dtc-regler
Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 14:25

Er jeg sent på den hvis jeg brokker mig over at DTC-reglerne partout skal
være så indviklede?

http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2665&nyhed_id=11630&pagetype=1

--
Mvh. Otto

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 14:37

For slet ikke at snakke om hvad der sker med kommentatorerne...

Mvh. Otto

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-05-07 14:48

Efter mange tanker skrev Otto J:
> For slet ikke at snakke om hvad der sker med kommentatorerne...
>
> Mvh. Otto

Er de værre nu, end du TV2 havde det?
Kai

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-07 15:00

Fister Løgsovs skrev:

> Er de værre nu, end du TV2 havde det?
> Kai

Ja de sidder åbenbart med ryggen til banen når de kommenterer, det tog
dem 11/2 omg. at opdage at Elgaard og Nielsen var kommet forbi
Magnussen, som iøvrigt skal tage sig sammen, det med at lalle bag
Lundgaard er bare ikke godt nok.

Hilsen
Martin.

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 15:03

> Er de værre nu, end du TV2 havde det?

Det kan vel være en smagssag, men imho absolut ja. Mht. reglerne, så er 2.
kvalifikationsrunde nu slut, og jeg har INGEN anelse om hvem der starter i
pole i finalen... Og i formentligt endnu højere grad end sidste år, kan man
ret nemt komme i situationer hvor ham der står med pokalen for en vunden
finale til sidst, langtfra er ham der får flest point med hjem. Oven i dét
er der ligesom forrige år mulighed for at trække de dårligste resultater
fra - altså bortset fra hvis de dårligste resultater sker i de løb hvor man
ikke må. Rent kaos! Det eneste man kan gøre er at se noget ræs, og så kan
man se hvem der vandt bagefter. At følge med i stillingen er håbløst.

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 15:57

On Sun, 6 May 2007 16:02:45 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

>Det eneste man kan gøre er at se noget ræs, og så kan
>man se hvem der vandt bagefter. At følge med i stillingen er håbløst.

Det ville være nemmere bare at forære pokalen til Dengse eller
Tude-John... hvilket jo passer fint i Don Elgaards Jyde-Mafias kram.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-05-07 16:01

Hr. Jensen skrev:
> [...]
>>

> Det ville være nemmere bare at forære pokalen til Dengse eller
> Tude-John... hvilket jo passer fint i Don Elgaards Jyde-Mafias kram.

Tjaa ellers kunne de andre teams bare stramme balderne og køre fra Essex.

Martin.

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 16:01

> Det ville være nemmere bare at forære pokalen til Dengse eller
> Tude-John... hvilket jo passer fint i Don Elgaards Jyde-Mafias kram.

Deromkring, ja. Kanal5 har tilsyneladende heller ikke tænkt sig at hjælpe
med at holde overblikket over hvordan weekenden gik, eller også kan de
heller ikke finde rundt i pointene. En hurtig oversigt over den samlede
stilling efter de første 3 heats ville ikke have skadet. Men hvad, så må jeg
jo tage derud selv næste gang, i stedet for at ligge på sofaen og brokke
mig...

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 17:22

Man kan jo bare åbne sine øjne det er jo ikke forbudt at se selv, istedet
for kun at høre hvad kommentatorerene siger...

> Det ville være nemmere bare at forære pokalen til Dengse eller
> Tude-John... hvilket jo passer fint i Don Elgaards Jyde-Mafias kram.

Ej come on nu igen, Nielsen kører pisse godt, se magnussen det tog han MANGE
omgange at komme forbi lundgaard.. næste løb var det nielsen der lå bagved,
kort process og nielsen var forbi ham, indse det han er en pisse god
racerkører, jeg håber han vinder i år, det har han sq fortjent..

Og de andre teams kan sq bare stramme ballerne istedet for at tro det er
folkerace, og så se at give noget konkurrence..

Mvh
Morten

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 18:39

> Man kan jo bare åbne sine øjne det er jo ikke forbudt at se selv, istedet
> for kun at høre hvad kommentatorerene siger...

Det vil sige du kan godt så snart finalen i 4. løbsweekend er kørt, fortælle
mig præcist hvilken plads Michael Outzen nu indtager i den samlede stilling?
Hvis du kan, så er du autist. For os andre ville det være en rar ting at
afslutte programmet med en opdatering på den samlede stilling.

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 18:49

"> Det vil sige du kan godt så snart finalen i 4. løbsweekend er kørt,
fortælle
> mig præcist hvilken plads Michael Outzen nu indtager i den samlede
> stilling?

Hehe nej sq..

> Hvis du kan, så er du autist. For os andre ville det være en rar ting at
> afslutte programmet med en opdatering på den samlede stilling.

Helt enig, mon ikke de kommer efter det, jeg misforstod dig vist

Mvh
Morten

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 22:05

Et eksempel på hvor tåbelig "finalen" er: Hvis vi antog at Jan M. og Casper
Elgaard havde byttet plads i finalen i dag, så ville Magnussen stå med
pokalen og champagnen, på trods af at Casper Elgaard og John Nielsen begge
ville have flere point for weekenden end Jan. Kører man dén teori lidt ud i
ekstremerne, så kan du have en kører der ender sæsonen med at stå i
statistikken som sejrherre i alle finaler i sæsonen, uden at vinde
mesterskabet. Det er da for latterligt - så lav da to eller for den sags
skyld tre heat per weekend, hvis det er dét der skal til - det er til grin
at snakke om kvalifikation og finale, med efterfølgende kåring af
finale-vinderen, når de pointmæssigt tæller det samme og iøvrigt såvidt jeg
kunne se var lige lange.

Men måske er jeg bare lidt mere søndags-mavesur i dag end jeg plejer...

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 21:52

On Sun, 6 May 2007 18:21:39 +0200 "Morten Juel"
<SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>kort process og nielsen var forbi ham, indse det han er en pisse god
>racerkører, jeg håber han vinder i år, det har han sq fortjent..

Nu ved Lundgaard jo udmærket godt hvad der sker hvis man ikke giver
Tude-John plads til at komme forbi....
Man ender ude i fangsandet med efterfølgende kommentar fra Tude-John:
"That's racing".

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 22:26

> Nu ved Lundgaard jo udmærket godt hvad der sker hvis man ikke giver
> Tude-John plads til at komme forbi....
> Man ender ude i fangsandet med efterfølgende kommentar fra Tude-John:
> "That's racing".

lalala det er alt hvad jeg læser når du skriver, hvornår er det sidst sket??
var det ikke magnussen der var ude med riven imod lundgaard idag, husker
bestemt chervoleten køre sidelængs på et tidspunkt...

Mvh
Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-05-07 07:57

On Sun, 6 May 2007 23:26:12 +0200 "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
sent the following smoke signals:

>lalala det er alt hvad jeg læser når du skriver, hvornår er det sidst sket??

Længe siden, men det var Lundgaards DTC-mesterskab, der røg i fangsandet
sammen med bilen, så den ligger nok stadig i baghovedet.

Især hos mig, og det er nok grunden til at jeg ikke bryder mig
synderligt meget om Dengse. Prøv at lukke øjnene næste gang John og
Casper taler, de lyder sgu som to kloner...

Mht. til navnet 'Tude-John', så er han holdt op med at vræle (lige så
meget tidligere) ved DTC, men når det kommer til Le Mans, så er navnet
fuldt berettiget.

"Bu-huuu, Audi'erne er for stærke, bu-huuu, Audi'erne er for dyre..."
Så kør med i GT2-klassen, John!
"Bu-huuu, jeg vil køre LMP1 med et skrabet budget, og jeg vil vinde..."

Hans tilhængere skal altid nævne at T-J skam var den første dansker der
vandt Le Mans, og til det kan jeg kun spørge:
"Hvornår er det sidst sket??"

Hvis han var mand nok til at stå ved sine handlinger, så var jeg også
mand nok til at tage hatten af for ham....men det sker sgu næppe.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 17:23

> Det kan vel være en smagssag, men imho absolut ja. Mht. reglerne, så er 2.
> kvalifikationsrunde nu slut, og jeg har INGEN anelse om hvem der starter i
> pole i finalen...

Mon ikke de kommer efter det??

mvh
Morten

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 18:44

> Mon ikke de kommer efter det??

Kanal 5? Det burde ikke være så kompliceret, at man ikke kan gennemskue det
efter selv at have set løbene, uden at skulle sidde med en lommeregner. Og
som sagt, så er det enkelte løb én ting, noget helt andet er at følge med i
den samlede stilling i løbet af sæsonen. Har de allerede glemt alt det brok
der var over samme pointsystem forrige år? (eller var det året før?) Der
var vel for hulen en grund til at de droppede det igen.

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 19:27

Otto J skriver:

> Er jeg sent på den hvis jeg brokker mig over at DTC-reglerne partout skal
> være så indviklede?

Pas, men det var fedt at se løbet i "real life".....

Omend Special Saloon måske bød på sjovere biler

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 20:42

> Pas, men det var fedt at se løbet i "real life".....

Det indrømmer jeg gerne at jeg får gjort for lidt. Men de gange jeg har
været der, har jeg nu heller ikke været voldsomt imponeret over
informationsniveauet, og med det nye regelsæt tror jeg absolut godt det kan
lade sig gøre at sidde i bilen på vej hjem uden at vide hvem der fører i
mesterskabet... (nogenlunde ligesom dengang vi tog hjem fra DHB i Padborg,
uden nogen som helst idé om hvem der havde vundet...)

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:40

Otto J skriver:

> Det indrømmer jeg gerne at jeg får gjort for lidt. Men de gange jeg har
> været der, har jeg nu heller ikke været voldsomt imponeret over
> informationsniveauet,

De 2 speakere på jyllandsringen gjorde det faktisk udemærket. Men på den
anden side er jeg også tilpas uinteresseret i den samlede stiling, da
jeg ikke ser de andre løb.

Men havde jg vidst at du var så interesseret havde jeg ringet, da jeg
har en ubrugt billet.

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 21:51

> Men havde jg vidst at du var så interesseret havde jeg ringet, da jeg
> har en ubrugt billet.

Tømmermænd + Super Saloon motorstøj = Dårlig cocktail...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:56

Otto J skriver:

> Tømmermænd + Super Saloon motorstøj = Dårlig cocktail...

SS var først klokken 17, såååhhh.

Faktisk larmede 600kubikkerne næsten mest.

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 22:34

> SS var først klokken 17, såååhhh.

Og hvad vil du sige med dét???

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-07 05:20

Otto J skriver:

> Og hvad vil du sige med dét???

Ay på det tidspukt er "knüllerbasserne" vel ved at være overstået ?

Fra : Otto J

Dato : 07-05-07 10:00

> Ay på det tidspukt er "knüllerbasserne" vel ved at være overstået ?

Under normale omstændigheder skulle man tro det, ja (og så snakker vi ikke
mere om dét...

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 19:41

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Er jeg sent på den hvis jeg brokker mig over at DTC-reglerne partout skal
> [...]

Næh det er du ikke...

Var på Jyllandsringen idag, hvilket var super, og reglerne er svært
gennemskuelige. Vi stod til hvert DTC løb og undrede over placeringerne
bilerne kom ud igen.
Kan sgisme ikke lige se hvordan det hænger sammen, tror det kræver at man
tager sig noget tid til reglerne - men kanont race.

Mht. Lundgaard - han kører stabilt, og er god til at holde andre bag sig -
så er det også sagt!
Magnussen rykkede fra hele feltet, efter han på flotteste vis kom forbi
Lundgaard i de sidste 2 race.. bare synd det skete så sent i løbet.

Forøvrigt var der den der Porsche 993 Super Saloon Car i sidste løb - den
rykker sku for vildt sammen med de M3'ere og total nice LYD!

/HB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 19:51

HB skriver:

> Mht. Lundgaard - han kører stabilt, og er god til at holde andre bag sig -
> så er det også sagt!

Har han en for ringe bil, eller skulel han holde sig til rally ?

> Magnussen rykkede fra hele feltet, efter han på flotteste vis kom forbi
> Lundgaard i de sidste 2 race.. bare synd det skete så sent i løbet.

Der var lidt langt op til Michel Nygård, der til trods for sit
"handicap" (forhjulstrukken bil) klarede det ret godt.

> Forøvrigt var der den der Porsche 993 Super Saloon Car i sidste løb - den
> rykker sku for vildt sammen med de M3'ere og total nice LYD!

Porschen rykkede for vildt op ad langsiden. De andre biler blev
tydeligvis sat af....

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 20:00

> HB skriver:

> Har han en for ringe bil, eller skulel han holde sig til rally ?

Det er også lige det jeg ville spørge om )

> Der var lidt langt op til Michel Nygård, der til trods for sit
> "handicap" (forhjulstrukken bil) klarede det ret godt.

Jep det var ok kørt

> Porschen rykkede for vildt op ad langsiden. De andre biler blev
> tydeligvis sat af....

Kom lidt tæt på den ovre ved starten af det nye stykke bane - for hulen den
vil fremad

/HB

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 20:15

HB skriver:

> Kom lidt tæt på den ovre ved starten af det nye stykke bane - for hulen den
> vil fremad

Okay, vi sad på den "lille blå tribune" ovre modsat startgrid med udsigt
over de første 2 sving.

Her var det tydeligt at når den kom op ad "hullet" lige før langsiden
havde den en del mere acceleration end den bagvedkørende BMW. Til
gengæld passede gearingen slemt til den "korte langside" lige foran os,
hvor han skiftede op 2 gange efter svinget, for at geare ned igen inden
de skarpe sving. Højeste gear var nok 2-3 sekunder.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-07 22:09

> HB skriver:

> Okay, vi sad på den "lille blå tribune" ovre modsat startgrid med udsigt
> over de første 2 sving.

Der var vi også i starten, men valgte det nye stykke da vindretningen var
rigtig fin mht. lyd og lugten af bremser og benzin .. ja man er vel lidt
miljøskadet hehe.

> [...]
> hvor han skiftede op 2 gange efter svinget, for at geare ned igen inden
> de skarpe sving. Højeste gear var nok 2-3 sekunder.

Ja gearingen undrede også mig en del

Nå - vil lige se den halve time med klip derfra i dag her kl. 23.30 på kanal
5

/HB

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 20:49

> Har han en for ringe bil, eller skulel han holde sig til rally ?

Jeg vil påstå at det er bilen, jeg synes han har bevist at han hører til i
selskabet. Respekt for Michel for rent faktisk at kunne klare sig i DBC
(Danish BMW Championship...)

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:42

Otto J skriver:

> Jeg vil påstå at det er bilen, jeg synes han har bevist at han hører til i
> selskabet.

Pas, den anden Daewoo (okay Chevrolet da) lå også noget længere nede.

> Respekt for Michel for rent faktisk at kunne klare sig i DBC
> (Danish BMW Championship...)

Pæn bil for øvrigt

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 21:54

> Pas, den anden Daewoo (okay Chevrolet da) lå også noget længere nede.

Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke så første kvalifikationsheat, men
såvidt jeg husker udgik den af dét heat, og startede bagest i andet (hvis
den overhovedet startede?)

> Pæn bil for øvrigt

Dig og dit VAG-flip...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:57

Otto J skriver:

> Dig og dit VAG-flip...

Den rykkede kan jeg godt fortælle. Taget i betragtning af de andre
bilers "sportslige konstruktion" tog den nu godt fra...

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 20:46

> Kan sgisme ikke lige se hvordan det hænger sammen, tror det kræver at man
> tager sig noget tid til reglerne - men kanont race.

Se førnævnte link, plus dette vedr. point-sammentællingen:
http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2665&nyhed_id=11252&pagetype=1

Værsgo' og spis.

> Forøvrigt var der den der Porsche 993 Super Saloon Car i sidste løb - den
> rykker sku for vildt sammen med de M3'ere og total nice LYD!

Sidst jeg så Super Saloon, var det vist en Golf der larmede mest... Den
klasse er sgu for sjov!

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 21:43

Otto J skriver:

> Sidst jeg så Super Saloon, var det vist en Golf der larmede mest... Den
> klasse er sgu for sjov!

Der var en Gof IV i dag, den røg af i andet sving (hov, hvem har det på
vide, i løbet af de næste omgange halede han _gevaldigt_ ind på de
forankørende, til trods for at de efterlod ham mutters alene mens han
"vendte kareten". I løbet af de første 3-4 omgange havde han hentet 6

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 21:55

> [...]
> forankørende, til trods for at de efterlod ham mutters alene mens han
> "vendte kareten". I løbet af de første 3-4 omgange havde han hentet 6

Det er et par år siden jeg så dem sidst, men ja, det er en dejligt
ujævnbyrdig klasse...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 22:02

Otto J skriver:

> Det er et par år siden jeg så dem sidst, men ja, det er en dejligt
> ujævnbyrdig klasse...

Nu er der jo også 3 klasser (man kan kende dem ud fra vognnummeret 1xx,
2xx eller 3xx, så meget forstod jeg da af de 2 speakere.

"Den lille grønne frø" (en lotus elite) fik eddermanme bank, er du så
færdig - men den hed også 301 (eller 302).