Pisa
Fra : hafelaffen

Dato : 15-05-07 16:55

Hejsa i Gruppen

Konen og jeg skal på en "kæreste-tur" til Pisa, her sidst i Maj..
Uden børn, bare ren afslapning. Har booket fly, hotel og bil i 4 dage.
Så vi er klar på at få en på opleveren.

I min iver for at det skal blive en rigtig god tur, tænkte jeg på om
der var nogen herinde der havde nogle fif.... Noget Hot eller Not..

Hvad SKAL vi se og opleve, og hvad kan vi springe over ...

Er der nogle tips og idér angående Italien og området. (vi har aldrig
været i Italien før)

Jeg håber virkelig på nogle indspark, og siger foreløbig tak for
hjælpen.

/Haffe

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-05-07 20:33

"hafelaffen" <hafelaffen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Altså, I burde helt klart tage et "smut" over til Venedig. Det er dyrt og
turistet, men det er et kærlighedsbesøg værd! Tro mig, jeg har selv prøvet
det
I Pisa ligger der et hotel lige udenfor ringmuren, der hedder hotel Roma, og
deres skilt er sådan et man kan kigge igennem det , så når man vender
tilbage til hotellet står der "AMOR"
Man skal booke sin tur op i det skæve tårn i billetsalget, for der tillades
kun 20 personer pr. 1/2 time, og afhængigt af hvornår man booker, kan der
forekomme nogle timers ventetid.
Ellers er Pisa hurtigt overstået, og en tur til Firenze, eller ind over over
Toscana kan anbefales.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-05-07 13:19

Niels Hejnfelt wrote:
> [...]
>
> Konen og jeg skal på en "kæreste-tur" til Pisa, her sidst i Maj..
> Uden børn, bare ren afslapning. Har booket fly, hotel og bil i 4 dage.

Klip
> [...]
> turistet, men det er et kærlighedsbesøg værd! Tro mig, jeg har selv prøvet

Øhhhh, jeg gætter på at han vil have forslag til noget i Pisa området,
og ikke 500 km væk.! (Eller noget i den stil)
Venedig er da interessant, men hvorfor bruge en halv dag på at komme der
(og retur) når turen nu går til Pisa.?

Hvis I vil bare lidt væk, så ligger Firenze lige i nærheden. Det kan nås
med tog på en times tid. (Men der er ca. lige så mange turister som i
venedig.) http://www.trenitalia.it/en/index.html

Ellers vil jeg foreslå at I bare ser på livet i Pisa. Det er da altid
spændende at se hvordan andre lever.

På den anden side, når I nu har lejet bil så skal den vel bruges. Og så
er det jo dumt at leje den, og så betale for at parkere i Firenze.

Jeg vil foreslå at I aflyser billejen.

Søg på internettet.
Og lær lidt italiensk inden I tager afsted.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 17-05-07 13:46

Jørgen Rasmussen skrev:

> Jeg vil foreslå at I aflyser billejen.

Det kommer jo meget an på, hvad man har lyst til at bruge de fire dage til.
Hvis man vil se nogle andre byer som Firenze eller La Spezia eller... ,
så tag dog toget og undgå rædslerne ved at køre bil i f.eks. Firenze.

Hvis man vil ud på landet og se de smukke landskaber og byer i Toscana,
så er bilen nødvendig.

Fire dage er ikke nok til begge dele.

> Søg på internettet.
> Og lær lidt italiensk inden I tager afsted.

Det er osse lidt afhængigt af hvor man vil hen. I de turistede områder
kan man næsten ikke få lov at tale sit hjemmelavede italiensk, fordi
folk så gerne vil vise, at de kan tale engelsk.

Ude på bøhlandet er det til gengæld en stor fordel.

Bjarne

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-05-07 10:03

Bjarne skrev i 464c4e79$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> [...]

Wauhw - for en fire dages ferie. Man skal da godt nok være lidt af et
sproggeni, hvis man lige lærer lidt itaqliensk før ferien.

> Det er osse lidt afhængigt af hvor man vil hen. I de turistede områder
> kan man næsten ikke få lov at tale sit hjemmelavede italiensk, fordi
> folk så gerne vil vise, at de kan tale engelsk.

Bare det var sandt!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-05-07 09:57

Niels Hejnfelt skrev i 464a0adc$0$13945$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> Altså, I burde helt klart tage et "smut" over til Venedig. Det er
> dyrt og turistet, men det er et kærlighedsbesøg værd! Tro mig, jeg
> har selv prøvet det

Var det ikke mere oplagt på en tur til Venedig. Jeg gad ikke spilde tid på
en 4 dages tur med at tromle tværs over italien for at se en godt nok
formidabel by.

> Man skal booke sin tur op i det skæve tårn i billetsalget, for der
> tillades kun 20 personer pr. 1/2 time, og afhængigt af hvornår man
> booker, kan der forekomme nogle timers ventetid.

Det skæve tårn er imo mere interessant ude fra - hvis man da ikke lige får
et kick ved at have været der.

> Ellers er Pisa hurtigt overstået, og en tur til Firenze, eller ind
> over over Toscana kan anbefales.

Tager I til Firenze og vælger at se Uffici-musæet (topseværdigheden i
Firenze blandt utallige særklasseseværdigheder) så bestil for guds skyld
billeter i forvejen. Ellers er køen ulidelig.

Men til en kort ferie i Toscana med udgangspunkt i Pisa kune jeg godt finde
på at tage en tur tværs gennem Toscana til Sienna, der for mig er en langt
mere overkommelig by end Firenze til en endagstur. Tag turen ned over (svjh)
Castelfiorentino og Certaldo, hvor man oplever et rigtig 'toscansk'
landskab.
I Sienna, når man kommer med bil - så sats på p-huset ved Piazza del
Mercato. Det er midt i smørhullet, men det er endu ikke sket, at vi ikke har
kunne få plads. Og man vader lige ud i det skønneste Sienna.

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-05-07 14:52

On 15 May 2007 08:54:38 -0700
hafelaffen <hafelaffen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> været i Italien før)
>
> Jeg håber virkelig på nogle indspark, og siger foreløbig tak for

Da vi var i Pisa oplevede vi at en gåtur rundt i den gamle bydel,
spisning på nogle af de små restauranter, følg den gamle bymur osv. var
langt mere interessant en det skæve tårn og den dertilhørende katedral.
Det at være oppe i tårnet er ikke noget specielt og man skal kun gøre
det for at kunne sige man har gjort det. Det er pænere at kigge på
tårnet end ud af det.
Katedralen er nydelig, men da vi lige var kommet fra peterskirken i
rom, så var den pludselig ikke så interessant mere.
Jeg ville personligt bruge en formiddag på tårnet og pladsen herom og
så ville jeg ellers hurtigt bevæge mig væk derfra. Ud i de små gader i
den gamle bydel. ud og nyde den afslappede kultur i byen og se de
fantastisk bygninger som er mange hundrede år gamle. Omkring
universitetet summer byen af liv. Der er fyldt med unge og det skaber
en god stemning (også selv om man ikke selv er så ung længere).
Og så er der jo maden....den gode italienske mad.
Italiensk Is er noget så fantastik synes jeg, og den måske allerbedste
is fik jeg faktisk i Pisa. Det er på Piazza Giribaldi hvor der ligger
en lille isshop kaldet La Bottega del Gelato. Den laver virkeligt gode
is.
Hvis du skal have fantastisk traditionel Italiens mad, så skal du ned i
gaden Via Santa Maria hvor der ligger en restaurant ved navn Trattoria
Toscana. Da den ligger ret tæt på det kendte Piazza dei Miracoli, så
kan der godt være ret tourist befængt, men maden er der intet i vejen
med. De laver mad efter nogle regler som siger at de kun må lave
traditionel italiensk mad efter originale traditionelle opskrifter.
Et andet og lidt mindre touristfyldt sted er restauranten
Trattoria San Omobono ved Piazza San Omobono. Her serveres også god
traditionel mad fra området hvilket man også kan se på de kunder som
kommer der - de er ofte lokale. Hvis i vil have super pizzaer og er
villige til at vente lidt på dem, så ligger der et rigtigt godt
pizzaria på Via Gori som hedder Le Scuderie. De laver så gode pizzaer
at folk (også lokale) nogle gange står i kø op af gaden for at få
noget. De sælger dem i metervis (ja den er god nok- sælges som ½m pizza
til 2 personer og 1m pizza til 4 personer). Deres pasta er nu heller
ikke helt dum, så hvis der er plads og I ikke er til pizza, så kan i
stadig få et super måltid derinde.

Byen er rigtig flot fra vandet, så en guidet tur i båd kan godt
anbefales.
Er I til parker og botaniske haver, så er der en rigtig flot botanisk
have tilknyttet Universitetet i Pisa.
Da I har bil, så vil jeg anbefale jer en tur op og ned langs kysten.
Der er utroligt flot med skiftende flotte strande og
klippeformationer. Ellers kan i bare køre en tur til en af de
sorte/hvide strande og slappe af, eller endnu bedre, så til byen
Casciana Terme hvor i kan bade i de varme termiske bade - en virkelig
afslapper.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kent

Dato : 20-05-07 16:35

[...]

Må jeg ikke spørge, hvilket selskab I bruger, og hvordan I ellers
startede med at søge?

Min forlovede og jeg snakker meget om en lignende rejse med fly, lejebil
og hotel - bare10-12 dage i sommer. Vi har søgt en del på nettet, men synes
det er svært at finde nogle gode og ikke alt for dyre pakkeløsninger.

Kent.
dage som sommerferie

Fra : hafelaffen

Dato : 20-05-07 20:25

> Må jeg ikke spørge, hvilket selskab I bruger, og hvordan I ellers
> startede med at søge?

Hejsa

Ja da, det må du gerne
Jeg syntes faktisk det er lidt sjovt selv at stå for det hele.
Derfor har vi valgt _Ikke_ at bruge de almindelige rejse-selskaber.

Vi har booket, og betalt, det hele over nettet hjemmefra.

Fly er fundet, booket og betalt hos www.ryanair.com

Hotellet er fundet, booket og betalt hos www.hotels.com

Bilen er booket og betalt hos www.autoeurope.dk

En god hjælp til planlægningen er at have Google-earth åbnet
samtidigt. Så kan man hurtige se om hotellet og lufthavnen ligger i
umiddelbar nærhed af hinanden...

Jeg skal nok skrive når vi kommer hjem

By the way.. så er www.storbyferie.dk et godt sted at hente
inspiration.

Hvis ikke man vil eller kan flyve med ryan-air, kan jeg anbefale denne
søgeside:

www.momondo.dk

Mange Hilsner

/Haffe

Fra : Kent

Dato : 20-05-07 22:26

> [...]

inspiration.

Hvis ikke man vil eller kan flyve med ryan-air, kan jeg anbefale denne

Tak for linksene .

Spændende nok selv at stykke en rejse sammen, ja, men jeg har
bare indtryk af, at den samlede pris oftes bliver en hel del højere,
end hvis du køber en samlet pakkeløsning.

Kent.