rat sidder skævt efter hjulmontering
Fra : JS

Dato : 09-05-07 16:36

Efter (endelig) at have fået sat vinterhjul på (på et værksted) sidder
rattet "skævt" når hjulene peger ligeud.
Hvad kan det skyldes?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-05-07 16:41

> Efter (endelig) at have fået sat vinterhjul på (på et værksted) sidder
> rattet "skævt" når hjulene peger ligeud.
> Hvad kan det skyldes?

Er det ikke en gal årstid for vinterhjul?

Troels

Fra : Neuman

Dato : 09-05-07 16:48

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:4641eb9a$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Er det ikke en gal årstid for vinterhjul?

Australien? Det forklarer så måske også hvorfor rattet sidder forkert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-07 16:45

JS skriver:

> Efter (endelig) at have fået sat vinterhjul på (på et værksted) sidder
> rattet "skævt" når hjulene peger ligeud.
> Hvad kan det skyldes?

At styringen har været adskildt, eller nogen har kørt på en kansten ret
voldsomt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Bak

Dato : 09-05-07 17:16

> JS skriver:

> At styringen har været adskildt, eller nogen har kørt på en kansten ret
> voldsomt.

Eller mekanikeren har ment at det var nødvendigt at spore kareten, men har
glemt at holde øje med rattets position?

Martin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-05-07 17:18

"JS" <js_539@hotmail.com> writes:

> Efter (endelig) at have fået sat vinterhjul på (på et værksted) sidder
> rattet "skævt" når hjulene peger ligeud.
> Hvad kan det skyldes?

Vinterhjul i maj???

Tja, enten er hjulene vel vanvittig dårligt sporede, eller også er der
sket et eller andet med forbindelsen mellem rat og hjul (tandstangen
flyttet en tand?).

Fra : JS

Dato : 09-05-07 18:37

JS wrote:
> Efter (endelig) at have fået sat vinterhjul på (på et værksted) sidder
> rattet "skævt" når hjulene peger ligeud.
> Hvad kan det skyldes?

Ja ok, sommerhjul, vinterhjul...
Det er selvfølgelig sommerhjul. Og tak for svarene!

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 09-05-07 19:44

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja ok, sommerhjul, vinterhjul...
> Det er selvfølgelig sommerhjul. Og tak for svarene!
Der kan også være noget galt med dækkene, det har jeg selv prøvet med min
A4.

/Carsten

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-05-07 17:00

Wed, 9 May 2007 20:43:42 +0200, skrev Carsten Hjorth, på 16 linier, i
<4642165b$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

>"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Der kan også være noget galt med dækkene, det har jeg selv prøvet med min
>A4.

Ja 40 pci i den ene side og 10 i den anden

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-07 18:32

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Wed, 9 May 2007 20:43:42 +0200, skrev Carsten Hjorth, på 16 linier, i
> <4642165b$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :
>

> Ja 40 pci i den ene side og 10 i den anden

Er dækkene nu også computerstyrede? Hvad skal det ikke ende med ;)

Martin

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-05-07 20:35

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Er dækkene nu også computerstyrede? Hvad skal det ikke ende med ;)

Min bil er så ny at den kører med 20 agp i den ene side og 35 pcie i den
anden

Troels

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-05-07 20:44

Thu, 10 May 2007 19:31:50 +0200, skrev Martin Bak, på 16 linier, i

Ja mobbe kan man da altid gøre
PSI så da.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-05-07 20:36

> Hvad kan det skyldes?

Det ved jeg ikke, men..

"Nu kunne det være ret rart at få rettet rattet!"

Troels