/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gode råd om en Vespa
Fra : SUNE & TRINE HESSELG~


Dato : 04-07-01 22:04

Hej

Jeg har kig på en scooter, Vespa 125, fra1959 og er brændt lidt varm på den.
Den er nyrenoveret, hvilket vil sige at der er lave rustarbejde på den, så
den burde være fri for rust, den er nylakeret og i mortoren er lejerne
blevet skiftet. Men jeg har ikke rigtig forstand på så gamle maskiner, så
jeg håber nogle kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af sådan en maskine, specielt med
henblik på at jeg skal have den igennem syn.

Kan jeg forvente at der stort set ikke er bremsekraft i forbremsen og at
bagbremsen er den primære bremse.

Hvorledes er den at køre på, når man er to på den (stabiliteten)

Er den kompliceret at reparere

Hvilket prisleje ligger disse maskiner i når man køber hos private

Alle gode råd er meget velkomne

På forhånd tak og go' sommer til alle

Sune






 
 
Poul B-H (04-07-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 04-07-01 22:31


"SUNE & TRINE HESSELGAARD-A. & H. PEDERSEN" <suneha@get2net.dk> wrote in
message news:bxL07.496$hP2.17874@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg har kig på en scooter, Vespa 125, fra1959 og er brændt lidt varm på
den.
> Den er nyrenoveret, hvilket vil sige at der er lave rustarbejde på den, så
> den burde være fri for rust, den er nylakeret og i mortoren er lejerne
> blevet skiftet. Men jeg har ikke rigtig forstand på så gamle maskiner, så
> jeg håber nogle kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
>
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af sådan en maskine, specielt med
> henblik på at jeg skal have den igennem syn.

Som på alle andre tohjulere, checker de hovedsageligt:
dæk
bremser
lys
slør i kronrør og hjul
røg og støj

>
> Kan jeg forvente at der stort set ikke er bremsekraft i forbremsen og at
> bagbremsen er den primære bremse.

på en tohjuler er forbremsen altid den primære, men det kommer ikke til at
gå så hurtigt anyway på en 125 Vespa


> Hvorledes er den at køre på, når man er to på den (stabiliteten)

stabiliteten på en scooter er altid dårlig, både med en og to, idet hjulene
er meget små (lille gyro virkning) og den er vindfølsom p.g.a. karosseriet.
Man mangler også noget imellem benene ved undvigelsesmanøvrer og lignende.
125'eren er laaaaaangsom , specielt i modvind. Der var også en 175'er tror
jeg.

Men rigtig sød og tresser en den jo. Skal i også have Mods tøj og frisurer
så ?


--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP
"Smoking Is Good For Your Health"




Daniel Nielsen (04-07-2001)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 04-07-01 22:31

så skal man lige huske den skæve vægt fordelin på Vespaer....jeg ville til
enhvar tid foretrække en tysk scooter over en Vespa....prøv at kiggge på
f.eks Diana Dürkopp, Heinkel Tourist eller NSU Prima (med el-start...wohoo)
alle sammen store flotte scootere (fysiskt set en smule større end en
Vespa...og bedre vægtfordeling...og bedre ved kørsel med passager)

MVH
Daniel



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste