VW Golf IV - 2,0 vs. 1,8
Fra : Klaus Jensen

Dato : 02-05-07 08:08

Hej

Jeg kigger efter en brugt Golf IV fra 98-01, som må koste omkring 100.000.
Har fundet en del interessante valgmuligheder, og skal nu til at sortere
lidt i det.

Omkring år 2000 skiftede VW fra 1,8 til 2,0 motoren. Jeg kan se 2,0'eren har
115hk kontra de 125 på en 1,8'er, og at 1,8eren er lidt hurtigere i
accelleration - og tilsvarende er der en lille forskel

Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to modeller, er
der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der andre forskelle, jeg
skal være opmærksom på?

På forhånd tak

Klaus

Fra : Brian

Dato : 02-05-07 08:57

Klaus Jensen wrote:

> Jeg mindes at have hørt noget om et støjproblem med en af de to
> modeller, er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der
> andre forskelle, jeg skal være opmærksom på?

Det er 1,8 motoren der lider af resonanser, når den er monteret på tværs, og
uden turbo.

2,0 motoren er en gammel sag, og så vidt jeg husker bruger den lidt olie og
har problemer med at holde lambdasonder i live.

Du kan tjekke op her, om jeg husker helt galt: http://kortlink.dk/fdm/3u8m

/Brian

Fra : Kostas

Dato : 02-05-07 12:58

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> wrote in

> [...]
> modeller, er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der
> andre forskelle, jeg skal være opmærksom på?

Det var 1,8'eren der larmede meget. Havde selv en i en kort periode.
Motoren er fin og den trækker og kører godt.

Nogen af dem fik monteret noget dæmpende isolering i motorrummet mener jeg.

Men den forsvandt ud af programmet til fordel for den ældre 2,0 - tror
faktisk det var pga støjproblemerne. Den fik mange slag i pressen.

Kostas
email(a)kostas(.)dk

Fra : TDN

Dato : 02-05-07 17:29

"Klaus Jensen" <spammers@buninhellmotherfuckers.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der noget om det og i givet fald hvilken model? Er der andre forskelle,

1.8 er en fin motor uden de store problemer, men den larmer i Golfen, nogen
har fået det minimeret med andre ophæng, nogle mener bare lyden er
sportslig, prøv den.
2.0 er en opdateret ældre VW motor, som kan sejtrække ved lavere
opdrejninger 170Nm/2400omdr. contra 1.8 med 170Nm/4200 omdr. Nogle 2.0
drikker dog endog rigtigt meget olie så hvis du vælger sådan en så sikker
dig du ikke køber en der skal have olie hver gang du tanker benzin.

Mvh
Thomas