Ny-Alliance angriber såkaldte "absolutte" ~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-05-07 11:24

"Jesus-loves-you" skrev
6473 news:0pD%h.25$sN5.5@news.get2net.dk

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s125 Ons 16 Maj (2007, CET) 09.50.29

Ny Alliance angriber kristendommen

Formanden for Ny Alliance, Naser
Khader, har det principielt ikke godt
med abso... (*1) ...lutte sandheder. Og slet ikke
med absolutte, religiøse sandheder.

Derfor lægger hans parti op til et
bredt opgør med religionens og især
kristendommens plads i det moderne
sanfund, skriver Kristeligt Dagblad.

Folkeskolens kristendomsfag skal aflø-
ses af et fag i religion, etik og livs-
anskuelse, og personregistreringen skal
flyttes fra folkekirken. Folkekirkens
særstilling i Grundloven bør principi-
elt ophæves, selvom det i praksis næppe
kan ske i nær fremtid, siger Khader.

16. maj 07:24 (CET, red.)

=== citat slut ====

Læs evt. også selve artiklen ...
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=331578
Og avisens mening herom:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/leder:aid=331556

*1:
ET-Break:
(2007-05-16, Wednesday, CET 09:56:54, delay 0, GMT 07:56:54)
- "Vi heller ikke."

Hmm ... (Muhammed-krisen) ..

Memory on:

(Absolutismus)
4929 news:IgRef.465$Cl2.4257@news000.worldonline.dk
4930 news:XV_ef.488$Cl2.4246@news000.worldonline.dk
5016 news:OJ1Ef.6236$Cl2.134468@news000.worldonline.dk
5023 news:Y2tEf.6928$Cl2.135398@news000.worldonline.dk
5175 news:44082ec6$0$24305$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Du har jo IKKE *patentret* på en såkaldt korrekt virkelighedsforståelse...
[ ... ]
> Denne din tankegang; det er jo ligeså *sygelig* en tankegang som de
> religiøse galninges (apropos *absolutisme*) !!!

Hmm ...

4695 news:N138f.72070$Fe7.245526@news000.worldonline.dk

> Jesus siger:
>
> "Gør mod andre mennesker sådan,
> som I vil, at de skal gøre mod jer!"
> (Luk.6,31)
>
> Det er mig således IKKE tilladt at opføre mig tarveligt overfor jer og
> andre ...

Da der var krig på Balkan i 1990'erne kom der muslimske flygtninge herop til
Danmark, og pga. såkaldte "kristnes" overgreb på dem, forbandt de
Kristendommen med Ondskaben selv. At pådutte sådanne mennesker
kristendommen, endskønt det er ment godt, vil blot være som at hælde mere
benzin på bålet mht. disse fordomme og muligvis bibeholde, eller - hvad
værre er - ligefrem forværre deres traumer.

Og hvis det virkelig er sandt, at vi kristne SKAL elske vor næste som os
selv, er det da ikke en "anelse" *ydmygende*, at vi pådutter fx. mange
katolikker, jøder, muslimer og ateister en person-registrering hos en i dem
selvudråbt Overdommer (Folkekirken), som jo i deres øjne ér partisk ?

(Input mirror:)

Og ønsker jeg (som tror på Jesus), at mine børn skal få påduttet en islamisk
såkaldt "absolut" sandhed (som jeg er aldeles uenig i) ? - Nej!

Hmm ... Så bør jeg nok heller-ej pådutte andre denne min tro (og
overbevisning) mod deres vilje...

CET 10:17:29, delay 0
- "Amen."

Hmm ... Memory on (ang. TVANG):

6140 news:t7QFh.10$_v2.3@news.get2net.dk

> Det 3-årige uansvarlige pattebarn står og skaber sig i supermarkedet:
>
> Mig vil ha' en is.
> Mig vil ha' et ungdomshus.
> Mig vil ha', at I alle bliver muslimer (WTC, 2001-09-11)
> Hvis mig ikke får min vilje, smadrer mig hele bulen!

Gid I fanatiske "muslimske" galninge havde samme sindelag (10:17:29) !!!

-

Hertil kunne et menneske så indvende:

Jamen står der ikke skrevet, at troen kommer af det, der høres ?
(Rom.10,17)

Jo, det er korrekt, og der er INTET, der forhindrer dig (eller andre) i af
missionere på gader og stræder eller stemme-dørklokker (med det glade
budskab, the *good* news) ...

Blot du husker på, at folk også har ret til at sige: "Nej tak. Jeg er IKKE
interesseret", apropos Matt.22,3 m.fl.

Troen kommer at det, der høres. Men hvis folk ligefrem er mere eller mindre
tvangsindskrevet til at høre Ordet (eller en islamisk recitation osv.), mon
da ikke det eneste man herved opnår er, at folk blot bliver forargede på de
kristne (eller andre selvudråbte "prædikanter") pga. deres evendelige krav
om at have patentret på *Sandheden*.

Respektér derfor venligst, at det enkelte menneske har ret til
*selvstændigt* at træffe sit valg også mht. tro og overbevisning.

Dette er for så vidt blot en videreførelse af det demokratiske princip:

*Nobody* is ABOVE the Law°

Du må IKKE være *partisk*, hverken i den ene eller den anden henseende

Hvis man som kristen ønsker at ens børn skal oplæres i den kristne tro, da
er der jo INTET til hindring for, at børnene kommer i en kristen privat
skole. Dem findes der jo mange af her i Danmark. På tilsvarende vis mht.
muslimske, jødiske og andre typer friskoler.

Det er også dumt at for-fordele Folkekirken i Grundloven, fordi hvad er der
kommet ud af det ?

Tjah ... Jeg kan i hvert fald ihukomme hele 2 (blasfemiske ?) overgreb på
Kirken°:

1.
At Højesteret indfører reinkarnation (en afgudsdyrkelse ifølge Bibelen) i
Folkekirken, se ...
4364 news:CLjWe.67895$Fe7.229124@news000.worldonline.dk

2.
Legalisering af homoseksuel praktisering *indenfor* Folkekirken°, endskønt
dets ejermand IKKE har tilladt denne synd, se ...
3085 news:Qordd.59061$Vf.2793635@news000.worldonline.dk

Så heller ej i denne henseende mht. Grundloven, er det særlig smart at
"for-fordele" Folkekirken ...

Tværtimod !!!

(Kirken bliver jo herigennem en luder, *skøge*, horeunge. Salme 127,1)

Og mon ikke Gud, dersom Han findes, hvilket vi som kristne jo tror på ...

Mon ikke Han er gammel nok til at overbevise verden om synd, retfærdighed og
dom (John.16,8). Eller trænger Han til en såkaldt Ismael-hjælpende hånd,
apropos lidt hen af SHIRK (Afgudsdyrkelse) ?

Undervurdér derfor ikke Hans Frelsesvilje (John.3,16)...

DADDY-Break:
(2007-05-16, Wednesday, CET 11:14:57, delay 0, GMT 09:14:57)
- "Stol på Mig."

CET 11:44
- "Jeg kan sagtens klare det."

Love You, DAD ...

Following up:
News:dk.livssyn.kristendom

-

Last file-OUTPUT:
6550 news:fBz2i.8$IK.1@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6551

Fra : JoVe

Dato : 16-05-07 12:46

Jesus-loves-you wrote:

....klip...

> [...]
>
> Formanden for Ny Alliance, Naser
> Khader, har det principielt ikke godt
> med abso... (*1) ...lutte sandheder. Og slet ikke

Det anede mig at der var noget lorent ved denne Ny Alliance. Det blir
vel ikke - nå alt kommer til alt - en alliance mod kristendom?!

....klip...

> [...]
> benzin på bålet mht. disse fordomme og muligvis bibeholde, eller - hvad
> værre er - ligefrem forværre deres traumer.

Underligt at de da søgte ly og beskyttelse i et 'kristent' land. Havde
det ikke været nærliggende at søge ly og beskyttelse i et muslimsk land
hvis kristendommen virkelig er så ond?

Mvh
JoVe

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-05-07 13:05

JoVe skrev i 464aeef9$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> [...]

> det ikke været nærliggende at søge ly og beskyttelse i et muslimsk
> land hvis kristendommen virkelig er så ond?

Er der noget forkert i at ville ligestille alle religioner og give de samme
rettigheder til alle religioner?

Er det ikke det reel religionsfrihed handler om?

En total adskillelse af stat og kirke er da så absolut at foretrække.

Jeg kan ikke se, at der i de hidtil forekomne udmeldinger fra hverken Khader
eller NyAlliance giver dækning for al den snak om bekæmpelse af
kristendommen.

Og nej, jeg hverken Islam eller Khader i forsvar på nogen måde, men jeg
værmer om den ægte, fulde og reelle religionsfrihed der giver den samme
frihed til andre religioner som den jeg ønsker for den kristne tro.

Og derfor kan jeg ikke andet end anse trådens overskrift for en temmelig
vild overdrivelse.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : JoVe

Dato : 16-05-07 13:31

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> [ ... ]
>
> [ ... ]
>
> Er der noget forkert i at ville ligestille alle religioner og give de

Ja, bestemt! Hvis DK ikke besinder sig på sin kristendom og sin etiske
og moralske arv derfra, opløses samfundet langsomt men sikkert i
værdi-pluralisme (som i bedste fald er ren nyttemoral - men
sandsynligvis ender i værdiløshed).

> Er det ikke det reel religionsfrihed handler om?

Nejda! Reel religionsfrihed kan kun sikres ved at DK vedkender og plejer
sin kristenarv.

Det er meget naivt at tro at religionslighed er det samme som
religionsfrihed!

> En total adskillelse af stat og kirke er da så absolut at foretrække.

For Folkekirken ville det være gavnligt, men for landet som helhed vil
det være af det onde.

> Jeg kan ikke se, at der i de hidtil forekomne udmeldinger fra hverken
> Khader eller NyAlliance giver dækning for al den snak om bekæmpelse af
> kristendommen.

Hmm! Khader fører vel blot konsekvent radikal politik på dette område.
Til forskel fra De Radikale.

> Og nej, jeg hverken Islam eller Khader i forsvar på nogen måde, men jeg
> værmer om den ægte, fulde og reelle religionsfrihed der giver den samme
> frihed til andre religioner som den jeg ønsker for den kristne tro.

Nej, det tror du at du ikke gør, men det gør du altså alligevel (tager
islam og Khader i forsvar). At du på denne måde 'værner den ægte, fulde
og reelle religionsfrihed' er mildt sagt ret naivt.

Mvh
JoVe

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-05-07 14:00

JoVe skrev i 464af994$0$52121$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]

> Ja, bestemt!

Jeg kan forstå at du ikke går ind for religionsfrihed!

Det er jeg da bestemt meget chokeret over at erfare!

Gud har jo givet mennesket en fri vilje, og denne frie vilje indebærer altså
fuldt religionsfrihed, også for dem der har en anderledes tro end den vi
selv har.

Fra : JoVe

Dato : 16-05-07 14:17

Andreas Falck wrote:
> [...]
> altså
> fuldt religionsfrihed, også for dem der har en anderledes tro end den vi

Jeg betonede netop at der er forskel på religionsfrihed og
religionslighed. Du hævdede: '*ligestille* alle religioner', og det er
noget andet end at give frihed til udøvelse af alle religioner...

Jeg går således ind for trosfrihed! Eller religionsfrihed, om du vil.
Men kristendom bør have særstilling!

Håber det blev klart nu :)

Mvh
JoVe

Fra : Bekan

Dato : 16-05-07 14:21

JoVe wrote:

> Jeg betonede netop at der er forskel på religionsfrihed og
> religionslighed. Du hævdede: '*ligestille* alle religioner', og det er
> noget andet end at give frihed til udøvelse af alle religioner...

yes, stor forskel.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-05-07 14:44

JoVe skrev i 464b0440$0$52084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

[ ... ]
> Håber det blev klart nu :)

Det ændrer ikke spor på min holdning. Og vil du give en særstilling til en
religion fremfor andre, er der også sket en begrænsning i denne reelle
religionsfrihed, - efter min opfattelse.

Og jeg går ikke ind for nogen begrænsninger i religionsfriheden, for alle
andre skal have nøjagtig den samme grad af religionsfrihed som jeg selv
ønsker at have for min religion.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-05-07 22:55

"JoVe" skrev

> [...]
> noget andet end at give frihed til udøvelse af alle religioner...
>
> Jeg går således ind for trosfrihed! Eller religionsfrihed, om du vil.

Fint nok ...

> Men kristendom bør have særstilling!
>
> Håber det blev klart nu :)

Jeg havde nær sagt:

Men omvendt fortegn (og en god portion overdrivelse) giver dine udtalelser
mig kuldegysninger, apropos ...

> [...]
> Mig vil ha' et ungdomshus.
> Mig vil ha', at I alle bliver muslimer (WTC, 2001-09-11)
> Hvis mig ikke får min vilje, smadrer mig hele bulen!

Men det er nok at gå en "anelse" for vidt ...

Kristendom bør have særstilling! siger du, hvilket også er Okay for mig,
hvis blot det ikke sker på andre menneskers bekostning.

Men regningen har været ret dyr (for os fra Folkekirken) ... !

Sent: Wednesday, May 16, 2007 CET 14:31, GMT 12:31

> For Folkekirken ville det være gavnligt, men for landet som helhed vil
> det være af det onde.

Ville I måske bryde Jer om, at Jeres Kirke-(samfund) blev overtaget af
*selv-udråbte* "Apostle" (2.Kor 11,13-14)

Vores Kirke-(samfund) ligger jo i ruiner, åndelig set (Åb. 2,5 Ez. 8,15-)!

Set i dét perspektiv finder jeg det langt bedre, at stat og kirke holdes
adskilt.

Danmark har jo (Gudskelov) ikke udryddelseslejre, apropos du må ikke slå
ihjel (Law no 6).

Er det ikke langt vigtigere end at bekendte, at ...Vi tror på Gud Fader mig
her-og-der og allevegne (apropos Matt.21,28-30 og Jak.1,22; 219) på vores
*bekostning* ?

Disse *afgudsdyrkere* (og levebrødsprædikantere) skal UD.

Og bagefter skal *alle*, der afviger bare så meget som en tomme fra
fuldkommenhed, gøres et hoved lavere, apropos ...

6068 news:U76Ah.69$p56.65@news.get2net.dk
3711 news:Kfx2e.108123$Vf.4154701@news000.worldonline.dk

and ...

> [...]
> Mig vil ha' et ungdomshus.
> Mig vil ha', at I alle bliver muslimer (WTC, 2001-09-11)
> Hvis mig ikke får min vilje, smadrer mig hele bulen!

Nå! ... Nu slog den klik igen ...

Hope You got the point ...

-

Last file-OUTPUT:
6556 news:xjE2i.28$Xs3.18@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6557

Fra : Bekan

Dato : 17-05-07 09:53

[...]

?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-05-07 11:36

"Bekan" skrev

[ ... file 6557 ... ]

> Jesus-loves-you wrote:
> [...]
> >

> ?

Forklaring udbedes (tænker du omtrent), Bekan.

Øh ... *Alt* hvad vi her skriver på nyhedsgruppen kan læses overalt i
Verden.

Derfor kan jeg "sommetider" finde på at udtrykke mig i vendinger, som
henvender sig til et breddere publikum, herunder muslimer i Danmark og
udlandet.

Øh ... Det kan være meget vanskeligt at få såkaldte nidkære
fundamentalistiske muslimer til at indse, *hvori* de (i deres
religionsdyrkelse) går "galt-i-byen".

Derfor "leger" jeg med disse tanker i forskellige varianter og relationer.

I stedet for direkte at kritisere dem (hvilket mange af dem jo ikke kan tåle
pga. lavt selvværd m.m.), hvorved de blot psykisk blokérer, vælger jeg en
anden anskuende indfaldsvinkel.

Jeg simulerede således (i mit indlæg), at *jeg* er den fanatiske idiot,
apropos ... (som mit indlæg indeholdt) ...

6557 news:H4L2i.40$Sw.0@news.get2net.dk

> Disse *afgudsdyrkere* (og levebrødsprædikantere) skal UD.
>
> Og bagefter skal *alle*, der afviger bare så meget som en tomme fra
> fuldkommenhed, gøres et hoved lavere, apropos ...

Her burde *enhver* med forstand kunne indse, at den har slået klik for
debattøren (dvs. mig) pga. de URIMELIGE og fanatiske fremsatte dødstrusler
(ordene: gøres et hoved lavere).

Og dét kan disse fanatiske muslimer så forhåbentlig nok også INDSE. For
så dumme i knolden kan de jo da vel heller ikke være, eller hva' ? ...

Og så mangler vi blot næste skridt i anti-hjernevask-programmet: Den
*ulovlige* association, apropos ... (som mit indlæg indeholdt) ...

6557 news:H4L2i.40$Sw.0@news.get2net.dk

> Nå! ... Nu slog den klik igen ...

En dag - om Gud vil - gennemtrænger ordene deres psykiske forsvarssystem
(apropos Hebr. 4,12). Sandheden er jo en ret *stærk* magt (apropos John.
14,6) ...

-

For øvrigt *misforstod* jeg dit indlæg, som du skrev for noget tid siden,
ang. panspermi(a) ...

6332 news:KRDLh.75$nP4.73@news.get2net.dk

> Panspermia ?
>
> (Hmm ... Den Herre var vist IKKE fattet en brik af det hele!)
>
> Godt du ikke debatterer med mig på news:dk.videnskab ...

Jeg kendte ikke dette ord og troede derfor, at du ... mudderkastning.

Men nu har jeg opdaget, at ordet 'panspermia' betyder (eller i hvert fald
inkluderer), at det biologiske liv er kommet udfra og har "inficeret" en
planet fx. Jorden.

Så - i modsætning til tidligere - bør jeg nu sige:

Du har vist NETOP fattet pointen (endskønt der blot er tale om en
hypotese) ...

-

Last file-OUTPUT:
6559 news:9pU2i.50$4b7.24@news.get2net.dk

File-number: 6560

Fra : Bekan

Dato : 17-05-07 14:19

Jesus-loves-you wrote:
[...]
> [...]
>
> Jeg simulerede således (i mit indlæg), at *jeg* er den fanatiske
> idiot, apropos ... (som mit indlæg indeholdt) ...

Ja, og her kan man let falde i...

[...]
> [...]
>
> Så - i modsætning til tidligere - bør jeg nu sige:
>
> Du har vist NETOP fattet pointen (endskønt der blot er tale om en

Godt vi fik den på plads så.

Fra : Bæ nni

Dato : 17-05-07 14:23

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>
> Derfor kan jeg "sommetider" finde på at udtrykke mig i vendinger, som
> henvender sig til et breddere publikum, herunder muslimer i Danmark og

dem er der sikkert osse en hel del af her - 1.654.065 eler
flere..............

......eller osse er her bare en lille sluttet flok dumme dänen: andresen
og proselytterne - nogle enkelte der er imod andresen og proselytterne
så et par andre der vifter lidt med nogle røde klude - skal vi sige 10
aktive og 5 der læser jævnligt og så dem der lige kommer forbi og
skynder sig at fise a igen

og så er der så lige vidal der troller på sin helt egen degne-facon -
det må sku da ende med en vandskade

--

Benny

cool

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-05-07 18:16

"Bæ nni" skrev

[ ... file 6560 ... ]

> [...]
> skynder sig at fise a igen
>

> og så er der så lige vidal der troller på sin helt egen degne-facon -

Interrupt for the Hunter-program.

Fra : Vidal

Dato : 17-05-07 23:46

Bæ nni wrote:

> og så er der så lige vidal der troller på sin helt egen degne-facon -
> det må sku da ende med en vandskade

Hehe

http://www.theonion.com/content/node/33672

--
Regards,

Vidal

Fra : Bekan

Dato : 16-05-07 14:18

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> [ ... ]
>
> [ ... ]
>
> Er der noget forkert i at ville ligestille alle religioner og give de

Jeg tror vi skal snakke om at alle /mennesker/ burde have ens rettigheder
/og/ at rettigheder stammer fra /Gud/, ikke fra en vedtagen lov eller andre
jordiske kilder.

Man /kan ikke/ gi en /religion/ rettigheder, det er den komplet ligeglad
med. Om en ret følger det individuelle menneske så er det den store forskel,
og spørgsmål om religionsrettigheder bliver derigennem irrelevant.

> Er det ikke det reel religionsfrihed handler om?

Nej. Det er et spørgsmål om en gud-given menneskeret.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-05-07 14:46

Bekan skrev i 464b049b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

[ ... ]
> Det er et spørgsmål om en gud-given menneskeret.

Men det er jo netop den nogle prøver at lægge begrænsninger for!!

Fra : Martin Andersen

Dato : 19-05-07 02:12

JoVe wrote:
> [...]
>
> Underligt at de da søgte ly og beskyttelse i et 'kristent' land. Havde
> det ikke været nærliggende at søge ly og beskyttelse i et muslimsk land

Nu har jeg Jesus-Loves-You killfiled så jeg så egentlig ikke hans indlæg før du
gentog det, men hold da op. Noget tyder på at jeg skal se om Ny Alliance viser
sig at være et seriøst parti, for med det citerede valgprogram har jeg da fået
blod på tanden til at støtte dem. Den eneste bet er den trækprocent de påstår er
realistisk, det virker ikke helt plausibelt (selvom 42 er det rigtige tal i
andre henseender).

Og jeg ser det overhoved ikke som et angreb på kristendommen, men et ønske om
sekularitet. Et ønske jeg absolut kan tilslutte mig.

Fra : JoVe

Dato : 19-05-07 18:42

Martin Andersen wrote:

> [...]
>
> Og jeg ser det overhoved ikke som et angreb på kristendommen, men et
> ønske om sekularitet. Et ønske jeg absolut kan tilslutte mig.

Prøv at læse Udfordringens artikel om Iben Tranholm behandling af emnet.
Hun skelner mellem 'sekularisme' og 'sekulær stat' Meget fornuftigt og
rigtig set - men sekularisterne ser ingen ting!

Hun siger bl. a.:
- En ”sekulær stat” vil sige, at man adskiller religion og stat, og det
var de kristne, der tidligt i kirkehistorien som de allerførste gjorde
det. Dengang havde kejseren en status, hvor han var gud, og der var ikke
nogen forskel på guddom og stat, men de kristne ville ikke dyrke og
tilbede kejseren som gud. Allerede blandt de første kristne finder man
lærde, som gik ind for at adskille kirke og stat.
- Sekularismen går derimod ud på at fjerne alt, hvad der har med Gud at
gøre i samfundet, og det er noget helt andet. For en sekulær stat
tillader selvfølgelig religionen at være der. Hvorimod sekularisme er
den totale ”Endlösung”, den totale udryddelse af Gud. Det er derfor, jeg
mener, at der er paralleller mellem nazismen og sekularismen.

Mvh
JoVe

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-05-07 05:15

JoVe wrote:

> [...]
> den totale ”Endlösung”, den totale udryddelse af Gud. Det er derfor, jeg
> mener, at der er paralleller mellem nazismen og sekularismen.

Hvad bliver det næste, at vi er nogle onde ateister der konspirerer mod
ytringsfrihed?

Don't answer that.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-05-07 09:49

"Martin Andersen" skrev

[ ... file 6551 ... ]

[ ... Balkan-flygtningene ... ]

> Hvad bliver det næste, at vi er nogle onde ateister der konspirerer mod
> ytringsfrihed?
>
> Don't answer that.

(Welcome to the madness:)

MERE end det. I skal både tortureres, myrdes, hænges og pines og plages i
evighedernes evigheder.
Og når I så er døde, så skal I genopstå, således at torturen kan
fortsætte. En smertelig straf, i Gud den Nådiges den *Barmhjertiges* navn
(Sura 1,1-114,1)

Hope You got the point ...

En "sekulær stat" UDEN sekularisme (apropos DK-Forfatning §67) er da nok at
foretrække, eller hva' ?

Memory-interrupt from ...

Fra : JoVe

Dato : 20-05-07 13:38

Martin Andersen wrote:

> Hvad bliver det næste, at vi er nogle onde ateister der konspirerer mod
> ytringsfrihed?

Jamen jamen! Er du da sekularist?
(Jeg tænkte det nok!)

> Don't answer that.

Joda - man er vel opdraget i et hjem med klaver.

Mvh
JoVe

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-05-07 14:00

JoVe wrote:

> Jamen jamen! Er du da sekularist?
> (Jeg tænkte det nok!)

> Joda - man er vel opdraget i et hjem med klaver.
>
> Mvh
> JoVe

Jeg tilslutter mig ikke dit valg af terminologi mht. sekular"isme". Det er ladet
på en måde der kun tjener at tilsværte folk som har et ønske om en neutral og
lige behandling fra offentligheden.

Jeg går desuden ikke ind for tankepoliti på nogen som helst måde. Faktisk er det
så væsentligt et princip for mig at jeg ikke mener at det er en forbrydelse at
planlægge et bankkup eller fremstille fiktiv børneporno og selvfølgelig heller
ikke at man kan "begå" strafbar blasfemi. Kan du sige det samme?

Sekularitet er bare den eneste fair måde den offentlige sektor kan betjene den
vilkårlige borger. Hvad den borger så i sin rolle som privatperson har at sige
om religiøse størrelser er dennes egen sag og ret.

Det var desuden rekord hurtigt du fik smidt en reference til nazityskland.

Fra : JoVe

Dato : 20-05-07 15:05

Martin Andersen wrote:

> Jeg tilslutter mig ikke dit valg af terminologi mht. sekular"isme". Det
> er ladet på en måde der kun tjener at tilsværte folk som har et ønske om
> en neutral og lige behandling fra offentligheden.

Næææ, det er misforstået! Jeg ønsker ikke at tillægge dig noget
negativt, hverken i handling eller intension. Men det kan vel ikke
undgås at man danner sig et billede af debattørerne???

Begrebet sekularisme er ganske rigtig negativt ladet, begrebet er
indført for at anskueliggøre at sekularitet rummer fare for en
militaristisk sekulær anskuelse. Men man kan ikke automatisk beskylde
folk for sekularisme fordi de er tilhængere af en sekulærstat.

Det forekommer blot mærkeligt at du føler dig ramt når begrebet bringes
på bane, for du skriver jo "Hvad bliver det næste, at vi er nogle onde
ateister der konspirerer mod ytringsfrihed?" Hvem er disse "vi" - det må
da i hvert fald inkludere dig!!!

> [...]
> er en forbrydelse at planlægge et bankkup eller fremstille fiktiv
> børneporno og selvfølgelig heller ikke at man kan "begå" strafbar

I dit spørgsmål blander du en masse emner sammen - det vil kræver
adskillige sider at udrede den gang spaghetti.

> [...]
>
> Det var desuden rekord hurtigt du fik smidt en reference til nazityskland.

Jeg sympatiserer men Iben Tranholms fremstilling, men husk nu at det er
hende der har formuleret det. Blot det at henvise til artiklen refererer
således til Endlösung. Altså, i det øjeblik jeg postede det første
indlæg i denne tråd refererede jeg til nazityskland - endnu før du havde
læst mit indlæg.

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-05-07 02:13

JoVe wrote:

> [...]
> på bane, for du skriver jo "Hvad bliver det næste, at vi er nogle onde
> ateister der konspirerer mod ytringsfrihed?" Hvem er disse "vi" - det må

Det forekommer om noget mærkeligt at du prøver at sammensmelte begrebet
sekularisme med proselytiserende ateisme: "Hvorimod sekularisme er den totale
”Endlösung”, den totale udryddelse af Gud". Det er en stråmand du her prøver at
stable på benene, og jeg vil ikke være med til det.

> I dit spørgsmål blander du en masse emner sammen - det vil kræver
> adskillige sider at udrede den gang spaghetti.

Right. Der er én eneste pointe. At jeg "sekularister" ikke som funktion af at de
er dette, ønsker at knægte nogens teistiske tro eller på anden måde bestemme
hvad de skal synes om noget som helst. Der er ingen missionering. For at
illustrere dette nævner jeg 3 modeksempler som uden inkonsistens kan holdes af
en "sekularist".

My point exactly.

Fra : Bekan

Dato : 16-05-07 15:06

Jesus-loves-you wrote:
[...]
> Respektér derfor venligst, at det enkelte menneske har ret til
> *selvstændigt* at træffe sit valg også mht. tro og overbevisning.

ja.

> Dette er for så vidt blot en videreførelse af det demokratiske
> princip:

Nej. Demokrati er at en diffus gruppe dikterer over en individuel og det er
modsat den enkeltes /gudgivne/ menneskeret. Det er kun individer som /kan/
have rettigheder, for grupper er det umuligt fordi 'grupper' er noget
abstrakt.

> *Nobody* is ABOVE the Law°

Loven er almindeligvis ikke et maximum, det er et minimumskrav og
retningslinie. Dermed - hvis man vil /over/holde loven - skal man befinde
sig /over/ loven.

men det kunne måske kompartementaliseres til semantik.

> Du må IKKE være *partisk*, hverken i den ene eller den anden henseende

Hvorfro ikke det? Det er utopi at tro man ikke er partisk og man vil altid
ekskludere noget til fordel for noget andet.

> [...]
> tilsvarende vis mht. muslimske, jødiske og andre typer friskoler.
>
> Det er også dumt at for-fordele Folkekirken i Grundloven, fordi hvad

Folkekirken som institution er /ikke/ baseret på bibelen eller guds ord og
principper. Det er et statsorgan og vil derfor agere for fremmelse af
statslige værdier.

som kan ses i det du siger her nedenunder.

[...]

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-05-07 15:13

"Jesus-loves-you" skrev
6551 news:YYA2i.12$zH.3@news.get2net.dk

[ ... ]
> [...]
> "for-fordele" Folkekirken ...
>
> Tværtimod !!!
>
> (Kirken bliver jo herigennem en luder, *skøge*, horeunge. Salme 127,1)

Interrupt from ...
6555 news:U4E2i.25$Mr3.17@news.get2net.dk

> 6554 ... still NOT on-line, apropos §77 ... (asshole) ...

6554

> Æv ... das war nicht so gut ...

(Nothing special inside this message!)

Why ?

Nåh ... (file 6551 memory) ... *Nu* forstår jeg: Einem LOSER ...

-

Last file-OUTPUT:
6555 news:U4E2i.25$Mr3.17@news.get2net.dk
6554 news:43E2i.24$Nm3.8@news.get2net.dk