Hvor tæt må man egentlig køre?
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 18:20

Havde en "morsom" oplevelse på cementstien den anden morgen. På vej
ind vestfra mod sammenfletningen ved Køge dukker der en motorcykel
"out of nowhere" op i mine spejle - nå, plads til ham og videre. Det
var en af dem med bemalingen "politi"....så jeg tænkte, at med det
tempo måtte der være en han skulle stoppe. Nå, ud bag ham da
sammenfletningen ikke så god ud den morgen og så gør man da plads. Så
lusker vi stille forbi Køge/Ølby og videre der ind ad....og
hastigheden stiger til svimlende 90. Men må sådan en klaphat med
"politi" på skærmene køre 2 m bag ved forankørende ved den hastighed?
Undrede mig bare lidt......første mand trak ind, så han fortsatte
samme stil på den næste....så tror da fanden, ingen holder afstand
*suk*
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-05-07 18:29

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> Undrede mig bare lidt......første mand trak ind, så han fortsatte
> samme stil på den næste....så tror da fanden, ingen holder afstand

Som du åbenbart ikke ved, er politiets chauffører udstyret med
overnaturlige kræfter, og alle deres kørekurser har gjort at de kan
ophæve alle naturlove i trafikken, derfor må denne betjent gerne køre så
tæt som han gør, de må også overtræde fartgrænserne som det passer dem
selv uden udrykning, og uden konsekvens for dem på nogen måde.

Hilsen Martin.

PS.
Har selv prøvet det du snakker om en politi mc 2m bag bilen det var
bare om aftenen og hans forlygte stod lige i mit sidespejl og op i mine
øjne så jeg måtte holde en hånd foran spejlet for ikke at blive blændet.
Så efter en 4-5km på den måde tog han et gear ned og overhalede og
forsatte væk med et pænt stykke over 100km/t.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 18:34

On Fri, 04 May 2007 19:29:00 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:

<noget om 2m-afstand fra police-motorcykel>

> [...]
>tæt som han gør, de må også overtræde fartgrænserne som det passer dem
>selv uden udrykning, og uden konsekvens for dem på nogen måde.

Der må være noget, jeg overså ved teoriundervisningen.....og endnu
værre........ved læsning af artikler bil contra MC taber sidstnævnte
gang på gang bremsetesten.........*suk*
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-05-07 18:53

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Fri, 04 May 2007 19:29:00 +0200, Martin Vollert <"Mit

> ved læsning af artikler bil contra MC taber sidstnævnte
> gang på gang bremsetesten.........*suk*

Har du evt. et link til ovennævnte artikler ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Vollert

Dato : 04-05-07 19:05

Brian Sørup skrev:
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Har du evt. et link til ovennævnte artikler ?
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Jeg kan fortælle at min eks. svoger blev kørt over af en bus da han
væltede pga. bilen foran ham fortrød sin overhaling og bremsede hårdt op
for at komme ind bag bilen den ville overhale igen, så hans motorcykel
bremsede ik bedrer end bilen.

Hilsen Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 19:25

On Fri, 04 May 2007 20:04:30 +0200, Martin Vollert <"Mit
> [...]

>væltede pga. bilen foran ham fortrød sin overhaling og bremsede hårdt op
>for at komme ind bag bilen den ville overhale igen, så hans motorcykel

Jeg har ikke noget konkret link........men jeg synes at erindre en
sammenligning af bil contra MC på bane og bilen skulle bremse noget
senere end MC'en, selv om kurvehastigheden faktisk var lavere for
bilen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jan Petersen

Dato : 04-05-07 23:15

> [...]
> sammenligning af bil contra MC på bane og bilen skulle bremse noget
> senere end MC'en, selv om kurvehastigheden faktisk var lavere for

Det vil jeg vove at påstå intet har med bremsning at gøre men med
køreteknik - MC bremser ned inden kurven og kommer ned at ligge, retter op
igen gennem ud ud af kurven med accelleration.

Jeg vil vove at påstå at jeg kan bremse på kortere vej end en bil - jeg har
3 skiver og 3 kalibrer med hver 5 stempler - samt ABS så jeg kan trykke til
(der skal stoppes 400 kg) - og det er også min fornemmelse når jeg bremser
på motorvej at der skal ikke mange sekunder til før jeg er nede i fart.

Et helt andet argument er, at jeg ser mere på MC - fysisk fordi det er mere
overskueligt og mentalt fordi jeg gerne vil opdage forhindringer i god tid.

Mvh
Jan Petersen (jeg kører også Xantia Hdi Weekend)

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-07 23:22

On Sat, 5 May 2007 00:14:50 +0200, "Jan Petersen" <jan@kosmo.dk>
wrote:

> [...]
>overskueligt og mentalt fordi jeg gerne vil opdage forhindringer i god tid.

Jamen, det er da dejligt......især når jeg har haft fornemmelsen af,
at de der tohjulede havde bremser der lignede en mellemting mellem
Kadytt'en fra 70'erne og Ford A...*g*......men .....men ....men...jeg
tror nu ikke MC'er kommer ret meget under 40 m fra 100 km/t, som er
nærmest standard for personbiler i dag.....og der er især langt ned
fra de hastigheder sådan nogle apparater kan opnå temmelig hurtigt i
forhold til omgivelserne...men OK, jeg blev beroliget i forhold til
myldretiden ....
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Leonard

Dato : 05-05-07 06:33

On Sat, 05 May 2007 00:22:26 +0200, Ivan Madsen wrote:

> [...]
> tror nu ikke MC'er kommer ret meget under 40 m fra 100 km/t, som er
> nærmest standard for personbiler i dag.....og der er især langt ned

Moderne MCere er skam fulgt med udviklingen og har mindst ligeså moderne
bremser som bilerne. Dæk på MCer er ofte af en højere standard end dem
der sidder på bilerne og med lavere vægt pr. hjul (det er de færreste
biler, der vejer under 200 kg pr. hjul) har MCen faktisk alle muligheder
for at bremse bedre end bilerne.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 06:42

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> der sidder på bilerne og med lavere vægt pr. hjul (det er de færreste
> biler, der vejer under 200 kg pr. hjul) har MCen faktisk alle muligheder

Men virkeligheden er en anden. På Topgear ser man, hvordan bilen
henter motorcyklen i opbremsningsfasen før et sving. Bilen kan holde
på længeren end biken (moderne bil/motorcykel)

Fra : Leonard

Dato : 05-05-07 07:06

On Sat, 05 May 2007 05:41:47 GMT, Mogens wrote:

> Men virkeligheden er en anden. På Topgear ser man, hvordan bilen
> henter motorcyklen i opbremsningsfasen før et sving. Bilen kan holde
> på længeren end biken (moderne bil/motorcykel)

Bilen kører hurtigere gennem svinget, fordi den kan holde balancen, mens
den drifter rundt. MCen skal længere ned i fart og bremser kun, mens den
kører ligeud. MCen kører hurtigere inden opbremsningen begyndes.

En sammenligning, hvor MC og bil kører ligeud med samme hastighed og
begynder at bremse på samme tid og sted vil vise om MC eller bil
standser samtidigt.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 17:22

> En sammenligning, hvor MC og bil kører ligeud med samme hastighed og
> begynder at bremse på samme tid og sted vil vise om MC eller bil
> standser samtidigt.

Det må så forblive din påstand, indtil du finder et clip, der beviser
dit udsagn...

Fra : Anders Majland

Dato : 05-05-07 21:04

> Det må så forblive din påstand, indtil du finder et clip, der beviser
> dit udsagn...

Mhs til test af motorcykler er tyske motorrad en af de bedst kilder i
europa. Jeg husker fra nogen af de sidste tests af ABS mc'er at de er helt
på højde med det de bedste biler præsterer. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke
lige finde en kilde på http://www.motorradonline.de/

De fleste motorcyklister kører også på meget bløde dæk (i forhold til biler)
og på et godt underlag med en erfaring pilot kan de bremse særdeles godt.
Problemet er bare at underlaget ikke altid er godt og derfor er ABS
efterhånden lige så godt på mc som i bil. Desværre er det kun en meget lille
del af de danske motorcykler der har ABS.

Men tilbage til subject. Jeg mener at erindre fra et afsnit af videopolitiet
at det giver et klip med mindre end 0,8 sekunds afstand og direkte en
betinget ved 0,4sekunds afstand. Tommelfingerreglen for god afstand er
halvdelen af hastigheden i meter.

Dvs ved 110km/t - god afstand 55meter
Klip 24meter
Betinget frakendelse - 12 meter

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 21:18

> Dvs ved 110km/t - god afstand 55meter
> Klip 24meter. Betinget frakendelse - 12 meter

Damm der er mange motorcyklister, der hænger i en tynd tråd dér

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-05-07 21:58

Mogens skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Damm der er mange motorcyklister, der hænger i en tynd tråd dér

Tror ikke kun det er motorcyklister der har et problem der, men hva faen
når politiet kan så kan vi vel også...

Hilsen Martin.

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 22:01

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Tror ikke kun det er motorcyklister der har et problem der, men hva faen
> når politiet kan så kan vi vel også...

Ingen motorcyklister holder afstand til den forankørende - ingen.
Faktisk kører rigtig mange af dem på en måde, så man skulle tro,
de mente, de er usårlige...

Fra : Lars Holst

Dato : 05-05-07 22:09

"Mogens" <jow@jow.dk> said in

> [...]
>
> Ingen motorcyklister holder afstand til den forankørende - ingen.
> Faktisk kører rigtig mange af dem på en måde, så man skulle tro,

Sludder.
Som multitrafikant kan jeg forsikre dig om at det er dine fordomme der
taler her.

Måske er du endda en af dem der sigter på motorcyklisterne med dit eget
køretøj som "mordvåben" når du spotter dem.
Den type mennesker findes.

Desværre findes de endda i så farlige "mordvåben" som busser og lastbiler.
Jeg er da flere gange helt bevidst blevet presset af vejen på motorcykel.

Heldigvis er en motorcykel i de rigtige hænder et køretøj med større aktiv
sikkerhed end de 4-hjulede.
Ellers ville mange situationer have slået forholdsmæssigt mange
motorcyklister ihjel.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 05-05-07 22:13

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Sludder. Som multitrafikant kan jeg forsikre dig om at det er dine
> fordomme der taler her.

Jeg taler ikke om fordomme - jeg taler om oplevelser...

> Måske er du endda en af dem der sigter på motorcyklisterne med dit eget
> køretøj som "mordvåben" når du spotter dem. Den type mennesker findes.

Rolig nu - ævleri om min person frabedes, tak...

> Heldigvis er en motorcykel i de rigtige hænder et køretøj med større aktiv
> sikkerhed end de 4-hjulede.

Og det er grunden til, at mange motorcyklister kører som de gør.
De tror, de kan "redde" den hvér gang

Fra : Lars Holst

Dato : 05-05-07 22:37

"Mogens" <jow@jow.dk> said in

> [...]
>
> Rolig nu - ævleri om min person frabedes, tak...

> Og det er grunden til, at mange motorcyklister kører som de gør.

Ligesom skriverier om motorcyklister i genereliseret form, som du
fordomsfuldt kaster på nettet også er at opfatte som snak om min person,
ser jeg intet galt i at tale om din person.

Og din selvopfyldende profeti på dine fordomme holder ingen steder.

Motorcykler har potentielt større aktiv sikkerhed end 4 hjulede
køretøjer.

Der findes dårlige motorcyklister og der findes dårlige bilister.
Der findes også rigtig mange dårlige lastbilchauffører og nogle af
sidstnævnte er endda filmet og har haft premiere i diverse
nyhedsudsendelser siddende med mobiltelefon, trommestikker, avis eller
aftensmaden i hænderne uden at have særlig meget opmærksomhed på
trafikken omkring dem.

Hvornår har du sidst set en motorcyklist tale håndholdt i mobiltelefon
eller spise en sandwich mens der køres?

--
Lars Holst

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-07 23:40

> Motorcykler har potentielt større aktiv sikkerhed end 4 hjulede
> køretøjer.

Men bruger de den ekstra sikkerhed, eller er de bare usårlige?

> Der findes dårlige motorcyklister og der findes dårlige bilister.

Altså findes der ikke gode af nogen af slagsene?

> [...]
> nyhedsudsendelser siddende med mobiltelefon, trommestikker, avis eller
> aftensmaden i hænderne uden at have særlig meget opmærksomhed på

Hvad har det med slvmordsaspiranter på 2 hjul at gøre?

> Hvornår har du sidst set en motorcyklist tale håndholdt i mobiltelefon
> eller spise en sandwich mens der køres?

Samme som ovenfor.

Sorry, men nogle af dem der færdes på 2 hjul,
er vist bange for at komme for sent til deres egen begravelse

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars Holst

Dato : 05-05-07 23:55

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> said in news:463d078b$0$52096
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
>
> Samme som ovenfor.
>
> Sorry, men nogle af dem der færdes på 2 hjul,
> er vist bange for at komme for sent til deres egen begravelse

I en af de motorcykel mærkeklubber, jeg har været medlem af, talte vi om,
på en generalforsamling, at når kvinder kunne få rabat på forsikring af
køretøjer på baggrund af en statistik, så burde vi også kunne få rabat.

Vi kunne statistisk påvise at folk der kørte på motorcykler af dette
mærke i Danmark, forholdsmæssigt i forhold til antal trafikanter og antal
af motorcyklister på dette mærke, havde under 5% antal involveringer i
ulykker end gennemsnittet af trafik ulykker på landsplan.

Vi rettede henvendelse til flere forsikringsselskaber men ingen var
villige til at indgå aftale om rabat på den "konto". Diskriminerende.

Jeg kender ikke nogen motorcyklister der kører med hovedet under armen.
De findes garanteret men jeg tror egentlig ikke de findes i større
forholdsmæssigt antal end bilister der kører med hovedet under armen.

Jeg tror at de fleste der omtaler motorcyklister så negativt, som flere i
bilgruppen gør, er fordomsfyldte, genereliserer og/eller er
motorcykelfjendske.

Og jeg tror at en af grundende til at vi i mærkeklubben aldrig opnåede
den rabat vi burde have haft, skyldes rygter og dårlig omtale af
motorcyklister baseret på fordomme som dem der blomstrer her i gruppen.

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 05:46

> [...]
> Jeg tror at de fleste der omtaler motorcyklister så negativt, som flere i
> bilgruppen gør, er fordomsfyldte, genereliserer og/eller er

Dit skriveri her i tråden er nøjagtigt et billedligt bevis på, hvad jeg
taler om.
Fakta er, at der køres med hovedet under armen og ikke med den afstand,
som dels loven foreskriver, OG som dels denne tråd handler om.

Fra : Lars Holst

Dato : 06-05-07 09:47

"Mogens" <jow@jow.dk> said in

> [...]
> Fakta er, at der køres med hovedet under armen og ikke med den
> afstand, som dels loven foreskriver, OG som dels denne tråd handler

Du burde holde dig til kun at tale om noget du ved noget om.

Du er for ensporet i denne debat.
EOD

--
Lars Holst

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 10:32

> Du burde holde dig til kun at tale om noget du ved noget om.

Jeg øser af min erfaring

> Du er for ensporet i denne debat.

UDen tvivl

> EOD

Jep :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-05-07 20:07

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Mogens" <jow@jow.dk> said in

> Du burde holde dig til kun at tale om noget du ved noget om.

I dag er lige præcis det beskrevne observeret.
Men det havde også været træf, så alle skulle hjem.
Der var flere der kørte i flok, så den fik lige lidt ekstra.
Er der flere fordomme du vil have bekræftet.

> Du er for ensporet i denne debat.
> EOD

Hvad med at _du_ fortsatte lidt mere sagligt og sobert

Faktum er at _du_ ikke ser alt fra din mc.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-05-07 11:59

Lars Holst wrote:

> [...]
> armen. De findes garanteret men jeg tror egentlig ikke de findes i
> større forholdsmæssigt antal end bilister der kører med hovedet under

Jeg har nydt sommeren den sidste måneds tid i haven. Jeg bor i en lille by
ude på landet og jeg hører meget ofte motorcyklister der nyder livet over de
10.000 omdrejninger.

> Jeg tror at de fleste der omtaler motorcyklister så negativt, som
> flere i bilgruppen gør, er fordomsfyldte, genereliserer og/eller er
> motorcykelfjendske.

Hvis det er mig du refererer til, så husk jeg har 10+ år på bagen på en MC
:)

> [...]
> den rabat vi burde have haft, skyldes rygter og dårlig omtale af
> motorcyklister baseret på fordomme som dem der blomstrer her i

Jeg oplever ingen fordomme her i gruppen. Jeg ser tingene beskrevet her i
gruppen som jeg oplever dem ude i virkeligheden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Holst

Dato : 06-05-07 17:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> said in

> [...]
>
> Jeg oplever ingen fordomme her i gruppen. Jeg ser tingene beskrevet
> her i gruppen som jeg oplever dem ude i virkeligheden.

Og jeg har 25 år på MC, 24 i bil, 38 på rulleskøjter og 43 i sejlbåd.
Superduper elite i alle discipliner forsikringsmæssigt.
Aldrig været årsag til en ulykke trods ca. 20-40 tusind km årligt (dog
ikke så lange distancer på rulleskøjter eller i båd).

Aldrig været bag rattet af en bil eller bag styret af en MC i en ulykke
jeg har været en del af.

Altid undgået de mange optræk til ulykker.

I alle de tilfælde hvor der har været optræk til ulykker har det været
bilister, lastbilchauffører eller cyklister der har båret skylden for
hvad der kunne være sket.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 15:07

On Sun, 6 May 2007 12:59:14 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvis det er mig du refererer til, så husk jeg har 10+ år på bagen på en MC

Det hjælper sjældent, det er ligesom med tidligere rygere, de er som
regel også de mest fanatiske anti-rygere.
Forhenværende MCister er ofte sure, gnavne, gamle mænd, der ikke har
opdaget at tingene har udviklet sig siden de kørte Nimbus.
(Jo, jeg generaliserer, ca. ligeså meget som dem, der påstår at alle
MCere kører for hurtigt, uansvarligt eller for tæt.)

Der er en kæmpe forskel på en moderne MC, både bremser, dæk, stel og
affjedring er meget bedre end det var på de havelåger, der kørte mange
rundt af i slutningen af firserne og starten af halvfemserne, da der
ikke var råd til andet end gamle, brugte cykler på danske plader.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-05-07 17:27

Leonard wrote:

> [...]
> Forhenværende MCister er ofte sure, gnavne, gamle mænd, der ikke har
> opdaget at tingene har udviklet sig siden de kørte Nimbus.

Min sidste rigtige MC var en Suzuki 1100 - og ud over har jeg siden kørt
adskillige scootere op til 250cc.

> (Jo, jeg generaliserer, ca. ligeså meget som dem, der påstår at alle
> MCere kører for hurtigt, uansvarligt eller for tæt.)

Jeg ved ikke om de kører uansvarligt. Jeg overhaler aldrig nogen jeg kan
stoppe og spørge. Det er som regel altid omvendt - og dem kan jeg ikke nå at
spørge.

> [...]
> rundt af i slutningen af firserne og starten af halvfemserne, da der
> ikke var råd til andet end gamle, brugte cykler på danske plader.

Og? Selv om de kæmper en kamp for at overtræde den, bliver de for deres egen
fornøjelses skyld nød til at overholde naturloven. Mine MC`er har kunnet
blokere forhjulene (flere MC´er) også på de bløde dæk jeg kørte på, og de
havde greb nok i asfalten til at hive en tung GSX 1100 op på baghjulet - når
dækket var "kørt til".

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 20:12

On Sun, 6 May 2007 20:58:09 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Min sejlede nu heller ikke over vejen

Så har du ikke kørt hurtigt nok.
Husker tydeligt en sviptur til Holland, hvor jeg fulgtes med en GSX1100.
Den begyndte at woble kraftigt når mit speedometer viste lidt over 190.
Rart at vide, for så kunne jeg tage den med ro
Min CB750F kunne dreje nålen helt ud af skalaen som endte ved 220.

Ikke specielt fornuftigt at køre hele vejen op gennem Tyskland en søndag
eftermiddag med de hastigheder, men vi kom også hjem fra den tur.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 19:04

On Sun, 6 May 2007 18:26:42 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> havde greb nok i asfalten til at hive en tung GSX 1100 op på baghjulet - når

Forskellen på den 20+ år gamle model havelåge du kunne få til at blokere
forhjulet og en MC årgang 2005-6-7 er alligevel så stor at du sikkert
ikke kan forstå det.
Når din 1100 blokerede forhjulet gled det fremad og ud til en side, en
nutidig racer blokerer ikke forhjulet med mindre vejen er glat af en
eller anden årsag. Den løfter først bagenden. En nutidig MC begynder
heller ikke at sejle over hele vejen selvom den kører hurtigere end din
gamle 1100 kunne.
Du kan bare ikke bruge din erfaring på MC til at sammenligne ret meget
andet end vejret med i forhold til nutidig MC-kørsel.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-05-07 19:58

Leonard wrote:
> [...]

> Forskellen på den 20+ år gamle model havelåge du kunne få til at
> blokere forhjulet og en MC årgang 2005-6-7 er alligevel så stor at du

Sikkert ikke :)

> Når din 1100 blokerede forhjulet gled det fremad og ud til en side, en
> nutidig racer blokerer ikke forhjulet med mindre vejen er glat af en
> eller anden årsag. Den løfter først bagenden.

Uanset hvad - så er der ikke optimal bremsning på hvis det er nødvendigt at
slippe forbremsen for at få den ned på baghjulet igen. Det hjælper ikke ret
meget på bremseevnen at baghjulet mister forbindelsen til vejen ;)

> En nutidig MC begynder
> heller ikke at sejle over hele vejen selvom den kører hurtigere end
> din gamle 1100 kunne.

Min sejlede nu heller ikke over vejen - men det kan da godt være at den gør
det i dag, hvis den stadig er kørende.

> Du kan bare ikke bruge din erfaring på MC til at sammenligne ret meget
> andet end vejret med i forhold til nutidig MC-kørsel.

Næh - /du/ kan ikke sammenligne en 20-30 år gammel cykel i dag med en ny
cykel ;)

Jo, det kan du godt, men du når måske ikke det rigtige resultat.
--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 06-05-07 09:02

On Sat, 05 May 2007 21:12:30 GMT, Mogens wrote:

> Rolig nu - ævleri om min person frabedes, tak...

Ævleri, hvor alle motorcyklister skæres over en kam frabedes, tak...

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 10:33

> Ævleri, hvor alle motorcyklister skæres over en kam frabedes, tak...

Tryk avler modtryk - nu var det ikke mig, der startede med at kalde
en skribent for sludrende. Ifm. at skære alle over een kam, har du
sikkert ret :)

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 15:34

On 05 May 2007 21:09:02 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Heldigvis er en motorcykel i de rigtige hænder et køretøj med større aktiv
>sikkerhed end de 4-hjulede.
>Ellers ville mange situationer have slået forholdsmæssigt mange
>motorcyklister ihjel.

Kan godt tænkes, men når næsten 90% af motorcyklisterne virker som
drengerøve på speed så er det sq svært at respekterer dem. Kan ikke se
det trafiksikre i at blæse med 100 genem byen eller langt over 200 på
motorvejen eller starte op på baghjulet i et lyskryds og fortsætte
over det på baghjulet.

Men herregud, der findes da også flinke, intelligente og velovervejede
bilister blandt MC'isterne ligesom hos de andre på 4 hjul. De er bare
lige så fåtalligt repræsenteret som dem i bilerne er.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-05-07 17:04

TheTransporter wrote:

> [...]
> det trafiksikre i at blæse med 100 genem byen eller langt over 200 på
> motorvejen eller starte op på baghjulet i et lyskryds og fortsætte

Hvor får du de 90% fra? Jeg ser rigtig mange MC'ere der kører pænt (har
ikke selv kort til en sådan) men selvfølgelig ser man da også MC'ere der
kører som en sindssyg på speed, men jeg vil nok sige at procentdelen
mellem disse og de fornuftige er ca. samme procentdel som deres
modparter kørende i biler. Der findes rigtig mange bilister som ikke har
en skid mellem ørene, som kører helt op i røven af folk på motorvejen
hvis ikke de får en overhaling til at gå hurtigt nok (selvom den sker
med 140kmt), eller fjolser der trækker ud selvom der hverken er plads
eller acceleration i pispotten til at lave en overhaling kommende fra
bag en lastbil og ud i normalhastighed. Eller klaphattende der kører om
kap i deres voldbollede golfer, civic'er og lign. wannabe-muskelbiler.

Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-07 17:06

> Kan godt tænkes, men når næsten 90% af motorcyklisterne virker som
> drengerøve på speed

Prøv at træde et skridt tilbage og hør på dig selv ... Hvem er det du lægger
mærke til i trafikken - Det er dem der skiller sig uheldigt ud. Så måske du
har ret i at du har talt dig frem til at 90% af dem du ser opfører sig
idiotisk, men det er så ikke hele sandheden ...

Sjovt nok er den mest solgte motorcykel i DK i 2005 og 2006 en kinesisk
150ccm Lifan. Dem ser du nok ikke mange af for de "lever" oftest anonymt og
følger trafikken.

Hvis man inden en Bakkeåbning går en tur ned af nørrebrogade er det mere
tydeligt at motorcyklister er en broget flok end hvis man blot "ser" dem der
opfører sig dumt.

Vi kan være helt enige i at der nogle få der virkeligt skader motorcyklister
omdømme - men der skal heller ikke mange idioter til at vedligholder det ...
Langt de fleste motorcyklister er almindelige mennesker der kører fornuftigt

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 22:43

On Mon, 7 May 2007 18:06:25 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>har ret i at du har talt dig frem til at 90% af dem du ser opfører sig
>idiotisk, men det er så ikke hele sandheden ...

Ved sq godt at der findes mange flinke og fornuftige mc'ister i dette
kongerige og har da også respekt for den måde at de faktisk håndterer
den mængder kræfter på de sidder med, mellem deres ben. Min pointe var
såmænd bare at mit indtryk var at størstedelen af MC ejerne var nogle
dregerøve. og ikke at alle MC'ister var noget skidt fanden havde skabt
;)

>Sjovt nok er den mest solgte motorcykel i DK i 2005 og 2006 en kinesisk
>150ccm Lifan. Dem ser du nok ikke mange af for de "lever" oftest anonymt og
>følger trafikken.

150 ccm kan da ikke være meget mc over.

> [...]
>Langt de fleste motorcyklister er almindelige mennesker der kører fornuftigt

Der er vi så fuldstændig enige :)

---

Fra : Lars Holst

Dato : 07-05-07 22:54

TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> said in

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

hvad kører du selv, drengerøv?

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 07-05-07 23:08

On 07 May 2007 21:54:09 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>hvad kører du selv, drengerøv?

Synes vi blev lidt personlige lige pludselig ;)

Privat kører jeg rundt i min nissan som er på værksted for tiden og
som min signatur også siger ligge jeg og tuller rundt i en Passat mens
at jeg er på arbejde.

Men bemærk at jeg ikke sagde at alle MC'ister var drengerøve ;). Det
jeg mente var at det var mit indtryk og personlige erfaring at 90% af
de MC'ister jeg møder kører som røv og nøgle og med hovedet under
armen.

---

Fra : Lars Holst

Dato : 07-05-07 23:22

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Kører du rundt på Hockenheim til dagligt?

Det personlige islæt synes jeg kom allerede i et af dine indlæg hvor du
mente at størstedelen af MC ejerne var nogle dregerøve.

Det er totalt ude af proportioner med virkeligheden.
Du har skyklapper på derude i trafikken.

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 08-05-07 01:21

On 07 May 2007 22:21:58 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Kører du rundt på Hockenheim til dagligt?

Ehm nej. Jeg ejer ikke lige en bil til banerace ;).

>Det personlige islæt synes jeg kom allerede i et af dine indlæg hvor du
>mente at størstedelen af MC ejerne var nogle dregerøve.

Skrev ikke at størstedelen af MC'ejerne var drengerøve. Det jeg
forsøgte at få skrevert var at min personlige erfaring var at 90% af
"alle" MC'ister var drengerøve. Idet at ca 90% af de MC'ister jeg har
set kørte som om fanden var i halen på dem og deslige. Og ja jeg ved
sq godt at det er en generalisering, men det er jo det vi danskere er
så fanden gode til. nemlig til at generalisrer.

Kan dog så være så grelt at jeg bare har været lidt uheldig og kun har
været rendt ind i alt for mange af de dårlige MC'ister ;)

>Det er totalt ude af proportioner med virkeligheden.
>Du har skyklapper på derude i trafikken.

Det har jeg så nok ikke, så kender du mig ikke godt nok. Med den
trafikkultur der ligges for dagen i danmark er det jo slet ikke
sikkert at køre rundt med skyklapper på. For næste gang at man ved af
det har man en dansker i nakken der ikke kan kører bil som skaber sig
da man ikke så ham grundet disse såkaldte skyklapper og selvom at
personen faktisk brød loven (quo debatten om skildpadder der overhaler
på motorvejen) ;)

---

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-05-07 10:32

TheTransporter wrote:

> [...]
> sq godt at det er en generalisering, men det er jo det vi danskere er
> så fanden gode til. nemlig til at generalisrer.

Du modsiger dig selv herover... du skriver dels at du godt ved at der
findes mange fornuftige MC'ere... fair nok, der er vi enige... men hvis
der er mange fornuftige MC'ere så kan der ikke samtidig også være 90% af
alle MC'ere der er drengerøve... for så ville der ikke have været mange
fornuftige tilbage Men hvis de MC-ister du lægger mærke til (måske
20% af alle MC-ister) og deraf er 90% drengerøve, så er det noget helt
andet (og slet ikke det du skrev).... Fx. syntes jeg også at 100% af
alle taxa'er er klaphatte og totalt trafik-idioter der kun går op i at
komme frem hurtigst muligt at skide højt og flot på alle trafikregler og
med- (eller er det så mod-?) trafikanter.... Men det er jo fordi man
lægger mærke til de få der kører som en klaphat, og ikke til alle dem
som bare kører fornuftigt ligesom alle andre... skal man smide procenter
på banen så skal det være ud af den samlede flok eller alternativt et
repræsentativt uddrag af alle indenfor den observerede gruppe...

Bare fordi man har observeret 5 drankere på en bænk betyder jo ikke at
alle der sidder på en bænk er dranker... vel? ;-D

Thomas

Fra : TheTransporter

Dato : 08-05-07 16:03

On Tue, 08 May 2007 11:31:45 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
>på banen så skal det være ud af den samlede flok eller alternativt et
>repræsentativt uddrag af alle indenfor den observerede gruppe...

ja ok, jeg kan godt se din pointe. kan godt se at jeg rammer lidt hus
forbi :). Men mente nu at det var hvad jeg havde erfaret og ikke bare
et eller andet tal jeg bare havde grebet ud af den "rene" luft.

>Bare fordi man har observeret 5 drankere på en bænk betyder jo ikke at
>alle der sidder på en bænk er dranker... vel? ;-D

Jo da :P

---

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-07 12:56

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TheTransporter
> 1996 Nissan Almera 1,6 SR
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Kan I ikke fortsætte i dk.mudderkastning
Det ligner at det udarter sig til mudderbad

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 07:37

> [...]
> de MC'ister jeg møder kører som røv og nøgle og med hovedet under
> armen.
> 2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Så skal vi vist ikke begynde at skrive om hvordan "vi" oplever taxa'ers
kørsel - specielt ude på de små timer

/A

Fra : Lars Holst

Dato : 08-05-07 10:44

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> said in news:46401a96$0
$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Så skal vi vist ikke begynde at skrive om hvordan "vi" oplever taxa'ers
> kørsel - specielt ude på de små timer
>
> /A

Lige præcis taxachaufførerne er nok den trafikantgruppe der flest gange har
forårsaget at jeg har været nødsaget til at foretage undvige- og dobbelt
undvigemanøvre.
Et eksempel herpå er Nørrebronx. På vej ind mod søerne lige efter
runddelen.
En taxa i modsatte kørselsretning laver, uvarslet og uden at sikre sig om
der er modkørende, en u-vending. Min undvigemanøvre kan kun lade sig gøre
fordi cykelsti og fortov er menneksetomt.
I dag ærger jeg mig over at jeg ikke hamrede ind i siden på ham.

--
Lars Holst

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-07 12:56

Fra : TheTransporter

Dato : 08-05-07 16:05

On 08 May 2007 09:43:51 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>fordi cykelsti og fortov er menneksetomt.
>I dag ærger jeg mig over at jeg ikke hamrede ind i siden på ham.

Nu er der forskel på hvordan de kører i kbh og hvordan vi kører
herovre på fastlandet. Indrømmet så giver jeg den gas nogle gange, men
jeg laver sq aldrig ulovlige u-vendinger eller andre halv fuskede
tricks på jobbet.

---

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-07 12:56

Fra : Lars Holst

Dato : 08-05-07 13:58

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> said in news:4640656b$0$52118
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kan I ikke fortsætte i dk.mudderkastning
> Det ligner at det udarter sig til mudderbad

Kan du ikke optage dine ensartede ytringer på din egen diktafon i stedet
for her.
Hvad jeg lige har postet hører ikke hjemme i andre grupper; andre tråde end
den her.

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 08-05-07 16:04

On Tue, 8 May 2007 08:37:01 +0200, "Anders Majland"

>Så skal vi vist ikke begynde at skrive om hvordan "vi" oplever taxa'ers
>kørsel - specielt ude på de små timer

Det må du da godt :). Jeg vil da bare ikke føle mig truffet ;).

---

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-05-07 22:31

> Ingen motorcyklister holder afstand til den forankørende - ingen.
> Faktisk kører rigtig mange af dem på en måde, så man skulle tro,
> de mente, de er usårlige...

Jeg har en kammerat som kører cykel.. han kører som du skriver og begrunder
det med, at han har godt overblik (sidder højt) og kan hurtigt reagere.

Det værste er, at han "tager det med" over i en bil.. jeg har dog fået det
pillet af ham da vi flere gange har været alt for seriøst tæt på et uheld
pga. for tætkørsel...

Man skal fanme holde sin afstand og ikke bare tåge afsted ...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-07 23:43

> [...]
> pillet af ham da vi flere gange har været alt for seriøst tæt på et uheld

Han glemmer nok at reaktionstiden er den samme,
uanset hvad du kører rundt i.
Det der er forskellen er hvad der kommer efter reaktionstiden,
dvs. hvor hurtigt reagerer køretøjet på det du beder det om at lave.

> Man skal fanme holde sin afstand og ikke bare tåge afsted ...

Enig!

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Martin Bak

Dato : 06-05-07 09:13

> [...]
> pga. for tætkørsel...
>
> Man skal fanme holde sin afstand og ikke bare tåge afsted ...

Mens jeg næsten dagligt oplever bilister der lægger sig lige bag min
kofanger og bliver der under længere strækninger, så oplever jeg stort set
aldrig fænomenet med motorcyklister. Og hvis der en sjælden gang er en
motorcykel tæt bagved mig, så kan den altid bringes til at overhale ved at
jeg trækker helt ind og derved signalerer, at jeg ønsker ham forbi. Det
samme gælder ikke for bilerne. De bliver sgu hængende bagved *GRR*

Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-05-07 12:12

Jan Petersen wrote:

> Jeg vil vove at påstå at jeg kan bremse på kortere vej end en bil -

Ikke noget at sige til at der sker så mange MC-uheld!

> [...]
> kan trykke til (der skal stoppes 400 kg) - og det er også min
> fornemmelse når jeg bremser på motorvej at der skal ikke mange

Du kan måske oven i købet overtræde naturlovene?

Første gang en MC´ist klodser forbremsen bremser han knapt så godt, uanset
om han glider hen ad asfalten eller når at redde den ved at slippe og
begynde opbremsningen igen. En bil vælter ikke fordi den blokerer et hjul.

Og en bil har som regel ABS.

> Et helt andet argument er, at jeg ser mere på MC - fysisk fordi det
> er mere overskueligt og mentalt fordi jeg gerne vil opdage
> forhindringer i god tid.

Man snakker sjældent med sin passager under kørsel på MC - måske er det
derfor man føler sig mere vågen ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Stoffer

Dato : 05-05-07 14:36

> [...]

> om han glider hen ad asfalten eller når at redde den ved at slippe og
> begynde opbremsningen igen. En bil vælter ikke fordi den blokerer et hjul.

En MC har som regel også ABS.

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-05-07 15:44

Stoffer skrev:

> En MC har som regel også ABS.

Er det ikke kun stort set BMW som har det?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-05-07 12:01

Stoffer wrote:

> En MC har som regel også ABS.

Kom bare med en liste over dem der har. De må gerne have mindst en model
kørende på danske plader :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-07 17:35

> Kom bare med en liste over dem der har. De må gerne have mindst en model
> kørende på danske plader :)

Nu er du bagud Per.

Der er faktisk kommet "mange med ABS på gaden de sidste år efter at der kom
rabat på afgiften.

Udover BMW som jo har tilbudt det på mange modeller i årevis kan jeg da lige
nævne et par modeller fra hovedet som Honda CB500 og CB600. Yamaha TDM900,
Majesty400, FZ1, FZ6 Suzuki SV650, DL650 Desuden har de "store"
touringmaskiner fra de japanske mærker det også. Men bliver ikke solgt i så
store styktal som de andre og modellerne kan jeg ikke i hovedet

Stod jeg og skulle have ny mc imorgen ville jeg nok vælge en dl650
http://www.morefun.dk/MC/DL650AK7/DL650AK7.htm eller tdm900 lidt afhæøngigt
af hvor mange penge der brændte i lommen efter at blive brugt

Desværre er det stadig kun en lille del af den samlede motorcykelbestand der
har ABS - og der bliver også importeret flere "gamle" mc'er end solgt nye,
så det er ikke en tendens der sådan lige vender ....

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 06-05-07 22:04

"Jan Petersen" <jan@kosmo.dk> skrev :

> [...]
>på motorvej at der skal ikke mange sekunder til før jeg er nede i fart.

Sådan en påstand kan ikke bruges til ret meget.

--
Jan_stevns

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-07 23:27

Hvor godt din skude bremser under en katastrofe opbremsning afhænger meget
af hvilken generation ABS der sidder på. Er det nyeste aftabning på en
fjr1300 eller kawasaki's "hangarskib" så har du ifølge motorrad ret at det
bremser rigtig godt ..

Jeg har svært ved at søge men her er en gammel artikel fra 2002
http://www.motorradonline.de/test/neuheiten/exklusiv--ducati-st-4-s-abs.230744.htm

Nedbremsning 100km/h 37,5 meter for en ducati st4 på tør vej - både med ABS
og med en erfaring testkører. Jeg fandt også flere andre steder hvor der var
skrevet om bremselængder på små 40meter for MC'er med ABS

Og her var noget relevant
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/Motorradzubehoer/abs_motorrad/default.asp?ComponentID=118081&SourcePageID=175801&MSCSProfile=589F5C6DB83ADBA41DAD47C9EEF9786DB2F293BECFB853477D062AA3527B008DD4DB055400A3FE31B87EC73919F22152DDDFCC677B0EE46226867E86DC5F8C7F306D68E1D478D4162B8AB5ED0C50BD22EF874F2CB936780D50A6603BE64BF22BDAC3EE254BDD151795822512BE04C285479BAAA1F87B8E0AD890DF68C524CFC551D6DCEAF45594E3

BMW F650 CS BMW R 1200 ST Honda CBF 600 Honda VFR Suzuki Bandit
650 ABS Yamaha TDM 900 A
36,2 m 41,4 m 38,8 m 40,4 m 39,1 m 37,8 m

Det var så solo på tør asfalt - samme med passagerer
39,4 m41,5 m40,2 m41,2 m39,0 m41,4 m

Hvordan passer det med hvad man kan forvente af en bil ?

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0CB539C8-CD2E-464E-9CFC-DA636AE3396B/0/016029.pdf
hvor bedstre er en Mercedes C250 med 39meter mens hovedparten ligger mellem
44 og 46 meter. Det er en gruppetest af stationcars i "firmabilsklassen" der
godt nok har et par år på bagen, men helt skævt er det nok ikke.

> Sådan en påstand kan ikke bruges til ret meget.

Nope - det kræver test og Jan's mc er ikke typisk for bestanden. Det er (for
få) motorcykliser der vægter den sikkerhed ABS giver særligt højt - specielt
på de mere sportlige maskiner. Men her 10år efter at ABS blev standard på
biler kommer det da lige så stille da ABS til mc brug er blevet rigtig godt
(og fornuftigt prissat) her i 3/4 generation .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-07 05:19

Anders Majland skriver:

> [...]
>
> Det var så solo på tør asfalt - samme med passagerer
> 39,4 m41,5 m40,2 m41,2 m39,0 m41,4 m
>
> Hvordan passer det med hvad man kan forvente af en bil ?

En Golf er under 40 meter med brake assistant.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-07 08:56

> En Golf er under 40 meter med brake assistant.

Så konklusionen må vel være at en "ny" bil og en "ny" mc med ABS stort set
bremser ligegodt på lige tør vej ......

Fra : Otto J

Dato : 06-05-07 15:13

> Har du evt. et link til ovennævnte artikler ?

Teori-undervisningen da jeg tog kørekort (for ikke så længe siden) sagde: MC
har i princippet kortere bremselængde end en bil, men fordi de færreste
mestrer den korrekte bremseteknik, er bremselængden i praksis oftest
længere.

Mvh Otto

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-05-07 17:28

Otto J wrote:

> [...]
> sagde: MC har i princippet kortere bremselængde end en bil, men fordi
> de færreste mestrer den korrekte bremseteknik, er bremselængden i

De mestrer den rigtige bremseteknik, når de har prøvet at bremse på det
samme stykke asfalt et par gange. Men da de færdes over det hele, er det
eneste der hjælper ABS.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-07 17:37

> De mestrer den rigtige bremseteknik, når de har prøvet at bremse på det
> samme stykke asfalt et par gange. Men da de færdes over det hele, er det
> eneste der hjælper ABS.

Lige mine ord.

Jeg har taget en røvtur da friktionen svigtede under en maks opbremsning. På
en mc har man ikke mange 1/100 sekunder til at rede en forhjulsblokade. I en
bil betyder det knapt så meget...

Fra : TheTransporter

Dato : 05-05-07 15:37

> [...]

>tæt som han gør, de må også overtræde fartgrænserne som det passer dem
>selv uden udrykning, og uden konsekvens for dem på nogen måde.

Samt kører over for rødt som det passer dem, uden udrykning. Eller som
de har for vane at gøre her i byen.

De kommer op til et lyskryds der er rødt, tænder blinket og jorder
over, og slukker så blinket på den anden side og kører stille og
roligt videre.

Nu wonder at der sker uheld med politibiler indblandet.

---

Fra : Sp@msen

Dato : 04-05-07 21:08

"Ivan Madsen"
> [...]
> Undrede mig bare lidt......første mand trak ind, så han fortsatte
> samme stil på den næste....så tror da fanden, ingen holder afstand
Han opnåede nok det han ville med det, folk trak ind! :)
Men ellers er jeg da enig, hvis de ikke giver tegn til at de er igang med en
udrykning, skal de overholde færdselsloven eller den færdselsmorale de så
gerne så udført af os andre.

Mvh.
Flemming

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-05-07 11:49

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> Undrede mig bare lidt......første mand trak ind, så han fortsatte
> samme stil på den næste....så tror da fanden, ingen holder afstand

Det prøvede jeg også for 8-9 år siden en aften på hovedvejen mellem
Randers og Århus. Normalt kører de fleste omkrig 100km/t på den hovedvej
men da MC-betjenten kørte 2-4 meter bag mig kom jeg aldrig over 80km/t
og da han blev ved med at køre så tæt sænkede jeg farten så vi til sidst
kørte under 50km/t. Efter nogle hundrede meter i den fart trak han ud og
vinkede mig ind til siden, for at checke hvorfor jeg kørte så
mistænkelig langsomt. Jeg forklarede ham at når folk bag mig ikke kan
finde ud at at holde en sikkerhedsafstand der passer til farten må jeg
ændre farten så den passer til sikkerhedsafstanden. Han brummede lidt og
kørte så videre sydover mod Århus.

Mvh
Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 11:58

Claus Nygaard-Pedersen skriver:

> [...]
> finde ud at at holde en sikkerhedsafstand der passer til farten må jeg
> ændre farten så den passer til sikkerhedsafstanden. Han brummede lidt og

ROFL... så kan de lære det.

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 13:03

> ROFL... så kan de lære det.

Yes, men politibetjente er jo blot mennesker som os andre.
Hvor tit ser man ikke en politibil ligge i venstre side af den
"tomme" 4 sporede indfaldsvej eller lignende. Eller TV's
ATK af politiet - i byområder. Jow jow

Eksemplet her med at sætte farten ned, er sgu fed humor.
Har selv stoppet ved en motorcykelbetjent, som ifm. hastig-
hedskontrol passerede mig med langt over 200 km/t, og kun
med positionslyset tændt. Han takkede mig - havde glemt at
tænde lyset, da han fra sit skjul satte efter en taxa.

Eet andet tilfælde var det tyske motorvejspoliti, som en aften
"vinkede" os ind til siden vha. tagskiltet "Bitte folgen". Imid-
lertid fortrød de (højttalerbesked til os) og overhalede os, hvor-
efter vi satte efter dem og vinkede dem ind til siden vha. det
lange lys. Vi ville vide, hvad der var galt. Ingenting, blot fejl-
betjening af udstyret

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-07 14:19

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> [...]
> farten må jeg ændre farten så den passer til sikkerhedsafstanden. Han
> brummede lidt og kørte så videre sydover mod Århus.

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd