Købt bil, ikke omregistreret endnu, proble~
Fra : Leif Neland

Dato : 06-05-07 20:34

Jeg har købt bil privat, fik kopi af registreringsattesten med på
prøveturen.

Efter eftersyn hos mekaniker, blev vi enige om prisen pr telefon, og jeg
overførte penge pr netbank.

Jeg forsøgte så at omregistrere, men det kan man ikke på en kopi af
registreringsattesten (duh...)

Så sendte jeg sælger en frankeret svarkuvert, samt forsikringsbevis og
udfyldt omregistreringsblanket, så han kunne vælge at sende mig
registreringsattesten, eller selv omregistrere.

Det har han ikke gjort endnu, men det er kun et par dage...

Er det nogen ulempe for mig?

Hans forsikring dækker vel stadig (ansvar), og han får tilsendt
parkeringsafgifter og fartbøder, så er det ikke kun hans problem?

Leif

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 20:50

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nogen ulempe for mig?
> Hans forsikring dækker vel stadig (ansvar), og han får tilsendt
> parkeringsafgifter og fartbøder, så er det ikke kun hans problem?

Elementært for enhver bilhandel er dét, at du ikke aflevere penge
uden at modtage den originale registreringsattest. I modsat fald er
sælger f.eks. i stand til at sælge bilen flere gange, hvis han vil.

Har du via bilbogen checket bilen for restgæld?

Fra : alexbo

Dato : 06-05-07 21:25

"Mogens" skrev

> Elementært for enhver bilhandel er dét, at du ikke aflevere penge
> uden at modtage den originale registreringsattest. I modsat fald er
> sælger f.eks. i stand til at sælge bilen flere gange, hvis han vil.

Nu er det noget svært at sælge en bil man ikke kan fremvise.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:46

alexbo skriver:

> Nu er det noget svært at sælge en bil man ikke kan fremvise.

"Hva satan, der er ham der aldrig vendte retur fra en testkørsel.....Giv
mig min bil tilbage"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 06-05-07 21:52

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> alexbo skriver:

> "Hva satan, der er ham der aldrig vendte retur fra en testkørsel.....Giv
> mig min bil tilbage"

"overførte pengene via netbank"

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 07-05-07 05:14

> Nu er det noget svært at sælge en bil man ikke kan fremvise.

Jep - uden tvivl, men "sælge" ift. at belåne den er intet problem
uden bil men vha dens registreringattest...

Fra : co@ch [4130]

Dato : 06-05-07 20:41

> [...]
>
> Hans forsikring dækker vel stadig (ansvar), og han får tilsendt
> parkeringsafgifter og fartbøder, så er det ikke kun hans problem?

Plejer man ikke at sige:
Den der har reg. attesten er den rette ejer

Uden den får du ikke indregistreret bilen i dit navn....ergo er det stadig
købers bil.
Du kan vel køre hen til sælger og få den i hånden.
Jeg ville aldrig købe en bil uden at få reg. attesten med.
Kopi er lig nul.

Mvh
Bri@n

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 20:46

Fra : Henning

Dato : 06-05-07 21:17

On Sun, 6 May 2007 21:34:07 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>overførte penge pr netbank.
>
>Jeg forsøgte så at omregistrere, men det kan man ikke på en kopi af

Dvs. du har bilen nu, men mangler "bare" at få den omregistreret?

Fra : Leif Neland

Dato : 06-05-07 21:29

Henning wrote:

> Dvs. du har bilen nu, men mangler "bare" at få den omregistreret?

Ja.

Leif

Fra : alexbo

Dato : 06-05-07 21:27

"Leif Neland" skrev

> [...]
>
> Hans forsikring dækker vel stadig (ansvar), og han får tilsendt
> parkeringsafgifter og fartbøder, så er det ikke kun hans problem?

For at begynde med det sidste, så dækker hans forsikring, bøder og lign. kan
han undgå ved at skrive til udstederen at bilen er solgt.

Nu ved jeg ikke helt hvad et par dage dækker over, men det har også lige
været helligdag, han har måske heller ikke så nemt ved at komme på
motorkontor i åbningstiden, ring til ham mandag for at høre hvor langt han
er kommet.

Jeg vil ikke være særlig bekymret, den omvendte situation hvor køber ikke
omreg., er den der skaber problemer.

mvh
Alex Christensen

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 07-05-07 15:11

Kort sagt - den er har reg.att i original ejer bilen !

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : Codexx

Dato : 07-05-07 17:51

www.netink.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> Kort sagt - den er har reg.att i original ejer bilen !

Hvad er dit belæg for det? Mener du at ejendomsretten automatisk følger
registreringsattesten?

/Bacher

Fra : Leif Neland

Dato : 08-05-07 00:19

Codexx wrote:

> Hvad er dit belæg for det? Mener du at ejendomsretten automatisk
> følger registreringsattesten?

Der står på registreringsattesten:

C.4.c Indehaveren af registreringsattesten er ikke hermed identificeret som
civilretlig ejer af køretøjet.

Leif

Fra : Codexx

Dato : 08-05-07 09:34

Leif Neland wrote:

> Der står på registreringsattesten:
>
> C.4.c Indehaveren af registreringsattesten er ikke hermed
> identificeret som civilretlig ejer af køretøjet.

Arh, så er Lars' svar jo helt i skoven.

/Bacher

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-05-07 22:39

Codexx> Leif Neland wrote:
> [...]

Codexx> Arh, så er Lars' svar jo helt i skoven.

Det var det da også alligevel under forudsætning af at salgsaftalen er
gyldig (hvilket den normalt er, medmindre man f.eks. holder en kniv op
om halsen på den ene part for at få ham til at skrive under).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Codexx

Dato : 09-05-07 08:58

Martin "Jørgensen" wrote:

> [...]
> gyldig (hvilket den normalt er, medmindre man f.eks. holder en kniv op
> om halsen på den ene part for at få ham til at skrive under).

Jeg ved intet om registrering af biler, så min tanke gik på om domstolene
f.eks. havde statueret at bilen i en dobbelt-salgs-situation skulle udlveres
til den person der havde modtaget org. registreringsattest.

/Bacher

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 09-05-07 17:14

Hejsa

>Hvad er dit belæg for det? Mener du at ejendomsretten automatisk følger
>registreringsattesten?

Men ham med reg. att er den eneste der kan om reg. bilen !

Så sælger, de jo stadig har den originale att. kan jo bare om reg. til
en anden end køber..

Forstår stadig ikke at køber / sælger ikke følges på motorkontoret og
ordrer tingene sammen. Alternativet hventer blanketterne på
motorkontoret så kun underskrifterne mangler ! Jeg turde ikke andet !

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk