Bilalarm nyttigt/unyttigt
Fra : TheTransporter

Dato : 05-05-07 15:34

Hejsa Folkens

Har lidt gået og overvejet at få en bilalarm til min bil. Men kan det
overhovedet næsten svare til til bil fra 1996?. For bilen har jo en
startspærre som stanard.

Og hvis en bilalarm er en god ting uanset hvad, hvilken
alarm/fabrikant ville i så anbefale, samt hvilken model, forudsat at
det ikke skal koste en hel herregård og ikke behøves være topmodellen.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Tom

Dato : 05-05-07 18:25

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote in message
> Hejsa Folkens
>
> Har lidt gået og overvejet at få en bilalarm til min bil. Men kan det
> overhovedet næsten svare til til bil fra 1996?. For bilen har jo en
> startspærre som stanard.

Den dag hvor og hvis bilen var væk, så ville du helt sikker mene at det
gavde været en god idé, ellers ikke. Det er jo umulig at forudse, men det
giver en, en ekstra tryghed må jeg sige.

> Og hvis en bilalarm er en god ting uanset hvad, hvilken
> alarm/fabrikant ville i så anbefale, samt hvilken model, forudsat at
> det ikke skal koste en hel herregård og ikke behøves være topmodellen.

Det bør være en Pager, således at du får feedback fra bilen på op til 1 Km
afstand.

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 05-05-07 21:11

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> [...]
> men det giver en, en ekstra tryghed må jeg sige.

> Det bør være en Pager, således at du får feedback fra bilen på op til

Hvad med et SMS-GPRS tracking system?

Er der nogen der har erfaringer med disse?

--
Lars Holst

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-07 22:51

TheTransporter wrote:
> Har lidt gået og overvejet at få en bilalarm til min bil. Men kan det
> overhovedet næsten svare til til bil fra 1996?. For bilen har jo en
> startspærre som stanard.

Bilalarm er ikke en skid værd. Det eneste der dur, er en god startspærre og
et GPS/SMS-tracking system.

--
John Sahl

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-05-07 06:08

John Sahl wrote:

> Bilalarm er ikke en skid værd.

Ikke enig. Men du skal selv hører den...

> Det eneste der dur, er en god
> startspærre og et GPS/SMS-tracking system.

Alarmen kan fortælle dig, at noget er galt ved din bil og du derfor bør tage
din køter over nakken og baseballbattet i snor og gå ud at kigge til
den. Alarmen hjælper ikke på Bilkas P-plads, da andre ikke reagerer...
Men hvis jeg havde haft alarm i den bil, som blev stjålet 15 meter fra hvor
jeg sov, så havde jeg ikke først opdaget det næste dag...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : John Sahl

Dato : 06-05-07 08:18

Morten Fruergaard wrote:

> Ikke enig. Men du skal selv hører den...

Så er vi ikke helt uenige

Det her står jeg stadig ved...

> [...]
> bør tage din køter over nakken og baseballbattet i snor og gå ud
> at kigge til den. Alarmen hjælper ikke på Bilkas P-plads, da andre

Enig..

> Men hvis jeg havde haft alarm i den bil, som blev stjålet 15 meter
> fra hvor jeg sov, så havde jeg ikke først opdaget det næste dag...

Så de 3 gange jeg har fået stjålet en bil ville _alarmen_ ikke have hjulpet,
men _startspærren_ som formentligt ville have været i alarmen, ville måske
have forhindret det.

--
John Sahl

Fra : Tom

Dato : 06-05-07 10:31

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message

> Så de 3 gange jeg har fået stjålet en bil ville _alarmen_ ikke have
> hjulpet, men _startspærren_ som formentligt ville have været i alarmen,
> ville måske have forhindret det.

øhh 3 gange? John man skal huske at tage nøglen med sig når man forlader
bilen )

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 06-05-07 10:38

Tom wrote:
> øhh 3 gange? John man skal huske at tage nøglen med sig når man
> forlader bilen )

Det hjælper desværre ikke. Det eneste effektive middel er en god
startspærre..

Her kan du læse om de sidste 2 gange: http://www.autohenter.dk/historien.htm

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-05-07 12:31

John Sahl wrote:

> Det her står jeg stadig ved...

Og jeg er enig, hvis vi tilføjer en 2-vejs alarm ala Lea...

> Så de 3 gange jeg har fået stjålet en bil ville _alarmen_ ikke have
> hjulpet, men _startspærren_ som formentligt ville have været i
> alarmen, ville måske have forhindret det.

Jeg har fået stjålet 1 bil og haft indbrud 2 gange - alle gange på min
privatadresse, hvor en alarm ville have vækket mig.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : John Sahl

Dato : 06-05-07 13:06

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg har fået stjålet 1 bil og haft indbrud 2 gange - alle gange på min
> privatadresse, hvor en alarm ville have vækket mig.

Well, jeg er sikker på at vi finder en løsning sammen når jeg skal have
sikret min bil

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-05-07 14:17

On Sun, 6 May 2007 14:06:00 +0200 "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> sent the following smoke signals:

>Well, jeg er sikker på at vi finder en løsning sammen når jeg skal have
>sikret min bil

Hvad med denne her?
http://www.youtube.com/watch?v=555msR25zhM

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 15:42

On Sat, 5 May 2007 23:51:03 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Bilalarm er ikke en skid værd. Det eneste der dur, er en god startspærre og
>et GPS/SMS-tracking system.

De der GPS tracking systemer er ikke en hatfis værd hvis at du ved
hvordan de skal tackles ;)

---

Fra : John Sahl

Dato : 07-05-07 20:00

TheTransporter wrote:
> De der GPS tracking systemer er ikke en hatfis værd hvis at du ved
> hvordan de skal tackles ;)

Men det kræver jo så lige at du ved at det er der.

--
John Sahl

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 22:38

On Mon, 7 May 2007 21:00:10 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Men det kræver jo så lige at du ved at det er der.

Eller også tager man sine forholdsregler og sikrer sig at man altid
har udstyret med til at tackle det.

---

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 15:45

On Sat, 05 May 2007 16:34:09 +0200, TheTransporter
<praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:

Nu har jeg læst hele tråden og de mange gode kommentarer, men der ikke
nogle der rigtigt bringer nogle deciderede mærker+modeller på banen
som er værd at satse på.

Det skal siges at den skal smides i min Nissan Almera, som så godtnok
har startspærre, men en alarm kan dog have en præventiv efffekt. Men
er der nogle bestemte mærker+modeller jeg ville kunne anbefales som
også fåes til en fornuftig pris+montering. Og evt med fjernbetjent
centrallås styring inkl i alarmen.

---