nummerpladeholder foran bilen
Fra : urlex

Dato : 15-05-07 08:43

Hej
Jeg har set her hvor nummerpladen er gemt inde bagved en mørk rude,
hvor radar/foto ikke kan se. Jeg vil gå i praktiker.de hvor de fås !
Hvis de er forbudt i DK, men tilladt i udlandet, så kan DK-politi ikke
gøre noget når den udlandske bil kommer til DK
Ved nogen mere om den kan bestilles via nettet ?
vh urlex

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 10:56

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> wrote in message
> [...]
>gøre noget når den udlandske bil kommer til DK
>Ved nogen mere om den kan bestilles via nettet ?

Aner det ikke.
Jeg ved heller ikke hvor man kan købe dirke og andet indbrudsværktøj.
eller elefanthuer til bankrøveri.

For jeg forventer ikke at du kun vil have dem til pynt sammen med andet
briangejl, men intensionen er at omgå den danske lovgivning.
Jeg er ikke enig i at alle love og regler er i overensstemmelse med hvad jeg
ønsker, men når de er der overholder jeg den, så vidt muligt, jeg
installerer ikke udstyr der skal forhindre myndighederne i at udføre deres
arbejde. Jeg har heller ikke et oliedosseringsanlæg bag i bilen, så jeg kan
gøre vejbanen fedtet, hvis der kommer blå blink bagfra.

Jeg håber, at du bil vil være dit ansvar i trafikken bevist og ikke
forhindre at du kommer til at "betale" for dine ulovligheder.

Jeg vil til enhver tid have lov til at mene, at personer der fjerner
nummerplader, gør den ulæselig og på anden måde slører deres identitet er
amoralske personer, der ud over bøde skal have tvungen psykiatrisk hjælp, da
de jo i mange tilfælde er uden for pædagogisk rækkevidde.

Jeg vil bekæmpe disse individer der med deres handling signalerer, at de er
egoister og ikke tænker på deres medtrafikanter.

Er det klart nok, eller skal du have det i en læs let udgave?

Og vær så venlig at sætte dit program korrekt op, så reply-markeringer komme
automatisk ind i dine indlæg, jeg har af egoistiske grunde sat dem for dig,
da jeg ikke ønsker at blive citeret for dit indlæg

Møller

PS hvad vil du indikere med din mailadresse?

Fra : Kaas

Dato : 15-05-07 11:06

> [...]
> er
> egoister og ikke tænker på deres medtrafikanter.

Så sandt som det er skrevet

Fra : Alex

Dato : 15-05-07 11:26

"Møller" <eamzget2net.dk> wrote in message

> [...]
> da
> de jo i mange tilfælde er uden for pædagogisk rækkevidde.

du mener vel umoralsk og ikke amoralsk?

"Amoralsk er man, hvis man ikke er i besiddelse af moral (og grundet denne
mangel må regnes for at stå uden for samfundet), mens den umoralske person
bevidst bryder det vedtagne moralkodeks."

Iøvrigt bad urlex jo ikke om din etiske holdning til sløring af
nummerplader.

--
Alex

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 11:41

On Tue, 15 May 2007 12:26:00 +0200, Alex wrote:

> Iøvrigt bad urlex jo ikke om din etiske holdning til sløring af
> nummerplader.

Velkommen til usenet, her får man altid et svar, men ikke altid det svar
man forventer

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Alex

Dato : 15-05-07 11:49

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
> Velkommen til usenet, her får man altid et svar, men ikke altid det svar
> man forventer

hehe ja det har jeg bemærket Men alligevel underholdende...

--
Alex

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 12:43

"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> wrote in message
> [...]
> mangel må regnes for at stå uden for samfundet), mens den umoralske person
> bevidst bryder det vedtagne moralkodeks."
Jeg er godt klar over forskellen, men ofte er de personer der altid vil omgå
loven i bund og grund amoralske, men overdrivelse fremmer forståelsen.
Så lad os da mlot være enige om, at han optræder umorals.

> Iøvrigt bad urlex jo ikke om din etiske holdning til sløring af
> nummerplader.

Nå den fik han gratis med

Møller

Fra : Bruno

Dato : 15-05-07 11:15

urlex wrote:
> [...]
> gøre noget når den udlandske bil kommer til DK
> Ved nogen mere om den kan bestilles via nettet ?

Hvis den findes så kan den sikkert, måske du så samme sted kan tjekke om
du kan købe noget respekt fra dine medmennesker! Du får brug for den for
du har tilsyneladende ikke nogen respekt som verden omkring dig, så du
skal heller ikke vente nogen respekt den anden vej.

Fucking egoistiske platugle!

Fra : Autocadster

Dato : 15-05-07 12:36

Følgende er skrevet af Bruno:
> Fucking egoistiske platugle!

Puha du lyder vel nok intelligent, du er da en sørgelig
"mandsperson"... gad vide hvorfor du blev kaldt Bruno

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-05-07 15:04

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> [...]
> du har tilsyneladende ikke nogen respekt som verden omkring dig, så du
> skal heller ikke vente nogen respekt den anden vej.

Møller har nogenlunde samme holdning som dig.
Han formår bare at udtrykke sig mere intelligent.
Husk at som man råber i skoven, får man svar.

Fra : Tom

Dato : 15-05-07 15:37

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message
> "Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Møller har nogenlunde samme holdning som dig.
> Han formår bare at udtrykke sig mere intelligent.
> Husk at som man råber i skoven, får man svar.

Lur mig om ikke det er dem som råber højst der også ind imellem selv bryder
hastighedsreglerne )

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 15-05-07 16:44

On Tue, 15 May 2007 16:36:31 +0200, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

>"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message

>Lur mig om ikke det er dem som råber højst der også ind imellem selv bryder
>hastighedsreglerne )

Er man mand nok til at bryde loven, er man også mand nok til at tage
straffen

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 20:16

On Tue, 15 May 2007 17:43:54 +0200, Henning wrote:

> Er man mand nok til at bryde loven, er man også mand nok til at tage
> straffen

Been there, done that, got the wheelchair !

- nåh, det varikke det du mente ;-(

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Møller

Dato : 16-05-07 10:31

Tom skrev:
> "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message

> Lur mig om ikke det er dem som råber højst der også ind imellem selv bryder
> hastighedsreglerne )

Jeg kører ikke med terroristhue, eller skjuler mine nummerplader, laver
jeg en fejl, eller overtræder loven bevist eller ubevist betaler jeg
ved kasse et uden at smide med brosten.

Det jeg opunerer imod er at man vil optræde som en anden autonom og ikke
stå ved og indefor sine handlinger

Møller

Fra : Bruno

Dato : 16-05-07 03:58

Andersen [3650] wrote:
> Møller har nogenlunde samme holdning som dig.
> Han formår bare at udtrykke sig mere intelligent.
> Husk at som man råber i skoven, får man svar.

Der er vel mere tale om at som man råber på usenet, så får man svar

Jeg burde sikkert havde udtrykt mig mere diplomatisk, men det er bare så
plat når nogen forsøger at synes sig fra ansvar på den måde. Det er i
princippet ikke anderledes end bankrøveren med hætte over hovedet, eller
for den sags skyld de kedeligt aktuelle autonome. Selvfølgelig er
forskel på hvor slem de enkelte forbrydelser, men der handler alt samme
om folk der ikke vil være ved deres gerninger.

Nogen synes åbenbart endda det er helt ok, måske endda smart at omgå den
automatiske fartkontrol ikke desto mindre er kontrollen der for vores
allesammens sikkerhedsskyld. Det er ikke længe siden jeg postede et
indlæg, med tilhørende billeder i den binære gruppe, af en fnugfri
orange Focus ST hvor der lige var et par cifre på nummerpladen der var
snavset til med noget sort. Altså en rimelig dyr bil af GTI typen, der
fremstod helt perfekt lige med undtagelse af anonymiseringen af
nummerpladen - hvis ikke det er både egoistisk og plat hvad kalder man
det så?

Mvh
Bruno

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-05-07 09:34

On Wed, 16 May 2007 04:58:25 +0200 Bruno <dont.use@this.address.ever>
sent the following smoke signals:

> [...]
>plat når nogen forsøger at synes sig fra ansvar på den måde. Det er i
>princippet ikke anderledes end bankrøveren med hætte over hovedet...

Nå! Mister samfundet penge fordi at man kører 80 km/t for stærkt på
motorvejen/landevejen uden at forvolde nogen ulykker og uden at blive
snuppet for det?

Damn, så har jeg sgu noget af en regning hængende fra da jeg var helt
ung.

Jeg forventer selvfølgelig så også at staten vil tilbagebetale de penge
den skylder mig i for meget betalte energiafgifter og moms pga.
merforbruget...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Bruno

Dato : 16-05-07 13:48

Hr. Jensen wrote:

> Nå! Mister samfundet penge fordi at man kører 80 km/t for stærkt på
> motorvejen/landevejen uden at forvolde nogen ulykker og uden at blive
> snuppet for det?

Nej, det gør samfundet nok ikke blot så må jeg sige at din forudsætning
om ingen ulykker hvis du kører dobbelt den tilladte hastighed på
landevej næppe holder længe

Der er sikkert nogen der nu vil komme med tusinde eksempler på dumme
placeringer af fotoovervågning, men de allerfleste bliver altså anbragt
steder hvor der sker for mange ulykker eksempelvis i forbindelse med
større anlægsarbejder. Hvis man direkte gør noget for at maskere sig,
hvordan vil du tolke den som andet end en intention om at køre for
stærkt de pågældende steder?

Mvh
Bruno

Fra : Sp@msen

Dato : 16-05-07 17:23

> [...]
> større anlægsarbejder. Hvis man direkte gør noget for at maskere sig,
> hvordan vil du tolke den som andet end en intention om at køre for stærkt
undskyld jeg blander mig, men kan du komme med andet statestik for kalvebod
brygge mindre end 400m fra politigården, om hvor mange uheld der er lige dér
i forhold til f.eks nyhavn?
ikke dermed sagt at jeg er for maskering eller at man prøver at skjule sine
gerninger, for dem er der generelt for mange af, f.eks hende der påkørte mig
bagfra, ringede til sin kæreste og nok desværre overhørte jeg hvad han
"råbte" til hende i telefonen.... " BENÆGT ALT!!!"
(lidt som i din email adresse hehe)

> Mvh
> Bruno

vh.
Flemming

Fra : Henning

Dato : 15-05-07 11:38

On 15 May 2007 00:42:37 -0700, urlex <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har set her hvor nummerpladen er gemt inde bagved en mørk rude,
>hvor radar/foto ikke kan se. Jeg vil gå i praktiker.de hvor de fås !

Nummerpladen skal være placeret vertikalt på fronten af bilen. Selv om
du har set andre bryde loven er det ikke det samme som at det er
lovligt.

Fra : Lars Holst

Dato : 15-05-07 12:29

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> said in

> Nummerpladen skal være placeret vertikalt på fronten af bilen. Selv om
> du har set andre bryde loven er det ikke det samme som at det er
> lovligt.

Det håber jeg ikke er sandt.
Min sidder nu vandret. Din bil må se morsom ud forfra.

--
Lars Holst

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-05-07 13:05

Lars Holst wrote:

> Det håber jeg ikke er sandt.
> Min sidder nu vandret. Din bil må se morsom ud forfra.

Derfor kan den jo godt sidde vertikalt på fronten - man ved aldrig hvad
de designere finder på

--
vh
Torben

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-05-07 15:08

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det håber jeg ikke er sandt.
> Min sidder nu vandret. Din bil må se morsom ud forfra.

Det er vist lidt et spørgsmål om hvordan du kigger på pladen.
For reelt set så står pladen jo op (vertikalt).
Lå den ned (vandret) kan man jo kun se pladen oppe fra
eller nedefra.

Fra : Henning

Dato : 15-05-07 16:43

>Det er vist lidt et spørgsmål om hvordan du kigger på pladen.
>For reelt set så står pladen jo op (vertikalt).
>Lå den ned (vandret) kan man jo kun se pladen oppe fra
>eller nedefra.

Præcis Nogle gange er ord svære at forstå...

Fra : Lars Holst

Dato : 15-05-07 20:19

Henning <no.mail@all.invalid> said in

> Præcis Nogle gange er ord svære at forstå...

Vertikal, horisontal, lodret, vandret, højkant, "lavkant".
Hvordan skal en nummerplade vende bortset fra med ydersiden udad?

--
Lars Holst

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-05-07 20:58

> Vertikal, horisontal, lodret, vandret, højkant, "lavkant".
> Hvordan skal en nummerplade vende bortset fra med ydersiden udad?

Hvis ydersiden ikke vendte udad, var det
vel ikke ydersiden.

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 11:48

On 15 May 2007 00:42:37 -0700, urlex wrote:

> Hvis de er forbudt i DK, men tilladt i udlandet, så kan DK-politi ikke
> gøre noget når den udlandske bil kommer til DK

Jo, der kan godt stilles krav til køretøjer i DK, som ikke gælder i
udlandet - også for udenlandske køretøjer.
Ligesom det ikke er tilladt at køre med pigdæk i Tyskland, heller ikke
med en dansk bil.
Men der findes vidst ingen lande i Europa, hvor det er tilladt at sløre
nummerplader, og der skal svjv også være nummerplade på forenden af alle
europæiske biler.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Tom

Dato : 15-05-07 15:41

> [...]
> Men der findes vidst ingen lande i Europa, hvor det er tilladt at sløre
> nummerplader, og der skal svjv også være nummerplade på forenden af alle

Jeg mener nu at have læst flere forskellige steder at hvis en bil er
godkendt i et EU land så er den det pr. automatik også i resten af
medlemsstaterne. Derfor kan andre lande f.eks heller ikke forlange at vi
skal slukke vores kørelys og vi heller ikke at en replika fra UK ikke må
køre ind i danmark.

--
Tom

Fra : PBA

Dato : 15-05-07 16:42

> [...]
> medlemsstaterne. Derfor kan andre lande f.eks heller ikke forlange at vi
> skal slukke vores kørelys og vi heller ikke at en replika fra UK ikke må

Tja, i Tyskland skal man have vinterdæk på sin bil i den periode hvor det er
påkrævet. ellers får man en bøde. Det samme gælder for en dansk bil kørende
i Tyskland.

- Philip

Fra : Tom

Dato : 15-05-07 17:07

"PBA" <9752993666@os.dk> wrote in message

> Tja, i Tyskland skal man have vinterdæk på sin bil i den periode hvor det
> er påkrævet. ellers får man en bøde. Det samme gælder for en dansk bil
> kørende i Tyskland.

Nej man skal IKKE have vinterdæk på sin bil i tyskland. Man skal have dæk
"der er egnede til forholdende", så hvis vejene er ryddet for sne, så er det
ligemeget om der er sommerdæk på bilen

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-05-07 17:26

> Nej man skal IKKE have vinterdæk på sin bil i tyskland. Man skal have dæk
> "der er egnede til forholdende", så hvis vejene er ryddet for sne, så er
> det ligemeget om der er sommerdæk på bilen

Præcis... ;)

Fra : Brian

Dato : 15-05-07 17:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Præcis... ;)

Kommer den kommentar fra samme mand, som startede en underskriftindsmaling
for at gøre vinterdæk til lovkrav ?

/Brian

Fra : Autocadster

Dato : 15-05-07 19:04

Følgende er skrevet af Brian:

> Kommer den kommentar fra samme mand, som startede en underskriftindsmaling
> for at gøre vinterdæk til lovkrav ?

Moral er godt, og rigtig mange i denne gruppe tror at dobbelt moral...
så er dobbelt så godt

Det er tit og ofte til at brække sig over :/

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-07 13:37

> Det er tit og ofte til at brække sig over :/

Hvis det er mig du hentyder til, så forklar lige hvad du brækker dig over..
for jeg er meget sikker på du brækker dig over noget forkert...

Gem da det gode bræk til der virkelig er noget, at ørle over!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-07 13:35

> Kommer den kommentar fra samme mand, som startede en underskriftindsmaling
> for at gøre vinterdæk til lovkrav ?

Øhh

Forklar hvad du mener?

Jeg er stadig af den overbevisning, at M+S burde være et lovkrav...

Fra : Brian

Dato : 16-05-07 15:24

Martin Johansen [6000] wrote:
> Forklar hvad du mener?

Jeg skal prøve. Jeg læser din kommentar til Toms skriv, som om at du er enig
i at man fint kan suse igennem vinteren på hvad dæktype man ønsker, bare de
er efter forholdene.

Tidligere plæderede du for at vinterdæk skulle være lovkrav - jeg har lidt
svært ved at følge med.

At du så siden har ændret fra vinterdæk til M+S dæk, er så en helt 3. sag

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-07 15:37

> Jeg skal prøve. Jeg læser din kommentar til Toms skriv, som om at du er
> enig i at man fint kan suse igennem vinteren på hvad dæktype man ønsker,
> bare de er efter forholdene.

Så læser du forkert. Jeg skrev "præcis" da det Tom skrev var korrekt mht til
Tyskland.

Ellers mener jeg, at man skal have dæk på efter forholdene. Og da mange ikke
kan finde ud af det, så må vi jo lovgive omkring det.

Forholdene kan nemt være vinterdæk hele vinteren igennem. Det kan også være,
som i år, at man kan nøjes med sommerdæk det meste af tiden. Men igen, da
folk ikke kan finde ud af, at sikre sig dæk der svarer til forholdene, så må
vi igen lovgive omkring det så folk slipper helt for, at tænke på
forholdene.

> Tidligere plæderede du for at vinterdæk skulle være lovkrav - jeg har lidt
> svært ved at følge med.

Se ovenfor :)

> At du så siden har ændret fra vinterdæk til M+S dæk, er så en helt 3. sag

Det er fordi M+S i min verden er vinterdæk. Mine gamle Michelin vinterdæk er
M+S og et rigtig vinterdæk, men uden snefnug. Er det så ikke et vinterdæk
længere?

Derfor M+S.

Kan du følge med nu eller skal jeg skrue ned for ladetrykket?

Fra : Brian

Dato : 16-05-07 15:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Så læser du forkert. Jeg skrev "præcis" da det Tom skrev var korrekt
> mht til Tyskland.

Okay, så lagde jeg mere i det - sikkert pga. smiley'en.

Jeg kan desværre ikke lige komme på et ord, der dækker over det som jeg
læste ud af dit "Præcis ;) ". Men noget ala "som jeg altid har sagt"... hvis
det giver mening

> Det er fordi M+S i min verden er vinterdæk. Mine gamle Michelin
> vinterdæk er M+S og et rigtig vinterdæk, men uden snefnug. Er det så
> ikke et vinterdæk længere?

Nææ, det synes jeg faktisk ikke. Når der endelig er kommet et tiltag der
tydeligt adskiller M+S dæk (som dækker over stort set alt) fra et dæk der er
egnet til vintervejr, er det fjollet at se så bredt på det - men det har vi
vist diksuteret før.

Derudover vil et M+S dæk heller ikke være nok i Tyskland, og deres regelsæt
har du jo før støttet.

> Kan du følge med nu eller skal jeg skrue ned for ladetrykket?

Skru du hellere ned for ladetrykket, inden du får revet Saab'en helt fra
hinanden

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-07 19:24

> Okay, så lagde jeg mere i det

Det er set før

> Jeg kan desværre ikke lige komme på et ord, der dækker over det som jeg
> læste ud af dit "Præcis ;) ". Men noget ala "som jeg altid har sagt"...
> hvis det giver mening

Det giver fuld mening.

>men det har vi vist diksuteret før.

Ja jeg mindes det svagt..

> Derudover vil et M+S dæk heller ikke være nok i Tyskland, og deres
> regelsæt har du jo før støttet.

Jeg støtter deres lovforslag fuldt ud og et M+S dæk kan tænkes, at være nok.
"Egnet til forholdene".

> Skru du hellere ned for ladetrykket, inden du får revet Saab'en helt fra
> hinanden

Øv Så er det jo ikke så sjovt :)

Fra : Brian

Dato : 16-05-07 19:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det giver fuld mening.

Fint, så forstår du også hvorfor jeg kommenterede som jeg gjorde.

> Jeg støtter deres lovforslag fuldt ud og et M+S dæk kan tænkes, at
> være nok. "Egnet til forholdene".

Ifølge FDM er M+S ikke nok i Tyskland, kun i en overgangsperiode.

Desuden vil det være meget u-tysk at lade reglerne være åben for
fortolkninger.

> Øv Så er det jo ikke så sjovt :)

Du må være uvenner med dine penge

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-07 19:45

> Fint, så forstår du også hvorfor jeg kommenterede som jeg gjorde.

Ja nu gør jeg jo - det gjorde jeg ikke da jeg stillede spørgsmålstegn ved
det.

> Ifølge FDM er M+S ikke nok i Tyskland, kun i en overgangsperiode.

Ok.

> Desuden vil det være meget u-tysk at lade reglerne være åben for
> fortolkninger.

Det kan du have ret i :)

> Du må være uvenner med dine penge

Næh, men når først jeg får børn så kan jeg vist ikke tillade mig, at rutte
med pengene på samme måde :) Så det er nu jeg skal hygge mig.

Fra : Leonard

Dato : 15-05-07 20:22

On Tue, 15 May 2007 16:40:34 +0200, Tom wrote:

> [...]
> medlemsstaterne. Derfor kan andre lande f.eks heller ikke forlange at vi
> skal slukke vores kørelys og vi heller ikke at en replika fra UK ikke må

Må en dansk bil køre med pigdæk i Tyskland?
På de fleste lastbiler er der et skilt med PÅHÆNG på højre side, det har
også været et krav på udenlandske lastbiler i DK.
En ti-personers bus til private buskørsel skal have fartskive i, når den
kører i Tyskland, i DK skal den ikke.
Der findes mange forskellige lokale regler, også indenfor EU.

Men jeg tror det er ret ligemeget i denne tråd, for jeg tror ikke der
findes noget land i EU, hvor det er tilladt at gemme den ene nummerplade
bag mørkt glas, så den ikke kan ses på et fotografi.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Lars Holst

Dato : 15-05-07 20:34

Leonard <piper28a@gmail.invalid> said in

> [...]
ene
> nummerplade bag mørkt glas, så den ikke kan ses på et

Det er det enkelte land der fastsætter reglerne for om
biler skal køre med det ene eller andet, om det ene påbud
eller det andet forbud er gældende.

Bare tænk på hvor mange der ville blive blændet hvis
Englænderne bare kørte rundt i Europas kontinentale lande
uden at blænde deres asymmetri i lygteføringen.

Så skik følge eller land fly er et passende ordsprog her.

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 15-05-07 22:10

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>>

> Det er det enkelte land der fastsætter reglerne for om
> biler skal køre med det ene eller andet, om det ene påbud

Nej, det er det ikke. Alle EU lande har ratificeret Wienerkonventionen kan
ikke nægte et indregistreret køretøj fra EU at køre ind i danmark såfremt
de har nummerplade, et nationalitetsmærke og en gyldig ansvarsforsikring...

> Bare tænk på hvor mange der ville blive blændet hvis
> Englænderne bare kørte rundt i Europas kontinentale lande
> uden at blænde deres asymmetri i lygteføringen.

Der er kun krav om at lyset bliver stillet lidt ned og intet andet.

> Så skik følge eller land fly er et passende ordsprog her.

Du kan jo nærlæse
http://ejlers.dk/documents/00072.pdf

Ellers skulle temmelig mange f.eks tyske biler også have ekstra monterede
sideblinklys som de ikke nødvendigvis er født med

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-07 16:37

urlex skriver:

> Jeg har set her hvor nummerpladen er gemt inde bagved en mørk rude,
> hvor radar/foto ikke kan se.

Hvorfor gemme den, når du kan afmontere den ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-05-07 23:06

On 15 Maj, 09:42, urlex <rolex6...@kokage.dk> wrote:
> [...]
> gøre noget når den udlandske bil kommer til DK
> Ved nogen mere om den kan bestilles via nettet ?

Det er ikke værd at røre ved da der står et video kamera ved siden af
fotoapparatet. Det optager med alm lys i tilfælde af en sådan dims som
du nævner.
Det er vist på Station 2.
Det bedste er nok at sætte sort svejseglads foran nummerpladen eller
at smide pladen væk.

Jeg ville være mere bekymret over EU's direktiv om mere fartkontrol
over hele landet. Husk at i Danmark har vi kun ca. 30% af de fart
kontroller som EU kræver.
Kunne frygte at hvis hende Guzzi damen kommer til magten næste gang,
så bliver der indført en del flere kontroller.

Benny

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-05-07 23:06

On 15 Maj, 17:37, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> urlex skriver:

> Hvorfor gemme den, når du kan afmontere den ?

Nemmerlig, lige mine ord Klaus.

Benny