Strømproblem på Pixelwiev Geforce 7600 Gs ~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-05-07 18:43

Har fået byttet kortet een gang på garantien, men kortet forsætter med i
opstarten at fortælle at der mangler strøm.

Min PSU er 550 Watt og hvad jeg har kunnet læse mig frem til kan en
opdatering af reg databasen klare det, ellers skal der en bios update til..
Problemet er at alle de link jeg har fundet med updates enten er ældre end
selve bios på kortet eller døde.
Skal jeg returnere kortet og bede om mine penge retur eller hvad ville i
gøre...
Jeg er TRÆT af at hvergang jeg starter noget tungt alá Flightsim X så siger
maskinen "puf" (ikke bogstaveligt) og genstarter sig selv
Fact er:
Via Kt600 Mb
Geforce GS 7600 fra Pixelview
Xp2600 cpu
1 Gb Ram 400Mhz
Ikke store sager, men lave lysbillede show burde det kunne...

Håber at i kan hjælpe
MvH Eg

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-05-07 19:05

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Xp2600 cpu
> 1 Gb Ram 400Mhz
> Ikke store sager, men lave lysbillede show burde det kunne...

Copy'n'paste flg. ind en fil du kalder hvadduvil.reg

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]
"NvCplPowerSettings"=dword:00000002

Herefter skal du blot højreklikke på filen, vælge 'Flet' og så er den
hjemme.
Det skulle afhjælpe problemet med powerwarning beskederne.
Du kan yderligere slå AGP Fastwrites fra i BIOS, så undgår du problemer med
spontane reboots.

Hvorfor AGP udgaven af 7600GS har så store problemer ved jeg ikke, jeg har
selv et af slagsen der hele tiden ville fortælle mig om manglende strøm.
Den lille .reg fil afhjalp det.

Mvh
Benjamin

Fra : Frank Andersen

Dato : 18-05-07 09:17

On Thu, 17 May 2007 19:43:12 +0200, "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Xp2600 cpu
>1 Gb Ram 400Mhz
>Ikke store sager, men lave lysbillede show burde det kunne...

Jeg har et ASUS Geforce 7600GS AGP. Det fortalte også, at der manglede
strøm første gang jeg startede op. Kortet skulle have mere strøm, som
skulle tilføjes med et af strømstikkene til drevene. Har Du husket at
sætte et strømkabel i. Jeg formoder dit grafikkort også har et stik til
ekstra strømtilførsel.

Mvh. Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Eg Egemarke

Dato : 18-05-07 13:58

Strømstikket er sat i, og umiddelbart er selve strømproblemet løst med
Laziters reg fil

Men ´puteren genstarter stadig spontant hvis jeg forsøger at starte
Microsoft Flightsim X op.
Herefter vil den ved næste opstart/genstart sende fejlrapport.

Hvad gør man så ??

MvH Eg

Fra : Egon

Dato : 18-05-07 19:09

Jeg fik også meldingen om manglende strøm indtil jeg satte strøm tol stikket
på kanten af kortet. det hjalp - kunne du være kommet til ikke at sætte
stikket helt ind?
Egon

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-05-07 20:34

> [...]
> Microsoft Flightsim X op.
> Herefter vil den ved næste opstart/genstart sende fejlrapport.

Hvilket mærke er din PSU?
At den er på 550W er ikke altid ensbetydende med at den leverer nok strøm.
Tjek evt. mærkatet på siden af PSU'en og fortæl os hvor mange A den leverer
på +12V linien.
Alderen på PSU har også lidt at sige, allerede efter 3-4 år begynder de
fleste at være en anelse svagere end det de er opgivet til.

Mvh
Benjamin

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 19-05-07 07:47

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alderen på PSU har også lidt at sige, allerede efter 3-4 år begynder de
> fleste at være en anelse svagere end det de er opgivet til.

Jeg har et par stødt på et par ikke så gamle PSU'er der havde
enkelte dårlige elektrolytkondensatorer - symptomerne lignede
det her beskrevne.

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 19-05-07 08:14

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> Microsoft Flightsim X op.
> Herefter vil den ved næste opstart/genstart sende fejlrapport.

Jeg har løst spontane genstarter på et AGP kort før , ved at hæve volt en
smule til AGP porten fra bundkortets biosmenu.

Det kræver mit nuværende kort f.eks. for at køre stabilt i Prey og Doom3.
Overclocket eller ej - det gør ingen forskel. Det skal have lidt mere strøm på
AGP porten for at virke.

Man kan også prøve at sænke AGP hastigheden fra 8x til 4x , 2x eller 1x, men
lad være med at prøve det først da det kan nedsætte hastigheden.
Jeg fik engang et TNT2 til at køre stabilt ved at sænke dets AGP hastighed fra
2x til 1x , men jeg havde nu også presset det ganske hårdt ved at hæve mhz til
AGP fra 66mhz til 88mhz.

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 19-05-07 08:30

Jeg har kigget lidt mere efter bioser til dit kort og der ser da ud til at
http://www.mvktech.net/ har en rimelig ny bios til det.
Check under downloads i prolink (som laver pixelview) sektionen.

Hjælper den bios ikke kan du prøve at modificere biosen med NiBiTor .. der kan
stilles på volt , timinger , frekvens .. det hele.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-05-07 16:42

Den her "dump" fil den sender med fejl rapporten, hvordan læser jeg den.
Idenne må den jo netop forklare hvad der sker ?!?
Den ville sikkert osse være guld værd for en nørd eller 2 der kan finde
fejlen med det samme ud fra disse oplysninger..

Takker for al hjælp så langt..

MvH Eg