Clio eller Punto
Fra : Morten Olesen

Dato : 07-05-07 08:16

Hej,

konen står for at skulle have bil..... (nu kan jeg desværre ikke trække den
længere!)

Efter at have prøvet en stak forskellige mærker/modeller, mener hun, at det
skal være en Renault Clio eller en Fiat Punto.

Nu vil jeg høre, om det ene er et bedre købe end det andet.

Behovet er ren bykørsel og max. 10K km p.a.

Begge biler koster ca. 100K +- og er fra 2004/05. og med 1.2L motor.
Jeg kan se, at de kører ca. det samme på literen og koster det samme i
afgift.

Er der kendte fejl ved nogen af modellerne? Er den ene et bedre køb end den
anden? Andre kommentarer eller erfaringer?

På forhånd tak

Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-05-07 11:27

Morten Olesen wrote:
> [...]

> at det skal være en Renault Clio eller en Fiat Punto.

> Nu vil jeg høre, om det ene er et bedre købe end det andet.

Hvad kan du bedst li´?

Pest eller kolera?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 08-05-07 12:33

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Pest eller kolera?

Dejligt nuanceret svar.

/Jan

Fra : sorensen

Dato : 07-05-07 11:38

"Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>

> Er der kendte fejl ved nogen af modellerne? Er den ene et bedre køb end
> den anden? Andre kommentarer eller erfaringer?
>
> På forhånd tak

Peugeot 107 med de nye priser koster den ca. 98.000 som ny .

Fra : Morten Olesen

Dato : 07-05-07 11:45

> Peugeot 107 med de nye priser koster den ca. 98.000 som ny .

Jeg ved det, men den er simpelthen for lille - det med at kunne
parallelparkere med snuden imod kantstenen er ikke lige mig

Fra : Leonard

Dato : 07-05-07 12:00

On Mon, 7 May 2007 12:44:47 +0200, Morten Olesen wrote:

> Jeg ved det, men den er simpelthen for lille - det med at kunne
> parallelparkere med snuden imod kantstenen er ikke lige mig

Var det ikke bil til konen?
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : KASO

Dato : 07-05-07 14:46

> [...]
>
> Er der kendte fejl ved nogen af modellerne? Er den ene et bedre køb end
> den anden? Andre kommentarer eller erfaringer?

En fabriksny Clio koster da ikke meget over 100K - så hvorfor købe en brugt
til samme pris?

Fra : Morten Olesen

Dato : 07-05-07 15:03

> En fabriksny Clio koster da ikke meget over 100K - så hvorfor købe en
> brugt
> til samme pris?
110K+metallak+5døre+basispakke=ca.130K

Brugt årgang 2005 ca. 95K - så der er da lidt at spare.

Fra : Ivar

Dato : 07-05-07 17:02

Morten Olesen skrev:

> Brugt årgang 2005 ca. 95K - så der er da lidt at spare.

Ja, jeg ville da også købe en ny for 110.000 i stedet.

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Morten Olesen

Dato : 08-05-07 12:09

> Ja, jeg ville da også købe en ny for 110.000 i stedet.

Også selvom en ny koster:
Bilen 109.998
Metallak 5.550
5-døre 5.000
Ialt: 120.548,-

Dvs. en besparelse på ca. 25K? Ville det stadig være fordelagtigt at købe en
ny? Frem for en 2005 med ca. 40k km på bagen?

Fra : Ivar

Dato : 08-05-07 17:09

Morten Olesen skrev:

> Dvs. en besparelse på ca. 25K? Ville det stadig være fordelagtigt at købe en
> ny? Frem for en 2005 med ca. 40k km på bagen?

Ja, jeg ville helt sikkert betale den smule ekstra for at få
en sprit ny bil. Faceliftet og kun med de problemer garantien dækker.

Jeg havde nok valgt den i hvid og sparet de 5000 kr. Metallak skulle
kun være for at give 8000 ekstra for at få airkondition, som
sjovt nok kun kan tilkøbes modeller med metallak.

Ivar Magnusson

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 08-05-07 12:37

Morten Olesen wrote:

> Efter at have prøvet en stak forskellige mærker/modeller, mener hun, at det
> skal være en Renault Clio eller en Fiat Punto.

Hej Morten

Nu skal man jo være varsom med at udbrede sig i positiv retning om
franske biler her, men jeg har kun godt at sige om Renault generelt og
ikke mindst Clio'en. Da de kørte kampagne her sidste efterår (tror jeg
det var) var jeg svært fristet til at købe endnu en, men konen fandt
ikke at vi havde behov en tredie bil

Jeg skal dog også være ærlig at sige, at jeg kun har begrænset erfaring
med Punto'en. Faktisk er du og jeg nok bedst tjent med, at jeg ikke
kloger mig her

Men god fornøjelse uanset ...

/Jan