|
| Vw Passat 1.9 TDI årg 95 Fra : Kell Petersen |
Dato : 12-05-07 05:17 |
|
Vw Passat GL var st,car fra 1995
Når sådan en slæde fylder intercooleren med Olie ,, og turboen brænder af ,
Hvilken defekt er så det mest sandsynlige.
Fik en ny Turbo efterfølgende da der var noget slør i den gamle , kørte fint
, indtil den kom på motorvej med 150 km/t en uge efter , så væltede der sort
røg ud af udstødningen igen, samt intercooler var fyldt med Olie..
Er der andre som har prøvet det
VAG siger at den ikke fejler noget , ifølge deres computer er bilen sund og
rask , men ejeren en del fattigere
| |
Tom (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 12-05-07 08:37 |
|
"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote in message
news:46453fb1$1$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Vw Passat GL var st,car fra 1995
>
> Når sådan en slæde fylder intercooleren med Olie ,, og turboen brænder af
> ,
> Hvilken defekt er så det mest sandsynlige.
> Fik en ny Turbo efterfølgende da der var noget slør i den gamle , kørte
> fint , indtil den kom på motorvej med 150 km/t en uge efter , så væltede
> der sort røg ud af udstødningen igen, samt intercooler var fyldt med
> Olie..
>
> Er der andre som har prøvet det
> VAG siger at den ikke fejler noget , ifølge deres computer er bilen sund
> og rask , men ejeren en del fattigere
Jeg vil skyde på at det skyldes utætte ventilstammepakninger. Det kan i
øvrigt ikke ses med en computer, men skal f.eks findes ved at trykprøve
cylindrene med f.eks 10-15 bar trykluft.
--
Tom
| |
Andreas M. Hansen (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 12-05-07 08:53 |
|
> øvrigt ikke ses med en computer, men skal f.eks findes ved at trykprøve
> cylindrene med f.eks 10-15 bar trykluft.
>
Nysgerrigt spørgsmål:
Hvordan trykprøver man en diesel med trykluft ? - på en benziner kan jeg
sagtens forestille mig noget med at pumpe luft ind gennem hullet til
tændrøret - men hvordan gør man egentlig ? - og specielt på en diesel ?
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Tom (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 12-05-07 19:00 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:46457266$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> øvrigt ikke ses med en computer, men skal f.eks findes ved at trykprøve
>> cylindrene med f.eks 10-15 bar trykluft.
>>
>
>
> Nysgerrigt spørgsmål:
> Hvordan trykprøver man en diesel med trykluft ? - på en benziner kan jeg
> sagtens forestille mig noget med at pumpe luft ind gennem hullet til
> tændrøret - men hvordan gør man egentlig ? - og specielt på en diesel ?
Aner det ikke, jeg har aldrig "sunket" så dybt at jeg måtte sætte mig ind i
oliefyrsteknologien
--
Tom
| |
Fam. Olsen (13-05-2007)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 13-05-07 17:48 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46457266$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nysgerrigt spørgsmål:
> Hvordan trykprøver man en diesel med trykluft ? - på en benziner kan jeg
> sagtens forestille mig noget med at pumpe luft ind gennem hullet til
> tændrøret - men hvordan gør man egentlig ? - og specielt på en diesel ?
Man bruger hullet til enten dysen eller gløderøret.
MVH Niels
| |
Fam. Olsen (13-05-2007)
| Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 13-05-07 18:44 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:46456e99$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg vil skyde på at det skyldes utætte ventilstammepakninger. Det kan i
> øvrigt ikke ses med en computer, men skal f.eks findes ved at trykprøve
> cylindrene med f.eks 10-15 bar trykluft.
Ventilstammepakningerne sidder "efter" intercooleren/turboen, så jeg tror
ikke det kommer derfra. Olie den vej fra løber ned i forbrændingskammeret og
brændes af. Jeg vil mene at det må komme fra en olielækage ved turboens
olieforsyning. Det vil man nok ikke kunne udlæse fejlkoder om.
Utætte ventilstammepakninger vil man ikke kunne finde ved at lave en
tæthedsprøve med trykluft. Sådan en prøve laves med cylinderen stillet til
tænding. Dvs. stempel i top og ventilerne lukkede. Med lukkede ventiler vil
der ikke komme luft op ved stammerne. I alle fald ikke hvis ventilen er ok.
MVH Niels
| |
Morten From Sønderga~ (13-05-2007)
| Kommentar Fra : Morten From Sønderga~ |
Dato : 13-05-07 22:02 |
|
On Sun, 13 May 2007 19:43:40 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:
>
>"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>news:46456e99$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>Ventilstammepakningerne sidder "efter" intercooleren/turboen, så jeg tror
>ikke det kommer derfra. Olie den vej fra løber ned i forbrændingskammeret og
>brændes af. Jeg vil mene at det må komme fra en olielækage ved turboens
>olieforsyning. Det vil man nok ikke kunne udlæse fejlkoder om.
>
Måske stoppet returløb fra turbo'en? Jeg skiftede for nogle år siden
turbo på Land-Roveren og der fulgte der en seddel med hvor det
virkeligt blev pindet ud, hvor vigtigt olie tryk og frit afløb til
bundkaret var.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87
| |
Kell Petersen (15-05-2007)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 15-05-07 13:12 |
|
>>Ventilstammepakningerne sidder "efter" intercooleren/turboen, så jeg tror
>>ikke det kommer derfra. Olie den vej fra løber ned i forbrændingskammeret
>>og
>>brændes af. Jeg vil mene at det må komme fra en olielækage ved turboens
>>olieforsyning. Det vil man nok ikke kunne udlæse fejlkoder om.
>>
> Måske stoppet returløb fra turbo'en? Jeg skiftede for nogle år siden
> turbo på Land-Roveren og der fulgte der en seddel med hvor det
> virkeligt blev pindet ud, hvor vigtigt olie tryk og frit afløb til
> bundkaret var.
>
Lækkert ,, nu har jeg da en del at gå efter.
Efter flere besøg hos både Turbo eksperter og VAG/VW, er ejeren ved at være
træt af at købe nye turboer.
Ingen garantier på dem , for det er ikke deres fejl...!!
| |
Benny (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 23-07-07 21:11 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:46456e99$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote in message
> news:46453fb1$1$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Vw Passat GL var st,car fra 1995
>>
>> Når sådan en slæde fylder intercooleren med Olie ,, og turboen brænder af
>> ,
>> Hvilken defekt er så det mest sandsynlige.
>> Fik en ny Turbo efterfølgende da der var noget slør i den gamle , kørte
>> fint , indtil den kom på motorvej med 150 km/t en uge efter , så væltede
>> der sort røg ud af udstødningen igen, samt intercooler var fyldt med
>> Olie..
>>
>> Er der andre som har prøvet det
>> VAG siger at den ikke fejler noget , ifølge deres computer er bilen sund
>> og rask , men ejeren en del fattigere
>
> Jeg vil skyde på at det skyldes utætte ventilstammepakninger. Det kan i
> øvrigt ikke ses med en computer, men skal f.eks findes ved at trykprøve
> cylindrene med f.eks 10-15 bar trykluft.
Huha. Uden putter.
Min nevø og hans kammy er i lære hos VW og Nissan (tror jeg) som mekanikere.
De går helt i sort når de ikke kan sætte putteren på og spørge om hjælp.
Jeg spurgte til skift af blik efter en bule og det sagde de begge i kor at
det ikke interesserer dem. Kun EDB arbejdet interesserer de unge mekker.
Benny
| |
Søren (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 23-07-07 21:35 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:46a50b57$0$2661$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:46456e99$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote in message
>> news:46453fb1$1$8227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Vw Passat GL var st,car fra 1995
>>>
>>> Når sådan en slæde fylder intercooleren med Olie ,, og turboen brænder
>>> af ,
>>> Hvilken defekt er så det mest sandsynlige.
>>> Fik en ny Turbo efterfølgende da der var noget slør i den gamle , kørte
>>> fint , indtil den kom på motorvej med 150 km/t en uge efter , så væltede
>>> der sort røg ud af udstødningen igen, samt intercooler var fyldt med
>>> Olie..
>>>
>>> Er der andre som har prøvet det
>>> VAG siger at den ikke fejler noget , ifølge deres computer er bilen sund
>>> og rask , men ejeren en del fattigere
Olie returslangen til bundkaret kan være tilstoppet (er set)
Søren
| |
Søren (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 23-07-07 21:57 |
|
Olie returslangen til bundkaret kan være tilstoppet (er set)
(den fra turboen)
Søren
| |
|
|