Salg af hus - udenom ejendomsmægler
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 16:33

Hej,

jeg går i tanker om at sælge mit bette hus uden ejendomsmægler, da det er
særdeles overskueligt, billigt, god beliggenhed m.v. - kort sagt er
det/burde det ikke være svært at sælge.

Har fundet en fin "vejledning/oversigt" på boligejer.dk, som giver et godt
indblik i hvad som skal der kræves.

Men er der herudover tips, råd, erfaring, faldgrupper eller blot en
god/tåbelig kommentar til at gøre det selv?

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 15-05-07 19:34

On 15 Maj, 17:32, "Anden" <anden112...deterenhotmailkonto> wrote:

> Men er der herudover tips, råd, erfaring, faldgrupper eller blot en
> god/tåbelig kommentar til at gøre det selv?

Hvis du selv mener at kunne finde en køber til dit hus, der vil
betale, hvad du vil have for det, kan du roligt sælge det uden mægler,
såfremt det sker med advokatbistand, gerne af en boligadvokat.

I min verden er mægleren først og fremmest hjælp til at finde den
rigtige pris og den rigtige køber.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 22:16

>Hvis du selv mener at kunne finde en køber til dit hus, der vil
>betale, hvad du vil have for det, kan du roligt sælge det uden mægler,
>såfremt det sker med advokatbistand, gerne af en boligadvokat.

Tak for info - jeg fremskaffer mig en boligadvokat. :)

Fra : Annette

Dato : 15-05-07 21:45

Men er der herudover tips, råd, erfaring, faldgrupper eller blot en
> god/tåbelig kommentar til at gøre det selv?
For et par år siden satte jeg mit hus til salg i den lokale ugeavis, fik en
uvildig til at lave tilstandsrapport og energimærke. Jeg havde en pris på
huset fra en ejendomsmægler fra 2 år tidligere og fastsatte min pris
derefter, fik en advokat ved min side i salget (og købet af det næste hus).
Det gik nemt og smertefrit. Jeg havde solgt og købt nyt på 12 dage og
advokaten kostede kun 3200,- for hjælp til både salg og køb og han
opstillede salgspapirere på det gamle hus præcist, som ejendomsmæglerne
ville have gjort.

Jeg sparede rigtig mange penge og der var ingen problemer på vejen.
Advokaten stod for det juridiske og køber havde fagfolk med ude, for at se,
om pris og tilstand af huset var OK.

Så gør endelig det, er da min anbefaling.

Annette

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 22:13

> [...]
> se,
> om pris og tilstand af huset var OK.
>
> Så gør endelig det, er da min anbefaling.

Hej Annette,

tak for svaret - jeg har, som du havde, en "frisk" vurdering af huset fra en
ejendomsmægler, så prisen burde være i orden.
Jeg springer på en gør-det-selv løsning - så er der 50.000 i lommen til lidt
sjov :)