/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nye Fabia vs. Polo
Fra : Ole Axelsen


Dato : 12-05-07 16:24

Vi var i dag et smut forbi den lokale Skodapusher, for at se den nye Fabia
"live". Jeg ved ikke om jeg synes den er så køn, som billederne af den
ellers havde givet mig indtryk af, men jeg tror den vinder ved nærmere
bekendtskab. Sagen er den, at selvom vi slet ikke kom der for at handle,
alligevel bare for sjov skulle høre, hvad vi kunne få for vores godt 3 år
gamle Polo TDI med små 84 kkm på klokken. Vi har kørt VW biler i tæt på 25
år, og altid været tilfreds med det, men med en god byttepris kunne vi da
måske godt lokkes til at skifte mærke.
Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den nye
Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke skulle være
lige så driftsikker som vi er vant til med VW?
Vi har faktisk, med de 5 Golf II og III samt den nuværende Polo, stort set
aldrig haft andre reparationer, end hvad der hører til almindelig slitage,
samt service, ud over at der røg en stoplyskontakt til 83 kr, på Poloen, og
den forrige Golf måtte have ny starter ved ca 150 kkm. Kan man forvente det
samme af en Skoda? Mit indtryk af Skodaernes brugtpriser er, at de
efterhånden er så godt med, så det heller ikke skulle kunne vælte det totale
regnskab, for vores ejerskab.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Martin Johansen [600~ (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-05-07 16:35

> Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den nye
> Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke skulle
> være lige så driftsikker som vi er vant til med VW?

En Skoda _er_ en VW .. eller omvendt.


Ole Axelsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 12-05-07 16:49

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den
>> nye Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke
>> skulle være lige så driftsikker som vi er vant til med VW?
>
> En Skoda _er_ en VW .. eller omvendt.

Jo det er også mit indtryk. Men det kunne nu være godt med lidt erfaringer
fra nuværende Skoda ejere.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Brian (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-05-07 16:58

Ole Axelsen wrote:

> Jo det er også mit indtryk. Men det kunne nu være godt med lidt
> erfaringer fra nuværende Skoda ejere.

Som du selv er inde på, kan du ikke bruge andre Skoda ejeres erfaringer til
noget, da det er en helt ny model.

Det eneste du kan få erfaringer omkring, er hvilke værksteder der kan
anbefales, og hvilke man sal gå uden om.

/Brian



Ole Axelsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 12-05-07 17:23

Brian wrote:
> Ole Axelsen wrote:
>
>> Jo det er også mit indtryk. Men det kunne nu være godt med lidt
>> erfaringer fra nuværende Skoda ejere.
>
> Som du selv er inde på, kan du ikke bruge andre Skoda ejeres
> erfaringer til noget, da det er en helt ny model.

Jeg tænkte nu på Skoda generelt. Jeg ved godt, der måske kan komme lidt
"børnesydomme" på en ny model, men så meget er trods alt ikke ændret.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Torben (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Torben


Dato : 12-05-07 19:29


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:4645e9da$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg tænkte nu på Skoda generelt. Jeg ved godt, der måske kan komme lidt
> "børnesydomme" på en ny model, men så meget er trods alt ikke ændret.

Kører Skoda Fabia Combi på 4. år og jeg har ingen problemer haft
overhovedet - en Skoda er og bliver en klasse-bil i mine øjne

mvh
Torben (der skal ud og prøvekøre en ny Octavia i morgen)



Lars Holst (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 12-05-07 19:37

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> said in news:4646075f$0$13993
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
> news:4645e9da$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jeg tænkte nu på Skoda generelt. Jeg ved godt, der måske kan komme lidt
>> "børnesydomme" på en ny model, men så meget er trods alt ikke ændret.
>
> Kører Skoda Fabia Combi på 4. år og jeg har ingen problemer haft
> overhovedet - en Skoda er og bliver en klasse-bil i mine øjne
>
> mvh
> Torben (der skal ud og prøvekøre en ny Octavia i morgen)
>
>
>

Enig.
En underklasse-bil.
Men bygget med holdbarhed for øje.

--
Lars Holst

Lars [6710] (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 12-05-07 22:22

Lars Holst skrev:
>
> Enig.
> En underklasse-bil.

Ku´du ikke lige definere hvad du mener med underklasse ?
er det bilmærket som sådan du ikke synes er så fedt eller er det de
personer der kører i mærket som du mener er underklasse?

> Men bygget med holdbarhed for øje.

Tjoooe det er alle biler vel i en eller anden grad
>


--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Lars Holst (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 12-05-07 23:07

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> said in news:46462ff7$0$13994
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Lars Holst skrev:
>>
>> Enig.
>> En underklasse-bil.
>
> Ku´du ikke lige definere hvad du mener med underklasse ?
> er det bilmærket som sådan du ikke synes er så fedt eller er det de
> personer der kører i mærket som du mener er underklasse?

Bilen.
Ikke menneskene.

>
>> Men bygget med holdbarhed for øje.
>
> Tjoooe det er alle biler vel i en eller anden grad
>>
>
>
Nej.



--
Lars Holst

Lars [6710] (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 13-05-07 05:50

Lars Holst skrev:

>> Lars Holst skrev:
>>> En underklasse-bil.
>> Ku´du ikke lige definere hvad du mener med underklasse ?
>> er det bilmærket som sådan du ikke synes er så fedt eller er det de
>> personer der kører i mærket som du mener er underklasse?
>
> Bilen.
> Ikke menneskene.
>

Ja Ja hver sin smag, men jeg ikke før hørt begrebet underklassebil.
Mellemklasse måske, men det går vist mere på størrelsen.


--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Klaus D. Mikkelsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-07 06:02

Lars Holst skriver:
>
> Bilen.

Hvordan er den underklasse ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 09:18

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46469BCD.78DF13EC@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> Bilen.
>
> Hvordan er den underklasse ?
>
>
> Klaus

Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til vores
oldeforældres tid.
Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.

--
Lars Holst

TheTransporter (13-05-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 13-05-07 12:28

On 13 May 2007 08:18:17 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
>news:46469BCD.78DF13EC@du.kan.finde.den:
>
>> Lars Holst skriver:
>>>
>>> Bilen.
>>
>> Hvordan er den underklasse ?
>>
>>
>> Klaus
>
>Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
>Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til vores
>oldeforældres tid.
>Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
>Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.

Sjovt nok er Skoda bare ikke en billig bil i dag ;). Faktisk er Seat
en af VW "gruppen" der er billigst med Audi som den dyreste, så VW som
nr 2. Så din påstand holder ikke vand.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 15:28

TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> said in
news:aftd43dvvh34a29p0vv172no7f9f1lt7nq@4ax.com:

> On 13 May 2007 08:18:17 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:
>
>>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
>>news:46469BCD.78DF13EC@du.kan.finde.den:
>>
>>> Lars Holst skriver:
>>>>
>>>> Bilen.
>>>
>>> Hvordan er den underklasse ?
>>>
>>>
>>> Klaus
>>
>>Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er
>>ukomfortabel. Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man
>>går tilbage til vores oldeforældres tid.
>>Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
>>Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.
>
> Sjovt nok er Skoda bare ikke en billig bil i dag ;). Faktisk er Seat
> en af VW "gruppen" der er billigst med Audi som den dyreste, så VW som
> nr 2. Så din påstand holder ikke vand.
>
> ---
> Mvh
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

VW er et totalt overvurderet.
Det gælder også alle dens søsterbiler.

Enkelte Porsche er ok til prisen men de fleste Porsche er, som resten af
biler fra VW koncernen, total overprissat.

--
Lars Holst

Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 16:48

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns992FA775540F625689lh236589@62.243.74.162...

> Enkelte Porsche er ok til prisen men de fleste Porsche er total
> overprissat.

Siden din entre her i gruppen må jeg konkluderer, at du
ved ikke, hvad du taler om...



Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 20:30

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:wqG1i.261$Tk3.405@newsb.telia.net:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns992FA775540F625689lh236589@62.243.74.162...
>
>> Enkelte Porsche er ok til prisen men de fleste Porsche er total
>> overprissat.
>
> Siden din entre her i gruppen må jeg konkluderer, at du
> ved ikke, hvad du taler om...
>
>
>

Det kan du synes som du vil men...................

Jeg er en af de, garanteret få, gruppedeltager der rent faktisk _har_
prøvet at køre Porsche, Maserati, Ferrari, Jaguar og rigtig mange andre
medsamt ældre køretøjer som har/havde stil og sportvogns egenskaber til
forskel fra mange af de deltagere der har det hele i munden.

Endvidere har jeg selv været praktiserende racerkører...........dog ikke
bil men MC.

Porsche er bund og grund en fejlkonstrueret sportsvogn.

--
Lars Holst

Mogens (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 13-05-07 20:44

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns992FDAACCF43F25689lh236589@62.243.74.162...

> Jeg er en af de, garanteret få, gruppedeltager der rent faktisk _har_
> prøvet at køre Porsche, Maserati, Ferrari, Jaguar og rigtig mange andre
> medsamt ældre køretøjer som har/havde stil og sportvogns egenskaber til
> forskel fra mange af de deltagere der har det hele i munden.

Jeg kan uden at rødme nævne, at jeg overhaler dig på det punkt.
At prøve er langt fra det samme som at eje

> Endvidere har jeg selv været praktiserende racerkører...........dog ikke
> bil men MC.

OK

> Porsche er bund og grund en fejlkonstrueret sportsvogn.

Lars, get real. Du er jo for langt ude med den udtalelse. Hele den
samlede verdenspresse roser bilerne til skyerne. Og de vinder sta-
dig racerløb, kører Le Mans samt har deres egen serie endnu:
Porsche Carrera Cup



Ukendt (14-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-07 22:42


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:Xns992FDAACCF43F25689lh236589@62.243.74.162...
> "Mogens" <jow@jow.dk> said in news:wqG1i.261$Tk3.405@newsb.telia.net:
>
>> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:Xns992FA775540F625689lh236589@62.243.74.162...
>>
>>> Enkelte Porsche er ok til prisen men de fleste Porsche er total
>>> overprissat.
>>
>> Siden din entre her i gruppen må jeg konkluderer, at du
>> ved ikke, hvad du taler om...
>>
>>
>>
>
> Det kan du synes som du vil men...................
>
> Jeg er en af de, garanteret få, gruppedeltager der rent faktisk _har_
> prøvet at køre Porsche, Maserati, Ferrari, Jaguar og rigtig mange andre
> medsamt ældre køretøjer som har/havde stil og sportvogns egenskaber til
> forskel fra mange af de deltagere der har det hele i munden.

Jeg _har_ også prøvet flere biler end jeg har ejet - ligesom dig
Kender dog ikke biler jeg har prøvet til bunds, som hvis jeg havde ejet dem.

> Endvidere har jeg selv været praktiserende racerkører...........dog ikke
> bil men MC.

Nice!

>
> Porsche er bund og grund en fejlkonstrueret sportsvogn.
>

Jeg synes lige du mangler Den her.. ... i dén udtalelse. Jeg er sikker
på du mener at det er fordi den har motoren bagi, og at Porsche´s teknikere
faktisk har formået, at lave en bil der står bedre fast end næsten alle
andre til trods for fysikkens love.

> Lars Holst

/HB


Klaus G. (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-05-07 14:35

> Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
Forældet teknik? Hvad tænker du specielt på her? Og for 5000kr. får man
fartpilot samt Aircon, det kan da ikke blive mere komfortabelt? Køber man
ikke den mindste udstyrspakke, så rattet justerbart ud/ind og op/ned, samt
sædet også kan indstilles på alle måder, så vil da ikke mene den er
ukomfortabel.

> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til
> vores
> oldeforældres tid.
Historisk ja, men nu er det jo blevet overtaget af VW, og er mindst et lige
så godt mærke, hvis ikke bedre end mange andre bilmærker.

> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
Tjaeh, nogen sværger til Toyota, andre til Opel, nogen er kun til fransk,
mens nogle helt andre er til amerikaner biler. Og så er der nogen som
sværger til Skoda.

> Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.
Synes ikke de er ret gode dem du er kommet med indtil videre.

Seat er måske også noget underklasse bil så? Eller vent, VW må jo også være
underklasse til Audi? Og Audi til Porche?


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Lars [6710] (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 13-05-07 14:49

Lars Holst skrev:

> Den er lille.
Det sagde hun osse igår

Nå spøg til side ...
Mindre end hvad ???

Den er bygget på forældet VW teknik.

Faktisk er det sådan at det ofte er Skoda der er "prototype" for den
teknik som VW brødrene kommer med lidt senere. Eller som minimum bliver
platformene + teknik udviklet sammen til de tre VAG firmaer.

Den er ukomfortabel.

Nå !
I forhold til hvad ?
Da ikke i forhold til lignende biler i klassen.


> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til vores
> oldeforældres tid.

Ja eller hvis man kigger på nutiden hvor priserne efterhånden er på
niveau eller over tilsvarende biler , men det kan man jo godt læse af
dit indlæg at du ikke har bemærket

> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.

Måske... men det gør da ikke bilen dårlig at den har en god
gensalgsværdi....
Og bortset fra nogle få, så er der vel altid et eller andet
budgetmæssigt der sætter en grænse for ens bilkøb.... Eller ?

> Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.

Du behøver ikke hvis de er i samme kaliber, for de er jo bare et udtryk
for gammeldaws fordomme og ammestue historier
>


--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Klaus D. Mikkelsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-07 18:59

Lars Holst skriver:
>
> Den er lille.

I forhold til ?

> Den er bygget på forældet VW teknik.

Næh.

> Den er ukomfortabel.

I forhold til ?

> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til vores
> oldeforældres tid.

Og ?

Historisk set er Fiat noget skrammelværk der ruster væk inden man har
set sig om. Så hæng dig bare i historien om du vil.

> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.

Gør man ?

Gør man ikke også det med en Fiat eller en Alfa ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Holst (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 13-05-07 20:40

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:464751C8.882A97C3@du.kan.finde.den:

> Lars Holst skriver:
>>
>> Den er lille.
>
> I forhold til ?
>
>> Den er bygget på forældet VW teknik.
>
> Næh.
>
>> Den er ukomfortabel.
>
> I forhold til ?
>
>> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til
>> vores oldeforældres tid.
>
> Og ?
>
> Historisk set er Fiat noget skrammelværk der ruster væk inden man har
> set sig om. Så hæng dig bare i historien om du vil.
>
>> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
>
> Gør man ?
>
> Gør man ikke også det med en Fiat eller en Alfa ?
>
>
> Klaus

Jeg ved godt, Klaus, at du har følelserne meget i klemme i din Golf.
Herregud...........det er da en rimelig køb-og-smid-væk-bil.


Men vær nu lidt realistisk.
Den er overprissat, den har flere fejl og kører langt ringere end mange
ejere søger at holde i hævd.
Hvordan skulle de ellers retfærdiggøre alle de penge de har smidt efter
den?
Jeg har prøvet Golf i sammenligning med mange andre og den var slet ikke
en af de sidste jeg ville vælge fra.
Det samme gør sig gældende med Skoda. Jeg har prøvet både Fabia, Felicia,
Favorit, Octavia og Superb.
Jeg ville ikke købe dem. Men det er måske fordi jeg medtænker både
køreegenskaber og komfort.

--
Lars Holst

Klaus D. Mikkelsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-07 21:57

Lars Holst skriver:
>
> Jeg ved godt, Klaus, at du har følelserne meget i klemme i din Golf.
> Herregud...........det er da en rimelig køb-og-smid-væk-bil.
>

Ja, Lars, endnu engang undgik du behændigt de svære spørgsmål. Kom jeg
for tæt på igen ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

MD (17-05-2007)
Kommentar
Fra : MD


Dato : 17-05-07 11:13

> Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik.

Er det derfor, den nuværende Fabia fik den nye Polos teknik 1½ år før Polo
selv fik det..? Altså ny undervogn mv..?

--
MD



Henrik (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-05-07 12:12

On 2007-05-13 10:18:17 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:

> Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til
> vores oldeforældres tid.
> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
> Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.

Hvis du kigger lidt tilbage i historien var Skoda faktisk er ret godt
mærke, før russerne kom og ødelagde det hele, hvis jeg ikke husker
meget galt, lavet de en masse sportsvogne, og var de første der lavet
en serie fremstillet bil der havde en topfart over 100 km/t.

Det er ok at have fordomme, det er også ok at være fordømmende, bare
fakta er på plads.

Ps.: Havde en skoda 135 for små 10 år siden, det er den bil jeg tabte
seriøst færest penge på, og havde mindst reperationer på (læs: Ingen).
Købt som demo med 5K på klokken til 80.000 solgt efter 3 år med 80K+ på
klokken til 60.000..


Lars Holst (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 17-05-07 22:59

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> said in news:2007051713121375249-dykRE@MOVEmildk:

> On 2007-05-13 10:18:17 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:
>
>> Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
>> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til
>> vores oldeforældres tid.
>> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
>> Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.
>
> Hvis du kigger lidt tilbage i historien var Skoda faktisk er ret godt
> mærke, før russerne kom og ødelagde det hele, hvis jeg ikke husker
> meget galt, lavet de en masse sportsvogne, og var de første der lavet
> en serie fremstillet bil der havde en topfart over 100 km/t.
>
> Det er ok at have fordomme, det er også ok at være fordømmende, bare
> fakta er på plads.
>
> Ps.: Havde en skoda 135 for små 10 år siden, det er den bil jeg tabte
> seriøst færest penge på, og havde mindst reperationer på (læs: Ingen).
> Købt som demo med 5K på klokken til 80.000 solgt efter 3 år med 80K+ på
> klokken til 60.000..
>
>

Jeg har da aldrig skrevet noget sted at de ikke lavede gode
biler...........engang.
Russerne blandede sig jo som bekendt på vores oldeforældres
tid............måske bedsteforældre.

At du havde en Skoda-madkasse til 80.000 som du tabte 20 kilo på viser bare
at det er en god diæt at køre Skoda.

--
Lars Holst

Tom (18-05-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 18-05-07 08:38


"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9933F40ADDC9D25689lh236589@62.243.74.162...
> Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> said in
> news:2007051713121375249-dykRE@MOVEmildk:
>
>> On 2007-05-13 10:18:17 +0200, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said:
>>
>>> Den er lille. Den er bygget på forældet VW teknik. Den er ukomfortabel.
>>> Historisk set er Skoda et lavprismærke med mindre man går tilbage til
>>> vores oldeforældres tid.
>>> Man køber Skoda af budgetmæssige årsager og ikke af hjertet.
>>> Jamen man kan jo blive ved med at finde årsager til det.
>>
>> Hvis du kigger lidt tilbage i historien var Skoda faktisk er ret godt
>> mærke, før russerne kom og ødelagde det hele, hvis jeg ikke husker
>> meget galt, lavet de en masse sportsvogne, og var de første der lavet
>> en serie fremstillet bil der havde en topfart over 100 km/t.
>>
>> Det er ok at have fordomme, det er også ok at være fordømmende, bare
>> fakta er på plads.
>>
>> Ps.: Havde en skoda 135 for små 10 år siden, det er den bil jeg tabte
>> seriøst færest penge på, og havde mindst reperationer på (læs: Ingen).
>> Købt som demo med 5K på klokken til 80.000 solgt efter 3 år med 80K+ på
>> klokken til 60.000..
>>
>>
>
> Jeg har da aldrig skrevet noget sted at de ikke lavede gode
> biler...........engang.
> Russerne blandede sig jo som bekendt på vores oldeforældres
> tid............måske bedsteforældre.
>
> At du havde en Skoda-madkasse til 80.000 som du tabte 20 kilo på viser
> bare
> at det er en god diæt at køre Skoda.

hmmm jeg synes det siger mere om hvordan henrik vedligeholder sin bil end om
dens holdbarhed )

--
Tom



Kasper Hansen [8270] (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 13-05-07 00:01


> Enig.
> En underklasse-bil.
> Men bygget med holdbarhed for øje.

Det er til gengæld en klasse-kommentar ;)

/Kasper Hansen



Lars Knudsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 12-05-07 19:56

On 12 May 2007 18:37:11 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Enig.
>En underklasse-bil.
>Men bygget med holdbarhed for øje.

Hehe.. Ja en Octavia er bestemt ikke det samme som den E39 BMW 530dA
vi havde før. Men underklasse vil jeg nok ikke kalde den. Vi prøvede
skam forskelligt - og ud fra de krav vi havde om ny bil, bilens
udstyr, motor og pris var der ingen tvivl.

Men vi regner med at flytte i løbet af efteråret, og få et meget
mindre kørselsbehov end vi har i dag (ligger i omegnen 60.000 km om
året i dag, skulle gerne blive cirka det halve) - og der skal jeg så
også være ærlig og sige at der ikke kommer til at stå Skoda på den
næste bil. Der sker så på bekostning af at "ny bil" kravet falder bort
samtidig med at jeg så accepterer lidt højere driftomkostninger i det
daglige. Det er en nyere udgave af BMW 530d... eller evt 535d hvis
muligheden byder sig der står højst på ønskelisten lige nu. Selv om
jeg havde (for) mange reperationer på den gamle var den samlet set et
positivt bekendtskab.

** Lars



Lars Knudsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 12-05-07 19:57

On Sat, 12 May 2007 20:28:47 +0200, "Torben" <real_anonym@hotmail.com>
wrote:

>Torben (der skal ud og prøvekøre en ny Octavia i morgen)

Go' tur.... Hvad for en? Jeg syntes altså det er en rigtig fin bil!



** Lars


Lars Knudsen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 12-05-07 19:39

On Sat, 12 May 2007 17:49:26 +0200, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:

>Jo det er også mit indtryk. Men det kunne nu være godt med lidt erfaringer
>fra nuværende Skoda ejere.

Nu har jeg ikke haft Skoda så længe - men vi købte sidst på sommeren
2006 en Octavia 2.0TDI DSG. Den er faktisk ret overbevisende til
prisen, virker bestemt som god kvalitet.

Den har nu rundet 32.000 km og der har været præcist 0 fejl. Dog en
enkel svipser hos værkstedet til første service hvor de ikke fik sat
oliepinden korrekt på plads - de rensede dog motoren for den olie der
var sprøjtet ud over uden nogen som helst diskussion.

Jeg ville bestemt ikke være nervøs ved at købe en ny Fabia. Med hensyn
til VW i forhold til Skoda - hvis man ser på motorblok, kontakter, og
alt muligt andet rundt omkring på bilen har det VW/Audi logoet. Så kan
du leve med det mærkelige grønne logo (det er i øvrigt en indianer med
fjerpryd) er der vist mest af alt VAG for resten.


** Lars
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=70049


Andreas M. Hansen (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 12-05-07 20:21

> Jeg ville bestemt ikke være nervøs ved at købe en ny Fabia. Med hensyn
> til VW i forhold til Skoda - hvis man ser på motorblok, kontakter, og
> alt muligt andet rundt omkring på bilen har det VW/Audi logoet. Så kan
> du leve med det mærkelige grønne logo (det er i øvrigt en indianer med
> fjerpryd) er der vist mest af alt VAG for resten.
>


Jeg vil sågar tage skridtet fuldtud og vove at påstå at Skoda er mere Audi
end VW.
Min kollega har svært ved at se de sjove i at jeg kommenterer at den ene
detalje efter den anden i hans nye A6'er er taget direkte fra min Octavia...


mvh

Andreas M. Hansen



Lars Knudsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-05-07 16:06

On Sat, 12 May 2007 21:20:40 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil sågar tage skridtet fuldtud og vove at påstå at Skoda er mere Audi
>end VW.
>Min kollega har svært ved at se de sjove i at jeg kommenterer at den ene
>detalje efter den anden i hans nye A6'er er taget direkte fra min Octavia...
>
>

Hehe... Ja jeg kan sådan set godt forstå at han føler sig lidt snydt.

Men tror så nok også at forskellen på at køre en Octavia og køre en A6
skiller sig markant ud til fordel for A6 - håber jeg da i det mindste



** Lars


tp (12-05-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 12-05-07 21:26

>> Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den nye
>> Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke skulle
>> være lige så driftsikker som vi er vant til med VW?
>
> En Skoda _er_ en VW .. eller omvendt.

jojo, men ligesom black og decker og dewalt er samme firma, er der stadig
forskelle. Skoda / Seat sælges jo billigere end vw og denne prisforskel
skal jo gerne have en grund for at give mening. På den gamle udgave af
fabia/polo var forskellen bla lydisolering og mængde af galvanísering (efter
udsagn fra min skoda mekker) forskellen, trods ellers samme platform/motor
og mange dele til fælles.


Lars Knudsen (13-05-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 13-05-07 16:08

On Sat, 12 May 2007 22:26:03 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>jojo, men ligesom black og decker og dewalt er samme firma, er der stadig
>forskelle. Skoda / Seat sælges jo billigere end vw og denne prisforskel
>skal jo gerne have en grund for at give mening. På den gamle udgave af
>fabia/polo var forskellen bla lydisolering og mængde af galvanísering (efter
>udsagn fra min skoda mekker) forskellen, trods ellers samme platform/motor
>og mange dele til fælles.

Netop lydisoleringen syntes jeg er ét af de punkter som jeg bemærkede
i Octavia'en, specielt ved hastighed over 120 km/t. Men man vænner sig
til den lyd den nu engang har.

Til gengæld er den - nu efter 33.000 km - stadig fuldstændig fri fra
knirke og raslelyde (min er i det mindste) - det er bestemt et plus.

** Lars

Janner (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 12-05-07 16:50


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:4645dbf3$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Vi var i dag et smut forbi den lokale Skodapusher, for at se den nye Fabia
> "live". Jeg ved ikke om jeg synes den er så køn, som billederne af den
> ellers havde givet mig indtryk af, men jeg tror den vinder ved nærmere
> bekendtskab. Sagen er den, at selvom vi slet ikke kom der for at handle,
> alligevel bare for sjov skulle høre, hvad vi kunne få for vores godt 3 år
> gamle Polo TDI med små 84 kkm på klokken. Vi har kørt VW biler i tæt på 25
> år, og altid været tilfreds med det, men med en god byttepris kunne vi da
> måske godt lokkes til at skifte mærke.
> Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den nye
> Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke skulle
> være lige så driftsikker som vi er vant til med VW?
> Vi har faktisk, med de 5 Golf II og III samt den nuværende Polo, stort set
> aldrig haft andre reparationer, end hvad der hører til almindelig slitage,
> samt service, ud over at der røg en stoplyskontakt til 83 kr, på Poloen,
> og den forrige Golf måtte have ny starter ved ca 150 kkm. Kan man forvente
> det samme af en Skoda? Mit indtryk af Skodaernes brugtpriser er, at de
> efterhånden er så godt med, så det heller ikke skulle kunne vælte det
> totale regnskab, for vores ejerskab.
>
> --
> Ole Axelsen. (5771)
> Der er fejl i min mailadresse.
>

Eneste minus ved Skoda er logoet ...... Det ligner en grøn pik med vinger.

Som FDM skrev om Octavia ...... Samle kvaliteten og rust beskyttelsen er
bedre end VW



Kong Gulerod (12-05-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 12-05-07 18:00


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:4645dbf3$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
| Vi var i dag et smut forbi den lokale Skodapusher, for at se den nye Fabia
| "live". Jeg ved ikke om jeg synes den er så køn, som billederne af den
| ellers havde givet mig indtryk af, men jeg tror den vinder ved nærmere
| bekendtskab. Sagen er den, at selvom vi slet ikke kom der for at handle,
| alligevel bare for sjov skulle høre, hvad vi kunne få for vores godt 3 år
| gamle Polo TDI med små 84 kkm på klokken. Vi har kørt VW biler i tæt på 25
| år, og altid været tilfreds med det, men med en god byttepris kunne vi da
| måske godt lokkes til at skifte mærke.
| Jeg ved godt der endnu ikke kan være nogen, der har erfaring med den nye
| Fabia, men er der nogen grund til, at frygte Skoda i dag, ikke skulle
være
| lige så driftsikker som vi er vant til med VW?
| Vi har faktisk, med de 5 Golf II og III samt den nuværende Polo, stort set
| aldrig haft andre reparationer, end hvad der hører til almindelig slitage,
| samt service, ud over at der røg en stoplyskontakt til 83 kr, på Poloen,
og
| den forrige Golf måtte have ny starter ved ca 150 kkm. Kan man forvente
det
| samme af en Skoda? Mit indtryk af Skodaernes brugtpriser er, at de
| efterhånden er så godt med, så det heller ikke skulle kunne vælte det
totale
| regnskab, for vores ejerskab.
|

var ude og se den nye Fabia idag, den er bygget på samme bund som den gamle,
dvs. også som polo SVJH, dog bemærkede jeg at de plastic skjolde som sidde
på den gamle Fabia I ikke er monteret på den nye, underligt nok fik Fabia I
jo omkring 2003 disse store plastic skjolde i bunden (ligesom VW
bilerne),-men måske er det for at spare.
Bilen er død kedelige at se på, men kvaliteten ser ud til at være fin, bla
kan man se voks der er løbet stort set ud af alle huller i karossen.





Ole Axelsen (15-05-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 15-05-07 18:42

Ole Axelsen wrote:
> Vi var i dag et smut forbi den lokale Skodapusher, for at se den nye
> Fabia "live".

Så er sagen afgjort. Vi underskriver i morgen slutsedelen på en Fabia TDI
Sport. Den står hos forhandleren, så eneste ventetid bliver de dage der går
for at få fremskaffet og monteret en jydekrog.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste