123lift
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 09:11

Er der nogen af jer der ved om manden bag www.123lift.dk stadig er in
business ?
Får ikke nogen respons når jeg skriver til deres mail adresse, og telefonen
bliver ikke taget.
Hvis nogen af jer kender til tilsvarende systemer, i samme prisklasse, må i
meget gerne
give mig et praj

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 10:47

"Jimmy_K" <Jimmy_K76(SnabelA)hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bliver ikke taget.
> Hvis nogen af jer kender til tilsvarende systemer, i samme prisklasse, må

Jeg kunne forestille mig, at At ikke har godkendt det, jeg ville ikke turde
bruge det. Det virker, på foto og skitser, meget spinkelt.

Det nærmeste jeg kan komme kan du finde her:
http://person.eniro.dk/query?what=wp&lang=&search_word=&geo_area=Morumvej+24+9600

Så nu hedder det: Svetec: det er nok: Svenstrup Teknik
--
Møller
"Bag enhver mand står der en kvinde med himmelvendte øjne" (Susanne bag

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 11:25

"Møller" <eamzget2net.dk> wrote in message

> telefonen

> Jeg kunne forestille mig, at At ikke har godkendt det, jeg ville ikke
> turde
> bruge det. Det virker, på foto og skitser, meget spinkelt.

Ja det virker noget spinkelt, men synes ideen er god, og ikke mindst
pladsbesparende.
Håbede på han måske havde lavet nye, og måske mere solide udgaver siden
hjemmesiden blev oprettet.

> Det nærmeste jeg kan komme kan du finde her:
> http://person.eniro.dk/query?what=wp&lang=&search_word=&geo_area=Morumvej+24+9600
>
> Så nu hedder det: Svetec: det er nok: Svenstrup Teknik

Ja det fandt jeg også frem til på krak, men der tager de heller ikke
telefonen. Æv æv....

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 12:45

> [...]

> Ja det fandt jeg også frem til på krak, men der tager de heller ikke

Jeg tror det er hobby-produktion, prøv efter fyraften.

Spørg efter myndighedsgodkendelser

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 15:15

> Spørg efter myndighedsgodkendelser

Der står på hjemmesiden at den er CE mærket. Kender ikke så meget til de
mærker, men betyder det ikke at den godkendt af de respektive myndigheder ?

Mvh
Jimmy_K

Fra : Tom

Dato : 14-05-07 17:15

> [...]
> mærker, men betyder det ikke at den godkendt af de respektive myndigheder

Nej det betyder et CE mærke ikke.
Det er bare et mærker enhver eu borger over 18 år kan kliste på og så bare
"sige" at produktet overholder gældende lovgivning, uden at der behøver være
noget som helst sandt i dette.
Det har heller ingen koncekvenser at der bliver fusket med mærket i stor
stil

--
Tom

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-05-07 17:58

Tom wrote:
> [...]
> noget som helst sandt i dette.
> Det har heller ingen koncekvenser at der bliver fusket med mærket i stor

Men det har en konsekvens den dag der sker en ulykke fordi et produkt
alligevel ikke opfyldte de krav der er til det. Det har også en
konsekvens hvis et produkt ikke lever op til EMC direktivet
(elektromagnetisk støj). Hvis et produkt støjer unødigt, kan producenten
blive pålagt at trække samtlige apperater tilbage han måttet have solgt.
Det kan blive dyrt ikke at overholde kravene.
Hvis man derimod har udført de fornødne tests og har dokumentationen i
orden har man straks en større mulighed for at skyde skylden på evt.
underleverandøre, samt forsikringen vil muligvis også acceptere at det
kan være en smutter i produktionen.

- Lars

Fra : Tom

Dato : 14-05-07 18:11

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message

> [...]
> orden har man straks en større mulighed for at skyde skylden på evt.
> underleverandøre, samt forsikringen vil muligvis også acceptere at det kan

Jep, sådan lyder det på papiret, I praksis sker der ikke en hujende f*s ved
at der svindles med CE mærket. Jeg læste for noget tid siden om en person på
ebay der solgte kinesiske pocketbikes med CE certifikat. Jeg prøvede for
sjov skyld at checke certifikatet som viste sig at være noget en kineser i
Gauchung havde underskrevet og i øvrigt var eneste direktiv den henviste
til, et EMC direktiv )
Jeg kæmper også ugentligt med at de maskiner jeg køber i europa, aldrig
nogensinde har fået lavet en rigtig risikovurdering og danske
betjeningsvejledninger aldrig er noget man har bekymret sig over.
Ja selv danske bilforhandlere kan sælge biler og så sige at manualen kommer
senere når den er blevet trykt. Dette er også en KLAR overtrædelse af
lovgivningen, da INTET produkt der er omfattet af div. direktiver må sælges
uden brugsanvisning på lokalsproget....

CE mærket har mistet sin troværdighed fordi ingen forfølger de personer som
fusker med det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 19:14

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
KLIP> >> behøver være noget som helst sandt i dette.

Ja EC-mærket kan ikke købes, der er en henvisning på, hvordan det swer ud,
så er det op til den enkelte fabrikant at få det fabrikeret

>Jeg prøvede for sjov skyld at checke certifikatet som viste sig at være
noget en kineser i
> Gauchung havde underskrevet og i øvrigt var eneste direktiv den henviste
> til, et EMC direktiv )

Sådan et har jeg også, det kom fra Kina med et batteri til min PC

Du kan jo be om at se de dokumenter der henvises til.

> Jeg kæmper også ugentligt med at de maskiner jeg køber i europa, aldrig
> nogensinde har fået lavet en rigtig risikovurdering og danske
> betjeningsvejledninger aldrig er noget man har bekymret sig over.

Det er så din fejl. Jeg ved godt, at leverandøre har rimelig tid til at
kræve dokumenterne, og det skal så gå gennem de danske myndigheder,

Det er et generelt problem, jeg løste det ved, at maskinen ikke fik lov til
at forlade producenten før alle dokumenter var til stede og godtendt i fuldt
omfang. Og der blev ikke batalt en eneste ? før alt var i orden og godkendt
af mekanik-, el-, og styringsteknikere m.v.
Jeg kæmpede nu ikke så meget, da det stod helt klart i kravspecifikationerne
hvad der skulle foreligge før godkendelse kunne finde sted.

Men det er måske mindre standard maskiner du køber, siden det er flere om
ugen

> [...]
> senere når den er blevet trykt. Dette er også en KLAR overtrædelse af
> lovgivningen, da INTET produkt der er omfattet af div. direktiver må

Ikke helt korrekt, hvis betjeningen kan foregå sikkert kan Engelsk bruges,
men det er kun ved mindre og ukompliserede maskiner, kaffemaskiner f.eks.

> CE mærket har mistet sin troværdighed fordi ingen forfølger de personer
som
> fusker med det.

Så må man jo lade være med at løbe det, men ellers er jeg enig i, at det er
en gevaldig EU-sovepude.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 19:55

"Tom" <christensen@bigfoot.com>
"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk>
og
"Møller" <eamzget2net.dk>
Skrev en masse kloge ord om CE mærket...

Hvis man ikke kan stole på et CE mærke, hvad skal jeg så
gå efter hvis jeg vil sikre mig at f.eks den omtalte 123lift
er forsvarlig at bruge ?

Møller skrev noget om myndighedsgodkendelser...men hvilke ?

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-07 22:32

> [...]
> er forsvarlig at bruge ?
>
> Møller skrev noget om myndighedsgodkendelser...men hvilke ?

Jeg vil nok prøve at spørge arbejdertilsynet, de har regler for lift m.m.m.
bla. til værkstedsbrug.

http://www.arbejdstilsynet.dk/
http://www.at.dk/sw23666.asp
http://www.at.dk/sw23308.asp
men der kan være andre krav, så spørg direkte, da det gælder autoløftere, og
jeg ved ikke om den viste konstruktion kommer herunder, eller hvilke krav
man vil stille, men de snakker dansk er er normalt meget samarbejdsvillig,
jeg har haft et fint samarbejde med dem gennem årene.

CE-mærkning er et bevis på, at fabrikanten kan kopiere EU-krav til mærkets
udformning, samt afskrive nogle regelhenvisninger, men noget
sikkerhedsdokument er det desværre ikke, da det ikke involverer nogen
godkendelse, kun egenkontrol, så kan man tro på den eller undersøge det
nærmere. Og jeg mener normalt, at tillid er godt, men i tilfældet
CE-mærkning er kontrol bedre, ja nærmest et must

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 06:27

> [...]

> nærmere. Og jeg mener normalt, at tillid er godt, men i tilfældet
> CE-mærkning er kontrol bedre, ja nærmest et must

Takker for en masse brugbar info
Det er lige blevet copy/pastet over i et word-dokument
til senere brug. (hvis jeg da overhovedet får fat i manden...)

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 11:10

"Jimmy_K" <Jimmy_K76(SnabelA)hotmail.com> wrote in message

> "Møller" <eamzget2net.dk> wrote in message

KLIP
> Takker for en masse brugbar info
> Det er lige blevet copy/pastet over i et word-dokument
> til senere brug. (hvis jeg da overhovedet får fat i manden...)

Du er velkommen.

Husk at check linkene når du skal bruge noget derfra, tekste kan ændres,
nogle bruger at lægge lovtekst, vejledninger og detailforskrifter på deres
hjemmeside, i stedet for blot et link, det giver ofte anledning til
diskussioner, for nogle henviser til en hjemmeside der ikke opdateres, andre
går direkte til kilden. "hjemmesiden" for denne nyhedsgruppe er er klart
eksempel. kopi af færdselslov, Detailforskrifter for køretøjer m.v. i stedet
for links.
http://www.dkfritidbil.dk/
i stedet for et link til
http://www.fstyr.dk/sw22947.asp

Der står godt nok med småt "Du bør endvidere holde dig orienteret om
ændringer / tilføjelser "
men hvorfor ikke gå til hestens mule i stedt for halen

Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-05-07 12:53

"Møller" <eamzget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændringer / tilføjelser "
> men hvorfor ikke gå til hestens mule i stedt for halen

Fordi det var _gødning_ til diskussioner der var formålet.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i