|
| Lidt nyt om mit Uno Turbo-projekt Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 05:29 |
|
Den enes død er den andens brød siger man jo. I dette tilfælde har min
kammerat totalskadet hans bil med hans nybyggede projektmotor i og der efter
solgt det hele til mig.
Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende lange
specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det overlever i
nok):
Custom inlet manifold with bigger throttlebody
Custom exhaust manifold
Custom intercooler
Custom 3" stainless downpipe
Custom 2.5" stainless exhaust system
Custom 3" boostpipes
Custom actuator with interchangeable springs
Wiseco forged pistons
270dg Colombo & Bariani camshaft
Head completely ported and flowed
Hörmann headgasket
12mm headbolts
Lightened flywheel
Lightened and balanced pistonrods
Complete engine balanced
Garrett GT2860R turbo
EFI standalone engine management
TPS sensor
4 in 1 Ford ignitioncoil
3 bars map sensor
60-2 wheel
Nology special ignition cables
Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
420cc Bosch injectors
2 blowoffs
Spal special flat coolerfan
Newly rebuilt gearbox.
Audi 200 Bosch highpressure fuelpump.
Helix clutch.
Other than that there are so many more mods made to it for instance:
Shortshift gearlever with built-in boostbutton.
Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
aluminium-brackets.
7x15" Borbet C's with 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.
Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.
Det er en utroligt gennemført motor!
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Hans Paulin \(6310\) (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 10-05-07 08:41 |
|
John Sahl skrev:
> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk
Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Hans Paulin \(6310\) (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 10-05-07 08:45 |
|
Hans Paulin (6310) skrev:
> Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?
Eller dét ka man måske når den "bare er tunet"?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 12:17 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> John Sahl skrev:
>
>> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk
>
> Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?
Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Hans Paulin \(6310\) (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 10-05-07 12:22 |
|
John Sahl skrev:
> Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.
Okay
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Rasmus (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 10-05-07 15:38 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
news:46430077$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> John Sahl skrev:
>
>> Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.
>
> Okay
Men nysynet med motoren liggende i er ikke det samme som at bilen er lovlig
/Rasmus
| |
Uffe Bærentsen (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 10-05-07 09:44 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:46429f7d$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Den enes død er den andens brød siger man jo. I dette tilfælde har min
> kammerat totalskadet hans bil med hans nybyggede projektmotor i og der
> efter solgt det hele til mig.
>
> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende
> lange specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det
> overlever i nok):
>
> Custom inlet manifold with bigger throttlebody
> Custom exhaust manifold
> Custom intercooler
> Custom 3" stainless downpipe
> Custom 2.5" stainless exhaust system
> Custom 3" boostpipes
> Custom actuator with interchangeable springs
> Wiseco forged pistons
> 270dg Colombo & Bariani camshaft
> Head completely ported and flowed
> Hörmann headgasket
> 12mm headbolts
> Lightened flywheel
> Lightened and balanced pistonrods
> Complete engine balanced
> Garrett GT2860R turbo
> EFI standalone engine management
> TPS sensor
> 4 in 1 Ford ignitioncoil
> 3 bars map sensor
> 60-2 wheel
> Nology special ignition cables
> Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
> 420cc Bosch injectors
> 2 blowoffs
> Spal special flat coolerfan
> Newly rebuilt gearbox.
> Audi 200 Bosch highpressure fuelpump.
> Helix clutch.
>
> Other than that there are so many more mods made to it for instance:
> Shortshift gearlever with built-in boostbutton.
> Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
> aluminium-brackets.
> 7x15" Borbet C's with 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.
>
> Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.
>
> Det er en utroligt gennemført motor!
Dé må jeg sige ja til.
Men om jeg begriber hvad motoren skal med 6-stemplede calibre
Det lyder som: 1FSTMF (amerikansk nummerplade set i Bilen for år tilbage)
1 fast m..... f.....
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.
Enig!
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Leonard (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 10-05-07 10:46 |
|
On Thu, 10 May 2007 10:44:10 +0200, Uffe Bærentsen wrote:
>> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
>> doesn't matter if you win, you're still a retard.
>
> Enig!
I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
olympics.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 12:21 |
|
Leonard wrote:
> I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
> adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
> olympics.
Bare lige for at gøre det klart er det ikke retards/mentalt/fysisk
retarderede mennesker jeg peger på med mit udsagn.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Leonard (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 10-05-07 13:39 |
|
On Thu, 10 May 2007 13:20:42 +0200, John Sahl wrote:
> Bare lige for at gøre det klart er det ikke retards/mentalt/fysisk
> retarderede mennesker jeg peger på med mit udsagn.
Det er jeg klar over, men sætningen kan læses på flere måder.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 13:45 |
|
Leonard wrote:
> Det er jeg klar over, men sætningen kan læses på flere måder.
Det er jeg klar over.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Uffe Bærentsen (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 10-05-07 12:56 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1pkq3jz0hplr3.19izkxq755ily$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 10 May 2007 10:44:10 +0200, Uffe Bærentsen wrote:
>
>>> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
>>> doesn't matter if you win, you're still a retard.
>>
>> Enig!
>
> I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
> adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
> olympics.
Olympics eller Paralympics?
De sidste har jeg så afgjort mest respekt for.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Leonard (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 10-05-07 13:38 |
|
On Thu, 10 May 2007 13:56:11 +0200, Uffe Bærentsen wrote:
> Olympics eller Paralympics?
>
> De sidste har jeg så afgjort mest respekt for.
Med special olympics menes der jo nok Paralympics.
Jeg har personligt ikke mere respekt for deltagerne i den ene eller
anden konkurrence. Jeg tror det betyder nogenlunde det samme for den
enkelte deltager og jeg har stor respekt for alle der ærligt
kvalificerer sig til at deltage, uanset om det OL eller ParaOl.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/
| |
Mikkel Lund (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 10-05-07 10:33 |
|
John Sahl skrev:
> Den enes død er den andens brød siger man jo. I dette tilfælde har min
> kammerat totalskadet hans bil med hans nybyggede projektmotor i og der efter
> solgt det hele til mig.
>
> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende lange
> specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det overlever i
> nok):
>
....
> Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
Nå ja, sådan én ?
....
>
> Det er en utroligt gennemført motor!
>
--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"
| |
Martin Johansen [600~ (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 10-05-07 10:41 |
|
>> Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
>
> Nå ja, sådan én ?
Sikkert en wideband lambda sonde med et AFR (air to fuel ratio) ur inde i
bilen.
Den måler blandingen og viser fx. om du kører for magert (den sikre
motordød) eller om du kører for fed (bruger for meget brændstof og soder til
i længden, eller om den er lige tilpas).
Den er uundværlig når man tuner.
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 12:33 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>>> Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
>>
>> Nå ja, sådan én ?
>
> Sikkert en wideband lambda sonde med et AFR (air to fuel ratio) ur
> inde i bilen.
Korrekt!
> Den måler blandingen og viser fx. om du kører for magert (den sikre
> motordød) eller om du kører for fed (bruger for meget brændstof og
> soder til i længden, eller om den er lige tilpas).
Korrekt!
> Den er uundværlig når man tuner.
Korrekt, især hvis man er bare en smule seriøs med det.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Martin Johansen [600~ (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 11-05-07 09:42 |
|
>> Den er uundværlig når man tuner.
>
> Korrekt, især hvis man er bare en smule seriøs med det.
Går man bare lidt ud over standard så roder man faktisk i blinde uden sådan
en.
På min fx. er det intet problem, at undvære ved fx. Steg3. Det er
masseproduceret og afstemt til netop den type bil.
Men tager jeg det Steg3 og "forfiner" det og tuner yderligere.. så skal jeg
altså have en WB sonde på for ellers aner jeg ikk en skid om hvad der sker
ude foran.
Det lyder som en rigtig fed kombo den du har fået anskaffet dig... det er
næppe en jeg skal ligge side om side med
| |
John Sahl (11-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-05-07 09:59 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Det lyder som en rigtig fed kombo den du har fået anskaffet dig...
> det er næppe en jeg skal ligge side om side med
Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Martin Johansen [600~ (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 11-05-07 10:07 |
|
> Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe
Hehe.. jeg vælger ikke, at sige dig imod..
| |
TheTransporter (11-05-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 11-05-07 13:37 |
|
On Fri, 11 May 2007 10:58:47 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:
>Martin Johansen [6000] wrote:
>> Det lyder som en rigtig fed kombo den du har fået anskaffet dig...
>> det er næppe en jeg skal ligge side om side med
>
>Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe
Kan den overhovedet få de heste i asfalten?. Går det hele ikke bare op
i røg og streger?
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
John Sahl (11-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-05-07 14:27 |
|
TheTransporter wrote:
> Kan den overhovedet få de heste i asfalten?. Går det hele ikke bare op
> i røg og streger?
Den mangler helt sikkert 4x4 ved starterne, men det hjælper med 7x15" Borbet
C's med 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Uffe Bærentsen (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 11-05-07 21:26 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:46446f37$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> TheTransporter wrote:
>> Kan den overhovedet få de heste i asfalten?. Går det hele ikke bare op
>> i røg og streger?
>
> Den mangler helt sikkert 4x4 ved starterne, men det hjælper med 7x15"
> Borbet C's med 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.
Det burde fortælle mig at 7x15 + 195/60-15 er nok til Mondeo 'i standard
trim' = 115 hk
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Thomas (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 10-05-07 15:45 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message
news:46429f7d$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Den enes død er den andens brød siger man jo. I dette tilfælde har min
> kammerat totalskadet hans bil med hans nybyggede projektmotor i og der
> efter solgt det hele til mig.
>
> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende
> lange specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det
> overlever i nok):
>
> Custom inlet manifold with bigger throttlebody
Und so weiter...
Men hvis vi lige skal igennem de sædvanlige diskussioner
Denne motor kan vel næppe være lovlig ?
Er det ikke rigtigt at man må tune alt det man vil på en turbo motor (jeg
har ikke lige styr på om der er bestemte årstal) så den får 10000
hk........... bare man ikke ændre basale dele i motoren ??
Her er der fx forstærkede stempler og knastaksel ...... Nok ikke noget
nogen vil opdage, men rent teoretisk er det vel uden for det tilladte ?
Mvh
Thomas, der bare er misundelig.......... og gerne ville rode hvis han
lige havde tid og så de der penge
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 16:03 |
|
Thomas wrote:
> Denne motor kan vel næppe være lovlig ?
Basalt set må man jo snart ingenting, så på et eller andet plan har du jo
ret.
Dog er den en krølle på halen, nemlig at man hvis man gad, formentligt kan
syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK og
på den måde få et lovligt projekt
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Thomas (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 10-05-07 16:53 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message
news:4643340f$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Thomas wrote:
>> Denne motor kan vel næppe være lovlig ?
>
> Basalt set må man jo snart ingenting, så på et eller andet plan har du jo
> ret.
>
> Dog er den en krølle på halen, nemlig at man hvis man gad, formentligt kan
> syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK
> og på den måde få et lovligt projekt
>
> --
True
Jeg ønsker dig held og lykke med projektet...... og ja så undres man sig jo
over at du solgte det fabrikssnye karrosseri når du stadig er Uno liderlig
;) Kan ikke huske begrundelsen, røg du på noget Punto turbo istedet
eller hvad ?
Mvh
Thomas
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 17:26 |
|
Thomas wrote:
> Jeg ønsker dig held og lykke med projektet...... og ja så undres man
> sig jo over at du solgte det fabrikssnye karrosseri når du stadig er
> Uno liderlig ;) Kan ikke huske begrundelsen, røg du på noget
> Punto turbo istedet eller hvad ?
Jeg kunne ganske simpelt ikke få den opbevaret nogen steder på daværende
tidspunkt - Ellers havde jeg helt klart beholdt den. Den har dog fået et
godt hjem!
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Morten Fruergaard (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 10-05-07 21:35 |
|
John Sahl wrote:
> Thomas wrote:
>> Jeg ønsker dig held og lykke med projektet...... og ja så undres man
>> sig jo over at du solgte det fabrikssnye karrosseri når du stadig er
>> Uno liderlig ;) Kan ikke huske begrundelsen, røg du på noget
>> Punto turbo istedet eller hvad ?
>
> Jeg kunne ganske simpelt ikke få den opbevaret nogen steder på
> daværende tidspunkt - Ellers havde jeg helt klart beholdt den. Den
> har dog fået et godt hjem!
Du skulle da bare have sagt til...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 22:23 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> John Sahl wrote:
>> Jeg kunne ganske simpelt ikke få den opbevaret nogen steder på
>> daværende tidspunkt - Ellers havde jeg helt klart beholdt den. Den
>> har dog fået et godt hjem!
>
> Du skulle da bare have sagt til...
Tak - Det havde sgu været fedt at beholde den, men kigger jeg tilbage på
tiden der er gået siden da, så kan jeg slet ikke se hvordan jeg på nogen
måde skulle have fået tid til at gøre noget nytte af det, så det er sgu nok
alt i alt, meget godt det kom videre.
Når vi nu flytter om 1½ måned, så får jeg pludselig både plads og mulighed
for at få skruet en del mere. DET glæder jeg mig voldsomt til..!
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Morten Fruergaard (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 11-05-07 06:25 |
|
John Sahl wrote:
>> Du skulle da bare have sagt til...
>
> Tak - Det havde sgu været fedt at beholde den, men kigger jeg tilbage
> på tiden der er gået siden da, så kan jeg slet ikke se hvordan jeg på
> nogen måde skulle have fået tid til at gøre noget nytte af det, så
> det er sgu nok alt i alt, meget godt det kom videre.
Hehe... Du kunne heller ikke have brugt det til så meget nu...
Ud over lidt ærgelse...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
John Sahl (11-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 11-05-07 09:23 |
|
Morten Fruergaard wrote:
> Hehe... Du kunne heller ikke have brugt det til så meget nu...
>
> Ud over lidt ærgelse...
Med den handel jeg har lavet mht den nye motor og alle de dele jeg får med,
så kan jeg ikke ærgre mig over det overhovedet
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Morten Fruergaard (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 11-05-07 13:33 |
|
John Sahl wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>> Hehe... Du kunne heller ikke have brugt det til så meget nu...
>>
>> Ud over lidt ærgelse...
>
> Med den handel jeg har lavet mht den nye motor og alle de dele jeg
> får med, så kan jeg ikke ærgre mig over det overhovedet
Arh. Den motor og en ny karos...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
TheTransporter (11-05-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 11-05-07 01:52 |
|
On Thu, 10 May 2007 17:02:39 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:
>Thomas wrote:
>> Denne motor kan vel næppe være lovlig ?
>
>Basalt set må man jo snart ingenting, så på et eller andet plan har du jo
>ret.
>
>Dog er den en krølle på halen, nemlig at man hvis man gad, formentligt kan
>syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK og
>på den måde få et lovligt projekt
Har jeg ladet mig fortælle ikke lader sig gøre da jeg snakkede med
folk om at købe en modificeret bil hjem fra england på et tidspunkt.
Og der fik jeg at vide at det var irrevant om UK havde godkendt bilen.
Vores bilinspektion skulle stadig sige god for den før at den kunne
komme på danske plader :S
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Klaus G. (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 10-05-07 16:34 |
|
> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende
> lange specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det
> overlever i nok):
Det er godt klaret, må være en RPM villig lille djævel :)
Håber du får opgraderet din undervogn i samme omgang, ellers fader dine
bremser første gang du vil lege med en stor bimmer på motorvejen ;)
Så sidder der sikkert nogen som tænker"Hvad mener du". Jo når man liiige
skal brøle op på +200km/t for at lege, og så hurtigt ned igen(der trækker
måske en ud foran en), og så lige op på +200km/t igen. Det går måske godt
første gang man bremser, men anden gang er bremserne så varme at de fader.
Altså ingen bremseevne.
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 17:25 |
|
Klaus G. wrote:
> Håber du får opgraderet din undervogn i samme omgang, ellers fader
> dine bremser første gang du vil lege med en stor bimmer på motorvejen
> ;)
Du overså disse linier
Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
aluminium-brackets.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Klaus G. (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 10-05-07 17:59 |
|
> Du overså disse linier
>
> Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
> aluminium-brackets.
Åbenbart :)
Da jeg havde læst de første linier troede jeg kun det var motor upgrades der
var listet. My bad :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
John Sahl (10-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 10-05-07 21:45 |
|
Klaus G. wrote:
> Da jeg havde læst de første linier troede jeg kun det var motor
> upgrades der var listet. My bad :)
Det kunne også godt se sådan ud, så du er tilgivet
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Ukendt (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-05-07 16:16 |
|
On Thu, 10 May 2007 06:28:42 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:
< en monster maskine>
>
>Det er en utroligt gennemført motor!
Kan jeg ikke låne den til Puntoen sådan ved "festlige" lejligheder og
finde et par Saab'er og kanøfle. Der skal sku nok skrues så meget op
for dieseltrykket på JTD'en, så de bliver standset af sorte skyer,
hvis jeg skal få den til at følge med )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Hojvaelde@gmail.com (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Hojvaelde@gmail.com |
Dato : 11-05-07 20:35 |
|
On 10 Maj, 13:16, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:
> Hans Paulin (6310) wrote:
> > John Sahl skrev:
>
> >> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk
>
> > Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?
>
> Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.
En af mine arbejdskollega har lige fået hans 800 HK Toyota Supra twin
turbo synet (Det skal bemærkes at det er et TUV godgendt kit).
Synsmanden rystede bare på hovedet af det.
Benny
| |
Hans Paulin \(6310\) (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 11-05-07 23:38 |
|
Hojvaelde@gmail.com skrev:
> En af mine arbejdskollega har lige fået hans 800 HK Toyota Supra twin
> turbo synet
Guf!
Det går hurtigt at hente rundstykker om morgenen med dén!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Uffe Bærentsen (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 12-05-07 01:08 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4644f091$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hojvaelde@gmail.com skrev:
>
>> En af mine arbejdskollega har lige fået hans 800 HK Toyota Supra twin
>> turbo synet
>
> Guf!
>
> Det går hurtigt at hente rundstykker om morgenen med dén!
Ja, 1. gang.
Næste gang er det på apostlenes heste, de rundstykker skal hentes.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Hans Paulin \(6310\) (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 12-05-07 01:35 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
> Ja, 1. gang.
> Næste gang er det på apostlenes heste, de rundstykker skal hentes.
Pessimister har oftest ret - optimister har det sjovere!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
John Sahl (16-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 16-05-07 23:37 |
|
John Sahl wrote:
> Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.
Jeg har fået en lidt opdateret liste og ud over det på den første liste er
der i al fald et sæt sorte FK Sport sæder, komplet Powerflex bøsninger til
undervognen, diverse tårnstivere, nyrenoverede bagbremser, plus 7-8 kasser
gode reservedele og ekstraudstyr som alt sammen følger med i handlen.
Nu leder jeg så med lys og lygte, efter et sted at tilbringe minimum en
weekend, med at flytte så mange af de gode sager over i min egen bil og få
den gjort klar til sommeren
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
John Sahl (20-05-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 20-05-07 13:21 |
|
"John Sahl" wrote in message news:464b8750
> Nu leder jeg så med lys og lygte, efter et sted at tilbringe minimum en
> weekend, med at flytte så mange af de gode sager over i min egen bil og få
> den gjort klar til sommeren
Saa er der fundet vaerksted til at foretage operationen i naeste weekend,
saa kryds fingre for at jeg naar det hele og kan koere der fra med et stort
smil paa laeberne og et vaegt/kraft-forhold paa 3.61kg/Hk
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
|
|