Attention: Indehavere af induktions kogepl~
Fra : Mr. D

Dato : 16-05-07 10:28

Er her nogle indehaver af en VOSS (eller anden) induktionskogeplade - helst
model DIK-2470 (Den med de 4 små krydser), som vil øse lidt ud af deres
erfaringer?

Skal have en ny, og synes den ser interessant ud. Er der nogen der har
forslag til andre mærker/modeller de har haft gode erfaringer med hører jeg
gerne nærmere

/D

Fra : jones_net

Dato : 16-05-07 12:01

"Mr. D" <mrd@none.none> wrote in message
> [...]
>
> Skal have en ny, og synes den ser interessant ud. Er der nogen der har
> forslag til andre mærker/modeller de har haft gode erfaringer med hører

Jeg har en 60 cm bred Siemens Plus induktionsplade, og er meget glad for
den. Nogle bekendte har samme produkt, men bare i en 90 cm bredde, og de er
også glade for deres.
At den hedder Plus er noget med nogle extra funktioner som hukommelse og
timer, og så lidt designet (lodret bagkant, stål-lister på siderne og
affaset forkant - den flotteste synes jeg). Plus-serien er lidt dyrere end
normalt, men selve kogesektionerne er samme som i deres alm. serie.

Da vi skulle vælge gik vi efter designet og funktionerne, og derefter
prisen.

Hvis de f.eks. hedder 2000 Watt i henholdsvis Siemens, Gagenau, Voss eller
Baukcecht er de nok lige hurtige til at varme en liter vand op...
Så kan der være noget med holdbarhed osv., som jeg ikke vil spille klog på -
heller ikke på Siemens, da jeg kun har haft den i 2 år.

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 16-05-07 15:50

> Er her nogle indehaver af en VOSS (eller anden) induktionskogeplade -
> helst
> model DIK-2470 (Den med de 4 små krydser), som vil øse lidt ud af deres
> erfaringer?

Ja - sådan en købte vi i påsken. Jeg har endda skrevet om flere gange siden

http://groups.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/b98195d73a522112/d99b116bd3ebd385?lnk=st&q=&rnum=1#d99b116bd3ebd385

og

http://groups.google.com/group/dk.fritid.hus-og-have/browse_thread/thread/5bb5e0951cc0cd39/41a4208a7cd00a53?lnk=st&q=&rnum=3#41a4208a7cd00a53

og