Vand ind ved tagpladeskruer (nyt tag)?
Fra : TGJ

Dato : 15-05-07 19:02

Hej,

Har lagt et nyt eternit (fibercement) tag på vores skur, men har opdaget at
der trænger vand ind
ved skurerne på rygningen.

Pladerne er B7 og jeg har brugt skruer med noget tagpap lign materiale
nederst og en zink skive øverst

Synes ellers de er strammet, så jeg lige kan vride den lille zinkpalde
rundt.

Hvad gør jeg nu?

Har overvejet at få fat i ivarssons top fix skruer.

Er der andre forslag?

Thomas

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 15-05-07 21:36

"TGJ" <tgsj@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> zink skive øverst
>
> Synes ellers de er strammet, så jeg lige kan vride den lille zinkpalde rundt.

Strammer dem lidt mere

Fra : TGJ

Dato : 15-05-07 22:11

"Jørgen Andersen" <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> Strammer dem lidt mere
Så vidt jeg ved må jeg ikke knokle stramme dem.
mener at de skal kunne gi' sig lidt

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 16-05-07 21:54

"TGJ" <tgsj@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen Andersen" <joergen_ilse@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg ved må jeg ikke knokle stramme dem.
> mener at de skal kunne gi' sig lidt

Du har heller ikke knokkelstrammet dem når du kan dreje skiven.
Du skal spænde, så du kan se at alu-skiven lige begynder at
give sig og så meget at du ikke kan dreje den.

Du har ikke boret hullerne i rygningen for store ? Jeg har aldrig
hørt om det skulle være et problem at få tæt.

Fra : CC

Dato : 15-05-07 22:31

"TGJ" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> rundt.
>
> Hvad gør jeg nu?
> Har overvejet at få fat i ivarssons top fix skruer.

Har du fulgt anvisningenpå dansk eternit's hjemmeside ?
http://www.dansketernit.dk/Default.aspx?ID=166 Tryk på monteringsanvisningen
i pdf format

Ellers så anvend http://www.borupkemi.dk/index.html Tagtæt.
Dette produkt fåes i sprøjte-pistol-tuber (ligesom silikone acryl etc)

Løsne skruerne sprøjt en klat i under og spænd skruen til igen.

Fra : TGJ

Dato : 15-05-07 23:03

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.dansketernit.dk/Default.aspx?ID=166 Tryk på
> monteringsanvisningen i pdf format

Ja

> Ellers så anvend http://www.borupkemi.dk/index.html Tagtæt.
> Dette produkt fåes i sprøjte-pistol-tuber (ligesom silikone acryl etc)
>
> Løsne skruerne sprøjt en klat i under og spænd skruen til igen.

Ok, tror det kunne være en løsning.

Var der ikke en gang man kunne købe nogle klare plastik "hætter" og sætte
over skruen?

Fra : Max

Dato : 16-05-07 06:59

Hej TGJ

> Var der ikke en gang man kunne købe nogle klare plastik "hætter" og
> sætte over skruen?

Man kunne få nogle i samme farve som pladerne, om de findes
mere ved jeg ikke, med de tætnede ikke noget, de var kun
kosmetiske.

--
Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-05-07 06:33

> [...]
> rundt.
>
> Hvad gør jeg nu?
>
> Har overvejet at få fat i ivarssons top fix skruer.

Har der været høj sol efter det er monteret? Dine papskiver bliver lækkert
bløde i varmen og vil derefter slutte tæt. :)

- Martin

Fra : Niels

Dato : 17-05-07 07:53

> [...]
>
> Er der andre forslag?
>
> Thomas
>Du skulle have boret hullerne oppe på toppen (ryggen) af pladerne
mvh. Niels