Mazda 626 som ikke lader - ny tråd
Fra : Rene Hansen

Dato : 15-05-07 14:07

Hej gruppe
Jeg tillader mig lige at starte en ny tråd i det forfængelige håb at
det måske går lidt hurtigere....
Nu er der kommet en huggergenerator på vognen, og den lader i den
grad!
Og ladelampen virker nu efter hensigten.
I løbet af ingen tid trykker den spændingen op på 17-18 volt med
motoren i tomgang.Jeg har ikke lige her og nu et amp-meter som jeg kan
måle ladningen med (Det jeg har her går kun til 20A), men da jeg
åbnede batteriet kunne jeg ihvertfald se at det kogte lystigt.
Jeg prøvede at sætte alt det forbrug på som jeg kunne slippe afsted
med, og spændingen falder så til ca 16,4 - 16,6 Volt, altså stadig
meget højt.

Generatoren er magen til den oprindelige og jeg har ikke gjort andet
end skille ledninger i stik for at måle, og alt er samlet igen.
Er der noget jeg overser, eller har jeg bare fået en generator som har
lyst til virkelig at yde noget for pengene?
Med mindre en af alle I kloge hoveder kan komme med et guldkorn, må
planen jo være at skaffe en anden generator.

Jeg håber endnu en gang på Jeres velkomne hjælp, i mellemtiden vil jeg
ringe til min reservedelspusher og høre om han evt har en ide.

Ren

Fra : Mr J..

Dato : 15-05-07 14:39

> [...]
> grad!
> Og ladelampen virker nu efter hensigten.
> I løbet af ingen tid trykker den spændingen op på 17-18 volt med

SÅ skal du da hurtigt få slidt pærene op !! jeg giver dem max 14 dage pr stk
!! :(
Der er noget galt med volt regulatoren i den generator du har fået hos
huggeren..
Men mindre sådan en mazdarazi har en eksterne volt regulator, kender ikke
mazda...

Mvh
Morten

Fra : Rene Hansen

Dato : 15-05-07 15:26

Mr J.. <Nomail@nomail.dk> skrev:

>SÅ skal du da hurtigt få slidt pærene
> [...]

Orrk... de første er allerede gået!
Regulatoren sidder i selve generatoren, så det er jo nok en
bytter..
Ren

Fra : Tom

Dato : 15-05-07 15:44

"Rene Hansen (slet 4SICT)" <spamjunkie@4SICTnot.me> wrote in message
> [...]
> Jeg prøvede at sætte alt det forbrug på som jeg kunne slippe afsted
> med, og spændingen falder så til ca 16,4 - 16,6 Volt, altså stadig

Du kan godt tage den generator og SMIDE med fuld kraft i nakken på ham
huggeren. Det er tydeligt at regulatoren ikke virker og at alt hvad der
måtte hedde elektronik lever på lånt tid med den overspænding

--
Tom

Fra : Rene Hansen

Dato : 15-05-07 20:44

Tom <christensen@bigfoot.com> skrev:

(SNIP)

> [...]
>SMIDE med fuld kraft i nakken på ham
>huggeren. Det er tydeligt at
>regulatoren ikke virker og at alt hvad der

Hej Tom
Du kan være helt rolig, Den bil kører ingen steder før skidtet
virker; lige nu står den bare og fylder op uden for værkstedetr,
men der er såmænd plads nok og datteren og svigersønnen har en
bil mere.
Så det jawer såmænd ikke mere end det haster...
Ren

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-05-07 18:56

Rene Hansen (slet 4SICT) wrote:

> Jeg tillader mig lige at starte en ny tråd i det forfængelige håb at
> det måske går lidt hurtigere....

Bestemt ikke

> [...]
>
> Generatoren er magen til den oprindelige og jeg har ikke gjort andet
> end skille ledninger i stik for at måle, og alt er samlet igen.

Nej

> eller har jeg bare fået en generator som har
> lyst til virkelig at yde noget for pengene?

Jeps, kunne du ikke have betalt lidt mindre?

> Med mindre en af alle I kloge hoveder kan komme med et guldkorn, må
> planen jo være at skaffe en anden generator.

Det ville være et rigtigt godt bud.

> Jeg håber endnu en gang på Jeres velkomne hjælp, i mellemtiden vil jeg
> ringe til min reservedelspusher og høre om han evt har en ide.

Spørg ham om prisen på en løs laderegulator, hvis den altså er mulig at
skifte i sådan en 626er

Der er også den spinkle mulighed at fejlen i den gamle generator, skyldes
afbrudte dioder, og at laderegulatoren så kan pelses derfra og over til den
"nye"

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Rene Hansen

Dato : 15-05-07 20:53

Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev:

> [...]
>
>Det ville være et rigtigt godt bud.

>Spørg ham om prisen på en løs
>laderegulator, hvis den altså er mulig at

Hej Uffe
"Vi" er nok lidt sarkastiske? (Indsæt smiley efter eget valg på
denne plads).

Jeg har talt med huggeren, og der er bestilt en anden generator
via deres landsdækkende, hvad er det nu det hedder, samarbejde.
Han beklager meget, men det er jo lissom vilkårene når man vil
have noget som er billigere end billigt.
Jeg har handlet en hel del med ham og han er meget reel, så det
her er en smutter af den slags der bare forekommer nu og da.
Jeg beholder den gamle generator sammen med den voksende
samling, og på et eller andet tidspunkt skal der kanibaliseres
og rimpes et antal gode generatorer ud af stumperne.
Altså når/hvis jeg tager mig sammen...

Datteren og svigersønnen har en bil mere så det haster ikke så
meget, men jeg gider ikke rigtig at ligge og eksperimentere med
skidtet når der trods alt er nogle der venter på vognen.

Ren

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-05-07 21:17

Rene Hansen (slet F4LPL) wrote:

> Hej Uffe
> "Vi" er nok lidt sarkastiske? (Indsæt smiley efter eget valg på
> denne plads).

Når det tager oa, så JA!

> [...]
> samling, og på et eller andet tidspunkt skal der kanibaliseres
> og rimpes et antal gode generatorer ud af stumperne.

Ja det humør kom jeg også i en dag, og nogle timer efter stod jeg med 7
fungerende generatore til en Rekord, det er kun lykkeders mig at forære den
ene væk

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Rene Hansen

Dato : 16-05-07 07:03

Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev:

> [...]

Hæ-hæ, de genratorer jeg kan huske noget om kommer fra VW,
Mercedes og Fiat, og så er der de andre...
Samlingen blev i sin tid grundlagt ud fra en ide om at lave en
lille vindmølle på taget af værkstedet til at vedlige holde mine
startbatterier som består af 3 x 120 Ah (3 halve lastvognssæt).
Planen rumler stadig i baghovedet, men nu har min indre klunser
taget over...
Ren

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 22:00

> [...]
> Han beklager meget, men det er jo lissom vilkårene når man vil
> have noget som er billigere end billigt.

må jeg spørge hvad du har givet?? fordi en renovering koster en plovmand...
så en brugt hos en hugger skal edderfløjteme være billig, før det kan betale
sig !!

Mvh
Morten

Fra : JBH

Dato : 16-05-07 02:27

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse

> må jeg spørge hvad du har givet?? fordi en renovering koster en
> plovmand... så en brugt hos en hugger skal edderfløjteme være billig, før
> det kan betale sig !!

En renovering med nye lejer, afdrejning af slæberinge samt udskiftning af
kul/laderegulator for en plov ? Det er nærmere prisen for en brugt hos
huggeren som er en plovmand, hvis ikke mere (ind i mellem tager de godt ved
hos huggerne :-/

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-07 06:32

> [...]
> kul/laderegulator for en plov ? Det er nærmere prisen for en brugt hos
> huggeren som er en plovmand, hvis ikke mere (ind i mellem tager de godt

det er hvad jeg giver...

Fra : Rene Hansen

Dato : 16-05-07 06:41

Morten Juel <xSnAbElAstarchild.dk> skrev:

>det er hvad jeg giver...

Hej Morten
Dennegang slap jeg med en hund på betingelse af at vi også delte
to pilsnere...
Jeg synes også at en plov lyder ekstremt billigt for en
renoveret, meeen på den anden side så er Thansen jo
leveringsdygtige i generator-lignende dimser til ca 1200....
Det vil jo alt andet lige sætte en naturlig grænse for hvad man
kan tage for en renoveret, men du får fandenhakkeme ikke ret
meget renovering til den pris; bare en adskillelse og oplining i
drejebænk ligger tæt på den første time hvis det skal gøres
ordentligt, og så er der jo lige de ny stumper...
Jeg købte en gang en "Renonymalet" starter til en LT35 Diesel,
og allerede efter 5-6 stykker lykkedes det at finde en som
faktisk virkede ordentligt...

Såh deeet....

Ren

Fra : Rene Hansen

Dato : 16-05-07 06:45

>det er hvad jeg giver...

Hmm..
Jeg kommer lige med en til, man kan jo bare prøve at huske det
hele i første omgang....
Grunden til denne tråd var i grunden blot at jeg gerne ville
have be- eller afkræftet at der ikke i sådan et Mazdamobil
sidder nogen form for regulator eller lignende UDEN for
generatoren.
Jeg tror ikke at der er noget, men på den anden side så kunne
det jo blive til rigtig mange fornøjelige timer inden jeg
opdagede en eller anden lille dims et sted som fra starten kunne
have været skiftet for en tyver...

Ren