?
>
> Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da jeg ikke kører så meget.
>
> Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
> forsikringen ikke)... Altså ikke convertible, M3, osv... Rene
> standardvogne, f.eks. volve V40 T4 osv...
>
> Alm eller stationcar er underordnet.
>

Hvad med noget E46 coupé?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 14:14

> Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
> forsikringen ikke)...

Er det ikke bare, at skifte selskab?

Aros Forsikring er skideligeglad med antal heste mv.. det er vægt og
dagsværdi der tæller hos dem.


Bjarne (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 16-05-07 14:20


> Aros Forsikring er skideligeglad med antal heste mv.. det er vægt og
> dagsværdi der tæller hos dem.

Både og, jeg kan få en 328i på Nørrebro incl kasko for 7000dkr om året...
Til gengæld udelukker de væsentlig vildere biler, så derfor er den lige til
kanten af glasset, medmindre Aros kan hamle op med det, så køber jeg sq en
brugt M3...



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 14:31

> Både og, jeg kan få en 328i på Nørrebro incl kasko for 7000dkr om året...
> Til gengæld udelukker de væsentlig vildere biler, så derfor er den lige
> til kanten af glasset, medmindre Aros kan hamle op med det, så køber jeg
> sq en brugt M3...

Giv dem et forsøg :)

Jeg giver 5300,- for en SAAB 9000 med 240Hk. Dette i Kolding som ikke just
er kendt for sine fredelige weekender hvad angår indbrud i biler..

Min holdning: Forsikringen skal ikke bestemme hvad bil jeg skal køre i.


Bjarne (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 16-05-07 14:34


> Giv dem et forsøg :)
>
> Jeg giver 5300,- for en SAAB 9000 med 240Hk. Dette i Kolding som ikke just
> er kendt for sine fredelige weekender hvad angår indbrud i biler..
>
> Min holdning: Forsikringen skal ikke bestemme hvad bil jeg skal køre i.


Hehehehe god holdning, det kunne være man skulle kigge på en som din... Hvad
årgang skal man kigge efter?

Bjarne



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 15:01

> Hehehehe god holdning,

Den har jeg haft lige fra jeg var nybilist. Det har da kostet lidt i
forsikring, men nu er jeg elite og har fundet mig til rette med et dejligt
selskab. Derfor jeg så gerne vil anbefale det.

> det kunne være man skulle kigge på en som din... Hvad årgang skal man
> kigge efter?

Kig på dem efter 1994, faktisk 1995. Er pungen dertil så vælge en af de
allersidste 1997/1998 årgang lige inden 9-5'eren kom. De er som regel
spækket med udstyr og grundet 9-5'eren fornuftig prissat.

Vælg 2,3 og så med så lavt km-tal som muligt. Vælger du en lavtrykker så har
den måske ikke været kørt så hårdt som en højtrykker og, at gøre en
lavtrykker sjov er lige så nemt som en højtrykker. Samme motor, forskellige
motorstyring :)

2,3 motoren er god for 300hk uden problemer.

Problemerne kommer i form af kobling og/eller gearkasse. Men kører du
"rigtigt" så holder det nu meget fint. En SAAB _kan ikke_ tåle, at lave
hjulspin. Diff'et ryger simpelthen og rykker gearkassen i smadder. Så pas på
med våde veje - den vil i lettere optimeret stand rykke hjulene rundt i både
1, 2 og 3. gear. Men det er altså ikke sundt.

Er bilen vedligeholdt dvs. regelmæssig service og en tidligere ejer med sund
fornuft så er du kørende uden de store udgifter. Men finder du en som min
hvor tidligere ejer har været pisseligeglad men dog fiks til, at skjule det,
så kan du godt finde det dyre mastercard frem


Bjarne (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 16-05-07 15:07


> Kig på dem efter 1994, faktisk 1995. Er pungen dertil så vælge en af de
> allersidste 1997/1998 årgang lige inden 9-5'eren kom. De er som regel
> spækket med udstyr og grundet 9-5'eren fornuftig prissat.
>
> Vælg 2,3 og så med så lavt km-tal som muligt. Vælger du en lavtrykker så
> har den måske ikke været kørt så hårdt som en højtrykker og, at gøre en
> lavtrykker sjov er lige så nemt som en højtrykker. Samme motor,
> forskellige motorstyring :)
>
> 2,3 motoren er god for 300hk uden problemer.
>
> Problemerne kommer i form af kobling og/eller gearkasse. Men kører du
> "rigtigt" så holder det nu meget fint. En SAAB _kan ikke_ tåle, at lave
> hjulspin. Diff'et ryger simpelthen og rykker gearkassen i smadder. Så pas
> på med våde veje - den vil i lettere optimeret stand rykke hjulene rundt i
> både 1, 2 og 3. gear. Men det er altså ikke sundt.
>
> Er bilen vedligeholdt dvs. regelmæssig service og en tidligere ejer med
> sund fornuft så er du kørende uden de store udgifter. Men finder du en som
> min hvor tidligere ejer har været pisseligeglad men dog fiks til, at
> skjule det, så kan du godt finde det dyre mastercard frem


Det kan umiddelbart efter 5 minutters søgen se ud somom de ikke er nemme at
finde med lave km. Men interessant ellers, måske skulle man prøve en for
sjov og se om det er noget der bejler til en.

Tak for det..



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 15:13

> Det kan umiddelbart efter 5 minutters søgen se ud somom de ikke er nemme
> at finde med lave km.

Desværre ja. Jeg tror du skal prøve, at kigge lidt i Sverige og Tyskland
hvis det er noget du vil gøre noget mere seriøst ud af.

> Men interessant ellers, måske skulle man prøve en for sjov og se om det er
> noget der bejler til en.

Det må næsten være et must. Jeg prøvekørte en og var solgt. Andre falder
ikke for den..

> Tak for det..

Velbekomme :)


Henrik B. (21-05-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-05-07 09:01

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:464b103c$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Kig på dem efter 1994, faktisk 1995. Er pungen dertil så vælge en af de
>> allersidste 1997/1998 årgang lige inden 9-5'eren kom. De er som regel
>> spækket med udstyr og grundet 9-5'eren fornuftig prissat.

Til de penge kan du få en meget fin 9-5 istedet. En langt bedre bil - både
hvad angår komfort, udstyr og køreegenskaber. Ligesom sikkerheden har fået
et pift op...

Vil jeg helt klart købe istedet.

--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk



Klaus D. Mikkelsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-07 14:54

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Jeg giver 5300,- for en SAAB 9000 med 240Hk

Nej, for en med 0HK....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 15:10

> Nej, for en med 0HK....

Bliver du ved??

Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 15:26

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Nej, for en med 0HK....
>
> Bliver du ved??

Hvordan er du da stillet ved uheld, når du på papiret har en bil med 170Hk ?

Jeg håber ikke at Murphy rammer dig

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 15:27

> Hvordan er du da stillet ved uheld, når du på papiret har en bil med 170Hk
> ?

Det har jeg ikke engang på papiret.

Forsikringen er ligeglad. Det har jeg nævnt utallige gange i andre tråde.


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 15:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det har jeg ikke engang på papiret.

Hvad har du så ? Hvad er bilen registreret som hos Aros ?

> Forsikringen er ligeglad. Det har jeg nævnt utallige gange i andre
> tråde.

Og det har du på skrift ?

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 15:41

> Hvad har du så ? Hvad er bilen registreret som hos Aros ?

SAAB 9000 2,3.

> Og det har du på skrift ?

Ja det har jeg faktisk.. hehe


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 15:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja det har jeg faktisk.. hehe

Okay - det lyder til at rumme et vist potentiale.

Du har rent faktisk et stykke papir der siger, at de er ligeglad med om du
forøger effekten på din bil, forsikringen dækker under alle omstændigheder ?

/Brian



Anders Thorup (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-05-07 17:44


>> Ja det har jeg faktisk.. hehe
>
> Okay - det lyder til at rumme et vist potentiale.
>
> Du har rent faktisk et stykke papir der siger, at de er ligeglad med om du
> forøger effekten på din bil, forsikringen dækker under alle omstændigheder
> ?
>
> /Brian

Ikke et direkte svar, men bare lidt generelt:

Så vidt jeg har opfattet lovgivningen på området, SKAL forsikringen dække
med mindre det kan påvises at evt. forhøjet effekt har været skyld i
ulykken, så forsikringen kan ikke frasige sig ansvaret uanset hvor mange
ekstra hestekræfter du forsyner din bil med, medmindre at det kan bevises at
ulykken skete fordi bilen har flere kræfter.

MVH
Anders



Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 19:35

Anders Thorup wrote:

> Så vidt jeg har opfattet lovgivningen på området, SKAL forsikringen
> dække med mindre det kan påvises at evt. forhøjet effekt har været
> skyld i ulykken, så forsikringen kan ikke frasige sig ansvaret uanset
> hvor mange ekstra hestekræfter du forsyner din bil med, medmindre at
> det kan bevises at ulykken skete fordi bilen har flere kræfter.

De kan måske ikke frasig sig ansvaret, jeg ved det ikke. Men du kan være
helt sikker på at de vil gøre alt for at slippe udenom, og der er jo ingen
grund til at gøre det nemmere for dem.

Har de forsikret din bil på et falsk grundlag, så du har fået den forsikret
til en billigere penge, kunne jeg forestille mig at de ville modregne
procentvis, med det du har sparet.

Men det er jo altsammen bare en masse gætterier - jeg turde bare ikke tage
chancen

/Brian



Niels Bengaard (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 16-05-07 22:09

>> Så vidt jeg har opfattet lovgivningen på området, SKAL forsikringen
>> dække med mindre det kan påvises at evt. forhøjet effekt har været
>> skyld i ulykken, så forsikringen kan ikke frasige sig ansvaret uanset
>> hvor mange ekstra hestekræfter du forsyner din bil med, medmindre at
>> det kan bevises at ulykken skete fordi bilen har flere kræfter.
>
> De kan måske ikke frasig sig ansvaret, jeg ved det ikke. Men du kan være
> helt sikker på at de vil gøre alt for at slippe udenom, og der er jo ingen
> grund til at gøre det nemmere for dem.
>
> Har de forsikret din bil på et falsk grundlag, så du har fået den
> forsikret til en billigere penge, kunne jeg forestille mig at de ville
> modregne procentvis, med det du har sparet.
>
> Men det er jo altsammen bare en masse gætterier - jeg turde bare ikke tage
> chancen

Det er da bare at spørge forsikringen, så tager rman ikke nogen chance. Jeg
har spurgt og de var ligeglade med det, præcis samme svar som Martin
åbenbart har fået. Min forsikringpræmie beregnes ej heller ud fra effekt,
men jeg forsikrer efter hvad bilens værdi er.

Når man oplyser om det er bilen netop forsikret på korrekt grundlag.

Mvh Niels



Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 22:37

Niels Bengaard wrote:

> Når man oplyser om det er bilen netop forsikret på korrekt grundlag.

Jeps, men jeg ville alligevel få det helt utvetydigt på skrift, så der intet
er at komme efter hvis uheldet er ude.

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 19:20

> Okay - det lyder til at rumme et vist potentiale.

Tager det ikke så tungt.

> Du har rent faktisk et stykke papir der siger, at de er ligeglad med om du
> forøger effekten på din bil, forsikringen dækker under alle omstændigheder
> ?

Nej.

Jeg har 1 stykke mail fra min assurandør hvori han skriver, at de ikke tager
sig af hvor mange Hk jeg har.
Forsikrigen er ligeglad om jeg så har 700hk i min SAAB.

Vægt og dagsværdi er det de forsikrer ud fra.


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 19:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har 1 stykke mail fra min assurandør hvori han skriver, at de
> ikke tager sig af hvor mange Hk jeg har.
> Forsikrigen er ligeglad om jeg så har 700hk i min SAAB.
>
> Vægt og dagsværdi er det de forsikrer ud fra.

Ahh, lyder lidt fishy. Jeg tror du står skidt hvis du en dag får _rigtig_
brug for forsikringen, men det tager du jo ikke så tungt

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 19:48

> Ahh, lyder lidt fishy. Jeg tror du står skidt hvis du en dag får _rigtig_
> brug for forsikringen,

Det tror jeg næppe.

Som sagt, bilen er forsikret som en 2,3, dvs. de aner ikke om den har 130,
150, 170, 200 eller 225 som de fåes med. De 240 jeg har er fra en måling.

Og når jeg så samtidig har på skrift, at det rager dem en høstblomst så er
sagen da bøf.

> men det tager du jo ikke så tungt

Ikke så længe jeg ikke har noget, at frygte ;)

Forklar mig lige hvorfor jeg skulle stå rigtig skidt hvis jeg på motorvejen
med 130 kører galt? Fordi jeg uden tun ikke kunne køre 130? eller?


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 19:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> Forklar mig lige hvorfor jeg skulle stå rigtig skidt hvis jeg på
> motorvejen med 130 kører galt? Fordi jeg uden tun ikke kunne køre
> 130? eller?

Jamen jeg ved heller ikke om der ville ske noget ved det, men jeg er sikker
på at de vil tjekke efter, for at slippe billigere. Sådan en ulykke er jo
meget mere end lige din bil, medmindre det er et solouheld.

Derudover tror jeg heller ikke helt på, at det er totalt uden betydning for
prisen, hvor kraftig motoren er. Var det tilfældet, kan jeg komme i tanke om
en del gamle luksusøser derpludselig kunne forsikres billigt.

Men det er nok bare mig der er en tøs...

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 20:04

> Jamen jeg ved heller ikke om der ville ske noget ved det, men jeg er
> sikker på at de vil tjekke efter, for at slippe billigere. Sådan en ulykke
> er jo meget mere end lige din bil, medmindre det er et solouheld.

Jeg sover roligt.

> Derudover tror jeg heller ikke helt på, at det er totalt uden betydning
> for prisen, hvor kraftig motoren er.

Jamen det var da lige godt satans!!

Altså fordi 9/10 andre selskaber har en hjerneblødning på den front behøves
andre jo ikke...

Vægt og dagsværdi!

Jeg har endda specifikt spurgt dem og det er kun vægt og dagsværdi der
bestemmer præmien.-

> Var det tilfældet, kan jeg komme i tanke om en del gamle luksusøser
> derpludselig kunne forsikres billigt.

Hvorfor tror du de er så eftertragtet blandt os med lidt flere end 150hk ..
?

> Men det er nok bare mig der er en tøs...

...........




Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 20:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har endda specifikt spurgt dem og det er kun vægt og dagsværdi der
> bestemmer præmien.-

Jaja, det ser da sådan ud på deres hjemmeside. De vil så have lidt over 16K
for at forsikre min bil.

Jeg gider ikke lige trevle hverken Aros eller forsikringsaftaleloven igennem
for at nærlæse. Men jeg ved fra da jeg selv smadrede en bil, at hvis man har
handlet med grov uagtsomhed, frafalder forsikringen.
Dengang blev min bil tjekket af modpartens forsikringsselskab, fik jeg at
vide. Hvordan de så tjekker en bil der er blevet 45% mindre, er så en anden
sag

> Hvorfor tror du de er så eftertragtet blandt os med lidt flere end
> 150hk .. ?

Eftertragtet er nok det forkerte ordvalg, da det jo er en forretning, og
ikke en klub man inviteres med i - men jeg forstår hvad du mener.

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 20:43

> Jaja, det ser da sådan ud på deres hjemmeside. De vil så have lidt over
> 16K for at forsikre min bil.

Du kan ikke regne med deres beregner - ligesom alle andre selskaber.

> Jeg gider ikke lige trevle hverken Aros eller forsikringsaftaleloven
> igennem for at nærlæse. Men jeg ved fra da jeg selv smadrede en bil, at
> hvis man har handlet med grov uagtsomhed, frafalder forsikringen.

Den skal nok betale.. men de kan måske vælge, at køre regres imod dig.

> Eftertragtet er nok det forkerte ordvalg, da det jo er en forretning, og
> ikke en klub man inviteres med i - men jeg forstår hvad du mener.

En forretning der forhandler et bestemt produkt som folk vil have vil være
en eftertragtet forretning..

Behøver jeg nævne Microsoft?


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 21:00

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du kan ikke regne med deres beregner - ligesom alle andre selskaber.

Naa, men jeg kan næppe få barberet 10K af prisen.

> Den skal nok betale.. men de kan måske vælge, at køre regres imod dig.

Netop.

> En forretning der forhandler et bestemt produkt som folk vil have vil
> være en eftertragtet forretning..

Eftertragtet antyder at det er noget der er sværere, end ellers, at opnå.
Her er det bare en butik der sælger et produkt, og er et telefonopkald væk.

Mén, det gider jeg ikke bruge 5-10 skriv på at diskutere

> Behøver jeg nævne Microsoft?

Lad endelig være med det. Så vidt jeg husker, giver det dig en dårlig smag i
munden.

/Brian



Martin Johansen [600~ (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-05-07 21:37

> Naa, men jeg kan næppe få barberet 10K af prisen.

Er du elite? Er du 25 eller derover?

> Eftertragtet antyder at det er noget der er sværere, end ellers, at opnå.
> Her er det bare en butik der sælger et produkt, og er et telefonopkald
> væk.

Så er jeg med på hvad du mener.

> Mén, det gider jeg ikke bruge 5-10 skriv på at diskutere

Se ovenfor - det slap du helt for.

Nu kan du så bruge en 5-10 skriv på, at beskrive hvor fantastisk det igen
er, at vi er enige

> Lad endelig være med det. Så vidt jeg husker, giver det dig en dårlig smag
> i munden.

Har børstet tænder.. hehe


Brian (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-05-07 22:12

Martin Johansen [6000] wrote:
> Er du elite? Er du 25 eller derover?

Er efterhånden 26, men har kun 4 år med bil i eget navn - elitestatus er for
gamle mænd!

> Nu kan du så bruge en 5-10 skriv på, at beskrive hvor fantastisk det
> igen er, at vi er enige

Hvor er det fantastisk at du endelig har lært at læse og forstå, hvad jeg
skriver

/Brian



Martin Johansen [600~ (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 17-05-07 09:50

> Er efterhånden 26, men har kun 4 år med bil i eget navn - elitestatus er
> for gamle mænd!

26 og elite her. Startede som nybilist sidste år )

> Hvor er det fantastisk at du endelig har lært at læse og forstå, hvad jeg
> skriver

Fnis


Bjarne (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 16-05-07 14:22

Det en 328i E46 jeg overvejer, jeg synes dog Coupeén er lidt over den
prisklasse jeg vil ha'... Den er fed ja, men jeg er nok for konservativ og
vil have 4 døre

vh
Bjarne



Niels Frederiksen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Niels Frederiksen


Dato : 16-05-07 17:01

Hej Bjarne

Jeg prøvekørte en BMW 325 årgang 97, men fravalgte den pga. manglende
aircom/klima. Jeg købte istedet en Volvo V40 2.0T årgang 1999 med aircon, og
den køre skide godt, men hånden på hjertet, BMW'en køre altså bare bedere!
Rent service, så er Volvo'en ikke billig- jeg kender ikke til service priser
på BMW!

Mvh.

NHF, Århus




Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 07:53



> Jeg prøvekørte en BMW 325 årgang 97, men fravalgte den pga. manglende
> aircom/klima. Jeg købte istedet en Volvo V40 2.0T årgang 1999 med aircon,
> og den køre skide godt, men hånden på hjertet, BMW'en køre altså bare
> bedere!
> Rent service, så er Volvo'en ikke billig- jeg kender ikke til service
> priser på BMW!

Jeg har den fordel at i Helsingborg er Jarls BMW service og de er dygtige og
billige, ½ pris af hvad jeg ellers kan finde i KBH området.

Tjae, jeg er sq godt nok meget glad for min 325i og det er BMW nr 2 i rækken
og jeg har nok bedst øje til en 328i... hehe det sq svært, men jeg har hele
sommeren til at finde ud af hvad jeg skal... Måske kommer der en i morgen,
så slår jeg til.

vh
Bjarne



Thomas (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-05-07 15:13

> Tjae, jeg er sq godt nok meget glad for min 325i og det er BMW nr 2 i
> rækken og jeg har nok bedst øje til en 328i... hehe det sq svært, men jeg
> har hele sommeren til at finde ud af hvad jeg skal... Måske kommer der en
> i morgen, så slår jeg til.

Jeg har en E46 328i med alt udstyr, som muligvis kommer til salg. Skriv til
min mail hvis det har interesse - tkrath at hotmail dot com.

124.000 km, xenon, PDC, DSC, navi, multifunktionsrat, læder (sport og el m.
memory), soltag, el ruder, el spejle, sportsundervogn, 18" fælge med større
bredde i bag end for mv.

Billede af den:
http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/bmw328ilimousine-001.jpg

Mvh/Thomas



Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 19:01


> Jeg har en E46 328i med alt udstyr, som muligvis kommer til salg. Skriv
> til
> min mail hvis det har interesse - tkrath at hotmail dot com.
>
> 124.000 km, xenon, PDC, DSC, navi, multifunktionsrat, læder (sport og el
> m. memory), soltag, el ruder, el spejle, sportsundervogn, 18" fælge med
> større bredde i bag end for mv.
>
> Billede af den:
> http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/bmw328ilimousine-001.jpg
>
> Mvh/Thomas


Ikke helt utænkeligt, men den lyder lidt over den pris jeg havde forestillet
mig, super lækker ellers.

Jeg mailer nok til dig en af de nærmeste dage.

mvh
Bjarne




Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 19:04


>
> 124.000 km, xenon, PDC, DSC, navi, multifunktionsrat, læder (sport og el
> m. memory), soltag, el ruder, el spejle, sportsundervogn, 18" fælge med
> større bredde i bag end for mv.
>
> Billede af den:
> http://bilimport.tkrath.dk/grafik/biler/bmw328ilimousine-001.jpg
>


Altså ikke at jeg ved hvad prisen er i ovenstående indlæg, men med udstyret
osv... Så er den godt nok lækker.

mvh
Bjarne




Brian S Jensen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 16-05-07 19:03


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:464b0111$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og en
> forholdsvis kraftigt motor.
> Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den
> slags penge?
>
> Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da jeg ikke kører så meget.
>
> Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
> forsikringen ikke)... Altså ikke convertible, M3, osv... Rene
> standardvogne, f.eks. volve V40 T4 osv...
>
> Alm eller stationcar er underordnet.
>
> vh
> Bjarne
> 325i E36
>

Hej Bjarne

Du ved jo allerede hvad der er godt, så det mest naturlige ville vel være
at vælge den 328i som du skriver om, men der kan jo ikke ske noget ved
at prøvekøre, f.eks., den Volvo som du nævner - det eneste der nok bare
sker, er at du så er HELT sikker på at det skal være BMW igen

Reservedelene til BMW er jo aboslut til at betale og fornuftige service-
værksteder er også til at finde - krydret med et medlemsskab af BMW
Club Danmark, så er du rigtigt godt kørende

Overvej evt. at finde en i Tyskland og spar en masse penge (og få samtidig
meget større udvalg)

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
www.bmw-club.dk
www.nolle.dk
www.zcorp.com



Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 07:57


> Hej Bjarne
>
> Du ved jo allerede hvad der er godt, så det mest naturlige ville vel være
> at vælge den 328i som du skriver om, men der kan jo ikke ske noget ved
> at prøvekøre, f.eks., den Volvo som du nævner - det eneste der nok bare
> sker, er at du så er HELT sikker på at det skal være BMW igen
>
> Reservedelene til BMW er jo aboslut til at betale og fornuftige service-
> værksteder er også til at finde - krydret med et medlemsskab af BMW
> Club Danmark, så er du rigtigt godt kørende
>
> Overvej evt. at finde en i Tyskland og spar en masse penge (og få samtidig
> meget større udvalg)
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
> BMW 528i Steptronic

Hehehe jeg tror absolut du har ret, desuden er E46 godt nok også en super
veldesignet bil, den kan man godt være stolt af. Intreriøret er sq godt nok
i orden. Nu har jeg faktisk endnu ikke været inde i en, men det kommer, med
garanti.

Jeg har ikke prøvet det der Tysker noget, men måske skulle man kaste sig
over det. Så kan man jo altid have den i en garage indtil man får solgt den
anden, det egentlig en meget smart måde at skifte på, så skal man ikke lige
skifte huhej med det samme. Jeg har brug for en bil næste hver dag.

vh
Bjarne



Mogens (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 16-05-07 20:08

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:464b0111$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og en
> forholdsvis kraftigt motor.
> Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den
> slags penge?

Jeg ville da ikke være et sekund i tvivl om at vælge en E39 528i
selvfølgelig importeret så jeg fik ALT udstyret med.

Alternativt denne fede bil:
www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=263202830&source=1



Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 08:00


>
> Jeg ville da ikke være et sekund i tvivl om at vælge en E39 528i
> selvfølgelig importeret så jeg fik ALT udstyret med.
>
> Alternativt denne fede bil:
> www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=263202830&source=1


Jeg har godt luret lidt på en 528i, der var en til salgs for nogle måneder
siden til 150.000 som havde kørt omkring 120.000km... Men den var solgt
inden jeg overhovede nåede at kontakte manden, det er en svinelækker bil,
jeg tror bare den er for stor til mig, 328i'eren er lidt mere "fræk" pga af
størrelsen synes jeg. Jeg er dog ikke sekund i tvivl om man flyder superfedt
i en 5 serie...

vh
Bjarne



Regnar Bang Lyngsø (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 16-05-07 21:32

Hvis det var mig tror jeg at jeg ville prøve noget i retning af:

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=116900926&source=1

Knus
Regnar

Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 08:03


"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> wrote in message
news:1179347512.762747@askepot...
> Hvis det var mig tror jeg at jeg ville prøve noget i retning af:
>
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=116900926&source=1
>
> Knus
> Regnar

Ikke helt tosset, jeg har aldrig rigtigt kigget efter Saab, men den der er
en af de flottere, måske skulle man prøve en for at se hvordan den er i
forhold til hvad jeg ellers har planer om.

vh
Bjarne



Ukendt (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-07 23:43

Hej bjarne
Nu vover jeg pelsen, jeg ved at jeg skal nok få rykket hovedet af af flere
skrebenter.
Jeg køre pt. i en Avensis ny model 2,4 med automat, læder, navi og stort set
alt hvad man kan tænke sig af originalt udstyr. Se det syntes jeg er en fed
vogn men jeg er altså også så kedelig at jeg både medregner forvente
pristab, alder, vægtafgift, service priser osv, når jeg køber bil. Personlig
syntes jeg den køre rigtig godt, og rimelig økonomisk. Det eneste udstyr jeg
umidelbart mangler er varme i rattet

Mvh Ove som "tilfældigvis" ved hvor der kan købes sådan en til næsten den
nævnte pris ))

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:464b0111$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og en
> forholdsvis kraftigt motor.
> Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den
> slags penge?
>
> Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da jeg ikke kører så meget.
>
> Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
> forsikringen ikke)... Altså ikke convertible, M3, osv... Rene
> standardvogne, f.eks. volve V40 T4 osv...
>
> Alm eller stationcar er underordnet.
>
> vh
> Bjarne
> 325i E36
>



Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 08:06


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message
news:464b88ee$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej bjarne
> Nu vover jeg pelsen, jeg ved at jeg skal nok få rykket hovedet af af flere
> skrebenter.
> Jeg køre pt. i en Avensis ny model 2,4 med automat, læder, navi og stort
> set alt hvad man kan tænke sig af originalt udstyr. Se det syntes jeg er
> en fed vogn men jeg er altså også så kedelig at jeg både medregner
> forvente pristab, alder, vægtafgift, service priser osv, når jeg køber
> bil. Personlig syntes jeg den køre rigtig godt, og rimelig økonomisk. Det
> eneste udstyr jeg umidelbart mangler er varme i rattet
>
> Mvh Ove som "tilfældigvis" ved hvor der kan købes sådan en til næsten den
> nævnte pris ))

Tjae, jeg ved sq ikke, jeg synes nu ikke der er nogen grund til at få
rykket hovedet af for at præsentere en Toyota, med mit kendskab til biler så
er jeg da absolut sikker på at man aldrig går helt galt i byen hvis man
køber en Toyota, dog er den ikke lige i mine planer i øjeblikket. Måske når
jeg får børn og hund... Eller skal pendle meget, ja, skal jeg pendle så
kører jeg nok ikke BMW, i hvert fald med en "lille" motor.

vh
Bjarne



Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 08:12

Måske skulle man bare flytte til Sverige, så er ens bønner hørt...:

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=94EE3CFD6AC9F3&look=jarls

Bjarne



Ukendt (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-07 10:13


"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:464c0074$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Måske skulle man bare flytte til Sverige, så er ens bønner hørt...:
>
> http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=94EE3CFD6AC9F3&look=jarls
>
> Bjarne
>

Det er snyd og bedrag med de der priser.. Det er jo kun udbetalingen
Nåh nej.. Det er jo i DK

/HB


Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 10:50


> Det er snyd og bedrag med de der priser.. Det er jo kun udbetalingen
> Nåh nej.. Det er jo i DK
>
> /HB


Hehehehehe... Det er grufuldt... Jeg flytter til USA og køber mig en
M-Roadster

Bjarne




Lars Holst (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 17-05-07 11:46

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> said in
news:464b0111$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en ny øse, jeg kan godt li' BMW og
> en forholdsvis kraftigt motor.
> Har overvejet at købe en brugt 328i, men er det hul i hovedet for den
> slags penge?
>
> Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da jeg ikke kører så meget.
>
> Hvad er der er gode alternativer, (ikke special biler, det gider
> forsikringen ikke)... Altså ikke convertible, M3, osv... Rene
> standardvogne, f.eks. volve V40 T4 osv...
>
> Alm eller stationcar er underordnet.
>
> vh
> Bjarne
> 325i E36
>
>

En Alfa

--
Lars Holst

Bjarne (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 17-05-07 13:02


> En Alfa
>
> --
> Lars Holst

Er de ikke for dyre i rep og bliver man ikke lidt for ofte udsat for det,
eller er det en skrøne?

vh
Bjarne



Møller (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-05-07 14:00

Bjarne skrev:
>> En Alfa
>>
>> --
>> Lars Holst
>
> Er de ikke for dyre i rep og bliver man ikke lidt for ofte udsat for det,
> eller er det en skrøne?
>
> vh
> Bjarne
>
>

Måske, det afhænger af hvad man sammenligner med, en Alfaist, vil altid
mene, at de er billige i forhold til køreglæde og glæden ved at eje en
Alfa, men i forhold til mange andre biler: jo


http://www.dinside.no/php/art.php?id=370059

På nedre del av listen finner vi også Alfa Romeo (39,1), som
markedsføres som Fiats (28,5) eksklusive fetter. Og på 29.-plass finner
vi Renault (36,9 sic), som altså er belemret med betydelig flere feil
enn sine to landsmenn.

Og lige til antifrankofile se lige på PSA.

Møller

Erik Kirkegaard (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Erik Kirkegaard


Dato : 17-05-07 14:03

Hej
Jeg købte i lørdags et lidt overset mærke.
Saab 9-3 fra 2003 1,8t med Hirsh tuning/trimning fra fabrikken,
det gav et løft fra 150 hk til 195 hk målt ved Saab.
bilen har Alt i udstyr. Jeg solgte min Audi A6 med hele lortet
og har ikke fortrudt. Pas på Saab når du møder dem...de kører
rigtig hurtig og svensk sikkerhed er jo heller ikke at kimse ad,
held og lykke



Bjarne <vesterport@gmail.com> skrev:
>Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en
>ny øse, jeg kan godt li' BMW og en
>forholdsvis kraftigt motor.
>Har overvejet at købe en brugt 328i,
>men er det hul i hovedet for den slags
>penge?
>
>Benzinforbrug er ikke så væsentlig, da
>jeg ikke kører så meget.
>
>Hvad er der er gode alternativer,
>(ikke special biler, det gider
>forsikringen ikke)... Altså ikke
>convertible, M3, osv... Rene
>standardvogne,
>f.eks. volve V40 T4 osv...
>
>Alm eller stationcar er underordnet.
>
>vh
>Bjarne
>325i E36


Bjarne (20-07-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 20-07-07 13:02

For dem der ikke lige blev klar over det... Ja så endte det for 4 uger siden
med en BMW 328i M-Sport...

Købt af T. Krath

mvh
Bjarne






Mogens (20-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-07-07 16:33

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46a0a449$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> For dem der ikke lige blev klar over det... Ja så endte det for 4 uger
> siden med en BMW 328i M-Sport... Købt af T. Krath

Tillykke med den !



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste