/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf 2 TD'er "4-takter"
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 03-05-07 20:12

Hej

Efter at have skiftet vandpumpe, oliepumpe, plejllejer, luftfilter,
oliefilter,
brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3
dage.
Ingen rystelser i tomgang og motoren trak og lød fint.
Men nu er det begyndt med en lyd og jeg syntes ikke trækket er helt så godt,
lyden kan nærmest beskrives som om den 4-takter og den er begyndt at ryste i
tomgang igen, mere end før. Problemet er mest udbredt når den er blevet godt
varm. Der er fint tryk på og masser af vand.

Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
olie/vand
eller diesel og toppen skulle være tæt.

Stef




 
 
Mikkel Lund (03-05-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 03-05-07 21:02

Stefan Jacobsen skrev:
> Hej
>
> Efter at have skiftet vandpumpe, oliepumpe, plejllejer, luftfilter,
> oliefilter,
> brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3
> dage.

Hvad var der galt med den før

> toppen skulle være tæt.

Måske skulle det testes?



--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Stefan Jacobsen (03-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 03-05-07 21:12

>
> Hvad var der galt med den før

Defekt og tilstoppet oliepumpe samt skvulpepladen havde rykket sig løs og
stumperne havde tilstoppet indsug'et i pumpen.

>> toppen skulle være tæt.
>
> Måske skulle det testes?
>
Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.

Stef




Ole Frederiksen (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Ole Frederiksen


Dato : 04-05-07 01:17


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:463a41f9$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> Måske skulle det testes?
>>
> Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.

Toppakning kan jo godt være utæt imellem 2 cylindre uden at det har med vand
eller olie at gøre.

Iøvrigt er sådan en dieselmotor jo bygget til at 4-takte. Det du mærker er
nok nærmere at den ikke går 100% på alle cylindre.


M.v.h. Ole Frederiksen



Troels Plougmann-Ols~ (06-05-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 06-05-07 14:28

> Men nu er det begyndt med en lyd og jeg syntes ikke trækket er helt så
> godt,
> lyden kan nærmest beskrives som om den 4-takter og den er begyndt at ryste
> i
> tomgang igen, mere end før. Problemet er mest udbredt når den er blevet
> godt
> varm. Der er fint tryk på og masser af vand.

Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?

Troels


Stefan Jacobsen (06-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 06-05-07 19:42

>
> Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?
>
Også min første tanke, men det er nyt filter, alle samlinger etc. er ok, og
jeg havde en mistanke til den ene dyse og en ny spids afhjalp problemet.

Stef



Stefan Jacobsen (06-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 06-05-07 17:44


> Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
> olie/vand
> eller diesel og toppen skulle være tæt.
>
Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.

Stef



Stefan Jacobsen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 07-05-07 21:25

> Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.
>
Troede jeg da, så nu skal de andre 3 skiftes med håb om det ændre noget.

Stef




Mads Stetter (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 08-05-07 14:31

Stefan Jacobsen wrote:
>
> Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
> olie/vand
> eller diesel og toppen skulle være tæt.
>
> Stef

Hej Stef

Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?

Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan dog
ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!

MVH Stetter
Golf TD SB



Stefan Jacobsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 09-05-07 18:00

> Hej Stef
>
> Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
>
> Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan
> dog ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!
>
Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den er
kold, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den ikke
får diesel nok, det kan jo ske at pumpen trænger til en renovering.

Stef




Stefan Jacobsen (09-05-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 09-05-07 18:02

> Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
>
> Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan
> dog ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!
>
Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den
bliver
presset, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den
ikke
får diesel nok, det kan jo ske at pumpen trænger til en renovering.

Stef




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste