Volvo V70 D5 - oliedryp
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 05-05-07 09:53

Hej andre D5 ejere.

Min D5 stod på skrå op over en kantsten, og i den forbindelse blev der en
større olieplet under bilen, ergo har der ligget noget oliespild under
intercooleren i fronten i plastbakken under den.

Kan man have et oliespild af den karakter uden det er et egentligt problem.
Bilen taber ingen olie når den står plant hjemme i min carport.

Hvis det er i forbindelse med intercooleren, er der en måde at få den testet
på om den virkelig lækker, for så skal den vel skiftes.

Det skal siges at bilen på nuværende tidspunkt har kørt ca 115000 km.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : John Sahl

Dato : 05-05-07 09:58

Nicolai Mølgaard-Andersen wrote:
> Hvis det er i forbindelse med intercooleren, er der en måde at få den
> testet på om den virkelig lækker, for så skal den vel skiftes.

Intercooleren kan ikke lække olie med mindre der er en stor fejl andetsteds
i systemet, for der skal en defekt turbo eller lignende til at få olie ind i
din intercooler.

Men har du måske en oliekøler siddende som du kan forveksle med
intercooleren?

--
John Sahl

Fra : Brian

Dato : 05-05-07 10:41

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Intercooleren kan ikke lække olie med mindre der er en stor fejl
> andetsteds i systemet, for der skal en defekt turbo eller lignende til at
> få olie ind i din intercooler.

Det gør stort set alle TDI'er i VAG-biler ellers.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-05-07 12:00

> Det gør stort set alle TDI'er i VAG-biler ellers.
Gør hvad?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 05-05-07 14:53

> Gør hvad?

Jeg fik ikke lige læst at det var en større plet, men ellers "sveder"
intercooleren på de fleste TDi'ere.

Fra : TheTransporter

Dato : 05-05-07 15:43

On Sat, 5 May 2007 15:53:22 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

>"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg fik ikke lige læst at det var en større plet, men ellers "sveder"
>intercooleren på de fleste TDi'ere.

Gør den ikke på min hyrevogn, der er ikke nogle dråber eller pletter
at se under den efter den har har holdt stille. At den så til gengæld
er tørstig efter olie er så en anden side af sagen.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 05-05-07 12:44

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

Man kan se på den hvor der kommer ud hvis den er utæt. Ingen problemer der.

> Intercooleren kan ikke lække olie med mindre der er en stor fejl
> andetsteds i systemet, for der skal en defekt turbo eller lignende til at
> få olie ind i din intercooler.

Sagtens. En turbo vil med tiden (og evt. misbrug) få sværere og sværere ved
at holde tæt. Der vil derfor komme lidt olie med ind i indsugningen. Desuden
er krumtapshusudluftningen forbundet til indsugningen. Og det er altså
oliedampe som giver en masse snask i indsugningen.

> Men har du måske en oliekøler siddende som du kan forveksle med
> intercooleren?

Det er en stor mulighed. Men gå nu alle slanger efter først. Vask
motorrummet og kom igen når sagen er undersøgt nærmere.

Fra : Tom

Dato : 05-05-07 18:31

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> større olieplet under bilen, ergo har der ligget noget oliespild under
> intercooleren i fronten i plastbakken under den.

Er du sikker på det ikke bare er vand fra Aircon?

--
Tom