Fejl i Mail Vista
Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-05-07 08:38

Ca. 50% af de gange, hvor jeg vil poste et svar i en nyhedsgruppe, får jeg
denne fejlmeddelse:

http://www.sitecenter.dk/pclinks/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10020

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad det drejer sig om. Har i nogle bud?.

Mvh.

Karsten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-05-07 08:54

Karsten Jensen skrev:

> [...]
>
> http://www.sitecenter.dk/pclinks/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10020
>
> Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad det drejer sig om. Har i

Måske er der tale om at hovedet angiver tegnsættet som UTF-8, mens
brødtexten i virkeligheden er skrevet i ISO-8859-1?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Carl Drud

Dato : 20-05-07 09:14

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Måske er der tale om at hovedet angiver tegnsættet som UTF-8, mens
> brødtexten i virkeligheden er skrevet i ISO-8859-1?

Det indlæg spørgeren forsøger at besvare har ingen angivelse af tegnsæt.

Der måske en løsning her:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/6e3a90de73f58105?hl=da&

--
Carl

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-05-07 09:23

Tak for budene og links. Jeg skal nok give en reply, hvis jeg finder en
løsning eller workaround.

Mvh.

Karsten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-07 12:00

Arne H. Wilstrup skrev:

> Dette skulle løse problemet.

Om det så er en speciel holdbar løsning, kan diskuteres.
Du vælger med den indstilling ikke at angive tegnsæt i indlæggets
header, hvilket kan volde problemer for andre newsreadere, som skal
afkode dine indlæg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-05-07 13:36

"Thomas G. Madsen" skrev:

> [...]
> Du vælger med den indstilling ikke at angive tegnsæt i indlæggets
> header, hvilket kan volde problemer for andre newsreadere, som skal

OK..glæden varede kort. Så må jeg nok fortsætte med at bruge Thunderbird,
når jeg poster news.

Mvh.

Karsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-07 10:39

"Karsten Jensen" <ljoshfkjdjpoibvkjdhg@invalid> skrev i
meddelelsen

> OK..glæden varede kort. Så må jeg nok fortsætte med at bruge
> Thunderbird, når jeg poster news.

Næ´, ikke nødvendigvis- '

1. Microsofts nyhedslæsere er de toneangivende nyhedslæser i
verden . Det vil sige at du næppe kommer til at genere ret mange
mennesker uden at angive et tegnsæt.
2. Microsofts nyhedslæsere i tidligere versioner angav også
Uuencode som default. Det er især TDC der blokerer for andre
muligheder. Så hvis din udbyder er TDC, så er det derfor
3. At du kan komme til at genere nogle få nyhedslæsere fordi dit
tegnsæt ikke er angivet er vel ikke værre end dem, der skriver
fra fx webtjenester med nyhedslæsere og som konsekvent benytter
sig af Quoted Printable som tegnsæt. Det giver her massevis af
spørgsmålstegn og andre underlige tegn i stedet for de danske
specialtegn etc.

Jeg har angivet en løsning som jeg selv benytter og som virker-
og det er de færreste jeg har hørt fra som hævder at de ikke kan
læse mine indlæg. Quoted Printable er IKKE standard, så derfor
vil jeg ikke gøre mig de store anstrengelser for at dem der
benytter sig af netop denne ikke-standard skal kunne læse mine
udgydelser. De fleste kan uden problemer.

Om du vælger den ene løsning fremfor den anden, at du vælger at
tilgodese de få i forhold til at tilgodese dine egne muligheder
for at deltage i en fri debat selvom du måtte "genere" nogle få
stykker, er naturligvis op til dig - men spørgsmålet var ikke om
de få kan læse dine indlæg, men om de mange kan - og om du så
skal investere tid/penge i at downloade andre programmer der
ikke er så restriktive i´forhold til udbyderens valg, er
naturligvis et andet spørgsmål.

Thomas G har altså fuldkommen ret i at det KAN få konsekvenser
for visse nyhedslæsere, men det er de få, og jeg agter ikke at
ændre min encoding blot fordi nogle få ikke kan læse mine
indlæg, akkurat som nogle andre her ikke agter at anskaffe en
nyhedslæser der skriver i andet end Quoted Printable og derfor
gør det vanskeligt for mig at læse, hvad de skriver.

Man kan ikke gøre alle tilpas - bemærk dog, at mange der
indvender det, som Thomas G gør, afskyr Microsoft af et godt
hjerte og vil hellere brække en arm end at anvende nogle af
deres produkter. Jeg ser pragmatisk på det og siger at hvis det
virker, så er det mig, uanset hvad der står som udbyder (selvom
jeg teoretisk godt kan forestille mig nogle udviklere, der
bestemt ikke vil få mig til at anvende deres produkter).

Så mit forslag er: vælg et der virker, nemlig at anvend
Uuencode, vel vidende at en forsvindende del måske ikke vil
kunne læse dine indlæg, eller vælg noget andet. Jeg vælger at
anvende Uuencode - og jeg konstaterer at der findes nogle der
ikke tager hansyn til at Quoted Printable er forældet og
ikke-gældende længere ifølge standarden, så vi står vist lige
her.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-05-07 13:54

"Karsten Jensen" <kjhxcipuojle@invalid> skrev i meddelelsen
> Tak for budene og links. Jeg skal nok give en reply, hvis jeg
> finder en løsning eller workaround.

Prøv følgende i stedet for det svar du har fået, for det hjælper
ikke ret meget og er ikke løsningen.

Du skal anvende følgende indstillinger:

funktioner- indstillinger - fanebladet "send" - derefter skal du
anvende "format for afsendelse af nyheder. Klik på punktet
"almindelig tekst" - klik derpå for indstillinger for almindelig
tekst. Nu får du en boks op, hvor du kan anvende hhv. MIME og
Uuencode - hvis du sender via TDC skal du anvende
Uuencode-angivelsen til nyhedsgrupper og /ikke/ - som default -
MIME - dette gælder kun til nyhedsgrupper-ihvert
fald via TDC.

Dette skulle løse problemet.