Jeg synes da at Saab er på rette vej...
Fra : Henrik B.

Dato : 09-05-07 17:20

Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...

Saab 9-3 - 2008 model:
http://www.trollhattansaab.net/archives/2007/05/my2008_93_sport.html

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Rasmus

Dato : 09-05-07 17:54

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...

.....eller også er du ved at blive gammel

/Rasmus

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-05-07 18:26

> Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...

Helt præcis hvad sker der for Saab og eyelining?

Troels

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-07 18:32

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46420429$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Helt præcis hvad sker der for Saab og eyelining?

Vel det samme som for BMW...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-05-07 19:38

> Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...
>
> Saab 9-3 - 2008 model:
> http://www.trollhattansaab.net/archives/2007/05/my2008_93_sport.html

Det ligner en kæmpe kartoffelbille med briller....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-05-07 00:09

On Wed, 9 May 2007 18:20:28 +0200 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
sent the following smoke signals:

>Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...
>
>Saab 9-3 - 2008 model:
>http://www.trollhattansaab.net/archives/2007/05/my2008_93_sport.html

Jeg synes nu stadig, at den ligner en Såb...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-07 00:27

> Jeg synes nu stadig, at den ligner en Såb...

Godt eller skidt?

Sidder og smågriner lidt... SAAB laver en ny model der.. ligner en SAAB..
lol . .skulle den have lignet en Toyota eller Mazda måske??

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-05-07 08:16

On Thu, 10 May 2007 01:26:56 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Godt eller skidt?

I mine øjne skidt...men det er noget rent subjektivt, jeg synes stadig
at der er for meget morfarbil over udseendet, og så kunne man jo lige så
godt købe en Opel.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-05-07 11:45

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I mine øjne skidt...men det er noget rent subjektivt, jeg synes stadig
> at der er for meget morfarbil over udseendet, og så kunne man jo lige så

Eller Bimmer.
Jeg synes de vrede øjne linger Bimmer meget.

Knægten spurgte for noget tid siden: Far hvorfor ser mange biler vrede ud?
Jeg spurgte selvfølgelig hvad han mente med det.
Jo far, kig på øjnene (lygterne), de er vrede.

Jeg kan kun give ham ret, han er btw. 4.

Mon der er sammenhæng mellem øjnene på din bil og hvordan du opfører dig i
trafikken?
Bare en lille strøtanke

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 10-05-07 13:38

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Jeg kan kun give ham ret, han er btw. 4.
>
> Mon der er sammenhæng mellem øjnene på din bil og hvordan du opfører dig i

Designerne spiller jo på det. Køleren skal også ligne en mund eller et
overskæg. Bare ikke så godt hvis folk tror at (last-)biler ser med
forlygterne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-07 18:24

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Mon der er sammenhæng mellem øjnene på din bil og hvordan du opfører dig i
> trafikken?

Renault Scenic er "skeløjet.....

Peugeout 307 er tit blind på det ene øje

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-07 18:33

> Renault Scenic er "skeløjet.....
>
> Peugeout 307 er tit blind på det ene øje

*LOL*

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-05-07 20:23

On Sat, 12 May 2007 19:33:04 +0200 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
sent the following smoke signals:

>*LOL*

Det er når de kører som pirat-taxi...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TheTransporter

Dato : 12-05-07 21:04

On Sat, 12 May 2007 21:23:07 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Sat, 12 May 2007 19:33:04 +0200 "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk>
>sent the following smoke signals:

>Det er når de kører som pirat-taxi...

Hvorefter de mistede alle 4 hjul, fik flænset kabinen og klippet
ledningsnettet i stykker ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-05-07 22:22

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorefter de mistede alle 4 hjul, fik flænset kabinen og klippet
> ledningsnettet i stykker ;)

Var det dig der gjorde det?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : TheTransporter

Dato : 13-05-07 06:26

On Sat, 12 May 2007 23:22:13 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

>Var det dig der gjorde det?

Neh. men en af mine "kolleger" gjorde det ved en pirattaxa engang da
de fangede ham i århus :P

---

Fra : Lars Holst

Dato : 13-05-07 09:29

TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> said in

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Jeg håber denne kollega stadig ligger i et dybt hul hvortil nøglen er
blevet væk.

Ingen undskyldninger for hærværk og vold og anden destruktiv
kriminalitet.

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 13-05-07 12:41

On 13 May 2007 08:29:06 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>blevet væk.
>
>Ingen undskyldninger for hærværk og vold og anden destruktiv

Det gør personen ikke. Hun kører stadig hyrevog idag. Men det er hvad
der sker når at etaten ikke gider hjælpe med at holde de sorte taxaer
af vejene. For etatens vattede holdning er at ser de ikke nogen penge
skifte hænder så lader de idioten kører.

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-05-07 12:45

> Det gør personen ikke. Hun kører stadig hyrevog idag.

Det var en skam.

Hun kan være glad for det ikke var min bil hun lod hendes PMS gå ud over..

Så havde hun ikke kørt bil i dag og ja det skal opfattes som det står...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-05-07 17:12

Martin Johansen [6000] skrev:
> Det var en skam.
> Hun kan være glad for det ikke var min bil hun lod hendes PMS gå ud over..
> Så havde hun ikke kørt bil i dag og ja det skal opfattes som det står...

Det havde du nok heller ikke hvis du havde gjort alvor af det du skriver.

Taxifolk er ret nærtagne hvis det går ud over en af deres.

--
MVH Finn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-05-07 14:20

> Det havde du nok heller ikke hvis du havde gjort alvor af det du skriver.

Sådan er det jo.. Og tro mig, det havde jeg.

> Taxifolk er ret nærtagne hvis det går ud over en af deres.

Og jeg er ret nærtagen når det er min bil der går ud over..

Måske taxa-psykokællingen helt skulle have ladet være med, at dumme sig i
første omgang?

Jeg kender et par chaufførere privat og jeg kan ikke altid helt følge deres
indvandrementalitet.. de skal absolut samles i flot - enkeltvis kan de knapt
bøje en gaffel jo...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-07 14:31

Martin Johansen [6000] skrev:
> Sådan er det jo.. Og tro mig, det havde jeg.

Husk det kan være svært at identificere folk når de optræder i samme
uniform.

> [...]
> Jeg kender et par chaufførere privat og jeg kan ikke altid helt følge
> deres indvandrementalitet.. de skal absolut samles i flot - enkeltvis

Måske fordi overfor taxifolk i flok holder selv rockerne sig i baggrunden.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Brian

Dato : 19-05-07 16:03

Finn Guldmann wrote:

> Måske fordi overfor taxifolk i flok holder selv rockerne sig i
> baggrunden.

ROFL - ja, sådan et stykke skåkvapset mandfolk med obligatorisk dunk og
hængerøv, er stærkt intimiderende

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-05-07 19:29

Brian skrev:
> ROFL - ja, sådan et stykke skåkvapset mandfolk med obligatorisk dunk og
> hængerøv, er stærkt intimiderende

Nok mere at ved problemer mellem taxifolk og rockere gik det ud over
alle rockeres mulighed for at få en taxi.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-07 23:09

Fra : Lars Holst

Dato : 13-05-07 15:50

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Det er alt for dyrt at benytte sig af taxi-service i DK.

Kun virksomheder, det offentlige og naive nyrige benytter det.

Langt de fleste taxi chauffører kan ikke finde vej, kan ikke læse et kort
og de kører som om de har trukket pappet i en automat i Cristobal Colon.

Jeg påskønner at der kommer lidt konkurrence på både pris,
kørefærdigheder og service.
Eneste anke jeg har er at jeg ikke støtter sort arbejde.

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 14-05-07 23:56

>Det er alt for dyrt at benytte sig af taxi-service i DK.

Nåh ja. Det er også dyrt at bruge måske 250 kr på at blive kørt hjem
kontra at skulle tage kørekortet fra ny fordi at man lige kørte hjem
mens at man havde drukket.

>Kun virksomheder, det offentlige og naive nyrige benytter det.

Næh, også pensionister, studerende, hr og fru danmark, ja stort set
alle bruger sq en taxa ;). Sygehusene bruger os til patienttransport.
Falck bruger os til at transporterer folk der er brudt ned eller andre
follk med falck transport abb.

>Langt de fleste taxi chauffører kan ikke finde vej, kan ikke læse et kort
>og de kører som om de har trukket pappet i en automat i Cristobal Colon.

Det er så ikke taxa firmaernes skyld mens snarere den tekniske
forvaltning i den pågældende by. For mange byer skal man igennem en
vejprøve før at man kan få det såkaldte førerkort som giver dig
mulighed for at kører hyrevogn i den pågældende by. Fejler du den
prøve ja så kommer du ikke til at kører i den by. Og så er der de byer
hvor at de bare udsteder kort til folks blanke ansigt uden at
kontrollerer at de faktisk kan byen.

>Jeg påskønner at der kommer lidt konkurrence på både pris,
>kørefærdigheder og service.
>Eneste anke jeg har er at jeg ikke støtter sort arbejde.

Tja, prisen bliver der sq ikke gjort noget ved. For gjorde der det så
kune du sq ikke længere få en taxa når at du skulle bruge det. Men vi
kan godt blive enige om at service var en område hvor en del folk
kunne lære noget extra.

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-07 11:51

> I mine øjne skidt...men det er noget rent subjektivt, jeg synes stadig
> at der er for meget morfarbil over udseendet,

Du har aldrig prøvet en potent SAAB ? )

Har også altid synes der var lidt morfar over SAAB.. indtil jeg fandt ud af
hvor satans hurtige de fleste af dem er. Der røg det morfar image...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-05-07 14:04

On Thu, 10 May 2007 12:50:58 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Du har aldrig prøvet en potent SAAB ? )

Nej, og jeg skal heller ikke...
Opel'er kan også være hurtige, men det er stadig morfarbiler.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-07 18:25

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Har også altid synes der var lidt morfar over SAAB.. indtil jeg fandt ud af
> hvor satans hurtige de fleste af dem er. Der røg det morfar image...

Hvordan i alverden kan udseendet ændre sig fordi den kan køre stærkt ?

Fra : ShutEye

Dato : 10-05-07 20:12

> Hvordan i alverden kan udseendet ændre sig fordi den kan køre stærkt ?

Hvis du kører MEGET stærkt???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-05-07 21:37

ShutEye skriver:

> Hvis du kører MEGET stærkt???

Hurtigere end lyset ?

Fra : ShutEye

Dato : 10-05-07 22:32

> Hurtigere end lyset ?

Yep. For at citere en meget plat film:
"ludicrous speed" - intet mindre kan gøre det!
Det vil automatisk få forlygterne til at blive trukket baglæns hen over
kølerhjelmen :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-07 23:20

> Hvordan i alverden kan udseendet ændre sig fordi den kan køre stærkt ?

Jeg snakker om image og opfattelse.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 00:57

On Fri, 11 May 2007 00:20:03 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Jeg snakker om image og opfattelse.

Er det ikke det samme?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-05-07 01:03

> Er det ikke det samme?

Ikke helt.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 07:41

On Fri, 11 May 2007 02:03:07 +0200 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Ikke helt.

Sakset fra Wikipedia:
"Et image en persons udstråling, eller opfattelsen af personen."

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-05-07 08:38

> Sakset fra Wikipedia:
> "Et image en persons udstråling, eller opfattelsen af personen."

Præcis...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-07 08:11

On 11 Maj, 01:57, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> On Fri, 11 May 2007 00:20:03 +0200 "Martin Johansen [6000]"
> <marti...@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

> Er det ikke det samme?

Slet ikke. Image har ikke ret meget med udseende at gøre.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-05-07 08:38

>Slet ikke. Image har ikke ret meget med udseende at gøre.

Præcis :)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 14:43

On 11 May 2007 00:11:08 -0700 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk>
sent the following smoke signals:

>Slet ikke. Image har ikke ret meget med udseende at gøre.

Jeg mente om ikke image og opfattelse er det samme...

Du ved lige som fart og hastighed.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-07 08:58

On 11 Maj, 09:37, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Præcis :)

Og min opfattelse af Saabs image er sikre biler med god teknik og
sportslige familiebiler.
Og med til et bilkmærkes image er da også udseende, men nok mere det
at man kan se at en bil er fra et bestemt mærke mere end det er den
specifikke bils udseende.
Så image er vel en samlet "bedømmelse" af sikekrhed, kvalitet,
service, design, teknik etc.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-05-07 10:30

On 9 Maj, 18:20, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> Det er da efterhånden ved at være nogle "fede", "cool" biler...

> [...]

Smag og behag er jo forskellig, her http://fpn.dk/motor/bil/article66631.ece
kalder de det nye look for Dame Edna-briller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 15-05-07 11:52

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Smag og behag er jo forskellig, her http://fpn.dk/motor/bil/article66631.ece
kalder de det nye look for Dame Edna-briller.

Tjah, Claus Worup har åbenbart læst Saab-folk på nettet kalder 9-5'erens
seneste facelift for "Dame Edna", og mener nu at det er forbundet med den
nye (faceliftede) 9-3. Men så'n er der jo så meget.

Generelt er Jyde-Potten ved at blive mere og mere useriøs i artikler og
historier. Der har været for mange eksempler på det seneste...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk