Græskant
Fra : Kim2000

Dato : 16-05-07 20:38

Jeg har flyttet hele køkkenhaven fra den ene ende af haven til den anden.
Den tidligere ejer havde dyrket det samme sted i over 14 år og resultatet
sidste år var 14 (FJORTEN) kartofler ud af godt 30 planter. Nu har jeg
plantet det hele til, men køkkenhaven er midt i haven, som består af græs.
Så der skal være en eller kant. Er det en mulighed at fjerne græs og lægge
træflis i et cirka 30 cm bælte, vil det holde græsset væk fra køkkenhaven,
altså sådan så billedet ser nogenlunde sådan ud:

græs træflis kartofler jordbær resten træflis græs

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-05-07 21:47

> [...]
> græs træflis kartofler jordbær resten træflis græs
> græs træflis kartofler jordbær resten træflis græs

Solsortene vil i hvert fald glæde sig til at sparke bagud i træflisen.

Kartoflerne skal nok holde græsset væk, men der skal jo gå 4 år inden du har
kartofler igen i samme stykke (måske forklaring på dårlig avl skal søges
her?). Iøvrigt er det ikke værre at holde græs ude fra køkkenhaven, end den
gængse renholdelse. Du kan blot brænde græskanten med en gasbrænder, nemmest
en model 'spadserestok'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kim2000

Dato : 18-05-07 21:00

> [...]
> græs træflis kartofler jordbær resten træflis græs
> græs træflis kartofler jordbær resten træflis græs

Nu har jeg i hvert fald gjort det, så må jeg se i løbet af året om det er en
god ide

mvh
Kim