Iaften kl. 20:10 på TV2...
Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 18:27

....kommer der en udsendelse om, hvad lastvognschauffører
"får tiden til at gå med" mens de kører lastbil...

Fra : Thomas

Dato : 06-05-07 19:00

"Mogens" <jow@jow.dk> wrote in message
> ...kommer der en udsendelse om, hvad lastvognschauffører
> "får tiden til at gå med" mens de kører lastbil...

Ja alene en skjult optagelse af at de laver andet end at kigge lige ud, når
de kører deres tonstunge vogntog skulle være nok til at kortet røg permanent

Mvh

Thomas

der har set rigeligt med svingene vogntog på de danske motorveje, når de
lige har opdaget at de er på vej ud i marken eller ved at ramme en bil der
står parkeret i nødsporet...........Det er først efter man har sundet sig,
at man ærgrer sig over at man ikke fik vedkommende bragt til standsning og
delt kindheste ud

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-07 19:32

Thomas skrev:
> [...]
> de kører deres tonstunge vogntog skulle være nok til at kortet røg permanent

Dvs. de må heller ikke kigge i deres spejle ??
Kan du selv leve op til det du kræver af andre eller er din moral lidt
flosset ??
> [...]
> at man ærgrer sig over at man ikke fik vedkommende bragt til standsning og

Det er ikke kun lastbiler der står for den slags.

hilsen
Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 19:38

Martin Vollert wrote :

> Det er ikke kun lastbiler der står for den slags.

Men det er næsten kun lastbiler der slingrer udenfor deres egen
vognbane.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 19:46

On Sun, 06 May 2007 20:38:02 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Men det er næsten kun lastbiler der slingrer udenfor deres egen
> vognbane.

Jamen det skyldes jo at lastbilerne bliver forfulgt på alle leder og
kanter, bl.a. også ved at vognbanerne er så smalle at det er nærmest
umuligt at holde vogntoget indenfor striberne

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-07 19:58

Leonard skrev:

> Jamen det skyldes jo at lastbilerne bliver forfulgt på alle leder og
> kanter, bl.a. også ved at vognbanerne er så smalle at det er nærmest
> umuligt at holde vogntoget indenfor striberne

Tjaa det syntes jeg da udmærket udsendelsen her til aften viser, TV2
ville først ikke lige undersøge hvor mange af de 27 dødsulykker
lastbiler var indblandet i var lastbilernes skyld, og i de tilfælde hvad
var årsagen så, det er jo ikke ret vigtig eller hva ??
Det kunne jo være det ødelage nyheden så alle de der der falder for den
slags Ekstrablads/BT journalistik ikke fik noget at blive forarget over.

Hilsen Martin.

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-07 19:50

Henrik Stidsen skrev:

> Men det er næsten kun lastbiler der slingrer udenfor deres egen vognbane.

Nææ jeg ser det tit ved sælgere som sidder og laver faktura med deres
bærbar og mødre/fædre som skal tørre deres lille purk under næsen eller
en som lige skal skifte cd eller finde sin mobil i tasken mens de køre.
Jeg vil skyde på det går lige op, men nu er det jo også let at holde
fokus hvis man bare skal til Horsens eller Vejle fra F.eks Randers,
historien er lidt en anden hvis man køre fra Frederikshavn til Tyskland
og man skal som Thomas mener holde fokus på vejen 100% hele tiden uden
bare så meget at dreje hovedet.

Hilsen
Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 20:34

Martin Vollert pretended :

> Nææ jeg ser det tit ved sælgere som sidder og laver faktura med deres bærbar
> og mødre/fædre som skal tørre deres lille purk under næsen eller en som lige
> skal skifte cd eller finde sin mobil i tasken mens de køre.

Det ser jeg ikke ret tit - og slet ikke hvor det betyder at bilen ender
halvvejs ude i nødsporet eller lign.

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-05-07 21:14

Martin Vollert skrev:
> men nu er det jo også let at holde
> fokus hvis man bare skal til Horsens eller Vejle fra F.eks Randers,
> historien er lidt en anden hvis man køre fra Frederikshavn til Tyskland

Øøøøh.. Vil det sige at du mener at jo længere man kører jo mere
acceptabelt er det at man sidder og snorksover ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-05-07 10:25

Lars [6710] skrev:

> Øøøøh.. Vil det sige at du mener at jo længere man kører jo mere
> acceptabelt er det at man sidder og snorksover ?

Suuk..

Martin.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-05-07 10:46

On Mon, 07 May 2007 11:24:40 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:

>Suuk..

>--

Ja, det er himmelråbende....................!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-05-07 21:11

Martin Vollert skrev:

> Suuk..
>
> Martin.

Jamen suk du da endelig; det er jo et frit land

Men hvis jeg ikke har forstået hvad du mener, så forklar lidt nærmere,
for jeg ka´ikke følge dig....

Hvis jeg kører bil, så forsøger jeg at være lige koncentreret om jeg
blot skal til BILKA eller på ferie i Sydfrankrig.

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-05-07 13:16

Lars [6710] skrev:

> [...]
>
> Hvis jeg kører bil, så forsøger jeg at være lige koncentreret om jeg
> blot skal til BILKA eller på ferie i Sydfrankrig.

Ja self. forsørger man det, men når du nærmer dig Frankrig er du med
garanti ikke ligeså koncentreret og frisk som når du kommer ind på
Bilka's parkeringsplads.

Martin.

Fra : PMH

Dato : 06-05-07 20:07

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja alene en skjult optagelse af at de laver andet end at kigge lige ud,
> når de kører deres tonstunge vogntog skulle være nok til at kortet røg
> [...]

ja, ja...
Svar mig helt ærligt..

Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og
spist mens du kørte....??

Den eneste der efter min mening kørte uforsvarlig på et af klippene,
det var ham som sad med højre fod oppe på instrumentbordet, han
ville ikke have en chance for at nå bremsen hvis noget gik galt..

De andre gjorde "bare" ting som alle bilister gør ind imellem.

> [...]
> at man ærgrer sig over at man ikke fik vedkommende bragt til standsning og

Der er jo også lidt med størrelsen på disse biler..
Forestil dig at alle vejbaner blev reduceret med 1,5 meter i bredden,
tror du så ikke der af og til vil være en personbil/varevogn der lavede
samme nummer...???

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 20:22

On Sun, 6 May 2007 21:06:39 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>
>Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
>hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og

Det har jeg ikke - og har Brasso nok til glorien ) Men jeg har
sikkert haft fingrene ovre på radioen eller gjort andet som ikke lige
var egnet til at øge opmærksomheden fremad. Det var bare helt
tydeligt, at flere chauffører brugte flere sekunder til at studere
camperen uden overhovedet at kigge frem.

> [...]
>ville ikke have en chance for at nå bremsen hvis noget gik galt..
>
>De andre gjorde "bare" ting som alle bilister gør ind imellem.

"alle" er nok så meget sagt - men som "mange" gør af og til. Det gør
det altså ikke bedre, at vi faktisk skal til at have kamera i alle
motoriserede køretøjer for at kunne logge førerens adfærd.
Hmmmm.......måske en ide...........alkolås, GPS-fartkontrol, kamera på
føreren, road-pricing...........så blev der sikkert bedre plads derude
) Nogen med flere ideer, nå ja.........alt under 20 km/l skal
skrottes )

> [...]
>Forestil dig at alle vejbaner blev reduceret med 1,5 meter i bredden,
>tror du så ikke der af og til vil være en personbil/varevogn der lavede

Sikkert - men.......de mennesker har taget en uddannelse i at føre et
køretøj, som er væsentligt større end gennemsnitsfartøjet.....og burde
fandme vide bedre! Det er uanset skyldsspørgsmålet en betragtelig
stigning i antallet af ulykker med lastbiler involveret - jeg undgår
næsten dagligt sammenstød, andre ville have skylden for og det gør
temmelig mange andre også......problemet er, at der nærmest er
dødsstraf for at genere en lastbil, hvis føreren er lidt uopmærksom.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Thomas

Dato : 06-05-07 21:30

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> [...]
>
> Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
> hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og

Jeg har drukket cola, javist....... det skal ikke være nogen hemmelighed.
Bortset fra at jeg selvfølgelig ender op med ´en hånd på rattet, istedet for
de 2 lovpligtige, har mine øjne altid været rettet ud af foruden og ikke
andre steder hen. Det samme gør sig gældende hvis der skal spilles radio /
cd. Jeg behøver ikke sidde og kigge, hverken på min cola eller cd
afspiller for at betjene "dem"

> [...]
> Forestil dig at alle vejbaner blev reduceret med 1,5 meter i bredden,
> tror du så ikke der af og til vil være en personbil/varevogn der lavede

Sikkert nok, hvis de også sidder og sover.... jeg har ikke selv problemer
med at holde bilen lige i sporet

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 02:01

Thomas wrote:
> [...]
> gældende hvis der skal spilles radio / cd. Jeg behøver ikke sidde
> og kigge, hverken på min cola eller cd afspiller for at betjene "dem"

Så du bruger slet ikke dine spejle.

> Sikkert nok, hvis de også sidder og sover.... jeg har ikke selv
> problemer med at holde bilen lige i sporet
>
> Mvh
>
> Thomas
Det er nok fordi du har sat dit hovede fast i en skruestik.
Får du ikke hold i nakken?

Fra : Thomas

Dato : 07-05-07 16:49

"JB" <?> wrote in message news:463e7a29$0$32249$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Så du bruger slet ikke dine spejle.

Jeg ved ikke hvad du fisker efter..... et kig i spejlene tager vel et 1/4
sekund, hvert 10 sekund ??

> Det er nok fordi du har sat dit hovede fast i en skruestik.
> Får du ikke hold i nakken?

Nej, jeg er åbenbart et naturtalent, hvis det er svært for andre ????

Hvilket måske skulle starte en ny tråd....... "lær at køre efter en snor,
før du kommer i trafikken"............ der er så meget snak om
dræberkurser og skøjtekurser..... måske folk bare skulle lære at køre
efter en snor, så kom alt det andet, opmærksomhed og føling med køretøjet,
nok helt af sig selv

Mvh

Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 22:04

On Sun, 6 May 2007 21:06:39 +0200 "PMH" <tjaa@tjaa.dk> sent the
following smoke signals:

>Svar mig helt ærligt..
>
>Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
>hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og
>spist mens du kørte....??

Nej, men har præsteret at tage en lille lur med 120 km/t på en øde
landevej, og slippe fra det med livet i behold.

Taunus'en var dræbt på stedet...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 22:04

"Hr. Jensen" skriver:

> Taunus'en var dræbt på stedet...

Og du lever stadigvæk på lånt tid....
(hvordan går det egenligt??)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 22:15

On Sun, 06 May 2007 23:03:33 +0200 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>"Hr. Jensen" skriver:

>Og du lever stadigvæk på lånt tid....
>(hvordan går det egenligt??)

Er rimeligt stabil pt., men jeg er også sengeliggende 24/7.

Men lægen siger maks. 2-3 år, hvis jeg ikke kommer mere op.
Men så øges risikoen samtidig for hjerteanfald, så det er valget mellem
pest og kolera.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-07 05:21

"Hr. Jensen" skriver:

> Er rimeligt stabil pt., men jeg er også sengeliggende 24/7.

God danm it. Hvad med jundaj'en, er den også sengeliggende ?

> Men lægen siger maks. 2-3 år, hvis jeg ikke kommer mere op.
> Men så øges risikoen samtidig for hjerteanfald, så det er valget mellem
> pest og kolera.

Ukrudt forgår ikke så let.....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-05-07 07:27

On Mon, 07 May 2007 06:21:13 +0200 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>God danm it. Hvad med jundaj'en, er den også sengeliggende ?

Ikke helt, min mor bruger den som indkøbsvogn, hvilket højst giver 1000
km om året nu.

Det er dyre km, ja, men det giver en tryghed at den står derude, hvis
jeg pludselig skal på sygehuset (skadestuen) og ikke ønsker at lægge
beslag på en ambulance.

Men hvis jeg vandt i lotto, ville jeg købe en fuldintegreret autocamper,
for så ville min seng hele tiden være i nærheden, og samtidig kunne jeg
se lidt af Danmark.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-05-07 11:25

Hr. Jensen wrote:

> Det er dyre km, ja, men det giver en tryghed at den står derude, hvis
> jeg pludselig skal på sygehuset (skadestuen) og ikke ønsker at lægge
> beslag på en ambulance.

Fortæl din historie så andre kan lære af dine erfaringer!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-05-07 11:36

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Fortæl din historie så andre kan lære af dine erfaringer!

http://kortlink.dk/3ukx
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-05-07 18:53

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse news:463e2726$0$7610

> Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
> hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og
> spist mens du kørte....??

NEJ, ALDRIG.!! Alene af den grund du antyder. Skæg& snot for sig ;).

> De andre gjorde "bare" ting som alle bilister gør ind imellem.

De har fortjent en "orienterende køreprøve" ind i mellem. Bare for at holde
liv i kadavret ;).

> [...]
> Forestil dig at alle vejbaner blev reduceret med 1,5 meter i bredden,
> tror du så ikke der af og til vil være en personbil/varevogn der lavede

Og?, der gælder sammen regler. Kan de ikke honorere dem, er de ikke gode nok
til deres job.

Fra : PMH

Dato : 07-05-07 21:54

> NEJ, ALDRIG.!! Alene af den grund du antyder. Skæg& snot for sig ;).

Nej selvfølgelig har du ikke det..!!!
Langt den største del af alle uheld sker fordi føreren er ukoncentreret,
hvad der bliver lavet i bilerne hører man sjældent om..
Men lur mig om ikke også DU har været en tur i handskerummet, eller
taget jakken af under kørsel, eller andet der har forstyrret din
koncentration...

> De har fortjent en "orienterende køreprøve" ind i mellem. Bare for at
> holde liv i kadavret ;).

Har vi så ikke alle brug for det tror du...??

> Og?, der gælder sammen regler. Kan de ikke honorere dem, er de ikke gode
> nok til deres job.

Nej det er jo nemt at foreslå regler og forbud for andre...!!!
Er alle på din arbejdsplads lige gode til deres arbejde...???
Skal de der ikke er de bedste, og af og til laver fejl straffes..??

Og JA, jeg ved godt det er tunge køretøjer, og at de færdes imellem
andre bilister.
Jeg var selv lastbilchauffør i 20 år, og jeg har mange 1000 gange spist
og drukket (vand) imens jeg kørte. Jeg kan virkelig ikke se at det er
det store problem som nogen vil gøre det til..
De 2 gange jeg var impliceret i alvorlige uheld på 20 år, var begge
gange personbilistens skyld, simpelthen fordi de sad og snorksov,
og lige netop var ukoncentrerede, den ene over for rødt, den anden
ud for fuld stop..

PMH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 19:35

Mogens was thinking very hard :
> ...kommer der en udsendelse om, hvad lastvognschauffører
> "får tiden til at gå med" mens de kører lastbil...

Jamen det er jo kunderne, speditøren og vognmanden der presser og
tvinger de stakkels chauffører til at bryde loven...

Seriøst - det er da virkelig ikke så overraskende at lastbilerne kører
noget slingrende ind i mellem.

Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre for PO
at undgå at chaufførerne kan genkende deres civile biler.

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 19:53

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det er jo kunderne, speditøren og vognmanden der presser og tvinger
> de stakkels chauffører til at bryde loven...

? - de har en køre/hviletidsordning, som gør det muligt at holde kaffe-
og spisepause som alle andre. Vedr. mobilos må det sgu da være mu-
ligt at få en integreret udgave, som mange privatbiler er udstyret med
idag. De sidste stykker af mine biler har haft det - helt perfekt.

> Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre for PO at
> undgå at chaufførerne kan genkende deres civile biler.

Man kan vel, hvad man vil...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 19:55

Mogens skriver:

> Vedr. mobilos må det sgu da være mu-
> ligt at få en integreret udgave, som mange privatbiler er udstyret med
> idag. De sidste stykker af mine biler har haft det - helt perfekt.

Uhanejda. Det koster penge - og vognmanden vil ikek ofre en krone på
bilerne.

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 20:23

> Uhanejda. Det koster penge - og vognmanden vil ikek ofre en krone på
> bilerne.

Kunne den enkelte chauffør så ikke erstatte halvdelen af de
10 fjernprojektører med en håndfri installation/øresnegl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 20:28

Mogens skriver:

> Kunne den enkelte chauffør så ikke erstatte halvdelen af de
> 10 fjernprojektører med en håndfri installation/øresnegl.

Uhadadanej, det koster jo penge for de stakkels underbetalte sjafutter,
spørg selv Guldmannn.....

Vi har haft den oppe før !

Fra : TDN

Dato : 06-05-07 20:03

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligt at få en integreret udgave, som mange privatbiler er udstyret med
> idag. De sidste stykker af mine biler har haft det - helt perfekt.

Det undrer også tit mig at se dem med en mobil trykket til øret især når man
kan få håndfri til nærmest igen penge i de simple udgaver. I Århus ser jeg
også meget tit chaffører med en mobil presset til øret svinge med en hånd på
rattet og det anden på mobilen, så det undrer mig da ikke, det kan være
svært at holde øje med cyklister i det højre spejl, men én hånd på rattet og
hovedet på skrå....

Hermed ikke sagt almindelige bilister er bedre, men der sker lidt mere når
uheldet er ude når en lastbil er involveret.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 20:37

Mogens explained :

> [...]
> ligt at få en integreret udgave, som mange privatbiler er udstyret med
> idag. De sidste stykker af mine biler har haft det - helt perfekt.

Det kan ikke komme på tale, det er for dyrt at købe et headset til hver
enkelt lastbil og stille en mobil til rådighed så lastbilen har telefon
og ikke chaufføren.

Derudover så må du bede Finn Guldmann forklare hvordan det lykkes
speditører, vognmænd og kunder at presse chaufførerne til ulovligheder.

> Man kan vel, hvad man vil...

Ja jeg tror måske det er noget af det.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-05-07 21:49

> [...]
> ligt at få en integreret udgave, som mange privatbiler er udstyret med
> idag. De sidste stykker af mine biler har haft det - helt perfekt.

Problemet er jo nok at de har flere mobier at holder styr på.
1 til vognmanden
1 til konen
1 til elskerinden
fortsæt selv listen

Lejebil?

> Man kan vel, hvad man vil...

Dét kan vist ikke diskuteres

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 20:31

On Sun, 06 May 2007 20:35:16 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre for PO
>at undgå at chaufførerne kan genkende deres civile biler.

Det er fordi budgettet er til EN camper, og den spottes nemt Næh,
ud og lej forskellige en uge ad gangen og skift strækninger, de kører
på - men det er vel forfølgelse af en hårdt arbejdende gruppe.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 20:38

After serious thinking Ivan Madsen wrote :
> Det er fordi budgettet er til EN camper, og den spottes nemt Næh,
> ud og lej forskellige en uge ad gangen og skift strækninger, de kører
> på - men det er vel forfølgelse af en hårdt arbejdende gruppe.

Ja det ville jeg også foreslå - men spørgsmål er om ikke det i længden
vil betyde at udlejningsfirmaerne får kolde tæer...

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 20:40

On Sun, 06 May 2007 21:37:38 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Ja det ville jeg også foreslå - men spørgsmål er om ikke det i længden
>vil betyde at udlejningsfirmaerne får kolde tæer...

Nu kan politiet jo være smarte og bruge en privatperson som lejer,
hvis det sker........
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 20:43

Ivan Madsen has brought this to us :

> Nu kan politiet jo være smarte og bruge en privatperson som lejer,
> hvis det sker........

Det skulle nok ende med en forside eller 8 i Ekstrabladet...

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 20:51

On Sun, 06 May 2007 21:43:12 +0200, Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Ivan Madsen has brought this to us :

>Det skulle nok ende med en forside eller 8 i Ekstrabladet...

Hvorfor??....er vel ikke værre end at stille en fotovogn op på M3 og
knipse løs med af og til temmelig underlig skiltning )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 21:00

Ivan Madsen formulated the question :

> Hvorfor??....

Fordi det er ekstrabladet...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-05-07 21:50

> Ivan Madsen formulated the question :

> Fordi det er ekstrabladet...

Ok, den kan selv ikke jeg ikke argumentere imod

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-07 21:57

Uffe Bærentsen explained on 06-05-2007 :

>>> Hvorfor??....

> Ok, den kan selv ikke jeg ikke argumentere imod

Men seriøst tror jeg godt en udlejer kan komme i klemme hvis de lejer
ud til politikontrol. Det der med at hjælpe politiet med
færdselskontrol og tjene penge på det...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-07 11:42

On 6 Maj, 20:32, Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote:

> [...]
> flosset ??> der har set rigeligt med svingene vogntog på de danske motorveje, når de
>
> Det er ikke kun lastbiler der står for den slags.

Nej, men der er immervæk stor forskel på om det er 20-30 tons eller
1.600 kilo som svinger ind mod én.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-07 11:45

On 6 Maj, 21:06, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>
> Har du nogensinde holdt ind på tanken, og købt en fransk
> hotdog eller et smurt rundstykke, som du har siddet og

Nej, sodavand og æble ja.

> [...]
> ville ikke have en chance for at nå bremsen hvis noget gik galt..
>
> De andre gjorde "bare" ting som alle bilister gør ind imellem.

Vås !!!!

> [...]
> Forestil dig at alle vejbaner blev reduceret med 1,5 meter i bredden,
> tror du så ikke der af og til vil være en personbil/varevogn der lavede

Måske, men de vejer stadig 1/10 del.

Fra : PMH

Dato : 07-05-07 16:24

> [...]
> ville ikke have en chance for at nå bremsen hvis noget gik galt..
>
> De andre gjorde "bare" ting som alle bilister gør ind imellem.

nåå... Der kom jeg vist til at kæmme alle personbilister over een kam..
Det er åbenbart kun lastbilchauffører man må det med...

Så mener du ikke det er farligt...???

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-07 11:49

On 6 Maj, 20:35, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg kan dog ikke helt forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre for PO
> at undgå at chaufførerne kan genkende deres civile biler.

Det fatter jeg heller ikke.
De kan da bare leje en ny camper hver 14. dag.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-05-07 11:50

On 6 Maj, 21:03, "TDN" <tdn.fjernde...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> svært at holde øje med cyklister i det højre spejl, men én hånd på rattet og

Det er det jo så også, det sker jo jævnligt at der er en som kvadres.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-05-07 08:54

On 7 Maj, 17:24, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> Vås !!!!
>
> nåå... Der kom jeg vist til at kæmme alle personbilister over een kam..

Jeg tror at %-delen af chaufførere som både taler i telefin, ryger,
læser kort/udfylder papirer og styrer er langt højere blandt
lastbilchauffører end personbilførere.

> Måske, men de vejer stadig 1/10 del.
>
> Så mener du ikke det er farligt...???

Jo, men der er stor forskel på ulykkernes omfang om det er en
personbil eller en lastbil som overser en kø og brager op i den.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-05-07 14:35

On 8 Maj, 14:16, Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote:

> Ja self. forsørger man det, men når du nærmer dig Frankrig er du med
> garanti ikke ligeså koncentreret og frisk som når du kommer ind på
> Bilka's parkeringsplads.

Det kommer vel an på hvilke pauser han holder undervejs - uanset om
han kører til Bilka eller Frankrig ;)

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-05-07 18:20

Henrik Stidsen skrev:

> Det kommer vel an på hvilke pauser han holder undervejs - uanset om
> han kører til Bilka eller Frankrig ;)

Elementært min kære Watson

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-05-07 22:18

Lars [6710] skrev:

> Elementært min kære Watson

At du forsøger at være 100% koncentreret er ikke ensbetydende med at du
er.. men ellers tror jeg slet ikke i har fattet det jeg skrev.

Martin.