Israel chokeret over død motorcyklist
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 12-05-07 14:34

http://ekstrabladet.tv/article296995.ece

Desværre komme denne udvikling nok også til danmark :-/

/AB

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-05-07 14:39

On Sat, 12 May 2007 15:33:32 +0200 "news.cybercity.dk"
<hulubalu@hulubalu.dk> sent the following smoke signals:

>http://ekstrabladet.tv/article296995.ece
>
>Desværre komme denne udvikling nok også til danmark :-/

Den er her allerede....var der ikke noget for et års tid siden med én
der blev påkørt af flere biler på en vej, og flere af bilisterne kørte
bare videre som om intet var hændt?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent

Dato : 12-05-07 15:45

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er her allerede....var der ikke noget for et års tid siden med én
> der blev påkørt af flere biler på en vej, og flere af bilisterne kørte

Det er simpelthen uhyggeligt, at samfundet er blevet sådan! Rystende!

Det er lige før, det er moralsk forkasteligt at sætte børn til verden :-/ .

Kent.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-05-07 14:53

news.cybercity.dk wrote:
> http://ekstrabladet.tv/article296995.ece
>
> Desværre komme denne udvikling nok også til danmark :-/

Det forekommer mig at man kan se at lastbilen kører hen over "motorcyken",
den døde eller begge ??

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-05-07 17:00

"news.cybercity.dk" <hulubalu@hulubalu.dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.tv/article296995.ece
>
> Desværre komme denne udvikling nok også til danmark :-/

Jeg syntes oss det er alvorligt når en motorcykel overhaler en bus indenom,
på cykelstien, og påkøre to som stiger af bussen... :((( Og det er netop
sket i DK., ikke på den anden side af jorden, er DK motorcyklister så
amoralske?.

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 12-05-07 17:35

> [...]
> indenom, på cykelstien, og påkøre to som stiger af bussen... :((( Og det
> er netop sket i DK., ikke på den anden side af jorden, er DK

Der er dog en merkant forskel

DK = 1 (2) idiot (Som kører totalt sindsygt)
Israel = mange idioter (som bare kører forbi)

/AB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-05-07 06:31

> DK = 1 (2) idiot (Som kører totalt sindsygt)
> Israel = mange idioter (som bare kører forbi)

Hvis motorcyklister i Israel køre lige som de danske, ligger han som han har
redt.

Fra : Mogens

Dato : 13-05-07 08:52

> Hvis motorcyklister i Israel køre lige som de danske, ligger han som han
> har redt.

He he, hvornår mon hylekoret nu vågner over den generaliserende bemærkning

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-05-07 11:00

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse

> He he, hvornår mon hylekoret nu vågner over den generaliserende bemærkning

Pt. har vi ikke hørt fra motorcyklister, og det var min point. De skal ikke
tages særskilt hensyn til, når de ikke selv magter det... . Self. reagere
man på, er vidne til, et uheld, hvem gør ikke det?. Jeg oplever 1*ugen 2-5
km kigge-kø på E20 ;)).

Fra : Kent

Dato : 13-05-07 08:59

> "news.cybercity.dk" <hulubalu@hulubalu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis motorcyklister i Israel køre lige som de danske, ligger han som han
> har redt.

Du fatter overhovedet ikke, hvad indlægget går ud på!

Brugeren har oprettet indlægget fordi, han/hun synes det er
forkasteligt, at de andre trafikanter bare kører forbi og lader
manden ligge. Der går ALT for lang tid, inden nogle reagerer!

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 13-05-07 09:02

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Brugeren har oprettet indlægget fordi, han/hun synes det er
> forkasteligt, at de andre trafikanter bare kører forbi og lader
> manden ligge. Der går ALT for lang tid, inden nogle reagerer!

Og sådan er det slet ikke i Danmark:
http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Fra : Lars Holst

Dato : 13-05-07 09:27

"Mogens" <jow@jow.dk> said in news:8Cz1i.230$Tk3.335@newsb.telia.net:

> Og sådan er det slet ikke i Danmark:
> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
> 70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Det er en meget uhensigtsmæssig udvikling når vores medtrafikanter
................ eller skulle vi kalde dem modtrafikanter .................
ignorerer andres ulykkelige situationer.

Gad vide om de så også tænker: "Fedt med nogle naturkatastrofer. Så er der
mere mammon til mig fremover på verdensplan"?

Det er en verdensfjendsk, destruktiv og kold holdning som er blottet for
hjertets indblanding, blottet for medmenneskellige følelser.

Den kommentar fra en eller anden hjernedød og hjertekold idiot her i tråden
om at motorcyklister ligger som de har redt afspejler denne nye uheldige
menneskefjendske tendens.

Må disse mennesker være de første i verden der bliver ramt af
naturkatastrofer.

--
Lars Holst

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-05-07 09:40

Mogens wrote:

> Og sådan er det slet ikke i Danmark:
> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
> 70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Nu melder historien intet om, om der rent faktisk var andre trafikanter i
området, der havde set manden forulykke.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-05-07 10:03

On Sun, 13 May 2007 08:02:12 GMT "Mogens" <jow@jow.dk> sent the
following smoke signals:

>Og sådan er det slet ikke i Danmark:
>http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
>70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Selv polisen havde svært ved at finde ham, og de vidste endda at de
skulle holde udkig efter en udskridning, så almindelige forbipasserende
har ikke bemærket en pind...Eyes on the road, you know...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kent

Dato : 13-05-07 10:15

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse

> Og sådan er det slet ikke i Danmark:
> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
> 70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Øøøøh..... jeg har sgutte snakket om, at det ikke er sådan i DK!
Det vil jeg da gerne tro, det er......... desværre.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 13-05-07 10:22

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Øøøøh..... jeg har sgutte snakket om, at det ikke er sådan i DK!

Nøh, det var blot lakonisk ment. I den nævnte situation kunne
offeret imidlertid være svær at finde:
www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070513/INDLAND/70513006/1003

Fra : Kent

Dato : 13-05-07 10:29

> Nøh, det var blot lakonisk ment. I den nævnte situation kunne
> offeret imidlertid være svær at finde:
> www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070513/INDLAND/70513006/1003

Ja - og det er dét, der gør hele forskellen - og i øvrigt gør dit
indlæg irelevant i denne sammenhæng. På episoden i Israel kørte
folk bare forbi, selvom de meget tydeligt kunne se en mand ligge
på vejen. Først efter nogen tid, skete der en reaktion.

Kent.

Fra : Mogens

Dato : 13-05-07 11:57

> i øvrigt gør dit indlæg irelevant i denne sammenhæng.

Rolig nu - hva stikker dig lige her. Vendte konen ryggen til
dig imorges eller hvad. Jeg skriver i 1.omgang på baggrund
af et link fra Text-TV - efterfølgende finder jeg via en lokal-
avis ud af, hvorledes oversigten var på stedet...

Fra : Kent

Dato : 13-05-07 12:10

> [...]
> af et link fra Text-TV - efterfølgende finder jeg via en lokal-
> avis ud af, hvorledes oversigten var på stedet...

Jo - men da du skrev i 1. omgang, var der da absolut INTET
der tyder på, at folk bare er kørt forbi og samtidigt tydeligt
havde kunnet se manden. Forstår ikke hvorfor du bragte det
på bane i denne tråd.

Kent.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-05-07 10:15

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev
> Og sådan er det slet ikke i Danmark:
> http://ttv.tv2.dk/index.php?side=144
> 70-årig sad fastklemt i een time i en bil, som var havnet i en å

Nu kører der jo ikke så mange på Varde Å.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kent

Dato : 13-05-07 10:25

Fra : Kim H.

Dato : 13-05-07 14:44

> "news.cybercity.dk" <hulubalu@hulubalu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis motorcyklister i Israel køre lige som de danske, ligger han som han
> har

Og hvis billistene i Israel køre ligesom de danske, så undre det sgu' ikke
mig, at han ligger der så længe, de overser ham ganske enkelt.

Kim

Fra : Lars Holst

Dato : 13-05-07 15:45

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> said in

> "news.cybercity.dk" <hulubalu@hulubalu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis motorcyklister i Israel køre lige som de danske, ligger han som
> han har redt.

Jeg håber du har en samlever der kan tænke for dig.

--
Lars Holst

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-05-07 17:11

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber du har en samlever der kan tænke for dig.

Du har heller ikke fattet en m,, men det var lige så lidt forventet ;)).

Fra : Lars Holst

Dato : 13-05-07 20:43

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> said in news:46473891$0
$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du har heller ikke fattet en m,, men det var lige så lidt forventet ;)).

Nu er det meningen, her i grupperne, at man skal læse og forstå det skrevne
og ikke dine feministisk hengemte bagtanker.

Hvis du synes at folk skal kunne det så gå til fødselsforberedelse i stedet
eller Venus og Mars terapi eller for den sags skyld telepati.
Fødselsforberedelse giver regeringen alligevel snart tilskud til så du også
kan få råd.

--
Lars Holst

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-05-07 14:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> sket i DK., ikke på den anden side af jorden, er DK motorcyklister så
> amoralske?.

Nej deter de ikke. Men halvhjerner findes både bag et rat, et ror og bag
et styr. Og det kan man desværre ikke gardere sig imod. Og lad bare den
motorcyklist der lavede det stunt rådne op i et fængsel. Han har intet
at lave på offentlig vej på andet en gåben.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Anders Majland

Dato : 14-05-07 20:24

> Desværre komme denne udvikling nok også til danmark :-/

Er der allerede - Da jeg tog en røvtur midt i myldertidstrafikken i Valby
for ~5år siden kørte bilerne bare videre på begge sider af mig (et par hjul
op på cykelstien så kunne de jo komme videre selvom jeg lå og rodede under
Aprilia'en) (Årsagen var en bilist der kørte lige ud foran mig - jeg fik
undveget men røg på røven)

For knapt så mange år siden var jeg vidne til at andet uheld - Der havde
"folk" også bare travlt med at mase sig udenom (Jeg smed så bilen op på et
helleanlæg - En motorcyklist på en nimbus med sidevogn mistede herredømmet i
et blødt sving og påkørte 2 biler fra min retning. Motorcyklisten sad så
fastklemt mellem motorcykel/sidevogn. Han var heldigvis ikke kommet noget
alvorligt til, og på bilerne var det også bare lidt materiel skade)

Enten tør folk ikke blande sig - måske af frygt for ikke at kunne
førstehjælp nok, eller også er bare folk bare pisse ligeglade ... Jeg håber
stafig på at det er det første ...

Fra : Kent

Dato : 15-05-07 18:38

> [...]
> førstehjælp nok, eller også er bare folk bare pisse ligeglade ... Jeg
> håber stafig på at det er det første ...

Forfærdelige historier! Tror desværre folks reaktioner er et resultat af
vort
samfund, hvor alt bare skal gå så hurtigt at vi ikke har tid til at tænke på
hinanden.
Sørgeligt!

For et par år siden kom jeg selv kørende i min bil i Hurup (lille by i Thy),
hvor
jeg pludseligt kom til 3 biler, der holdt stille midt på vejen. "Hvad holder
de for?",
tænkte jeg - mens jeg havde travlt med at se, hvad det kunne være. Da jeg
ikke
kunne se noget, steg jeg ud af bilen - og dér - foran den foreste bil, var
en pige
på 12-13 væltet på sin cykel. Hun havde slået hul på benet og sad og græd
midt
på vejen. Var vist lettere rystet også. Jeg skyndte mig at hjælpe pigen op
og spurgte om hun havde brug for hjælp. Det havde hun ikke - og jeg tjekkede
lige, at hun kom godt afsted, da hun gik. Jeg blev sgu så rasende over, at
folk
bare var blevet siddende inde i deres biler og set på pigen! Og dette skete
altså i en meget lille by - så det er ikke noget fænomen, der kun gælder
større
byer.

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-05-07 23:10

Kent skrev:

> Jeg blev
> sgu så rasende over, at folk
> bare var blevet siddende inde i deres biler og set på pigen!

Forståeligt! :-/
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-05-07 11:51

On 13 Maj, 09:59, "Kent" <Sunsh...@NOSPAMpc.dk> wrote:

> [...]
> forkasteligt, at de andre trafikanter bare kører forbi og lader
> manden ligge. Der går ALT for lang tid, inden nogle reagerer!

Jeg ved ikke om israelernes frygt for en selvmordsbombe har afholdt
sig fra at hjælpe vedkomne, men jeg tror ikke at sådanne tilstande vil
komme i DK.
Jeg ved i hvert fald at jeg ALTID vil stoppe hvis jeg kan se at der er
sket en ulykke og der ikke er hjælp nok på stedet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk