Autobahn til streetrace?
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 15:31

Det kan ikke være Mogens, da han falder uden for aldersgruppen

http://ekstrabladet.dk/112/article298036.ece

Møller

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-05-07 16:27

> http://ekstrabladet.dk/112/article298036.ece

Så mange km autobahn uden egentlig grænser, og så lige dér...

Troels

Fra : ShutEye

Dato : 13-05-07 15:12

> Så mange km autobahn uden egentlig grænser, og så lige dér...

Konen sad og læste med, det var præcis det samme hun sagde.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-05-07 18:27

> Konen sad og læste med, det var præcis det samme hun sagde.

F*ck. Så tænker jeg som en kvinde.

Men hey - så er sandsynligheden for at jeg kører galt, også mindre

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-05-07 09:35

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46474a4f$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> F*ck. Så tænker jeg som en kvinde.

og vi tænker vores............

> Men hey - så er sandsynligheden for at jeg kører galt, også mindre

Mon dog, efter nogle tråde her i gruppen at dømme,
så lader I ikke mrget at ønske

--
mvh Uffe (med fungerende tap
Mondeo 1,8i

Fra : Lars Holst

Dato : 11-05-07 19:19

"Møller" <eamzget2net.dk> said in news:46447e27$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det kan ikke være Mogens, da han falder uden for aldersgruppen
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article298036.ece
>
> Møller

Der er noget i den artikel som ikke stemmer.

Man kan ikke miste sit danske kørekort andre steder end i Danmark.

Så den med at den ene fik taget pappet står for Ekstra Bladets manglende
vederhæftigheds regning.

--
Lars Holst

Fra : Henning

Dato : 11-05-07 19:29

On 11 May 2007 18:19:24 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Man kan ikke miste sit danske kørekort andre steder end i Danmark.
>
>Så den med at den ene fik taget pappet står for Ekstra Bladets manglende
Ikke korrekt - tysk politi inddrager kortet, så du ikke længere må
køre dernede. Det bliver sendt til politiet i Danmark, hvorefter det
er op til dem om du får det udleveret igen. Så man kan sagtens få
køreforbud udenfor Danmark, selvom du har dansk kort.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-05-07 20:11

On Fri, 11 May 2007 20:29:00 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Ikke korrekt - tysk politi inddrager kortet, så du ikke længere må
>køre dernede. Det bliver sendt til politiet i Danmark, hvorefter det
>er op til dem om du får det udleveret igen.

Jeg mener nu bestemt at det tyske politi absolut ingen bemyndigelse
har til at inddrage det. Det er et dansk kørekort og en sag mellem
indehaveren og politiet i Danmark.

De kan udstede køreforbud i Tyskland og informere politiet i Danmark,
men det danske kørekort må de ikke tage. Det er og bliver kun politiet
i Danmark der kan det.

>Så man kan sagtens få
>køreforbud udenfor Danmark, selvom du har dansk kort.

Ja sagtens.

** Lars

Fra : Tom

Dato : 11-05-07 22:15

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> wrote in message

> [...]
>
> De kan udstede køreforbud i Tyskland og informere politiet i Danmark,
> men det danske kørekort må de ikke tage. Det er og bliver kun politiet

Nej de kan egentlig heller ikke. Det skal "tages" ved en domstol, men
politiet kan bede om en kontrollerende køreprøve og det ville vist også være
på sin plads når man drøner gennem en 60 Km/t zone med 200+

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-05-07 09:39

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> politiet kan bede om en kontrollerende køreprøve og det ville vist også
> være på sin plads når man drøner gennem en 60 Km/t zone med 200+

Ja, at de beviser de kan orientere sig og være opmærksom i trafikken lærer
dem da helt klart at man ikke må køre 200 km/t i 60-zoner.

Jeg tror virkelig ikke på virkningen af kontrollerende køreprøver som
"fart-forebyggelse".

Troels

Fra : Tom

Dato : 14-05-07 17:31

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message

> [...]
> dem da helt klart at man ikke må køre 200 km/t i 60-zoner.
>
> Jeg tror virkelig ikke på virkningen af kontrollerende køreprøver som

....men det gør politiet og politikerne....og så MÅ det jo være rigtigt
)

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-05-07 22:16

Lars Knudsen wrote:

> De kan udstede køreforbud i Tyskland og informere politiet i Danmark,
> men det danske kørekort må de ikke tage. Det er og bliver kun politiet
> i Danmark der kan det.

Der står også at de blev escorteret til Berlin med 80 km/t.

Jeg ved jo af gode grunde ikke hvad der er sket - men 80 km/t passer ikke på
generelle hastighedsbegrænsninger på tyske veje.

--
Per, Esbjerg

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 12-05-07 15:47

On Fri, 11 May 2007 23:15:42 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Der står også at de blev escorteret til Berlin med 80 km/t.
>
>Jeg ved jo af gode grunde ikke hvad der er sket - men 80 km/t passer ikke på
>generelle hastighedsbegrænsninger på tyske veje.
-----------------

Betyder det, at du mener de burde være escorteret med 200 km/t - de 80
km/t er jo da ikke ulovligt - og måske lige en sidste hilsen til
tåberne, der mener at man kan køre race på offentlig vej - ved godt
der er fri hastighed, men hvis man direkte køerer derned bare for i
samlet flok at køre hurtigt - ja så er det måske lettere farligt og
ikke så hensigtsmæssigt, da der jo er almindelige bilister på vejen,
som ikke ønske at blive en del af deres interne race.
Mogens

Fra : Lars O.

Dato : 13-05-07 01:34

Lars Knudsen skrev:

> Jeg mener nu bestemt at det tyske politi absolut ingen bemyndigelse
> har til at inddrage det. Det er et dansk kørekort og en sag mellem
> indehaveren og politiet i Danmark.

Min svigerfar blev stoppet i Sverige efter en mindre
hastighedsoverskridelse. Han var stærkt utilfreds med, at de nappede ham
i stedet for alle de svenskere der kørte endnu hurtigere, så efter en
ophedet diskussion tog de hans kørekort og bad ham køre ud af Sverige
øjeblikkeligt. Efter 14 dage blev kortet sendt til politiet i Danmark,
hvor han fik det udleveret uden yderligere kommentarer.

/Lars

Fra : Lars Holst

Dato : 11-05-07 22:29

Henning <no.mail@all.invalid> said in

> [...]
> er op til dem om du får det udleveret igen. Så man kan sagtens få
> køreforbud udenfor Danmark, selvom du har dansk kort.

Sludder.
Siden hvornår har tysk politi fået retten til at håndhæve dansk lov?

--
Lars Holst

Fra : alexbo

Dato : 11-05-07 23:06

"Henning" skrev

> Ikke korrekt - tysk politi inddrager kortet, så du ikke længere må
> køre dernede. Det bliver sendt til politiet i Danmark, hvorefter det
> er op til dem om du får det udleveret igen.

Tilsyneladene bliver det sendt til indehaveren.

Fra familieadvokaten.

Mister min mand sit danske kørekort, når han har fået kørselsforbud i
Tyskland på grund af spirituskørsel?
Min mand har lige fået brev om i dag at han har foreløbigt kørselsforbud i
Tyskland (færdselsuheld uden personskade med 1.5 promille), udover at det er
dumt gjort af ham,- har vi et par spørgsmål,-

Får det danske politi besked - det står der ikke noget om i brevet.
Kørekortet var med tilbage med en seddel på.
Vi har betalt bøde i Tyskland, kan han hvis det danske politi får det at
vide, blive straffet med bøde og tab af kørekort herhjemme også?

Svar:
Hvis det danske politi får oplysning om fradømmelsen i Tyskland
(kørselsforbud), så mister din mand også kørekortet i DK.
Han får ikke nogen dansk bøde for kørslen i Tyskland.

-----------------------------------

Fra Ok bensin
Kørekortinddragelse Sverige.
Når kørekortet inddrages, får bilisten et midlertidigt førerbevis, som
gælder i 48 timer. Er du den eneste i bilen, der har et kørekort, har du
altså to dage til at forlade Sverige i. Kørekortet bliver derefter sendt til
din adresse i Danmark sammen med et bødeforlæg. Kørekortet er altså ikke
frakendt, men har været inddraget af svensk politi.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-07 06:26

Hej

alexbo skrev:
> [...]
> din adresse i Danmark sammen med et bødeforlæg. Kørekortet er altså ikke
> frakendt, men har været inddraget af svensk politi.

Medmindre du forlader sverige så hurtigt igen at de ikke kan nå at sende
kortet hjem til dig. De midlertidige kort gælder nemlig ikke i dk og så
kan du ikke vise det for de danske myndigheder hvis du har behov for
det. I så fald får du lov til at beholde det, men får stadig
kørselsforbud i samme øjeblik du forlader landet. Been there, done that,
got the ticket

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-05-07 09:08

"Karsten Feddersen" skrev

> [...]
> I så fald får du lov til at beholde det, men får stadig kørselsforbud i
> samme øjeblik du forlader landet. Been there, done that, got the ticket

Det samme problem har da de bilister der ikke forlader landet hurtigt, de
har ikke deres danske kørekort når de rammer DK.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-07 09:53

Hej

alexbo skrev:
> Det samme problem har da de bilister der ikke forlader landet hurtigt, de
> har ikke deres danske kørekort når de rammer DK.

Ja, men dansk politi tillader den svenske lap papir, indtil du har været
hjemme og hente dit eget enten hos dig selv eller på den lokale
politistation, hvis forteelsen var slem nok.

Det er et mangeårigt samarbejde som svenskere, nordmænd og danskere har
haft. Det samme samarbejde begyndte de at prøve at indføre med resten af
Europa sidste år.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-05-07 10:08

"Karsten Feddersen" skrev i

> [...]

> De midlertidige kort gælder nemlig ikke i dk og så kan du ikke vise det
> for de danske myndigheder hvis du har behov for det.

Hvordan får du de to ting til at hænge sammen?

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-07 12:00

Hej

alexbo skrev:
> Hvordan får du de to ting til at hænge sammen?

Hvis svenskerne har taget dit kørekort og de sender det retur, så ved
det danske politi det før du kommer retur til Danmark. Kun i tilfælde
hvor de ikke kan nå at informere det danske politi inden du kommer
tilbage vil du få lov til at beholde det.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-05-07 12:41

"Karsten Feddersen" skrev

> [...]
> ikke kan nå at informere det danske politi inden du kommer tilbage vil du

Jeg synes det bliver mere og mere forvrøvlet, men det er ligemeget.
Hvis formålet med at informere politiet er at bekræfte at kørekortet er
taget, og ikke glemt, er det midlertidige udmærket.

Jeg har ingen anelse om hvad en dansk politimand siger til et midlertidigt
svensk kørekort, at man har kørekort kan han selv finde ud af.
Men man skal have det med, og det er svært hvis det ligger i posten, eller
hjemme i entreen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-05-07 18:59

Hek

alexbo skrev:
> Jeg har ingen anelse om hvad en dansk politimand siger til et midlertidigt
> svensk kørekort, at man har kørekort kan han selv finde ud af.

Jeg tror han siger: "Jaja, det er ikke første gang vi ser det"

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : ShutEye

Dato : 13-05-07 15:16

> Jeg tror han siger: "Jaja, det er ikke første gang vi ser det"

Nææh han stikker dig da et bødeforlæg på 500,- kroner oveni :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-05-07 09:43

Lars Holst skrev:
> [...]
> Man kan ikke miste sit danske kørekort andre steder end i Danmark.
> Så den med at den ene fik taget pappet står for Ekstra Bladets manglende

Men de kan godt inddrage de, og sende det til dit lands politi.

Du ender så op med ikke selv at kunne køre hjem, og så et kørselsforbud
i Tyskland. (Og et kørselsforbud, for udlændinge, gælder vistnok helt
ned til og med cykel. Lille knallert må du allefald ikke køre.)

--
MVH Finn