aircon på suzuki
Fra : Hans

Dato : 05-05-07 18:28

Hej NG

Er der en Suzuki mekaniker til stede ?

Jeg har brug for at vide hvor meget kølemidel der er på min bil..

De har glemt at skrive det i motor rummet

Modellen er en Grand Vitara 2,0 benzin årgang 2006

Mvh Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-05-07 18:35

Hej!

Hans wrote:
> Jeg har brug for at vide hvor meget kølemidel der er på min bil..
>
> De har glemt at skrive det i motor rummet

Det er vel lidt meningsløst at skrive det, idet det aftager med tiden

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-05-07 10:26

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Det er vel lidt meningsløst at skrive det, idet det aftager med tiden

Næh! Et sådan typeskilt for anlægget anbringes typisk i motorrummet for
at den næste der skal lave service på det har umiddelbar adgang til
informationen.

Mvh
Claus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-05-07 00:14

"Hans" <ask@meeeee.not> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De har glemt at skrive det i motor rummet
>
> Modellen er en Grand Vitara 2,0 benzin årgang 2006

Står det ikke på et skilt ude ved køleren?
På min Seat står fr R134A og så 750gram

Men den har vel næppe tabt det hele?

/Dennis

Fra : Don't@mail

Dato : 06-05-07 06:39

> [...]
>
> De har glemt at skrive det i motor rummet
>
> Modellen er en Grand Vitara 2,0 benzin årgang 2006

Ved godt det ikke er det som du spørger om, men hvorfor vil du vide det ?
Hvis den har tabt alt kølemidlet vil det ikke hjælpe at fylde på igen. Kør
derfor til et værksted som kan finde fejlen.

Har engang fået af vide, at enten virker den ikke så virker den ikke. Der
skulle ikke være et enten eller

Fra : Hans

Dato : 06-05-07 16:56

> [...]
> derfor til et værksted som kan finde fejlen.
>
> Har engang fået af vide, at enten virker den ikke så virker den ikke. Der

Jeg spørger fordi at type skiltet ikke er der...

Og jeg kan selv påfylde køle middel - og efter min mening bør det gøres
hvert 2-3 år. typisk taber et anlæg mindst 100g pr år

Og for dem der ikke ved det er jeg Automekaniker til hverdag...

Så er der nogen der ved noget er spørgsmålet stadig åbent..

mvh Hans

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-05-07 17:23

> Så er der nogen der ved noget er spørgsmålet stadig åbent..
>
> mvh Hans

En 2004 model står til 440 gram + /- 50 gram.

Mvh Niels

Fra : Hans

Dato : 06-05-07 18:55

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> En 2004 model står til 440 gram + /- 50 gram.
>
> Mvh Niels

Takker men formoder at det er et andet anlæg der er på 2006 modellen.

Mvh Hans

Fra : Hans

Dato : 10-05-07 15:31

> En 2004 model står til 440 gram + /- 50 gram.
>
> Mvh Niels

Så fik jeg svaret 545 gram på en 2006 model..

Hans

Fra : Sp@msen

Dato : 06-05-07 22:18

"Don't@mail"

> Har engang fået af vide, at enten virker den ikke så virker den ikke. Der
> skulle ikke være et enten eller
Lyder godt nok noget spøjst.. kan du ikke forklare det nærmere?

Vh.
Flemming

Fra : Don't@mail

Dato : 07-05-07 15:10

"Sp@msen" <breznewXX@XX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Don't@mail"

> Lyder godt nok noget spøjst.. kan du ikke forklare det nærmere?

Har fået af vide, at hvis der er nok kølemiddel på anlægget ja så virker
det. Hvis ikke ja så virker det ikke
Der kan selvfølgelig også godt være andre faktore som gør sig gældende.
Anlægget stopper med at virke når det når ned under miniumsgrænsen for
kølemiddelet. Anlægget stopper med at køle når det ikke længere kan danne
tryk.

Man hører det normalt tydeligt hvis anlægget mangler kølemiddel. Kompresoren
tænde og slukke hele tiden fordi det prøver at danne tryk.