Lugt fra ny bil
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 04-05-07 18:45

Jeg har for nylig fået min nye Astra Wagon Diesel. . Efter en en tur på ca.
20 km. bemærkede jeg en lugt fra noget meget varmt under bilen. Idag har jeg
for første gang haft aircon´en ibrug, og jeg tænke, at de 2 ting må hænge
sammen, da jeg ellers ikke har bemærket lugten. Bilen har gået 3500 km.

Skal jeg på værksted, eller er der en naturlig forklaring?

På forhånd tak

Martin /Helsingør

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-05-07 18:51

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> writes:

> [...]
> sammen, da jeg ellers ikke har bemærket lugten. Bilen har gået 3500 km.
>
> Skal jeg på værksted, eller er der en naturlig forklaring?

Du bruger kun værksteder ved overnaturlige fænomener?

Du har ikke tilfældigvis kørt hen over en sort plasticsæk som har sat
sig fast på noget varmt? Det har cirka den effekt.

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 04-05-07 19:15

"Peter Dalgaard" skrev i en meddelelse

> Du har ikke tilfældigvis kørt hen over en sort plasticsæk som har sat
> sig fast på noget varmt? Det har cirka den effekt.

Jeg er ret sikker på, at jeg ville have bemærket en sort sæk på vejen.
Specielt hvis den blev hængende under bilen.

Mine tanker gik mere på, om noget var blevet glemt under klargøringen af
bilen. Er der ikke noget med, at aircon´en bruger noget væske af en art?

Martin /Helsingør

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-05-07 15:55

Martin /Helsingør wrote:

> Mine tanker gik mere på, om noget var blevet glemt under klargøringen
> af bilen. Er der ikke noget med, at aircon´en bruger noget væske af
> en art?

Hvis aircon´en virker, er der væske på :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-05-07 16:54

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen, da jeg ellers ikke har bemærket lugten. Bilen har gået 3500 km.
>
> Skal jeg på værksted, eller er der en naturlig forklaring?

Nye biler bliver sprøjtet med et lugtstof, der skal den få den til at lugte
som ny bil. Det er designet til at holde ca. 2 år. Derefter vil en stor
procentdel af bilisterne straks handle bil igen, så de fortsat kan være
bekendt at invitere gæster med i bilen.

I dit tilfælde er man nok bare kommet til at spilde noget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 06-05-07 20:43

Martin /Helsingør skrev:
> [...]
> sammen, da jeg ellers ikke har bemærket lugten. Bilen har gået 3500 km.
>
> Skal jeg på værksted, eller er der en naturlig forklaring?

Det kan ikke være Dinitrol eller Pava?

Mvh

Kasper

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 08-05-07 13:53

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke være Dinitrol eller Pava?
>
> Mvh
>
> Kasper

Tak for input.

Jeg har netop været i kontakt med Opel og fået følgende forklaring.
Dieselpartikelfilteret renser med jævne mellemrum sig selv. Det skulle ske
ved, at det selv opvarmer til 7-800 grader. Da det passer meget godt med
lugt og lyde tager jeg forklaringen for gode varer.

Og så har jeg jo iøvrigt fuld tillid til, at min forhandler ved, hvad han
taler om

Martin /Helsingør

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 08-05-07 15:30

Tag et par dybe indåndinger. Det er skide sundt

http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=200770507008&NL=1&Category=MILJO

Benny