Hej
Mht værkstederne er jeg helt på bar bund, og tror ikke du får svar på
det herinde, da bilen stadig er temmelig ny, og derved kører alle
stadig rundt med
fabriksgaranti. Men prøv at kontakte det lokale Toyota værksted og
snak med dem.
Jeg (eller konen) har en Aygo, som vi købte sidste sommer. Vi er
rigtig glade for bilen. Vores erfaringer indtil videre er:
-Kvik i byen, følger rigtig fint med trafikken
-Død på motorvej, stejle bakker i 5. gear er dødsdømt.
-Fin plads i kabinen, selv på bagsædet taget bilens størrelse i
betragtning.
-Ingen lyskontakt i højre fordør samt bagdøre, dette er sgu for ringe.
Har selv overvejet at sætte en kontakt i venstre fordør, da den er
forberedt.
-Lidt støjende fra bagpotten, har selv overvejet ekstra støjdæmpning i
bagageerum
-Økonomisk, dog langt fra de små 22 km/l herinde i Århus. Ligger
normalt omkring de 17 km/l med frisk kørsel.
-Lidt træg gearskifte ved kold gearkasse
-Styrtøjet er lidt umeddelsomt om underlag
-Ikke særlig retningsstabil i blæsvejr fra ca 70km/t ->
-Meget dårlig adgangsforhold til det de kalder bagarum. Poser er
faktisk lidt besværlige at putte ned i rummet, pga meget høj
læssehøjde.
-Ufattelig let at parkere da den er lille og smal.
-Rigtig gode oversigtsforhold og gode spejle, dog undre det mig der
ikke er et dødvinkelsspejl i føresiden
-Ingen varme i sidespejle
-Eledig lyd fra den org Toyota radio med 6 højtalere. OK er nok også
godt vant da bil nummer 1 er en Octavia 2, der har rigtig god lyd i de
indbyggede
højtalere.
-Prisen er lige faldet lidt over 20000 kr, dejligt for dem som skal
købe en. Træls for os som har en.
For lige at summere op, så er vi rigtig glade for bilen, men den egner
sig bedst som bybil, da bagerummet er en joke (især for os med
småbørn). Vi regner
med at beholde dytten i mange år, da den fuldt ud lever op til vores
forventninger om en økonomisk lille bil nr 2.
Vi har kun haft en enkelt problem, idet førerdøren ikke slutter helt
tæt. Dette bevirker at der kommer vand ind under måtten i føresiden.
Toyota arbejder
pt på at lave en nye tætningsliste til dørrammen, da det åbenbart er
et kendt problem.
Hvis jeg skulle købe en ny Aygo eller en af de andre lige nu, ville
jeg dog helt klart gå efter en med A/C, da dennne fåes for ca 120000
kr.
Men jeg vil helt klart anbefale at købe en af de 3 små, hvilken en man
vælger er en smagssag. Blot skal man huske at toyota er den eneste af
de 3 der yder
3 års garanti. Men det er nok svært at finde et alternativ til ca
100000 kr der er bedre, hvis det skal være en ny bil.
Dette var en rigtig lang smøre, håber noget af det kan bruges.
Mvh
Jakob Skovgaard
not@home.se skrev:
>nu spørger jeg lige dumt , da jeg
>tænker på at købe en c1 da jeg
>syntes at den er pænest inden i og
>uden på i forhold til aygoen og
>107eren , men alle snakker så
>meget om at servicen er supergod på
>toyotaværkstederne, betyder det så
>at der er skodservice på et
>citroenværksted ?
>
>er et citroenværksted dyrere end
>et toyotaværksted ? eller hvad er den
>store forskel ?
>
>og så tænker jeg at hvis jeg køber
>en c1 og når garantiperioden er
>løbet ud vil jeg så egentlig ikke
>kunne ringe til både peugeot og
>toyota og citroen og høre om
>reperationsprisen på det der nu er gået i
>stykker, og så tage det biligste værksted ?
>
>eller vil de hos peugeot og toyota
>behandle mig dårligere/dyrere fordi
>det er en citroen ?
>
>er der ellers noget negativt at
>sige om c1eren udover at den
>selvfølgelig ikke er lige så god
>som de biler der er dyrere end den ?
>er der noget som skal skiftes
>oftere fordi det er en billig bil ?
>
>jeg overvejer c1eren meget
>kraftigt jeg har prøvet den et par gange og
>den er sjov at køre i og da jeg
>ikke kører mere end ca 10km om dagen
>så er den rigeligt til mig.
>jeg har en 20år gammel toyota så
>for mig er c1eren vild luxus på alle
>områder elruder servostyring osv