Dårlig lydkvalitet
Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-05-07 21:20

OK

Min kone er vild med Johnny Logan's den nye Cd med irsk folkemusik. :-

OK jeg hentede den på TDC's til 90 kr.

Den ligger på hjemmesiden som en MP3 fil.

For satan en dårlig kvalitet. Det et stort set kun firekandter der
kommer ud af højtaleren. Så er spørgsmålet bare. Er det produceren
eller er det TDC der har komprimeret det for meget.

Er der nogle der har den ægte vare (købt CD). Er den også voldsom
klippet.

Venligst

Benny

Fra : Roland

Dato : 15-05-07 22:18

MP3 er og bliver noget crap, køb den på et ordenligt format (cd/ lp) og glem
alt om at downloade musikken i mp3.

Kunne aldrig drømme om at lytte til noget komprimeret musik på mit anlæg.

Fra : Jacob

Dato : 16-05-07 00:22

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> MP3 er og bliver noget crap, køb den på et ordenligt format (cd/ lp) og
> glem alt om at downloade musikken i mp3.
>
> Kunne aldrig drømme om at lytte til noget komprimeret musik på mit anlæg.

Du hører aldrig radio?

/Jacob

Fra : Roland

Dato : 17-05-07 21:02

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse

> Du hører aldrig radio?
>
> /Jacob

Nej det gør jeg ikke, da jeg ikke ejer sådan en

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-05-07 22:52

On 15 Maj, 23:17, "Roland" <p...@tele2adsl.dk> wrote:
> MP3 er og bliver noget crap, køb den på et ordenligt format (cd/ lp) og glem
> alt om at downloade musikken i mp3.
>
> Kunne aldrig drømme om at lytte til noget komprimeret musik på mit anlæg.

Købte og downloaded det mest beskadiet nummer på Bilka's hjemmeside.
Samme nedtrykkende resultat, men der var noget mærkeligt. Det lille
stykke du kan høre gratis var i WMA og ikke hørbart overstyrret. Der
stod også at det er i WMA det du køber men det kom i M(øg og)P(is
lyd)3.

Skrev til Bilka hotline, at de sku prøve at lytte til numeret.

Benny

Fra : John

Dato : 16-05-07 11:19

Hojvaelde@gmail.com skrev:

> [...]
> stykke du kan høre gratis var i WMA og ikke hørbart overstyrret. Der
> stod også at det er i WMA det du køber men det kom i M(øg og)P(is

Prøver du på at sige, at WMA generelt lyder bedre end MP3?

Mvh

John

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-05-07 07:45

[...]

MP3 er efter min mening beregnet til ----------- mp3-afspillere. Og IKKE til
ordentlige hjemmehøjttalere.

/Ole

Fra : iSteen

Dato : 17-05-07 09:33

On 15 Maj, 23:17, "Roland" <p...@tele2adsl.dk> wrote:
> MP3 er og bliver noget crap

Jeg vil give dig ret i, at mp3 (aac.mp4,wma etc) ikke er fuldt på
højde med ukomprimeret musik - MEN...man er selv herre over, hvor
dårlige filer man vil lytte til.
Jeg gider helt ærligt ikke købe en fil der er komprimeret i 128 kbps -
men kommer du fx op på det dobbelte (eller derover), skal der gode
ører til at høre forskel. Afspiller du fx en CD i en computer, og
bagefter en mp4 i 256kbps, er det svært at øre forskel.....i hvert
fald hvis det drejer sig om almindeligt rytmisk musik.

Det er bare en påstand...