Fik P-bøde på trods af elektronisk P-skive
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 12-05-07 09:30

Hmm

http://fpn.dk/rettigheder/kobelov_klagesager/article66044.ece

Måske en nok lige love stram tolkning af et gamle regelsæt

/AB

Fra : Mr J..

Dato : 12-05-07 09:48

> http://fpn.dk/rettigheder/kobelov_klagesager/article66044.ece
>
> Måske en nok lige love stram tolkning af et gamle regelsæt

fair nok, loven siger 2 skiver = bøde..

Han kan jo bare ha en reserve batterier liggende i hanskerummet..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 09:52

Mr J.. wrote:

> fair nok, loven siger 2 skiver = bøde..

Det bekymrer mig at du anvender udtrykket "fair"

/Kim

Fra : alexbo

Dato : 12-05-07 09:55

"news.cybercity.dk" skrev

> Måske en nok lige love stram tolkning af et gamle regelsæt

Det er vel ikke en tolkning,
man må ikke have 2 P.skiver det er svært at tolke anderledes end at man ikke
må have 2 P.skiver.

Forklaring om batterier er meningsløs, der er ingen batterier i P-Watch,
den kan selvfølgelig gå i stykker, men det kan den så også mens bilen er
parkeret.
Så hvis man skal være sikker skal man stille den manuelle på samme
tidspunkt.
Hvis det bare er en reserve kan den ligge i hanskerummet.

Hvis han havde fået en bøde med 2 skiver på stillet på samme tidspunkt,
ville jeg synes at vagten var for nidkær.

Forøvrigt er den gældende bekendtgørelsen ikke fra 1973, men fra 2003, den
præcicerer også hvordan en automatisk skive skal fungere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Holst

Dato : 12-05-07 11:16

"alexbo" <alexbo@email.dk> said in

> [...]
>
> Forøvrigt er den gældende bekendtgørelsen ikke fra 1973, men fra 2003,
> den præcicerer også hvordan en automatisk skive skal fungere.

Er det overhovedet lovligt at have 2 P-skiver i ruden?

--
Lars Holst

Fra : alexbo

Dato : 12-05-07 12:42

"Lars Holst" skrev

> Er det overhovedet lovligt at have 2 P-skiver i ruden?

Nej.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dak

Dato : 13-05-07 14:57

> Forklaring om batterier er meningsløs, der er ingen batterier i P-Watch,
> den kan selvfølgelig gå i stykker, men det kan den så også mens bilen er
> parkeret.

tror nu også han mente bilbatteriet. kunne jo være han havde et batteri
til bilens motor og et til et evt. anlæg. eller også kører han i en ledrevet
version.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap