oplysninger om min farmor.
Fra : leonard

Dato : 16-05-07 09:18

For et stykke tid siden eftersøgte jeg her min aldrig kendt farmor
Anna Mathilde Kirstine Jensen.
Til min store overraskelse har jeg fundet frem til,at hun boede i
København nærmere bestemt Stefansgade 46 Kbhn.N og døde den 30.april
1960.Hun var født den 25.juni 1890 i Vor frue sogn
i Odense. Hun var blevet gift (jeg ved ikke hvornår) og fået
efternavnet IRGENS. Har nogen op-
lysninger om hende og den familie hun var gift ind i?? Jeg har prøvet
folkeregistrene!!

Grunden til at jeg blev overrasket er,at jeg er født på Fællesvej og
vokset op i Sjællandsgade på Nørrebro der er jo ikke langt over til
Stefansgade. Meget mystisk!!

Fra : John Küpper

Dato : 16-05-07 16:59

Hej Leonard

Prøv at søg på nettet, såvel i Danmark som i Norge, så vil du finde at
navnet Irgens dukker op et utal af gange, så muligheden for at finde en
forbindelse skulle ikke være helt umulig.
Navnet stammer fra Holland og først kendte, jeg har kunnet finde, hed
oprindelig Jürgens

Fra : B.B

Dato : 16-05-07 17:56

Jeg har en Irgens men det er desværre nok ikke til meget hjælp, da jeg er
den eneste i familien der dyrker slægtsforskning, så det er kun blevet til
et par af disse i den gren
Hilsen Birgit

Fra : qx

Dato : 16-05-07 23:01

"B.B" skrev i en meddelelse

> Jeg har en Irgens men det er desværre nok ikke til meget hjælp, da jeg er
> den eneste i familien der dyrker slægtsforskning, så det er kun blevet

Jeg kender til en dame på omkring 80, der er døbt Irgens. Hun stammer så
vidt jeg ved fra området omkring Flyndersø. Ved kun at den ligger i Jylland.

Jeg har slået op i Dansk Statistik og set at der i øjeblikket er 83 personer
i Danmark, der hedder Irgens til efternavn. Ved ikke om disse oplysninger
kan være dig til nogen hjælp.

qx

Fra : Michael Erichsen

Dato : 17-05-07 19:44

Flyndersø ligger mellen Rønbjerg og Estvad i Fjends herred syd for
Skive. Det er et meget smukt hedeområde og iøvrigt der, hvor den sidste
ulv i Danmark blev skudt i 1813.

Mvh Michael Erichsen

Fra : qx

Dato : 17-05-07 22:29

"ubo6" <ubo@os.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Databasen " Danskernes navne" Held og lykke
> ubo@os.dk

Er det virkelig en stor database med alle danskernes navne? Det er ligesom
man ikke rigtig ved, hvad man går ind til, når man bare kommer ind til at
kunne sende en mail. Skulle der ikke have været lidt mere, der minder om en
hjemmeside?

qx

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-05-07 23:34

"qx" <quade@cafeer.dk> skrev Thu, 17 May 2007 23:28:46 +0200

>Er det virkelig en stor database med alle danskernes navne? Det er ligesom
>man ikke rigtig ved, hvad man går ind til, når man bare kommer ind til at
>kunne sende en mail.

ubo6 (hvem det så end er?) var måske lidt uheldig med formuleringen.

Det han (m/k) mente var, at du skulle prøve en side der hedder
"Danskernes navne". Det er en side under Navneforskningsinstituttet på
Københavns universitet, og den ligger på adresen:
http://www.danskernesnavne.navneforskning.ku.dk/Personnavne.asp

Selve aressen "ubo@os.dk" har ikke noget med den pågældende side at
gøre, det er adressen til ham (m/k) den der har skrevet indlæget.

Iøvrigt er det lidt påfaldende, så mange annonyme skribenter der
optræder i denne her tråd.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : qx

Dato : 18-05-07 15:33

"Arne Feldborg" skrev i en meddelelse
> [...]

> "Danskernes navne". Det er en side under Navneforskningsinstituttet på
> Københavns universitet, og den ligger på adresen:

Iiih tak, det har jeg savnet længe, en side hvor man også kan se noget om de
navne, der især var på mode, da vores far og farfar var unge.
Jeg vidste ikke, den hørte under Københavns Universitet. Tak skal du have.
Den side er jeg rigtig glad for at have fundet.

> [...]
> det er adressen til ham (m/k) den der har skrevet >indlæget.

> Iøvrigt er det lidt påfaldende, så mange annonyme skribenter der

Nåh - men jeg tror ikke de spekulerer så meget i det at være anonyme. Det er
nok mere, når man har været spammet, så man skulle sidde og kassere op til
100 uønskede indlæg, når man kommer hjem og åbner for pc'en. Og især, at
noget af det så også kan være virus. Det er altså befriende dejligt, at gå
over til at bruge et andet navn og se, at så er man pludselig helt fri for
alle de irriterende spammere.

Man kan så i mellemtiden håbe på at der kommer en dag, hvor myndigheder og
andre har gjort det muligt for alle, at have deres pc i fred for spam, virus
og hacking.

Med venlig hilsen

qx

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-05-07 16:40

"qx" <quade@cafeer.dk> skrev Fri, 18 May 2007 16:33:28 +0200

>Nåh - men jeg tror ikke de spekulerer så meget i det at være anonyme.

Nej, måske ikke. Men det gør de folk der evt. skal svare på deres
spørgsmål. Det regnes ganske enkelt for uhøfligt at optræde annunymt.

>nok mere, når man har været spammet, så man skulle sidde og kassere op til
>100 uønskede indlæg, når man kommer hjem og åbner for pc'en. Og især, at

Det er efter min mening den forkerte måde at løse problemet på. Det
svarer til at lovlydige borgere skal bure sig inde i fængsler for at
forbryderne kan gå frit omkring.!

Spam skal man ikke gemme sig for, det skal bekæmpes ved roden.

Efter mere end 10 år på nettet og som ivrig deltager i debatten både
nationalt og internationalt og altid under samme mailadresse som også
står i klart sprog på alle mine hjemmesider modtager jeg i tusindvis af
spammails.

Men de 99.99999% af dem filtreres fra allerede hos min udbyder, de når
ikke engang frem til min computer. Tilbage er der så et par stykker
dagligt som for hovedpartens vedkommende ryger i mit eget spamfilter.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-05-07 21:42

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> Spam skal man ikke gemme sig for, det skal bekæmpes ved roden.

Så sandt som det er skrevet!
Den eneste måde at undgå spam på er ikke at modtage mail overhovedet
- men man kan nå langt ved mildere metoder

Og anonymitet giver ingen sikkerhed mod spam, da personnavnet er
fuldstændigt ligegyldigt i den sammenhæng. Navnet på modtageren er i spam
oftest tomt eller tilfældig, lige som e-adsessen tilfældigt er opsamlet som
følge af at den bruges, eller er måske tappet fra din gode vens computer og
uden at han har haft intention dertil eller viden derom.
Det er jo langt fra nok selv at være forsigtig!
Nye på nettet, nyheds- og reklamemail - glemmer tit at personnavnet bør stå
sammen med e-adressen - og fanges derfor let i spamfiltre.

At "Fægte med åben pande" og konsekvent bruge sit navn kan endda udnyttes,
idet der så kan filtreres på om afsenderen kender og har skrevet korrekt
navn og afvise mails der ikke er ordentligt adresseret. I mange tilfælde
mangler navnet nemlig i spam.
Skrev alle korrekt navn på e-post ville det derfor være uligt lettere at
sortere uønsket post fra og smide det direkte i skraldebøtten.

Også når man skriver til andre skal der derfor udvises forsigtighed og
andres adresser skal behandles lige så omhyggeligt som sin egen.
Syntaksen (skrevet direkte i adresselinien) er:

Navnet på Personen < adressen@domæne.top >

< > separerer adressen fra personnavnet.

Det er en god ide at skrive nye kontakter ordentlig ind i sit
adresseregister, hvorved der automatisk kommer korrekt personnavn på e-mail
- men det tager naturligvis lidt mere tid

Skrives der til flere er det venligt ikke at udbrede samtliges e-adresser
til alle, hvorfor Bcc: linien benyttes. Derved eksponeres den aktuelle
modtager for kun sin egen. Til-feltet forsynes med eget navn og adresse,
der jo er identisk med afsenderen, som alle nødvendigvis må kende.

Evt. respons på dette indlæg er dirigeret til
hvor der sikkert kan hentes ydeligere information og vejledning.

Svar gerne direkte - både navn og adresse er indbygget.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Hvornum

Dato : 21-05-07 21:19

Hej gruppe

Håber ikke at I skal bruge linier til at kaste med verbaler om at bruge navn
eller ikke.
Man må bare håbe at alle her kan være åbne, og det giver ikke spam at sætte
sit navn i slutningen at et indlæg.

Og brug fx. navn(a)domæne.dk, så kan adressen ikke findes.

Mvh
Max Hvornum 4623

Fra : Hvornum

Dato : 21-05-07 21:07

Hej QX

Ja må jeg sige, skulle der ikke være noget mere, og være opdateret?
Den mangler meget og er ikke til at bruge vedr. slægtsforskning.

Mvh
Max Hvornum 4623