Indkørsel
Fra : Peter Christiansen

Dato : 16-05-07 16:36

Hej
Vi bor forenden af en blind vej. Vi har lige investeret i en nylagt
indkørsel til 70.000 kr. Nu har vi problemer med at folk bruger vores
indkørsel som vendeplads, der er sågar nogle som kører helt op i indkørslen
for at vende og der irreterer mig grænseløst.
Er der nogle der har en idé til, hvordan vi kan komme det til livs?

Vi har prøvet at parkere min gamle volvo helt ude i enden af indkørslen med
trækket ud af, og det hjalp da også, bortset fra at volvoen skulle fjernes
hver gang vi skulle have vores anden bil ud.

Vi vil helst undgå en låge eller noget andet, som vi skal åbne/fjerne for at
vi selv kan komme ind/ud.

Håber på jeres hjælp

Peter

Fra : Holst

Dato : 16-05-07 16:59

Peter Christiansen wrote:

> [...]
> hver gang vi skulle have vores anden bil ud.
>
> Vi vil helst undgå en låge eller noget andet, som vi skal åbne/fjerne for at

Ja, først skal du lade være med at lade dig irritere over sådanne små
petitesser. Livet er helt ærlig for kort til det.

Dernæst burde din indkørsel ikke tage skade af, at folk bruger den som
vendeplads - hvis altså din indkørsel er lagt ordentligt.

Der er intet nyt i, at folk anvender indkørsler til vendepladser, hvad
enten indkørslen er for enden af en vej eller ligger midt på en vej. Det
er efter min mening én af de ting, som man må lære at leve med, hvis man
vil have en "åben" indkørsel. Navnlig hvis man har valgt at bo for enden
af en vej, hvor der ikke er nogen vendeplads.

Men hvad kan du så gøre! Ja, du kan sætte en låge op. Det vil virke
ganske effektivt. En elektrisk låge med fjernkontrol vil være optimal.

Alternativt kan du sætte et skilt op. Det vil næppe have den store
effekt, hvis det er lille og diskret. Et stort skilt derimod, vil kunne
have en vis effekt, men vil næppe ligefrem pynte i forhaven.

Endelig kan du jo tale med grundejerforeningen (hvis der er en sådan) om
etablering af en egentlig offentlig vendeplads for enden af vejen, så
folk ikke anvender ind indkørsel.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-07 17:04

> [...]
>
> Dernæst burde din indkørsel ikke tage skade af, at folk bruger den som
> vendeplads - hvis altså din indkørsel er lagt ordentligt.

Kender nogen der var lidt træt af en leverandør til en af naboerne lige
vendte en fuldlastet lastvogn med sand halv oppe i indkørseln .Det var den
ikke dimensioneret til så der er nu to lunker 1,5meter ind. Så jeg forstår
godt Peters bekymring for hans investering.

/A

Fra : Holst

Dato : 16-05-07 17:16

Anders Majland wrote:

> [...]
> ikke dimensioneret til så der er nu to lunker 1,5meter ind. Så jeg forstår
> godt Peters bekymring for hans investering.

Ja, jeg forstår den også godt. Det er bare et problem, der er svært at
gøre noget ved, medmindre man sætter en låge op eller stiller alternativ
vendemulighed til rådighed.

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-07 18:11

In news:464b2a5a$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Holst <newsnov06@shelter.dk> typed:

> [...]
>
> Dernæst burde din indkørsel ikke tage skade af, at folk bruger den
> som vendeplads - hvis altså din indkørsel er lagt ordentligt.

Man forledes til at tro, at andre aldrig bruger din indkørsel som
vendeplads siden du kan fortælle Peter at han skal være overbærende.

Vi bor også for enden af en blind vej _med_ en ret stor vendeplads
lige ud for vores indkørsel. Ikke desto mindre sker det mange gange
om ugen, at ét eller andet fjols altså lige skal bruge vores
indkørsel til at vende i. Jeg giver Peter fuldstændig ret. Det *er*
møg-irriterende og efter min mening uforskammet. Jeg kunne ikke selv
drømme om at gøre det, så hellere vende bilen af nogle gange end
bruge andres indkørsel.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Holst

Dato : 16-05-07 18:34

Tove Krieger wrote:

> Man forledes til at tro, at andre aldrig bruger din indkørsel som
> vendeplads siden du kan fortælle Peter at han skal være overbærende.

Hvorfor dog det? Jeg har intet imod at andre bruger min indkørsel, hvis
de skal vende.

> [...]
> indkørsel til at vende i. Jeg giver Peter fuldstændig ret. Det *er*
> møg-irriterende og efter min mening uforskammet.

Hvorfor er det uforskammet og møgirriterende?

Det må jeg indrømme, at jeg har svært ved at forstå. Jeg mister jo ikke
noget ved at folk bruger min indkørsel til at vende på.

Hvis ens indkørsel er så hellig, så må man sgu da sætte en låge op.

> Jeg kunne ikke selv
> drømme om at gøre det, så hellere vende bilen af nogle gange end
> bruge andres indkørsel.

Ja, sådan er vi så forskellige. Jeg kunne sagtens finde på at bruge
andre folks indkørsel til at vende på, men jeg har naturligvis heller
ikke noget imod, at andre bruger min.

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-05-07 21:10

Holst wrote:
> Hvorfor dog det? Jeg har intet imod at andre bruger min indkørsel, hvis
> de skal vende.

Hvis de ikke kan vende på en vendeplads, så ville jeg da også være
bekymret for om de så kan ramme indkørslen.

> Jeg mister jo ikke noget ved at folk bruger min indkørsel til at vende på.

Gør du ikke? Sådan en pæn flisebelægning har vel grænser for hvad det
kan holde til. Hvis 90% af trafikken er noget der slet ikke hører til
der, er investeringen på 70.000 kr. slidt op 10 gange så hurtigt som den
burde.
Skulle man sætte en pris på, kunne det fx. være 90% af 70.000 kr. Det er
da også en slags penge...

Hvis jeg havde en indkørsel hvor dette problem ville være relevant, så
ville jeg være ligeglad med om det skete en sjælden gang. Men hvis det
sker tit ville det da også genere mig.
Især hvis folk kører helt op til huset, det gør man sgu da ikke
medmindre man har planer om at besøge folk el. lign. (Man kan
selvfølgelig køre forkert...)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Xenon

Dato : 17-05-07 07:57

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det uforskammet og møgirriterende?
>
> Det må jeg indrømme, at jeg har svært ved at forstå. Jeg mister jo ikke
> noget ved at folk bruger min indkørsel til at vende på.

Du kan hurtigt miste noget. Der var en der skulle bruge min indkørsel til at
vende i, resultatet var han påkørte min motorcykel der væltede og fik en
skade til 20.000 kr, Han kørte selvfølgelig bare fra det. Prøv at tænkesig
at få en pakerings skade i sin egen have.

Eller de kører lige forhjulene ind på fliserne men de holder stille drejer
de rattet helt modsat, store sorte mærker på fliserne, det kan da gost være
det ikke betyder noget for dig men det gør det sq for mig.

Claus

Fra : Holst

Dato : 17-05-07 15:48

Xenon wrote:

> [...]
> skade til 20.000 kr, Han kørte selvfølgelig bare fra det. Prøv at tænkesig
> at få en pakerings skade i sin egen have.

Ja, fuldstændig ligesom du kan miste livet, når du sidder på din
terrasse, og en lastbilchauffør falder i søvn med foden på speederen og
brager tværs ind gennem din dagligstue og ud på terrassen.

> Eller de kører lige forhjulene ind på fliserne men de holder stille drejer
> de rattet helt modsat, store sorte mærker på fliserne, det kan da gost være
> det ikke betyder noget for dig men det gør det sq for mig.

Hvis I er så satans øm over et par fliser, så kan jeg sgu ikke forstå,
hvis I ikke sætter en låge op.

Fra : Ralph

Dato : 16-05-07 17:01

"Peter Christiansen" <mcfly2go@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vi vil helst undgå en låge eller noget andet, som vi skal åbne/fjerne for
> at vi selv kan komme ind/ud.

Tag en rive, stil den op af det ene indkørselshjørne, "glem" et brædt ude i
indkørslen så det ligger med den ene ende på rivenstænder, når en bil så
kører over brædtet vil det vælte riven ned i bilen. Evt. et elektrikerrør så
undgår du evt. skadeserstatning.

Evt. noget lign. med en gammel cykel og noget snor, så kan DU måske endda få
erstatning
Det minder mig om fælder jeg laver i min have hver nytårsaften. Problemet
her er blot at du skal få det til at se tilfældigt ud - ellers bliver du nok
lidt upopulær på vejen.

Husk at rydde op når du venter gæster. Bare det var mig

--
Ralph

Fra : Søren

Dato : 16-05-07 19:58

Hehe toltal griner ide`
Er du georg georgløs

Den vil jeg sku prøve !
1000 tak for et godt råd .

Søren

Fra : Lars

Dato : 16-05-07 17:18

Peter Christiansen skrev:
> [...]
> hver gang vi skulle have vores anden bil ud.
>
> Vi vil helst undgå en låge eller noget andet, som vi skal åbne/fjerne for at

En fjernbetjent pullert:
http://www.aceguard.dk/aceguard/dk/index.html

Nogle tire
killers:http://www.danica-security.dk/tire_killers_crash_gates.htm

Eller måske bare nogle af de der bøjelige vejfaner (eller hvad de nu
heder), der bruges ved vejarbejer, som man kan køre henover.

Lars

Fra : Peter Christiansen

Dato : 16-05-07 20:20

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Eller måske bare nogle af de der bøjelige vejfaner (eller hvad de nu
> heder), der bruges ved vejarbejer, som man kan køre henover.

Hej alle sammen
Tak for de mange svar allerede. Kom endelig med flere idéer. Kan godt lide
idéen med riven. Gerne flere af den slags påfund.

Vil lige tilføje at der er en stor vendeplads, som enhver med rimelige
køreevner kan vende bilen på i en omgang.

Peter

Fra : Leonard

Dato : 16-05-07 20:23

On Wed, 16 May 2007 21:19:36 +0200, Peter Christiansen wrote:

> Tak for de mange svar allerede. Kom endelig med flere idéer. Kan godt lide
> idéen med riven. Gerne flere af den slags påfund.

Den slags virker kun på gengangere og hvis det er gengangere, så virker
det nok ligeså godt at gå ud og snakke med dem.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Finn Erichsen

Dato : 17-05-07 07:33

Hej Peter
Jeg var I USA I 1980 og der var jeg inde på en benzin station
for at tanke, man kunne ikke komme ud uden at betale fordi der
sad nogle pille i kørebanen der ville punktere alle fire dæk
hvis man ville køre ud uden de blev lagt ned først de var
selvsagt meget synlige og så ganske frygtindgydende ud. Jeg bor
nu i Australien og der kom jeg ud for en ganske pudsig
oplevelse. Jeg skulle ud til en kunde og han fortalte mig at han
havde sådanne nogle pikke i sin indkørsel og at jeg ikke skulle
tage det højtideligt for jeg kunne bare køre over dem for de var
lavet af gummi og ville bare blive flade. De så ellers utroligt
troværdige ud. Jeg spurgte selvfølgeligt hvorfor fanden han
havde lavet sådan noget nonsens og det var af samme grund som du
og det holdt faktisk folk væk fra hans indkørsel. Han fortalte
mig at han havde været farmer og der havde han et tilsvarende
problem for folk med 4 hjuls køretøjer kørte gennem hans hegn
(trådhegn eller elektrisk) så kvæget kunne løbe ud og det var
altid de samme stæder. Han fremstillede så nogle hegnspæle af 2”
rør der i bunden var bukket som et stort L og så to sidestivere
ud til hver side. Det vandrette rør var så skåret af i 45
grader. Han havde så gravet disse hegnspæle en lille smule ned
og selvfølgeligt hæftet hegnet til røret, sat skilte op at det
var privat område og så videre. Det der så skete var at når
disse 4 hjuls køretøjer alligevel ville køre igennem ja så
vippede L bagud og bundbjælken vippede så op efterhånden som de
kørte frem og dermed smadrede bundkaret og/eller hele motoren.
Det hyggede han sig meget over men det havde kostet ham hans
familie farm i erstatning for der var to der døde af det, de
kunne ikke komme tilbage og havde ingen radio og døde af tørst
for de havde heller ikke medbragt vand. Der var små 500km til
det nærmeste menneske hvis man vidste vejen og det var faktisk
farmeren selv, mindre heldigt at skulle forklare hvorfor deres
bil nu også var gået i stykker.

Cheers Finn

--
Finn Canberra Australia

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-05-07 08:49

"Peter Christiansen" <mcfly2go@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vil lige tilføje at der er en stor vendeplads, som enhver med rimelige
> køreevner kan vende bilen på i en omgang.

Først vil jeg tilstå at jeg jævnligt bruger div. indkørsler rundt omkring.
Men dette skyldes typisk at den vendeplads der er, er fyldt med
alverdens ting og sager. Grusbjerge, trailere, containere, campingvogne
Det er JEG efterhånden godt træt af. Typisk er det den der bor for
enden der bruger denne vendeplads som personlig opbevaringsplads,
og så mener jeg sq dat må være rimeligt at jeg vender i deres indkørsel.

Fra : Leonard

Dato : 16-05-07 20:19

On Wed, 16 May 2007 17:35:57 +0200, Peter Christiansen wrote:

> Nu har vi problemer med at folk bruger vores
> indkørsel som vendeplads, der er sågar nogle som kører helt op i indkørslen
> for at vende og der irreterer mig grænseløst.

Hvorfor irriterer det dig?
Jeg har indkørsel og plæne lige ud til en vej, og mange har en tendens
til at køre forkert, så de vil gerne vende hos mig.
Når bare de bruger indkørslen er jeg ligeglad, men de fjolser, der mener
det er lige så godt at køre ind på græsplænen for at vende - dem er jeg
trætte af.
Det får en ende til efteråret, når der bliver plantet hæk ud til vejen,
men jeg forventer ikke at de holder op med at bruge min indkørsel,
heller ikke når der kommer fliser på istedet for det grus, der ligger
der nu.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-05-07 16:12

Peter Christiansen wrote:
> Er der nogle der har en idé til, hvordan vi kan komme det til livs?

Jeps... sæt en låge op. De kan sagtens fås med fjernbetjening.

Jeg har nu boet for enden af en blind vej uden vendeplads i 15 år. Alle
vender i min indkørsel, og det er de meget velkommen til.

Livet er sgu' for kort til at bekymre sig om en bil vender i indkørslen
eller ej. Kan den ikke holde til det, er den for dårligt lavet, og vil
alligevel blive skadet af jeres egen trafik.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-07 11:47

On 16 Maj, 18:17, Lars <jub...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Eller måske bare nogle af de der bøjelige vejfaner (eller hvad de nu
> heder), der bruges ved vejarbejer, som man kan køre henover.

Eller bare:
http://www.danica-security.dk/road_blockers.htm

--
Christian.....MSN: spørg...